Problem z grami cooperative

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Archibald
Posty: 167
Rejestracja: 03 cze 2004, 23:39
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Problem z grami cooperative

Post autor: Archibald »

Zauwazylem jedna rzecz, wszystkie gry cooperative staja sie trudniejsze przy wiekszej ilosci graczy (grajac solo albo w 2 osoby zawsze szlo mi lepiej niz wiekszym gronie.) Spowodowane jest to przez mniejsze mozliwosci taktyczne (mniejsza koncentracja zasobow i srodkow).

Na przyklad taki Pandemic, jezeli gra sie samemu to ma sie taka sama ilosc epidemii i infekcji na ilosc dobrych kart jak przy 2 graczach, ale mniej czasu zanim wyczerpie sie talia (pod sam koniec jeden z graczy nie zdazy i zostaje z zasobami, gdyby gral solo moglby jeszcze raz pociagnac z talii). Sa tez mniejsze mozliwosci taktyczne (dostaje sie polowe zasobow grajac na dwoch, czyli ma sie polowe czasu na wymyslenie szczepionek - wprawdzie w tym przypadku ma sie o polowe mniej szczepionek do wymyslenia ale to nie rekompensuje straty zasobow/czasu, zwlaszcza jak sie siedzi z 4 kartami i brakuje tylko jednej do szczepionki...)

Druga rzecz to wiekszy chaos i mniejsza szansa planowania. Na przyklad grajac w Shadows Over Camelot na 1 gracza (ignorujac, ze tak nie wolno, to tylko przyklad) wiem, ze jest jezeli jest na planszy 9 katapult, to prawie na pewno przezyje 2 tury, w identycznej sytuacji grajac na 3 graczy, moge najzwyczajniej nie dozyc do swojego ruchu.


Jak mozna by to zbalansowac, aby utrzymac podobny poziom trudnosci przy roznej ilosci graczy?
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Problem z grami cooperative

Post autor: draco »

zagraj w Space Alert i zobacz jak te problemy są tam rozwiązane.
ODPOWIEDZ