Terorka - drugie podejście

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
moody woo
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2007, 13:12

Terorka - drugie podejście

Post autor: moody woo »

Dla przypomnienia jak by ktoś pamiętał.
Gra dla 2 osób
Celem gry jest ustawienie 4 pionków w lini (poziomo, pionowo, na skos). Gracz który jako pierwszy to uczyni, wygra.

Wybrałem plansze 6 na 6 pól (Pola są jak w szachownicy w szachach)
Uległo zmianie: nie będizie początkowego ustawienia tylko sami gracze będą decydować gdzie ustawić pionki
(na jednym polu może być tylko jeden pionek, będą szczegółowe zasady)
Wprowadziłem: Można przeskawiwać sąsiednie pionki (Jak w skoczkach) tylko raz.
Pozostało: można przesuwać pionka na wolne pole. (poziomo, pionowo, na skos)

Instrukcja właściwa - Gra: Tenorka

Gra dla 2 graczy
Cel gry: zrobić linię składającą się z 4 czterech pionków. Linia może być: pionowo, poziomo, lub na ukos.

Elementy gry
1. Plansza (szachownica) 6 na 6 pól
2. Po 16 pionków = po 8 w 2 kolorach (białe i czarne)

Przygotowanie grą:
Rozłożyć plansze. Każdy gracz ma pionki swego koloru. Na początku gry plansza ma być pusta.

Rozgrywka:
Zaczyna gracz który ma białe. (Może wykonać tylko jedną akcje a „kładzie pionek na planszy”.) Gracze na przemiennie wykonują jedna z poniższych akcji. (Na jednym polu może stać tylko jeden pionek. Nie ma bicia.) Akcje: (Trzy możliwości akcje, oprócz pierwszego początkowego ruchu, wtenczas akcja a)
a) Kładziemy swój pionek na planszy.
(Ten pionek nie może być położony na polu, które sąsiaduje z polem, na którym jest pionka własny, czyli pionowo, poziomo, na ukos. Natomiast można położyć na polu sąsiadującym z polem, na którym jest pionek przeciwnika, czyli pionowo, poziomo, na ukos.)
b) Przesunięcie pionka na sąsiadujące pole (pionowo, poziomo, na ukos), na którym nie ma żadnego pionka, jak król w szachach.
(Nie ma ograniczenia co do sąsiedztwa pionka z polem na którym znajduje się własny pionek. Nie można przesunąć pionka, gdy nie ma pola, lub jest na polu pionek.)
c) Przeskoczenie jednego pionka przez drugi na wolne pole (pionowo, poziomo, na ukos), na którym nie ma żadnego pionka, jak w skoczkach.
(Nie można przesunąć pionka, gdy nie ma pola. Nie ma ograniczenia co do sąsiedztwa pionka z polem na którym znajduje się własny pionek.)
Po wykonaniu swojej akcji, przeciwnik wykonuje swoją, aż do końca gry.
Na polu może być tylko jeden pionek, czyli nie może być na jednym polu dwóch lub więcej pionków.

Koniec gry: Gra się kończy, gdy któryś z graczy stworzy linie z czterech pionków (pionowo, poziomo, na ukos).
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Terorka - drugie podejście

Post autor: Bri »

[]
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 11:52 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
moody woo
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2007, 13:12

Re: Terorka - drugie podejście

Post autor: moody woo »

Co do nazwy gry – jest ona wzięta z tzw. sufitu, jak ty to nazwałeś taki specjalny zabieg. Jakby to napisać, żeby to pasowało. Oto mi chodziło, aby nazwa była ładna.
Plansza wygląda tak:
http://img32.imageshack.us/i/plansza.png/
Gra ta to jest w stylu „kółko-krzyżyk”, tylko że na planszy a nie na kartce papieru. Pionki poruszają się albo jak król szachowy, albo jak skoczek (poziomo, pionowo, na skos). W tej grze należy przeszkadzać. Nie można zbijać cudzych pionków..
(kółko-krzyżyk w wersji do 4-w-linii)
Przykład wygranej:
http://img19.imageshack.us/i/wygrana3.png/
(wygrały czarne, oznaczone czerwoną linią 4 pionki na skos.)
ODPOWIEDZ