Patent ??

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
ojciec
Posty: 2
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:22

Patent ??

Post autor: ojciec »

Witam serdeczne
Stworzyłem grę planszową pod roboczym tytułem siódemka
Ci co ja testowali mówili że gra jest zajefajna i ma spory potencjał
dlatego mam pytanie czy warto mi ja najpierw opatentować zanim ruszę gdzieś w teren
Po Prostu troszkę się obawiam ze ktoś mi morze zwinąć pomysł
Dzięki za rady i pozdro
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 11:16 przez ojciec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Patent ??

Post autor: poooq »

Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Patent ??

Post autor: konev »

Tą grę: http://boardgamegeek.com/boardgame/53376 ? :)
A tak na serio to pomysłu nie opatentujesz i jeżeli piszesz serio to z edytuj swój post i popraw to "Morze".
Prawa masz do grafiki, instrukcji i tytułu. Reszta to wolna amerykanka.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Patent ??

Post autor: Soulless »

Algorytmu nie mozna opatentowac.
Dlatego wlasnie srednie i wieksze firmy czasami sobie bezkarnie przywlaszczaja czyjes podpatrzone pomysly. Ze wspomne tylko wszystkie milion klonow Monopoly i Magii i Miecza :D
Jesli zmienisz grafiki, nazwy gry i elementow, to mozesz wydac klon kazdej gry i nie ma szansy tego obronic.
Dlatego najlepiej po prostu byc pierwszym i wydac gre samodzielnie :)
Z drugiej strony nie jest to jakis wielki rynek, wiec szansa ze jesli gra nie bedzie genialna to ktos ci to ukradnie jest mala :)
ojciec
Posty: 2
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:22

Re: Patent ??

Post autor: ojciec »

serdeczne dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Patent ??

Post autor: Tothamon »

Soulless pisze:Jesli zmienisz grafiki, nazwy gry i elementow, to mozesz wydac klon kazdej gry i nie ma szansy tego obronic.
Soulless - mam nadzieję, że nie pomogłeś właśnie "złodziejowi" :P
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Patent ??

Post autor: Soulless »

Tothamon pisze:
Soulless pisze:Jesli zmienisz grafiki, nazwy gry i elementow, to mozesz wydac klon kazdej gry i nie ma szansy tego obronic.
Soulless - mam nadzieję, że nie pomogłeś właśnie "złodziejowi" :P
Myślę że jak ktoś chce ukraść pomysł i lubi ryzykować kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych w wydanie tytułu, to takie rzeczy jak prawo autorskie ma już dawno obcykane ;)
A sprawę znam przecież od tej drugiej strony twórcy świeżo wydanego Alchemicusa :)
Gry się nie da skutecznie obronić w Polsce. Podejrzewam że w innych krajach podobnie.
Z drugiej strony dobrze że algorytmów nie da się patentować, w końcu ktoś opatentowałby jakąś prosta grę oparta na turlaniu kostką kto wyrzuci więcej, opatentował to i od tej pory kosił kasę za każdą grę w której byłaby kostka ;)
Archibald
Posty: 167
Rejestracja: 03 cze 2004, 23:39
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Patent ??

Post autor: Archibald »

Wlasnie, jak to jest z mechanizmem "tapowania" kart z Magica? Z tego co wiem jakos to zastrzegli i wszystkie gry ktore widzialem stosuja odwracanie karty na druga strone zamiast przekrecania i nie uzywaja slowa "TAP".
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Patent ??

Post autor: Bri »

[]
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 11:49 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
rosomak37
Posty: 1
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:00

Re: Patent ??

Post autor: rosomak37 »

Z drugiej strony dobrze że algorytmów nie da się patentować, w końcu ktoś opatentowałby jakąś prosta grę oparta na turlaniu kostką kto wyrzuci więcej, opatentował to i od tej pory kosił kasę za każdą grę w której byłaby kostka
Z tego co mi wiadomo (a wiedza ta pochodzi z wykładów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, więc mam prawo wierzyć w wiarygodność źródła), algorytmy owszem, można patentować, w przeciwieństwie do programów. Jednakże wspomniana powyżej sytuacja dotycząca turlania kostką nie mogłaby zostać opatentowana (czy to jako algorytm czy też cokolwiek innego), gdyż wynalazek/wzór użytkowy/utwór który można opatentować/zastrzec MUSI być innowacyjny, tzn. wcześniej nie używany i nie stosowany.
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Patent ??

Post autor: Leviathan »

Archibald pisze:Wlasnie, jak to jest z mechanizmem "tapowania" kart z Magica? Z tego co wiem jakos to zastrzegli i wszystkie gry ktore widzialem stosuja odwracanie karty na druga strone zamiast przekrecania i nie uzywaja slowa "TAP".
Opatentowany jest sam symbol "Tapowania" - skręcona strzałka pojawiająca się na kartach.

Inne gry stosują ten sam mechanizm (obracanie karty), ale korzystają albo z innych symboli albo posługują się innym terminem niż TAP (np. w Terminator CCG mamy słowo "Rotate").
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Patent ??

Post autor: zephyr »

nie wiem jak bardzo szczegółowe były wasze zajęcia, ale na moich zajęciach z prawnikiem który się tym zajmuje zawodowo mieliśmy wspomniane przy okazji

i z tego co pamiętam patenty na algorytmy są tylko w USA
a w europie chcąc to obejść patentowano program + komputer, bo musi być jakieś działające rozwiązanie przemysowe i sam algorytm to za mało

co do gier to nie wiem, ale patent na tapowanie byłby smutny... choćby munchkin używa tapowania chyba nawet z tą nazwą... ale nie wiem co też ci maerykańscy prawnicy nawymyślają, zwłaszcza przy prawie autorskim i patentowym jest mnóstwo przykrych anegdot
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ