Routing Madness

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!

Czy tematyka gry Routing Madness będzie odpychająca?

Tak, będzie.
7
41%
Nie, jeśli zasady będą sensowne chętnie spróbuję.
8
47%
Spróbuję, ale raczej będę zniechęcon[a/y].
2
12%
 
Liczba głosów: 17

Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Routing Madness

Post autor: zath »

Hello!

Kilka dni temu wpadł mi do głowy (z nadmiaru pracy) pomysł na prostą grę. Pierwsza jej wersja była taka: mamy mapę przypominającą wyglądem tę z Wysokiego Napięcia, gdzie pewne miejsca (tu: serwery) są ze sobą połączone łączami, które posiadają jakąś swoją przepustowość. Sama gra polega na tym, żeby umiejętnie zarządzać serwerami (a dokładniej ich tablicami routingu) tak, aby nasze pakiety dotarły do jakiegoś celu jak najszybciej, a pakiety przeciwników albo gdzieś zginęły, albo podróżowały po jak najdłuższej trasie oraz na zapychaniu serwerów przeciwnika w taki sposób, żeby nie były one w stanie obsłużyć nadmiaru pakietów wchodzących.

Mniejsza o dokładne szczegóły, bo chodzi tu o pytanie. Czy nie mielibyście jako gracze oporów przed spróbowaniem takiego tytułu? Ja osobiście na początku nie miałem nic przeciw, niektórzy moi znajomi mieliby różne opory ponieważ tematyka gry dotyczy ich codziennej pracy, więc byłoby tego już za dużo. Inni znów twierdzą, że tematyka gry jest dopasowana tylko dla 'informatyków'… Zagralibyście w coś takiego jeśli reguły wyglądałyby sensownie nie zrażając się tematyką gry?

Pytanie wysyłam na forum, ponieważ:
  • zrobiłem grze 'test 3 dni' i po tym czasie nie wydaje mi się aż tak ciekawa jak za pierwszym razem właśnie z powodu jej tematu, może dlatego że sam mam tego dużo w pracy;
  • można zmienić jej tematykę na coś bardziej kosmicznego, np. tunele podprzestrzenne i jakieś stacje/planety, ale
  • tematyka routowania pakietów pasuje do mechaniki bardziej, a niechciałbym się zbliżyć z podobieństwem do jakiegoś tytułu (jak tylko napisałem 'transport pakietów' od razu dostałem komentarz, że Age of Steam już istnieje…)
Za wszelkie komentarze będę wdzięczny, dla ułatwienia dodałem prostą ankietę. Zależy mi na opiniach osób niezwiązanych w żaden sposób z jej tematyką :)

Pozdrawiam!
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Routing Madness

Post autor: zath »

Kiedy w tym temacie właśnie chodzi o narzekanie.

Z jednej strony będę – bo jestem ciekawy jak może wyglądać gra o takiej tematyce. Za udaną transformację falkową 2 pkty, za nieudaną -2, losujemy karty na których są składowe wzoru? ;) Twoje porównanie jest świetne, rozwiało moje jakiekolwiek wątpliwości co do sensu pierwotnej tematyki… Lepszym wyjściem będzie jednak coś bardziej zjadliwego dla normalnego człowieka, jak przemierzanie wszechświata, czy obsługa zwrotnic kolejowych. Coś, co normalny gracz może względnie ogarnąć swoją wiedzą.

Dzięki :)

PS. A co do Cisco… Z tego co pamiętam to oni mają już jakieś gry w takim klimacie na swoim koncie. Pamiętam, że była gra w której biegało się pakietem i reperowało zepsute routery :>
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Routing Madness

Post autor: Bri »

Tematyka routingu pakietów może okazać się jedynie strawna dla koneserów tego zagadnienia (popatrz jak elegancko minąłem ten switch na gigabitowej magistrali, twój pakiet jednak też wspaniale się uploaduje na serwer). :)
Zmiana tematu na najbardziej oczywisty czyli na grę transportową (pociągi/ciężarówki) to pomysł znacznie wyeksploatowany. Jednakże w kategorii gier powiedzmy przygodowych (planszowe rpg gdzie bije się potworki) czy bitewnych (lądowania aliantów) nie przeszkadza to w powstawaniu następnych mniej lub bardziej podobnych gier.

Ale nie porzucajmy koncepcji.
Kojarzysz może grę komputerową "Uplink"? Może element podróży pakietów i nieczystych zagrań wykorzystać w nieco większej zakresowo grze przy pozostawieniu (lub uproszczeniu) bieżących rozwiązań.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Routing Madness

Post autor: poooq »

Pomysł bardzo dobry, mechanika związana z tematem to duży plus dla gry, jeśli do tego temat jest realistyczny to gra może pretendować do projektu edukacyjnego. A co zrobić żeby temat był przystępny dla nie-informatyków?
Moja propozycja jest następująca: wprowadź humor w warstwie graficznej oraz fabularnej (wirusy, zapychanie spamem lub pornografią, wylewanie kawy na serwer, kradzieże światłowodów itd.). Do tego jeśli uda znaleźć Ci się grafika który w np. komiksowy sposób zaprojektuje elementy, znacznie powiększy to grupę do której taka gra mogłaby z powodzeniem trafić. Ludzie lubią się pośmiać, a jeśli przy okazji mogą się czegoś jeszcze nauczyć to duży plus dla projektanta.
Po co piać, gdy można grać?
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Routing Madness

Post autor: mbork »

MisterC pisze:Nie chcę zbytnio narzekać, ale trochę realizmu nie zaszkodzi. Pytanie, czy jeśli robię grę o ortogonalnych funkcjach falkowych o zwartym nośniku, to będziesz czuł się zachęcony tematem? Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, jak strasznie abstrakcyjnym tematem rzuciłeś. Skąd ci biedni ludzie mają wiedzieć, co to jest routing i co się znajduje w tablicach? I gdzie w ogóle jest Zbuczyn?

Ale są plusy, może Cisco sypnie nieco kasy na realizację pomysłu ;)
Bo ja wiem, czy to takie abstrakcyjne? W końcu to jakiś konkret, dzięki takim technologiom możemy sobie tu poforumować.

A co do gry o falkach, to chętnie bym taką zobaczył - może bym się w końcu zmotywował, żeby się dowiedzieć o nich czegoś więcej ;) (tylko kiedy...?)

A w ogóle to uważam, że robienie "niszowych" gier (i ogólnie "niszowych" rzeczy) ma sens.
Awatar użytkownika
Cirrus
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2006, 08:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Routing Madness

Post autor: Cirrus »

MisterC pisze:robię grę o ortogonalnych funkcjach falkowych o zwartym nośniku
Wooow... Rozumiem: gra, robię i funkcja (ale to trzecie ledwo). Cóż humanista jestem :D

Ale gra może mieć potencjał, przede wszystkim jeśli będzie miała zacne zasady, no i jeśli się te wszystkie trudne słowa usunie i zastąpi łopatologiczną terminologią ("kierowanie spamu na cudze serwery, coby je pozapychać") :)
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"

http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Routing Madness

Post autor: mbork »

Cirrus pisze:Cóż humanista jestem :D
Ja Ci dobrze radzę, nie używaj tego słowa przy matematykach (a są tu chyba jacyś), bo zrobi się taki flame, że aż strach.
:P
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Routing Madness

Post autor: mbork »

mbork pisze:A w ogóle to uważam, że robienie "niszowych" gier (i ogólnie "niszowych" rzeczy) ma sens.
A po namyśle dodam, że robienie gier o matematyce może być mało sensowne, bo większość gier jest o matematyce :P

Thurn und Taxis - o kolorowaniu grafów
Carcassonne - o topologii
Agricola - o szeregowaniu zadań
Fasolki - o rozkładach prawdopodobieństwa
i tak dalej...

(chociaż o falkach to przyznam, że nie widziałem ;) )
ODPOWIEDZ