Agricola - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
llena
Posty: 90
Rejestracja: 25 lis 2011, 15:20

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: llena »

Eldian pisze:Pytanko :)
Gramy tak, że można ubijać zwierzaki zaraz jak się je weźmie, nawet jak nie ma się wystarczająco miejsca by je dać do gospodarstwa.
Jak sobie radzicie z tym, że na polach z zwierzakami nie da się 3 upolować, bo ktoś wcześniej weźmie i zaszlachtuje je na zwierzaki? Od kilku partii nikomu się jeszcze nie udało mieć na tyle sztuk nawet jednego zwierzaka by mieć 4 punkty... i zastanawiam się, czy jest to możliwe, bo wystarczy że są 2 krowy do wzięcia, i od razu ktoś bierze by ubić.
Jak to u was wygląda?
Przecież do tego by mieć nowe zwierzaki wystarczą Ci w twojej zagrodzie dwa, które podczas żniw dają Ci młode...

Tzn. Jak masz conajmniej 2 owce -> podczas żniw urodzi Ci się owca (o ile na nią masz miejsce) itd.
nick na boiteajeux: lena
Grzeniu
Posty: 836
Rejestracja: 28 paź 2010, 12:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Grzeniu »

Eldian pisze:Pytanko :)
Gramy tak, że można ubijać zwierzaki zaraz jak się je weźmie, nawet jak nie ma się wystarczająco miejsca by je dać do gospodarstwa.
Jak sobie radzicie z tym, że na polach z zwierzakami nie da się 3 upolować, bo ktoś wcześniej weźmie i zaszlachtuje je na zwierzaki? Od kilku partii nikomu się jeszcze nie udało mieć na tyle sztuk nawet jednego zwierzaka by mieć 4 punkty... i zastanawiam się, czy jest to możliwe, bo wystarczy że są 2 krowy do wzięcia, i od razu ktoś bierze by ubić.
Jak to u was wygląda?
Jeżeli nie masz żadnego pomocnika/usprawnienia dającego dodatkowe zwierzęta, to bardzo ciężko jest zdobyć 4 punkty na danym gatunku. Zazwyczaj jest tak, że kończysz grę z 2 gatunkami, często punktując nie więcej niż 2 punkty na gatunek. Ale podobnie jest ze zbożem i warzywami. Jeść coś trzeba i wtedy uciekają ci punkty. Maksa w danej dziedzinie zazwyczaj się zdobywa, kiedy masz jakieś karty dodające ci elementów na planszy. Cała sztuka jest w tym, aby tak wyważyć zagrane karty aby efekt końcowy był jak najwyższy.
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: TTR_1983 »

Witam,
Właśnie otrzymałem grę. Niestety instrukcja jest fatalnie napisana. Jeśli jest ktoś kto rozegrał już jakąś partię proszę niech się ujawni :) Mam kilka pytań.

na razie 2 pytania:
1) Co oznacza na kaflu "natychmiast +1" Czy to, że jeśli kupię dany budynek dostaję z banku od razu jedno zwierze, które w tym budynku mogę umieścić?
2) Co się dzieje, jeśli nikt nie skorzysta z pola akcji z żetonem gracza rozpoczynającego? Kto rozpoczyna kolejną turę?
Maddas
Posty: 178
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 3 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Maddas »

mulek18 pisze:Witam,
Właśnie otrzymałem grę. Niestety instrukcja jest fatalnie napisana. Jeśli jest ktoś kto rozegrał już jakąś partię proszę niech się ujawni :) Mam kilka pytań.

na razie 2 pytania:
1) Co oznacza na kaflu "natychmiast +1" Czy to, że jeśli kupię dany budynek dostaję z banku od razu jedno zwierze, które w tym budynku mogę umieścić?
2) Co się dzieje, jeśli nikt nie skorzysta z pola akcji z żetonem gracza rozpoczynającego? Kto rozpoczyna kolejną turę?
Na pytanie pierwsze masz odpowiedź w instrukcji na stronie 8, w opisie budynku specjalnego, cytuję opis Zagrody z oborą: "Natychmiast po zbudowaniu Zagrody z oborą weź z zasobów ogólnych i umieść w swoim gospodarstwie jedną krowę albo jednego konia."

Natomiast na drugie pytanie mogę tylko podejrzewać, że kolejność pozostaje taka, jak w poprzedniej turze, do momentu aż ktoś zdecyduję się skorzystać z tego pola akcji.

Pozdrawiam Maddas

Edit:
Także w instrukcji o graczu rozpoczynającym jest. Zobacz stronę 6.
GRACZ ROZPOCZYNAJĄCY
Żeton gracza rozpoczynającego nie jest przekazywany automatycznie. Musisz wysłać parobka do wykonania specyficznej akcji (w lewym górnym rogu planszy głównej), aby go przejąć.
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: TTR_1983 »

Dzięki wielkie. Tak właśnie graliśmy na czuja i okazuje się, że dobrze :)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: KubaP »

Czy ściana domu stanowi również ogrodzenie? (Czy żeby mieć zamknięte jednopolowe ogrodzenie obok domu to wystarczą mi 3 zapałki, czy muszę mieć 4, bo bok domu nie "zamyka" ogrodzenia?)
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

bok domu nie zamyka
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: TTR_1983 »

Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem Agricoli :)
O co kaman z tymi oznaczeniami talii kart ( E, I, K)? Jakie to ma znaczenie dla gry ?
Co trzeba zrobić z 70 okrągłymi naklejkami ludzi i nie tylko (wilkołak) ?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

Oznaczenia talii to.. po prostu oznaczenia talii :P ja tak naprawdę różnicy między kartami w tych taliach nie widzę. Można sobie uprzyjemniać rozgrywkę i co jakiś czas zmieniać talię by nowe karty się pojawiły.

Co do naklejek to nie mam pojęcia.
Awatar użytkownika
pawel1454
Posty: 231
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:11
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: pawel1454 »

Naklejki można nakleić na okrągłe dyski symbolizujące członków rodziny.
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: TTR_1983 »

pawel1454 pisze:Naklejki można nakleić na okrągłe dyski symbolizujące członków rodziny.
yyy tylko dysków jest 20, a naklejek 70. Do tego naklejka z wilkołakiem jest. To członek rodziny ? :D
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: FortArt »

mulek18 pisze:
pawel1454 pisze:Naklejki można nakleić na okrągłe dyski symbolizujące członków rodziny.
yyy tylko dysków jest 20, a naklejek 70. Do tego naklejka z wilkołakiem jest. To członek rodziny ? :D
Możesz sobie wybrać, które Ci się podobają. A dysków to chyba jednak masz 25.

6 naklejek możesz sobie zachować na pionki w grze "Agricola - Chłopi i ich Zwierzęta". Resztę możesz sprezentować posiadaczom starych wersji, gdzie naklejek nie było. Albo zachować, a nuż jeszcze jakiś wariant wymyślą :)
mulek18 pisze: O co kaman z tymi oznaczeniami talii kart ( E, I, K)? Jakie to ma znaczenie dla gry ?
Podpowiedź co do talii masz na stronie 3 instrukcji. Teoretycznie powinieneś zagrać najpierw wariant rodzinny bez kart, potem stopniowo dokładać talie. Najpierw E - podstawowa, a jak już poznasz grę to K - złożoną lub I - interaktywną. Możesz używać jednej talii, albo wszystko wymieszać, jak masz ochotę. W trakcie gry te symbole nie mają znaczenia. Możesz dokupić jeszcze talię Z. Inne niestety nie ukazały się po polsku.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: schizofretka »

Czy żniwa przeprowadzane są równolegle, czy w kolejności? Co jeśli ktoś ma piekarza (może piec chleb w dowolnej chwili) i decyduje się go użyć, a ktoś inny pomocnika (za każdym razem, gdy inny gracz piecze chleb...)?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: olocop »

Równolegle, to znaczy nie jest tak, że jeśli ty jesteś graczem rozpoczynającym, a gracz z piekarzem np. 3 w kolejności, to nie możesz już skorzystać ze swojego pomocnika. My gramy zawsze tak, że zaczyna się żniwa i trwają dopóki każdy z graczy nie powie że skończył:
"- Oj, inaczej, jednak nie zjem krówki, tylko zboże i owieczkę. To kończę żniwa."
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

Też mi się wydaje że tak jest (równolegle) ale przypominam sobie również jedną kartę (z talii I albo K chyba) która mówi o tym że jak ktoś na żniwach przerabia zwierzaka na jedzenie to Ty otrzymujesz jeden jedzenia. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie dalszy tekst na karcie w stylu "Możesz przeprowadzić żniwa jako ostatni gracz".
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: FortArt »

Vincent pisze:Też mi się wydaje że tak jest (równolegle) ale przypominam sobie również jedną kartę (z talii I albo K chyba) która mówi o tym że jak ktoś na żniwach przerabia zwierzaka na jedzenie to Ty otrzymujesz jeden jedzenia. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie dalszy tekst na karcie w stylu "Możesz przeprowadzić żniwa jako ostatni gracz".
Rzeźnia, małe usprawnienie z talii I. Ale tam dokładnie leci tak: "Podczas żniw, w fazie żywienia rodziny, jesteś ostatnim graczem." Jak dla mnie taki zapis oznacza wyjątek od normalnej zwyczajowej (niestety nie zapisanej w instrukcji) zasady czyli wszyscy na raz. Masz dodatkowy przywilej robisz żniwa później niż inni.

Edit:
W "The Unofficial Agricola Compendium" jest taki zapis przy opisie rzeźni (I97)
If both the Slaughterhouse and the Slaughterman K299 are on the table, the owners of these
two cards feed their families in current turn order (which is the turn order of the next round).

Co jak sądzę można przyjąć jako ogólną zasadę rozstrzygania wątpliwości gdyby kolejność na żniwach miała dla kogoś znaczenie.
schizofretka pisze:Czy żniwa przeprowadzane są równolegle, czy w kolejności? Co jeśli ktoś ma piekarza (może piec chleb w dowolnej chwili) i decyduje się go użyć, a ktoś inny pomocnika (za każdym razem, gdy inny gracz piecze chleb...)?
Nie pomocnika bo nimi są wszyscy, a Mistrza Piekarskiego. :) Rozumiem, że chodzi o taką sytuację, że nie było co jeść więc zjadłaś zboże na surowo, teraz ktoś upiekł chleb, więc wolałabyś upiec? Myślę, że nie ma tu konfliktu, bo przy Piekarzu jest zapis "Jeśli na początku fazy żywienia (...)" czyli spokojnie możesz na to zareagować Mistrzem Piekarskim, bo dopiero potem gracze są rozliczani z jedzenia.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Coen »

Podczas paru rozgrywek narodziły się na razie 2 pytania :)
- kiedy dokładnie nie mogę przerobić zwierząt na żywność? Zaczynają się żniwa, zbieram plon, przerabiam zwierzęta na żywność, karmię rodzinę, zwierzęta się rodzą - tak jest ok? Wątek o Agricoli przerobiłem cały przed zakupem i wszystko wydawało mi się jasne, ale teraz podczas samej gry już tak nie jest ;)
- mając "pług koleśny" i "pług obracalny" raz w ciągu całej gry mogę, wykonując akcję "zaorz 1 pole" lub "zaorz 1 pole i obsiej pola", zaorać 6 pól?

Pytanie techniczne:
- jakie koszulki polecacie na karty, próbowałem Mayday Euro, ale trzeba było na wcisk i karty się wyginały, FFG Euro jest super, ale trochę drogo, czy jest coś pośredniego?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

Coen pisze: - kiedy dokładnie nie mogę przerobić zwierząt na żywność? Zaczynają się żniwa, zbieram plon, przerabiam zwierzęta na żywność, karmię rodzinę, zwierzęta się rodzą - tak jest ok? Wątek o Agricoli przerobiłem cały przed zakupem i wszystko wydawało mi się jasne, ale teraz podczas samej gry już tak nie jest ;)
Pod warunkiem, za pomocą której to robisz masz napisane "w dowolnym momencie gry" (a podejrzewam że tak właśnie jest). A skoro w dowolnym to w dowolnym :) a więc wszystko jest ok.
Coen pisze: - mając "pług koleśny" i "pług obracalny" raz w ciągu całej gry mogę, wykonując akcję "zaorz 1 pole" lub "zaorz 1 pole i obsiej pola", zaorać 6 pól?
Niestesty nie znam dokładnie tekstów na kartach, ale zgaduje że jest to coś w stylu "raz w trakcie gry, gdy korzystasz z akcji zaorz 1 pole lub zaorz 1 pole i obsiej pola, możesz zaorać 3 pola zamiast 1". Jeśli tak jest, to możesz oczywiście skorzystać z obydwu kart za jednym zamachem i zaorać 6 pól.
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: spicum »

Coen pisze:- kiedy dokładnie nie mogę przerobić zwierząt na żywność? Zaczynają się żniwa, zbieram plon, przerabiam zwierzęta na żywność, karmię rodzinę, zwierzęta się rodzą - tak jest ok?
Jest ok. Przypuszczam ze z tym zakazem chodzi o ten zapis w instrukcji "Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!".
W wersji en mamy
"Baby animals and parent animals may not be converted into Food immediately after the birth (for example, if you only have room for two animals of that type); they simply run away if they cannot be accommodated. "

Ciekawe czy to jest uzupelnienie zapisu o koniecznosci posiadania miejsca na zwierze zeby sie moglo urodzic, czy tez wymuszenie posiadania miejsca na wszystkie rodzace sie zwierzata.

Jak myslicie czy opisana ponizej sekwencja jest legalna?
Mamy 4 owce i 4 dziki na pastwiskach. Pastwiska wypelnione po brzegi. W domu mamy wolne miejsce. Nadchodza zniwa, rodza sie zwierzeta.
Rodzi sie owca, pakujemy ja do domu, przetwarzamy w kuchni. Rodzi sie dzik pakujemy do domu.
Coen pisze: - jakie koszulki polecacie na karty, próbowałem Mayday Euro, ale trzeba było na wcisk i karty się wyginały, FFG Euro jest super, ale trochę drogo, czy jest coś pośredniego?
U mnie skonczylo sie na FFG ale tylko na karty krytyczne (male usprawnienia i pomocnicy nie trafili do folii jako karty podlegajace niewielkiemu zuzyciu)
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

spicum pisze: Jak myslicie czy opisana ponizej sekwencja jest legalna?
Mamy 4 owce i 4 dziki na pastwiskach. Pastwiska wypelnione po brzegi. W domu mamy wolne miejsce. Nadchodza zniwa, rodza sie zwierzeta.
Rodzi sie owca, pakujemy ja do domu, przetwarzamy w kuchni. Rodzi sie dzik pakujemy do domu.
Ja bym to zinterpretował tak, że wszystkie zwierzęta rodzą się równocześnie (jest to faza powiększania stada - czy jak to tam się nazywa - a więc wszystkie na raz) i dopiero wtedy mogą iść pod nóż.

Ale Coen akurat w przykładzie podał przypadek zabijania zwierzaków jeszcze przed narodzinami :) tamto jest jak najbardziej ok.
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: spicum »

Vincent pisze: Ja bym to zinterpretował tak, że wszystkie zwierzęta rodzą się równocześnie (jest to faza powiększania stada - czy jak to tam się nazywa - a więc wszystkie na raz) i dopiero wtedy mogą iść pod nóż.
W sumie ma to sens.
Vincent pisze:Ale Coen akurat w przykładzie podał przypadek zabijania zwierzaków jeszcze przed narodzinami :) tamto jest jak najbardziej ok.
Zgadza sie - pisalem ze tamta sytuacja jest ok. Natomiast padło pytanie "kiedy dokładnie nie mogę przerobić zwierząt na żywność?".

Apropo uzywania 2 plugów w 1 akcji
w BGG unofficial agricola compendium jest zapis o mozliwosci uzywania max 1 pługu na raz.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: mst »

Vincent pisze:
Coen pisze: - mając "pług koleśny" i "pług obracalny" raz w ciągu całej gry mogę, wykonując akcję "zaorz 1 pole" lub "zaorz 1 pole i obsiej pola", zaorać 6 pól?
Niestesty nie znam dokładnie tekstów na kartach, ale zgaduje że jest to coś w stylu "raz w trakcie gry, gdy korzystasz z akcji zaorz 1 pole lub zaorz 1 pole i obsiej pola, możesz zaorać 3 pola zamiast 1". Jeśli tak jest, to możesz oczywiście skorzystać z obydwu kart za jednym zamachem i zaorać 6 pól.
Nie można łączyć ze sobą działania kart pługów czyli żeby w powyższym przykładzie zaorać w sumie 6 pól trzeba użyć 2 akcji.

Nie można w fazie żywienia przetworzyć na żywność nowonarodzonych zwierząt ani ich rodziców czyli sekwencja podana przez Coen jest zgodna z regułami, a działanie opisane przez spicum nie. :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Coen »

Tak, chodziło mi o zabijanie przed narodzinami. Np. mam pełną zagrodę owiec, przetwarzam jedną na żywność, wykarmiam rodzinę, rodzi się owca i znowu mam pełną zagrodę.
A kompedium muszę w takim razie mieć pod ręką, żeby nie było problemów takich jak z pługami ;)
Także teraz wszystko jasne, wielkie dzięki.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Vincent »

spicum pisze:
Vincent pisze:Ale Coen akurat w przykładzie podał przypadek zabijania zwierzaków jeszcze przed narodzinami :) tamto jest jak najbardziej ok.
Zgadza sie - pisalem ze tamta sytuacja jest ok. Natomiast padło pytanie "kiedy dokładnie nie mogę przerobić zwierząt na żywność?".

Apropo uzywania 2 plugów w 1 akcji
w BGG unofficial agricola compendium jest zapis o mozliwosci uzywania max 1 pługu na raz.
Dzięki za link, nawet nie wiedziałem że takie kompedium jest :)
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Tłumaczenie kart - Agricola

Post autor: TajemniczyZyly »

Witam,

Czy byłby ktoś w stanie udostępnić skany lub polskie tłumaczenia kart do Agricoli? Tak się składa, że mam angielską wersję, a koledzy, z którymi gram nie ogarniają zbyt dobrze tego języka.
ODPOWIEDZ