W dodatku Zaginiona Wiedza, jest opisana nowa zasada, że najpierw musimy pokonać zwykłe potwory zanim pokonamy potężnego. My trak gramy.Kaermorchen pisze: ↑26 lip 2016, 14:20 mam jeszcze jedno pytanie:
Jeśli na jednym polu znajduje się potężny potwór i kilka zwykłych potworów to badacz, który się tam znajduje w fazie spotkań najpierw musi spotkać zwykłe potwory a dopiero później potężnego potwora czy może od razu spotkać potężnego potwora ?
chodzi mi o sytuację kiedy przebudzi się Shub-Niggurath - "Rozmnóż potężnego potwora Shub-Niggurath na polu Serce Afryki. Następnie przenieś na to pole wszystkie znajdujące się na planszy potwory Ghule, Kozie pomioty i Mroczne Młode.".
Nie rozumiem takiego działania jeśli od razu mogę spotkać Shub-Niggurath ?
Rozumiem że badacz zginie przy którymś z kolejnych zwykłych potworów ale przedwieczny zostanie i tak pokonany i będzie zwycięstwo z poświęceniem jednego badacza ? po co w takim razie przesuwać wszystkie ww potwory z całej planszy ?
Eldritch Horror - zasady
Re: Eldritch Horror
Re: Eldritch Horror - zasady
Pogłoska Drzwi do Tunoelli.Efekt rozrachunku każe przemieszczać stos bram. Tylko zakrytych czy plus odrzucone? Bo jeśli tylko zakryte to nie bardzo rozumiem po co. Chyba Akachi może podglądać jaka brama jest u góry ale to jest szansa jeden na ileś tam, że gra się tak poskłada. Bardziej sensownie jest dla mnie, że odrzucone wracają i mogą się otworzyć jeszcze raz dosyć szybko.
Re: Eldritch Horror - zasady
Odrzucone nie wracają. Jest napisane, że mamy randomize the gate stack i tyle. Tekst karty musiałby wyraźnie nakazać coś w stylu shuffle discarded gates to gate stack.
Jest więcej efektów, które pozwalają grać z odkrytą wierzchnią bramą. Np. czar Find Gate https://eldritchhorror.fandom.com/wiki/Find_Gate
I całkiem nieprzypadkowo obie karty (pogłoska, o której mówisz i czar, o którym ja wspominam) pochodzą z tego samego dodatku.
Pewnie tak autorzy wpadli na pomysł tej karty mitów Hej, wymyślmy coś co skontruje czar, który właśnie wprowadzamy.
Jest więcej efektów, które pozwalają grać z odkrytą wierzchnią bramą. Np. czar Find Gate https://eldritchhorror.fandom.com/wiki/Find_Gate
I całkiem nieprzypadkowo obie karty (pogłoska, o której mówisz i czar, o którym ja wspominam) pochodzą z tego samego dodatku.
Pewnie tak autorzy wpadli na pomysł tej karty mitów Hej, wymyślmy coś co skontruje czar, który właśnie wprowadzamy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lut 2022, 11:43
- Has thanked: 3 times
Re: Eldritch Horror - zasady
Dwa dodatki wprowadzają Talie Spotkań w Ruinach: Tajemnicze Ruiny i Maski Nyarlathotepa. Talie z obu dodatków maja takie same rewersy. Czy te talie należy ze sobą połączyć?
Re: Eldritch Horror - zasady
Ja mam wszelkie takie talie rozłączone. W każdej z instrukcji jest napisane, żeby używać ich tylko przy odpowiednim prologu/przedwiecznym, zatem uznałem je jako oddzielne "mechaniki".
EDIT
Jednak się myliłem.
EDIT
Jednak się myliłem.
ŹródłoTo set up the Mystic Ruins Encounter deck, shuffle _all_ Mystic Ruins Encounter cards into a single deck.
Regardless of expansion, they're are the same card type and get shuffled into the same deck.
Thanks for playing!
~ Nikki Valens
Re: Eldritch Horror - zasady
Hej,
można wydać wskazówkę, żeby przerzucić kość za każdym razem kiedy chcemy czy musimy czekać, aż jakiś efekt karty na to pozwoli?
można wydać wskazówkę, żeby przerzucić kość za każdym razem kiedy chcemy czy musimy czekać, aż jakiś efekt karty na to pozwoli?
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 3 times
Re: Eldritch Horror - zasady
"Delikatnie" po czasie, ale sprzątam otwarte zakładki w przeglądarce.
Możliwe, że o tym wiecie i jest to milczące założenie, ale gdyby ktoś miał rozkminy w przyszłości: to dotyczy tylko kości rzucanych podczas testów. Kości rzucane np. na Efekcie Rozrachunków Klątwy/Błogosławieństwa ("Rzuć 1 kością. Jeśli wypadnie...") nie mogą być przerzucane (i chyba gra nie daje żadnej możliwości na to, jeśli dobrze pamiętam)