Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Nie znalazłem tematu, więc zakładam.
Strona bgg - https://boardgamegeek.com/boardgame/360 ... ttleground
Skirmiszowy bitewniak (4 figurki na stronę) na planszy w świecie znanym z kreskówek lat osiemdziesiątych.
Gra ma polską wersję językową.
Wydawca, znany choćby z niedawnej kampanii Heroes of Might and Magic 3, aktywnie wypuszcza dodatki do gry. Na chwilę obecną wyszły 3 fale. Dwie z nich dodały łącznie 8 nowych bohaterów, jeden ( Legendy Preternii) wprowadził dodatkowe opcje rozgrywki. Na 1 kwartał zapowiedziana jest 4 fala - dodatek zawierający 8 modeli nowej, trzeciej frakcji - Hordy.
Świt Rebelii... ]:->
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
No właśnie, od jakiegoś czasu dostępny a opinii jak na lekarstwo.
Ktoś coś?
Czy gra umknęła zarówno graczom planszowym jak i bitewniakowym?
Ktoś coś?
Czy gra umknęła zarówno graczom planszowym jak i bitewniakowym?
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Figurki gotowe czy znowu w małego modelarza trzeba się bawić? Mam full szacun za podejście do klienta dla Archon ale minął mi już czas kiedy chciałem sklejać.
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Zasady - na pierwszy rzut oka (czytanie instrukcji plus filmiki) proste, łatwe i przyjemne, a jednocześnie dające sporo możliwości kombinowania. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł napisać coś więcej od strony praktycznej.
Figurki - na szczęście (dla mnie) do sklejenia i pomalowania. Jakość niezła, piszę to z punktu widzenia modelarza i bitewniakowca. AS nie ma raczej problemu z modelami, bardziej obawiałbym się zasad.
Figurki - na szczęście (dla mnie) do sklejenia i pomalowania. Jakość niezła, piszę to z punktu widzenia modelarza i bitewniakowca. AS nie ma raczej problemu z modelami, bardziej obawiałbym się zasad.
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
26 lutego będzie miał premierę dodatek 4 fali, zawierający modele trzeciej frakcji - Hordy. Jednocześnie w sklepie on-line wydawcy będzie można nabyć trzecią (po He-manie z kotem i Szkieletorze z panterą) limitowaną figurkę - Hordaka na modliszce.
Świt Rebelii... ]:->
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Kupiłem i zabrałem się za figurki. Ogromny plus za modele terenu. Są wykonane z bardzo masywnego plastiku, ale też ich wyjmowanie z wytłoczek jest bardzo wymagającym zajęciem. Na szczęście mam dedykowane ucinaczki, bo bez tego bym chyba nie ogarnął. No i pilnik obowiązkowy! Dziś zacznę malować. Modele figurek też już gotowe i posklejane. O dziwo były całkiem dobrze spasowane i nie sprawiły mi problemów przy montażu.
Generalnie nie mam dużego doświadczenia z bitewniakami, ale oceniam figurki na duży plus. Są ładnie odlane i szczegółowe.
Mechanika wydaje się być bardzo przystępna. Trochę nie podoba mi się zasada związana z akcją warty, bo wydaje się kłopotliwa w użyciu, ale z drugiej strony daje możliwości taktyczne, więc ograni gracze na pewno docenią. Wydaje się, że gra jest krótka i trzeba optymalizować swoje ruchy. Nie sądzę żeby był czas na gonitwy po planszy. To są tylko 4 rundy, czyli 4 aktywacje na postać.
Więcej będę mógł napisać po rozgrywce, ale na razie trzeba wszystko pomalować.
Generalnie nie mam dużego doświadczenia z bitewniakami, ale oceniam figurki na duży plus. Są ładnie odlane i szczegółowe.
Mechanika wydaje się być bardzo przystępna. Trochę nie podoba mi się zasada związana z akcją warty, bo wydaje się kłopotliwa w użyciu, ale z drugiej strony daje możliwości taktyczne, więc ograni gracze na pewno docenią. Wydaje się, że gra jest krótka i trzeba optymalizować swoje ruchy. Nie sądzę żeby był czas na gonitwy po planszy. To są tylko 4 rundy, czyli 4 aktywacje na postać.
Więcej będę mógł napisać po rozgrywce, ale na razie trzeba wszystko pomalować.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Warta jest super, gdyż daje Ci możliwość reakcji na ruch przeciwnika, co było bolączką starych bitewniaków.
Wczytaj się w zasady. W tej grze chodzi o zdobywanie punktów, a nie wymordowanie przeciwnika (co nie oznacza, że to drugie nie jest przyjemne ).
Wczytaj się w zasady. W tej grze chodzi o zdobywanie punktów, a nie wymordowanie przeciwnika (co nie oznacza, że to drugie nie jest przyjemne ).
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Na początku maja przewidziana jest premiera piątej fali dodatków. W zestawie dla MotU będzie Fisto i dwóch żołnierzy straży pałacowej, a w zestawie EW Webstor i roboty.
https://archon-studio.com/blog/endless- ... u-b-wave-5
https://archon-studio.com/blog/endless- ... u-b-wave-5
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Moje przemyślenia i spostrzeżenia praktyczne. Od razu zastrzegam, że jestem wielkim fanem uniwersum, i gdyby była do gra Marvel/DC, to bym na nią nawet nie spojrzał. Nie omawiam też podręcznika od a do z, bardziej wrzucam tu niuanse, które pokazują, że to nie jest prostacka gra bazująca tylko na figsach i franczyzie.
Gramy tylko 4 rundy. U mnie czas rozgrywki to było 1,5-2 godz (po zapamiętaniu zasad czas maleje).
Bazowo dysponujemy 2 specjalnymi kartami (karty chwały) i 5 kartami losu (niektóre zdolności pozwalają na dobranie kolejnych) które po zagraniu jednocześnie określają naszą inicjatywę, ilość punktów akcji i many, oraz dają dodatkowe bonusy. Co istotne, najpierw rozstrzygamy kolejność w inicjatywie, a dopiero później decydujemy, którego bohatera chcemy aktywować.
W grach testowych dysponujemy 3 bohaterami, więc teoretycznie mamy nadwyżkę kart? Otóż nie! Zwłaszcza w późniejszych rundach kołderka jest bardzo krótka, a opcji sporo.
Jak wspomniałem, zagrywamy powyższe karty, by określić inicjatywę, oraz ilość punktów akcji i many. Jednak po rozpoczęciu aktywacji postaci możemy dograć kolejną kartę losu/chwały, by zdobyć dodatkowy bonus (np. kolejne punkty akcji). To już dwie. Gdy damy naszej postaci Wartę, otrzymuje ona darmowy punkt akcji, i przerywa aktywację przeciwnika, gdy ten wejdzie w pole widzenia naszego wartownika. Ale... po jego aktywowaniu możemy zagrać na niego kolejną kartę, by z bonusów otrzymać np. kolejne punkty akcji! A to już są 3 karty z 5, a aktywowaliśmy dopiero jedną postać z trzech!
Nie mamy limitów ilości wykonania tej samej akcji. Chcemy zaatakować 3 razy? Proszę bardzo! O ile Cię rzecz jasna stać, bo każda kolejna taka sama akcja kosztuje o 1 punkt akcji więcej. Ergo - 3 ataki mieczem kosztują 6 punktów (1+2+3). Ale... jeśli postać ma dwie różne bronie, to ataki nimi traktujemy jako różne akcje.
Plansza jest na tyle mała, a rozmieszczenie makiet na tyle ciekawe, że w ciągu 2 tur jesteś w stanie przebiec ją wzdłuż krótszej krawędzi. Gra nie lubi statyki. Ruch, flankowanie, to jest clue. Dodatkowo istotny jest kierunek, w którym zwrócona jest postać - zajście od tyłu boli (jak w życiu... ).
Regrywalność - tu na razie teoretyzuję, ale imo duża. Każda postać ma swoje zdolności, różne kombinacje bohaterów stwarzają nowe możliwości. Do tego co dodatek ta liczba wzrasta, podobnie jak ekwipunku, a także (!) kart losu i chwały z których przed bitwą tworzymy sobie deck.
Na chwilę obecną jesteśmy grą zauroczeni. Chcemy grać dalej, co motywuje do malowania (i regularnego kupowania dodatków ).
Na razie ode mnie tyle, jeśli macie pytania, walcie. Postaram się rozwiać wątpliwości.
Gramy tylko 4 rundy. U mnie czas rozgrywki to było 1,5-2 godz (po zapamiętaniu zasad czas maleje).
Bazowo dysponujemy 2 specjalnymi kartami (karty chwały) i 5 kartami losu (niektóre zdolności pozwalają na dobranie kolejnych) które po zagraniu jednocześnie określają naszą inicjatywę, ilość punktów akcji i many, oraz dają dodatkowe bonusy. Co istotne, najpierw rozstrzygamy kolejność w inicjatywie, a dopiero później decydujemy, którego bohatera chcemy aktywować.
W grach testowych dysponujemy 3 bohaterami, więc teoretycznie mamy nadwyżkę kart? Otóż nie! Zwłaszcza w późniejszych rundach kołderka jest bardzo krótka, a opcji sporo.
Jak wspomniałem, zagrywamy powyższe karty, by określić inicjatywę, oraz ilość punktów akcji i many. Jednak po rozpoczęciu aktywacji postaci możemy dograć kolejną kartę losu/chwały, by zdobyć dodatkowy bonus (np. kolejne punkty akcji). To już dwie. Gdy damy naszej postaci Wartę, otrzymuje ona darmowy punkt akcji, i przerywa aktywację przeciwnika, gdy ten wejdzie w pole widzenia naszego wartownika. Ale... po jego aktywowaniu możemy zagrać na niego kolejną kartę, by z bonusów otrzymać np. kolejne punkty akcji! A to już są 3 karty z 5, a aktywowaliśmy dopiero jedną postać z trzech!
Nie mamy limitów ilości wykonania tej samej akcji. Chcemy zaatakować 3 razy? Proszę bardzo! O ile Cię rzecz jasna stać, bo każda kolejna taka sama akcja kosztuje o 1 punkt akcji więcej. Ergo - 3 ataki mieczem kosztują 6 punktów (1+2+3). Ale... jeśli postać ma dwie różne bronie, to ataki nimi traktujemy jako różne akcje.
Plansza jest na tyle mała, a rozmieszczenie makiet na tyle ciekawe, że w ciągu 2 tur jesteś w stanie przebiec ją wzdłuż krótszej krawędzi. Gra nie lubi statyki. Ruch, flankowanie, to jest clue. Dodatkowo istotny jest kierunek, w którym zwrócona jest postać - zajście od tyłu boli (jak w życiu... ).
Regrywalność - tu na razie teoretyzuję, ale imo duża. Każda postać ma swoje zdolności, różne kombinacje bohaterów stwarzają nowe możliwości. Do tego co dodatek ta liczba wzrasta, podobnie jak ekwipunku, a także (!) kart losu i chwały z których przed bitwą tworzymy sobie deck.
Na chwilę obecną jesteśmy grą zauroczeni. Chcemy grać dalej, co motywuje do malowania (i regularnego kupowania dodatków ).
Na razie ode mnie tyle, jeśli macie pytania, walcie. Postaram się rozwiać wątpliwości.
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Wieści z Pyrkonu.
W polowie lipca ma się pojawić 6 fala dodatków - Scorpia i Leech do EH oraz pierwszy pojazd do nowej frakcji Fighting Foe Men (jest już o tym info na blogu Archona).
Pod koniec roku mają się pojawić Snake Men, i kolejne rzeczy do Fighting Foe Men.
W polowie lipca ma się pojawić 6 fala dodatków - Scorpia i Leech do EH oraz pierwszy pojazd do nowej frakcji Fighting Foe Men (jest już o tym info na blogu Archona).
Pod koniec roku mają się pojawić Snake Men, i kolejne rzeczy do Fighting Foe Men.
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Niedawno na stronie AS dostępny był specjalny model She-ra z pegazem (to już czwarty taki), i mamy zapowiedź kolejnej frakcji - Wielkiej Rebelii (czyli waleczne dziewczyny w pancernych bikini). Planowany czas wydania - 1 kwartał 2024.
Świt Rebelii... ]:->
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
czy warto się tą grą zainteresować jeśli chce się wejść w bitewniaki ale bez budżetu przekraczającego 1000zł? Myślałem że to taki typowy średniak na licencji ale recenzje ma dobre no i tematyka tez chyba mi pasuje ponieważ zamierzam grać z 9-letnim synem
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Uważam, że tak. Już sama podstawka jest dobra, i daje sporo opcji. Jeśli się Wam spodoba, możecie dokupywać kolejne dodatki, czy to rozszerzające posiadane frakcje, czy dodające nowe. A równie dobrze możecie pozostać przy samej podstawce, ale po co się ograniczać
Gra nie jest zbyt popularna (przynajmniej w porównaniu z produktami GW), ale jej plusem jest to, że masz gotowca dla dwóch osób w jednym pudle.
Gra nie jest zbyt popularna (przynajmniej w porównaniu z produktami GW), ale jej plusem jest to, że masz gotowca dla dwóch osób w jednym pudle.
Świt Rebelii... ]:->
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Ja skorzystałem z promocji Black Friday na zakup podstawki i pierwszej fali. Po obejrzeniu filmików i przeczytaniu zasad stwierdziłem ze to całkiem zgrabny skirmisph i będzie u mnie rywalizował SW:Shatterpoint i Blood Bowl. Jak dla mnie to takie polskie Warhammer Underworlds. Jakie są wsze odczucia z rozgrywek ?
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
W W:U zagrałem raz. Pomimo gry moją ulubioną rasą, nie było efektu wow. Ot, po prostu przesuwanie figurek, turlanie kostkami, i jakieś karty po drodze (nie pamiętam, dawno to było).
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Ja cały czas. W marcu ma się pojawić w sprzedarzy 7 wypust, a w nim większy starter do Great Rebelion. Ale ja i tak czekam na Snakemen
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 289
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 75 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Garść wieści z Eternii.
Wielkimi krokami zbliża się wspieraczka - 14 maja ( https://gamefound.com/en/projects/archo ... ttleground ), mająca na celu wprowadzenie tytułu na rynek amerykańsko-australijski. Dobry moment, by zacząć (spore rabaty), lub uzupełnić kolekcję o nowości (frakcje Snakemen i Heroes of Preternia) i zdobyć bonusy (obecnie jest to figurka Roboto dla każdego wspierającego).
Na fb pojawiają się kolejne wizualizacje figurek, obecnie mamy 3 snaków (Lady Slither, King Hsss oraz Sssqueeze), plus King Hsss w wersji promo.
Wielkimi krokami zbliża się wspieraczka - 14 maja ( https://gamefound.com/en/projects/archo ... ttleground ), mająca na celu wprowadzenie tytułu na rynek amerykańsko-australijski. Dobry moment, by zacząć (spore rabaty), lub uzupełnić kolekcję o nowości (frakcje Snakemen i Heroes of Preternia) i zdobyć bonusy (obecnie jest to figurka Roboto dla każdego wspierającego).
Na fb pojawiają się kolejne wizualizacje figurek, obecnie mamy 3 snaków (Lady Slither, King Hsss oraz Sssqueeze), plus King Hsss w wersji promo.
Świt Rebelii... ]:->
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Ktoś będzie robił zbiórkę na wersję PL, czy raczej nie ma tutaj zainteresowania grą?
Ja grałem dwa razy wersję DE i to całkiem przyjemny skirmish, a wersja PL tylko wzmacnia nostalgię
Ja grałem dwa razy wersję DE i to całkiem przyjemny skirmish, a wersja PL tylko wzmacnia nostalgię
Sprzedaję: Astrominers / Astrogórnicy PL; Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures PL
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 56 times
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Też o tym właśnie myślę czy nie dołączyć, póki co mam podstawkę ( nie graną) ale ciekawi mnie jak to wsio działa.
Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)
Z ciekawości, jaka była cena na BF?Desaix1800 pisze: ↑27 lis 2023, 11:50 Ja skorzystałem z promocji Black Friday na zakup podstawki i pierwszej fali. Po obejrzeniu filmików i przeczytaniu zasad stwierdziłem ze to całkiem zgrabny skirmisph i będzie u mnie rywalizował SW:Shatterpoint i Blood Bowl. Jak dla mnie to takie polskie Warhammer Underworlds. Jakie są wsze odczucia z rozgrywek ?
Sprzedaję: Astrominers / Astrogórnicy PL; Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures PL