Root - pytania i wątpliwości
Re: Root - pytania i wątpliwości
Siemka, takie pytanie dotyczące orlich gniazd.
1. Jeśli przekuwam to zyskuje tylko i wyłączanie 1 PZ, czy mogę dostać to co jest napisane na karcie ( powiedzmy, że Płatnerz, żeby zignorować obrażenia na kostce(czy coś takiego:D)) Nie liczą tutaj przywódcy.
2. Jeśłi rekrutujemy, mając np. Karty Ptaka i Lisa, to rekrutuję: Gdzie chce (karta ptaka np. Króliki) i Lisie, i największe pytanie było, czy rekrutujemy na WSZYSTKICH lisich polanach czy tylko na jednej ?
3. używając karty zasadzki odrzucamy ją czy zostawiamy do dalszego użytku ?
1. Jeśli przekuwam to zyskuje tylko i wyłączanie 1 PZ, czy mogę dostać to co jest napisane na karcie ( powiedzmy, że Płatnerz, żeby zignorować obrażenia na kostce(czy coś takiego:D)) Nie liczą tutaj przywódcy.
2. Jeśłi rekrutujemy, mając np. Karty Ptaka i Lisa, to rekrutuję: Gdzie chce (karta ptaka np. Króliki) i Lisie, i największe pytanie było, czy rekrutujemy na WSZYSTKICH lisich polanach czy tylko na jednej ?
3. używając karty zasadzki odrzucamy ją czy zostawiamy do dalszego użytku ?
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
1. Jeśli przekuwasz przedmioty (buty,czajniczki itd) dostajesz tylko 1 VP. Możesz normalnie przekuwać (wytwarzać) karty takie jak Płatnerz i normalnie z nich korzystać.Niven2 pisze: ↑01 cze 2021, 22:38 Siemka, takie pytanie dotyczące orlich gniazd.
1. Jeśli przekuwam to zyskuje tylko i wyłączanie 1 PZ, czy mogę dostać to co jest napisane na karcie ( powiedzmy, że Płatnerz, żeby zignorować obrażenia na kostce(czy coś takiego:D)) Nie liczą tutaj przywódcy.
2. Jeśłi rekrutujemy, mając np. Karty Ptaka i Lisa, to rekrutuję: Gdzie chce (karta ptaka np. Króliki) i Lisie, i największe pytanie było, czy rekrutujemy na WSZYSTKICH lisich polanach czy tylko na jednej ?
3. używając karty zasadzki odrzucamy ją czy zostawiamy do dalszego użytku ?
2. Niebieska karta = MUSISZ zrekrutować 1 wojownika (2 jeśli masz Charyzmatycznego Przywódcę) na dowolnej polanie w której masz gniazdo. Czerwona = MUSISZ zrekrutować 1 wojownika na lisiej polanie gdzie masz gniazdo, więc jeśli nie masz takiej to rozwali Ci się dekret. Jeśli nie masz wystarczająco wojowników, to rozwali Ci się dekret.
3. Odrzucamy
Re: Root - pytania i wątpliwości
2. Właśnie nie byliśmy pewni czy mogę więcej wojowników rekrutować, bo graliśmy Tak, że jak mieliśmy 2 lub więcej gniazd np. na króliczych polanach to rekrutowalismy na każdym gnieździe z królikiem, czyli źle, chociaż moim zdaniem, to poprawia sytuację w grze 1 na 1.wrojka pisze: ↑02 cze 2021, 07:541. Jeśli przekuwasz przedmioty (buty,czajniczki itd) dostajesz tylko 1 VP. Możesz normalnie przekuwać (wytwarzać) karty takie jak Płatnerz i normalnie z nich korzystać.Niven2 pisze: ↑01 cze 2021, 22:38 Siemka, takie pytanie dotyczące orlich gniazd.
1. Jeśli przekuwam to zyskuje tylko i wyłączanie 1 PZ, czy mogę dostać to co jest napisane na karcie ( powiedzmy, że Płatnerz, żeby zignorować obrażenia na kostce(czy coś takiego:D)) Nie liczą tutaj przywódcy.
2. Jeśłi rekrutujemy, mając np. Karty Ptaka i Lisa, to rekrutuję: Gdzie chce (karta ptaka np. Króliki) i Lisie, i największe pytanie było, czy rekrutujemy na WSZYSTKICH lisich polanach czy tylko na jednej ?
3. używając karty zasadzki odrzucamy ją czy zostawiamy do dalszego użytku ?
2. Niebieska karta = MUSISZ zrekrutować 1 wojownika (2 jeśli masz Charyzmatycznego Przywódcę) na dowolnej polanie w której masz gniazdo. Czerwona = MUSISZ zrekrutować 1 wojownika na lisiej polanie gdzie masz gniazdo, więc jeśli nie masz takiej to rozwali Ci się dekret. Jeśli nie masz wystarczająco wojowników, to rozwali Ci się dekret.
3. Odrzucamy
Jeszcze pytanie o sojusz stworzeń leśnych dotyczące buntu w księdze praw jest napisane, że jeśli gracz nie ma karty odpowiadając polanie to sojusz bierze z wspólnej talii kart, I tam jest napisane "...dobiera kartę że wspólnej..." Ale jaka kartę? Pierwsza z brzegu? Czy odkrywa po kolei karty dopóki wylosuje karty odpowiadającej polanie?Czy aby było szybciej można brać że stosu kart odrzuconych?
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
"jeśli gracz nie ma karty odpowiadając polanie to sojusz bierze z wspólnej talii kart"Niven2 pisze: ↑02 cze 2021, 10:05 2. Właśnie nie byliśmy pewni czy mogę więcej wojowników rekrutować, bo graliśmy Tak, że jak mieliśmy 2 lub więcej gniazd np. na króliczych polanach to rekrutowalismy na każdym gnieździe z królikiem, czyli źle, chociaż moim zdaniem, to poprawia sytuację w grze 1 na 1.
Jeszcze pytanie o sojusz stworzeń leśnych dotyczące buntu w księdze praw jest napisane, że jeśli gracz nie ma karty odpowiadając polanie to sojusz bierze z wspólnej talii kart, I tam jest napisane "...dobiera kartę że wspólnej..." Ale jaka kartę? Pierwsza z brzegu? Czy odkrywa po kolei karty dopóki wylosuje karty odpowiadającej polanie?Czy aby było szybciej można brać że stosu kart odrzuconych?
Jeśli gracz nie ma odpowiedniej karty (niebieskie ptasie zawsze pasują) to sojusz bierze z talii PIERWSZĄ Z GÓRY. Nie ma tu znaczenia jej kolor. Jeśli sojusz ma już zapełniony Supporter Stack (zwolenników, jak się nie ma bazy to można mieć chyba max 5) to odrzuca kartę, którą by dostał/dobrał z talii. Nie ma możliwości wyboru.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Sojusz leśnych zwierząt.
1. Szukałem informacji dotyczące przeprowadzenia rewolty, to znaczy w pierwszej rundzie grając przeciwko ptakom, jako pierwszy gracz mogę przeprowadzić rewolte na gnieździe ptaków?(ptaki nie zdążą się nawet ruszyć) jedyny taki bonus jest taki, że ptaki w swojej turze będą mogły rozmieścić swoje gniazdo gdzie będą chciały.
2. Taka sama sytuacja jak wyżej tylko grając przeciwko jaszczurkom, jak im zniszcze(rewolta) ogród to już jest koniec gry, bo nie będą mogli rekrutować wojowników i zdobywać akolitów.
3. Czy rewolte mogę przeprowadzić na twierdzy markizy ? Teoretycznie tylko markiza może tam umieszczać swoje budynki.
1. Szukałem informacji dotyczące przeprowadzenia rewolty, to znaczy w pierwszej rundzie grając przeciwko ptakom, jako pierwszy gracz mogę przeprowadzić rewolte na gnieździe ptaków?(ptaki nie zdążą się nawet ruszyć) jedyny taki bonus jest taki, że ptaki w swojej turze będą mogły rozmieścić swoje gniazdo gdzie będą chciały.
2. Taka sama sytuacja jak wyżej tylko grając przeciwko jaszczurkom, jak im zniszcze(rewolta) ogród to już jest koniec gry, bo nie będą mogli rekrutować wojowników i zdobywać akolitów.
3. Czy rewolte mogę przeprowadzić na twierdzy markizy ? Teoretycznie tylko markiza może tam umieszczać swoje budynki.
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
1. Leśne przymierze NIGDY nie zrobi rewolty w 1 turze, bo nie ma Sympatii o Świcie. Pamiętaj, że najpierw robisz Świt (1. Rewolta, 2. Rozmieszczanie sympatii. Nie możesz zrobić '2' i cofnąć się do '1'. Jeśli w danej porze dnia masz 1-2-3-4-5 to musisz je robić w tej kolejności, bez cofania się). Jeżeli masz po prostu bulletpointy, to możesz skakać między akcjami (np. 3 akcje kotów w ciągu Dnia)Niven2 pisze: ↑06 cze 2021, 14:33 Sojusz leśnych zwierząt.
1. Szukałem informacji dotyczące przeprowadzenia rewolty, to znaczy w pierwszej rundzie grając przeciwko ptakom, jako pierwszy gracz mogę przeprowadzić rewolte na gnieździe ptaków?(ptaki nie zdążą się nawet ruszyć) jedyny taki bonus jest taki, że ptaki w swojej turze będą mogły rozmieścić swoje gniazdo gdzie będą chciały.
2. Taka sama sytuacja jak wyżej tylko grając przeciwko jaszczurkom, jak im zniszcze(rewolta) ogród to już jest koniec gry, bo nie będą mogli rekrutować wojowników i zdobywać akolitów.
3. Czy rewolte mogę przeprowadzić na twierdzy markizy ? Teoretycznie tylko markiza może tam umieszczać swoje budynki.
2. Again, w 1 turze nie zrobisz rewolty. Poza tym, jedynie koty można permanentnie usunąć z gry. Jaszczury nie rekrutują w ogrodach, tylko gdziekolwiek (ujawniając kartę)
3. Nie możesz nawet umieścić Sympatii w Twierdzy Markizy. Reguły mówią, że w Twierdzy Markizy żadnen inny gracz nie może UMIESZCZAĆ elementów. Można tam wejść RUCH'em, ale jeżeli bierzesz jakiś komponent 'spoza planszy' to nie możesz go umieścić w na polanie z Twierdzą.
Edit
+ Ad. 1. Ptaki na start mają gniazdo+6 wojowników, Leśne przymierze ma 3 karty w 'supporter stacku'. Jeśli chciałbyś im wrzucić Sympatię, to musisz wydać +1 kartę niż normalnie, bo mają 3+ wojowników. Zostałbyś z 1 kartą, więc i tak nie mógłbyś zrobić rewolty.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Przecież na początku gry dostaje 3 karty stronników ( Support) i 3 zwykle karty, do przeprowadzenia rewolty potrzebuje 2 karty stronników, nigdzie nie pisze, że potrzebuje sympatyka z tą polana.wrojka pisze: ↑06 cze 2021, 16:331. Leśne przymierze NIGDY nie zrobi rewolty w 1 turze, bo nie ma Sympatii o Świcie. Pamiętaj, że najpierw robisz Świt (1. Rewolta, 2. Rozmieszczanie sympatii. Nie możesz zrobić '2' i cofnąć się do '1'. Jeśli w danej porze dnia masz 1-2-3-4-5 to musisz je robić w tej kolejności, bez cofania się). Jeżeli masz po prostu bulletpointy, to możesz skakać między akcjami (np. 3 akcje kotów w ciągu Dnia)Niven2 pisze: ↑06 cze 2021, 14:33 Sojusz leśnych zwierząt.
1. Szukałem informacji dotyczące przeprowadzenia rewolty, to znaczy w pierwszej rundzie grając przeciwko ptakom, jako pierwszy gracz mogę przeprowadzić rewolte na gnieździe ptaków?(ptaki nie zdążą się nawet ruszyć) jedyny taki bonus jest taki, że ptaki w swojej turze będą mogły rozmieścić swoje gniazdo gdzie będą chciały.
2. Taka sama sytuacja jak wyżej tylko grając przeciwko jaszczurkom, jak im zniszcze(rewolta) ogród to już jest koniec gry, bo nie będą mogli rekrutować wojowników i zdobywać akolitów.
3. Czy rewolte mogę przeprowadzić na twierdzy markizy ? Teoretycznie tylko markiza może tam umieszczać swoje budynki.
2. Again, w 1 turze nie zrobisz rewolty. Poza tym, jedynie koty można permanentnie usunąć z gry. Jaszczury nie rekrutują w ogrodach, tylko gdziekolwiek (ujawniając kartę)
3. Nie możesz nawet umieścić Sympatii w Twierdzy Markizy. Reguły mówią, że w Twierdzy Markizy żadnen inny gracz nie może UMIESZCZAĆ elementów. Można tam wejść RUCH'em, ale jeżeli bierzesz jakiś komponent 'spoza planszy' to nie możesz go umieścić w na polanie z Twierdzą.
Edit
+ Ad. 1. Ptaki na start mają gniazdo+6 wojowników, Leśne przymierze ma 3 karty w 'supporter stacku'. Jeśli chciałbyś im wrzucić Sympatię, to musisz wydać +1 kartę niż normalnie, bo mają 3+ wojowników. Zostałbyś z 1 kartą, więc i tak nie mógłbyś zrobić rewolty.
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Rewolta: Wydaj dwóch Stronników o symbolu odpowiadającym polanie z Sympatykami. Usuń z tej polany wszystkie komponenty przeciwników i rozmieść tam Bazę o odpowiednim symbolu. Następnie, rozmieść na tej polanie wojowników w liczbie równej wszystkim polanom z Sympatykami o symbolu odpowiadającym rozmieszczonej Bazie (wliczając tę polanę). Następnie, rozmieść wojownika na polu Oficerów.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 15 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Szybkie pytanka po paru partiach z synami:
1. Czy za wezyrów też są punkty karne w przypadku zamieszek?
2. Czy werbunek kotów na polanie z żetonem sympatyków wywołuje bunt myszek?
1. Czy za wezyrów też są punkty karne w przypadku zamieszek?
2. Czy werbunek kotów na polanie z żetonem sympatyków wywołuje bunt myszek?
Re: Root (Cole Wehrle)
1) takGildiril Blackcairn pisze: ↑16 cze 2021, 14:56 Szybkie pytanka po paru partiach z synami:
1. Czy za wezyrów też są punkty karne w przypadku zamieszek?
2. Czy werbunek kotów na polanie z żetonem sympatyków wywołuje bunt myszek?
2) nie,
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Root (Cole Wehrle)
1. Tak, zgodnie z księgą praw punkt 7.7.1 Krok 1: Upokorzenie. Gracz traci jeden Punkt Zwycięstwa za każdą ptasią kartę w Dekrecie (wliczając w to Lojalnych Wezyrów)Gildiril Blackcairn pisze: ↑16 cze 2021, 14:56 Szybkie pytanka po paru partiach z synami:
1. Czy za wezyrów też są punkty karne w przypadku zamieszek?
2. Czy werbunek kotów na polanie z żetonem sympatyków wywołuje bunt myszek?
2. Nie, zgodnie z księgą praw punkt 8.2.6 Bunt. Za każdym razem, gdy inny gracz usuwa z polany żeton Sympatyków lub przemieszcza swoich wojowników na polanę z Sympatykami, musi dodać na stos Stronników jedną karę ze swojej ręki, o symbolu odpowiadającym tej polanie.
Dodatkowo mówi o tym zapis na stronie 17. P4. Zasada dotyczy konkretnego terminu albo akcji. Czy dotyczy też innych, blisko z nimi związanych terminów i akcji? Nie! Załóż, że zasada dotyczy wyłącznie tego reminu albo tej akcji, a nie wyrażeń powiązanych z nimi. Przykładowo: "przemieszczać" i "rozmieszczać" to zupełnie różne czynności.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 lip 2021, 16:30
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej,
Jestem świeżym nabywcą tej cudownej gry.
Mam pytanie dotyczące dodatkowych żetonów i budynków dolaczonych w dodatku plemion rzecznych z dopiskiem "dla przyszłych scenariuszy".
Gdzie mogę znaleźć ów scenariusze o których mowa, albo kiedy i gdzie mogę się ich spodziewać?
Czy są jakieś inne niż załączone instrukcje, scenariusze i możliwości?
Będę wdzięczna za każdą informację
Jestem świeżym nabywcą tej cudownej gry.
Mam pytanie dotyczące dodatkowych żetonów i budynków dolaczonych w dodatku plemion rzecznych z dopiskiem "dla przyszłych scenariuszy".
Gdzie mogę znaleźć ów scenariusze o których mowa, albo kiedy i gdzie mogę się ich spodziewać?
Czy są jakieś inne niż załączone instrukcje, scenariusze i możliwości?
Będę wdzięczna za każdą informację
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej i witamy na forum. Dodatkowe żetony/znaczniki wciąż nie mają oficjalnych zastosowań, ale jak najbardziej warto je zatrzymaćMBlondas07 pisze: ↑05 lip 2021, 16:45 Hej,
Jestem świeżym nabywcą tej cudownej gry.
Mam pytanie dotyczące dodatkowych żetonów i budynków dolaczonych w dodatku plemion rzecznych z dopiskiem "dla przyszłych scenariuszy".
Gdzie mogę znaleźć ów scenariusze o których mowa, albo kiedy i gdzie mogę się ich spodziewać?
Czy są jakieś inne niż załączone instrukcje, scenariusze i możliwości?
Będę wdzięczna za każdą informację
Co do możliwości, to są boty AI do gry solo/coop
Link: https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
Wyszło też coś podobnego (jeśli nie dokładnie takie samego?) w wersji oficjalnej. Chyba Plemiona Rzeczne mają Mechaniczną Markizę. Po angielsku już wyszedł dodatek Clockwork poświęcony botom.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 lip 2021, 16:30
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej,
Spróbowałam zagrać dwoma włóczęgami i pojawiły się w związku z tym małe niejasności.
(Tryb kooperacyjny przeciw mechanicznej markizy)
1.Czy włóczęga drugiemu wlóczędze może pomagać (dawać kartę) A w zamian otrzymać jakiś przedmiot? Oczywiście za zgodą gracza.
2. Relacja. Nie ma kafelka włóczęgi więc jak można i czy w ogóle można zmieniać relacje między nimi? Mogą być w sojuszu? Mogą wspólnie walczyć lub przemieszczać się?
3. Łotr, jak pali ziemię to czy zostawia pochodnie w tym miejscu na polanie i już ją traci do końca gry?
Z góry dzięki za pomoc!
Spróbowałam zagrać dwoma włóczęgami i pojawiły się w związku z tym małe niejasności.
(Tryb kooperacyjny przeciw mechanicznej markizy)
1.Czy włóczęga drugiemu wlóczędze może pomagać (dawać kartę) A w zamian otrzymać jakiś przedmiot? Oczywiście za zgodą gracza.
2. Relacja. Nie ma kafelka włóczęgi więc jak można i czy w ogóle można zmieniać relacje między nimi? Mogą być w sojuszu? Mogą wspólnie walczyć lub przemieszczać się?
3. Łotr, jak pali ziemię to czy zostawia pochodnie w tym miejscu na polanie i już ją traci do końca gry?
Z góry dzięki za pomoc!
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
Czy włóczęga wchodząc na polne z żetonem sympatyków musi i tak zapłacić kartą? Wydaje mi się, że nie, bo nie jest traktowany jako wojownik, ale wole sie upewnic.
edit: widze na bgg ze nie placi, ale co ciekawe gdy bierze wojownikow sojusznika to juz musi placic, bo w PL instrukcji jest "gdy wchodzisz na polane.. SWOIMI wojownikami" a w angielskiej "any"
edit: widze na bgg ze nie placi, ale co ciekawe gdy bierze wojownikow sojusznika to juz musi placic, bo w PL instrukcji jest "gdy wchodzisz na polane.. SWOIMI wojownikami" a w angielskiej "any"
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
tak. Włóczęga opisywany jest jako "Pionek włóczęgi", a pionki oraz żetony nie są brane pod uwagę np.: przy rozstrzyganiu kontroli, czy właśnie wydawaniu kart dla sojuszu.Hardkor pisze: ↑15 wrz 2021, 12:03 Czy włóczęga wchodząc na polne z żetonem sympatyków musi i tak zapłacić kartą? Wydaje mi się, że nie, bo nie jest traktowany jako wojownik, ale wole sie upewnic.
edit: widze na bgg ze nie placi, ale co ciekawe gdy bierze wojownikow sojusznika to juz musi placic, bo w PL instrukcji jest "gdy wchodzisz na polane.. SWOIMI wojownikami" a w angielskiej "any"
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Cześć,
Mam pytanie:
na planszetce włóczęgi w polskiej wersji z podstawki w przygotowaniu gry jest punkt o dobraniu 3 kart misji, na planszetce dla drugiego włóczęgi (chyba z plemion rzecznych) tego punktu nie ma, to jest błąd? drugi włóczęga też dobiera 3 karty misji na start? (przypuszczam że tak ale chciałbym się upewnić)
Z góry dzięki
Mam pytanie:
na planszetce włóczęgi w polskiej wersji z podstawki w przygotowaniu gry jest punkt o dobraniu 3 kart misji, na planszetce dla drugiego włóczęgi (chyba z plemion rzecznych) tego punktu nie ma, to jest błąd? drugi włóczęga też dobiera 3 karty misji na start? (przypuszczam że tak ale chciałbym się upewnić)
Z góry dzięki
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Bo karty misji są wspólne, więc jak w grze 2 osoby grają Włóczęgą, to i tak odkrywane są 3 karty misji, które każdy Włóczęga może wypełnić. Więc na drugiej planszetce nie ma takiej instrukcji, żeby nie wyłożyć kolejnych 3 kart.Karpiq pisze: ↑17 wrz 2021, 14:41 Cześć,
Mam pytanie:
na planszetce włóczęgi w polskiej wersji z podstawki w przygotowaniu gry jest punkt o dobraniu 3 kart misji, na planszetce dla drugiego włóczęgi (chyba z plemion rzecznych) tego punktu nie ma, to jest błąd? drugi włóczęga też dobiera 3 karty misji na start? (przypuszczam że tak ale chciałbym się upewnić)
Z góry dzięki
Re: Root - pytania i wątpliwości
Szybkie 2 pytwniabo odświeżam Roota ze znajomymi po dłuższej przerwie i coś mi nie gra czego wcześniej nie widziałem.
1. W trakcie przygotowania gry w instrukcji pisze że powinniśmy dobrać 3 konkretne karty na rękę startowa. Zawsze graliśmy losowymi. Problem w tym że ja w wersji polskiej nie mam napisane jakie to 3 konkretne karty a z tego co rozumiem miały być na kartach pomocy (czy Portal po prostu ich nie przygotował czy moja wersja jest kulawą)
2. Strzelając w kuszy w budynek gdy nie ma przeciwnika nie dostajemy punktów bo to nie tak ale też nie zmieniamy stosunków?
3. Jeżeli jesteśmy w sojuszu jako włóczęga z inną frakcja na najwyższym poziomie. Co rozumiemy przez pomoc? Jeżeli ktoś atakuje mojego sojusznika muszę mu pomóc umi dostaje się 2VP czy jest to tylko opcjonalne? I czy w tym przypadku jeżeli miałby on streścić np 2 wojowników i żeton rozumiem że ja biorę obrażenia za żeton bo komponenty muszą być ściągane jako ostatnie?
1. W trakcie przygotowania gry w instrukcji pisze że powinniśmy dobrać 3 konkretne karty na rękę startowa. Zawsze graliśmy losowymi. Problem w tym że ja w wersji polskiej nie mam napisane jakie to 3 konkretne karty a z tego co rozumiem miały być na kartach pomocy (czy Portal po prostu ich nie przygotował czy moja wersja jest kulawą)
2. Strzelając w kuszy w budynek gdy nie ma przeciwnika nie dostajemy punktów bo to nie tak ale też nie zmieniamy stosunków?
3. Jeżeli jesteśmy w sojuszu jako włóczęga z inną frakcja na najwyższym poziomie. Co rozumiemy przez pomoc? Jeżeli ktoś atakuje mojego sojusznika muszę mu pomóc umi dostaje się 2VP czy jest to tylko opcjonalne? I czy w tym przypadku jeżeli miałby on streścić np 2 wojowników i żeton rozumiem że ja biorę obrażenia za żeton bo komponenty muszą być ściągane jako ostatnie?
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
1. Karty są napisane na kartach rozlozenia frakcji czy cos takiego. jest to w wersji polskiej. Te 3 konkretne sa polecane na pierwsze gry, normalnie gra sie losowo.munek pisze: ↑18 wrz 2021, 10:27 Szybkie 2 pytwniabo odświeżam Roota ze znajomymi po dłuższej przerwie i coś mi nie gra czego wcześniej nie widziałem.
1. W trakcie przygotowania gry w instrukcji pisze że powinniśmy dobrać 3 konkretne karty na rękę startowa. Zawsze graliśmy losowymi. Problem w tym że ja w wersji polskiej nie mam napisane jakie to 3 konkretne karty a z tego co rozumiem miały być na kartach pomocy (czy Portal po prostu ich nie przygotował czy moja wersja jest kulawą)
2. Strzelając w kuszy w budynek gdy nie ma przeciwnika nie dostajemy punktów bo to nie tak ale też nie zmieniamy stosunków?
3. Jeżeli jesteśmy w sojuszu jako włóczęga z inną frakcja na najwyższym poziomie. Co rozumiemy przez pomoc? Jeżeli ktoś atakuje mojego sojusznika muszę mu pomóc umi dostaje się 2VP czy jest to tylko opcjonalne? I czy w tym przypadku jeżeli miałby on streścić np 2 wojowników i żeton rozumiem że ja biorę obrażenia za żeton bo komponenty muszą być ściągane jako ostatnie?
2. Dostajesz normalnie punkty za zniszczenie budynku
3. Pozwala ci to uzywac wojownikow przeciwnika jak swoich, ale jesli w walce przyjma oni wiecej damage od ciebie to ten sojusznik zamienia sie we wroga.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- upadly_bankowiec
- Posty: 254
- Rejestracja: 11 lis 2018, 13:48
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 122 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Jestem po pierwszej partii i mam dwa pytania.
1. Czy sojusz orlich gniazd zdobywa punkty w momencie wybudowania gniazda i podczas wieczoru, czy tylko podczas wieczoru?
2. Czy kolejność ruchu frakcji zawsze jest taka sama, czy tylko podczas przygotowywania gry? Tzn jeśli pierwszy gracz wybierze sojusz, to po przygotowaniu porusza się jako pierwszy czy trzeci?
1. Czy sojusz orlich gniazd zdobywa punkty w momencie wybudowania gniazda i podczas wieczoru, czy tylko podczas wieczoru?
2. Czy kolejność ruchu frakcji zawsze jest taka sama, czy tylko podczas przygotowywania gry? Tzn jeśli pierwszy gracz wybierze sojusz, to po przygotowaniu porusza się jako pierwszy czy trzeci?
Mój kanał na youtube na którym możesz poznać/przypomnieć sobie zasady gier.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
Tylko wieczorem.upadly_bankowiec pisze: ↑18 wrz 2021, 12:15 Jestem po pierwszej partii i mam dwa pytania.
1. Czy sojusz orlich gniazd zdobywa punkty w momencie wybudowania gniazda i podczas wieczoru, czy tylko podczas wieczoru?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 977 times
- Been thanked: 216 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Ad 2. Setup wykonuje się w określonej kolejności (ma to znaczenie dla frakcji, które muszą zająć konkretne miejsca na planszy), ale kolejność grania się losuje.upadly_bankowiec pisze: ↑18 wrz 2021, 12:15 Jestem po pierwszej partii i mam dwa pytania.
1. Czy sojusz orlich gniazd zdobywa punkty w momencie wybudowania gniazda i podczas wieczoru, czy tylko podczas wieczoru?
2. Czy kolejność ruchu frakcji zawsze jest taka sama, czy tylko podczas przygotowywania gry? Tzn jeśli pierwszy gracz wybierze sojusz, to po przygotowaniu porusza się jako pierwszy czy trzeci?
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2021, 13:43 przez ZygfrydDeLowe, łącznie zmieniany 1 raz.
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 977 times
- Been thanked: 216 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Pomoc to akcja pomocy - takie same zasady i ograniczenia obowiązują - wyczerpujesz (odwracasz) jakiś przedmiot, dajesz kartę z symbolem polany, na której jesteś Ty, a Twój sojusznik ma jakiś komponent, możesz w rewanżu zabrać jakiś przedmiot i dostajesz 2 VP (jeśli jesteście sojusznikami).munek pisze: ↑18 wrz 2021, 10:27 [...]
3. Jeżeli jesteśmy w sojuszu jako włóczęga z inną frakcja na najwyższym poziomie. Co rozumiemy przez pomoc? Jeżeli ktoś atakuje mojego sojusznika muszę mu pomóc umi dostaje się 2VP czy jest to tylko opcjonalne? I czy w tym przypadku jeżeli miałby on streścić np 2 wojowników i żeton rozumiem że ja biorę obrażenia za żeton bo komponenty muszą być ściągane jako ostatnie?
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Mam pytanie o zasady, bo instrukcje nie można ukrywać są dziurawe i część niemal istotnych zasad znajdziemy częściowo w księdze praw jak i instrukcji. Chciałbym dopytać o zasady, bo te nie zawsze są jasne, szczególnie jeśli gramy dosć abstrakcyjnymi frakcjami.
1. Jaszczurki - czy można wybudować kilka ogrodów na jednym.polu?
2. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurki mogą podmieniać ogród na polanie na której nie jest obecna?
3. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurka moze podmienić wrogiego żołnierza mimo, że nie jest obecna na polanie?
4. Czy koty mogą wykonać nadprodukcje na tej samej polanie kilkukrotnie za kazdym razem zagrywajac kartę z ręki?
5. Czy ptaki nie muszą wykonywać akcji z dekretu jeśli nie maja przypisanej karty? Np budowanie
6. Czy ptaki za wszelką cene muszą wykonywać zdolności przywódców, chodzi o dodatkowy werbunek?
7. Czy jaszczurki w ramach posiadania dwóch ogrodów na jednej polanie mogą wykuć kartę z dwoma budynkami w kolorze polany?
1. Jaszczurki - czy można wybudować kilka ogrodów na jednym.polu?
2. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurki mogą podmieniać ogród na polanie na której nie jest obecna?
3. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurka moze podmienić wrogiego żołnierza mimo, że nie jest obecna na polanie?
4. Czy koty mogą wykonać nadprodukcje na tej samej polanie kilkukrotnie za kazdym razem zagrywajac kartę z ręki?
5. Czy ptaki nie muszą wykonywać akcji z dekretu jeśli nie maja przypisanej karty? Np budowanie
6. Czy ptaki za wszelką cene muszą wykonywać zdolności przywódców, chodzi o dodatkowy werbunek?
7. Czy jaszczurki w ramach posiadania dwóch ogrodów na jednej polanie mogą wykuć kartę z dwoma budynkami w kolorze polany?