Lords of Ragnarok - pytania i zasady
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Lords of Ragnarok - pytania i zasady
To ja zacznę:
1. W pierwszej fazie graza, jeśli bohater jest przy kuźni to może kuć runy. W takim wypadku co się dokładnie dzieje? Żeton Kuźni zostaje, a ja dobieram odpowiednią runę z puli ogólnej?
2. Artefakty potworów - w LoH zdobywało się jako nagrodę za zabicie potwora. Tutaj jak rozumiem, gdy zakończe łowy i potwór ma zasłonięte WSZYSTKIE pola ran bez nagród to dostaję ten artefakt na stałe tak?
3. Potwory pod swoją kontrolę bierze się tylko po to, aby inni gracze nie mogli ich aktywować?
4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
1. W pierwszej fazie graza, jeśli bohater jest przy kuźni to może kuć runy. W takim wypadku co się dokładnie dzieje? Żeton Kuźni zostaje, a ja dobieram odpowiednią runę z puli ogólnej?
2. Artefakty potworów - w LoH zdobywało się jako nagrodę za zabicie potwora. Tutaj jak rozumiem, gdy zakończe łowy i potwór ma zasłonięte WSZYSTKIE pola ran bez nagród to dostaję ten artefakt na stałe tak?
3. Potwory pod swoją kontrolę bierze się tylko po to, aby inni gracze nie mogli ich aktywować?
4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- E2MD
- Posty: 382
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
- Lokalizacja: 43-518
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 135 times
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Nie. Zabierasz z kuźni i nowa runa się pojawia dopiero podczas budowy monumentu.
Generalnie tak.
Zauważ, że niektóre potwory mają zdolności pozytywne - np. jak zaatakujesz siebie to możesz podnieść siłę armii. Co więcej możesz sobie je pchać w swoją stronę lub uciekać od innego gracza który też poluje.
Ten kto zadał ostatnią ranę otrzymuje figurkę. Jeżeli zadał wszystkie rany to wszystko, ale jeżeli inny grać miał 4+ znaczniki swoje dostaje znacznik pokonania potwora. Wg mnie nie ma błędu w instrukcji (tam jest napisane że każdy z POZOSTAŁYCH graczy)Hardkor pisze: ↑25 mar 2024, 13:20 4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
1. Ok to wtedy znika żeton kuźni i podczas budowy dodaje nowy (czyli potencjalnie inna runa może tam być) czy po prostu odwratam stary żeton i mogę tam wziac te same rune?E2MD pisze: ↑25 mar 2024, 16:24Nie. Zabierasz z kuźni i nowa runa się pojawia dopiero podczas budowy monumentu.
Generalnie tak.
Zauważ, że niektóre potwory mają zdolności pozytywne - np. jak zaatakujesz siebie to możesz podnieść siłę armii. Co więcej możesz sobie je pchać w swoją stronę lub uciekać od innego gracza który też poluje.
Ten kto zadał ostatnią ranę otrzymuje figurkę. Jeżeli zadał wszystkie rany to wszystko, ale jeżeli inny grać miał 4+ znaczniki swoje dostaje znacznik pokonania potwora. Wg mnie nie ma błędu w instrukcji (tam jest napisane że każdy z POZOSTAŁYCH graczy)Hardkor pisze: ↑25 mar 2024, 13:20 4. Po pokonaniu potwora, jeśli jakiś gracz zadał co najmniej 4 rany to otrzymuje znacznik pogromcy. Jednocześnie, aby móc zaatakować bossa trzeba mieć zabite 2 potwory, 2 znaczniki lub zabity + znacznik. Czy nie jest to błąd instrukcji i znacznik pogromcy może otrzymać tylko inny gracz niż zabijający? Bo idąc tym tokiem rozumowania jak porządnie wymorduje pierwszego potwora (finalny cios + 4 rany) to automatycznie mogę iść na bossa.
2. Kto aktywuje potwory danego gracza podczas budowy monumentu (zakladajac, ze ich runa sie pojawia na wydarzeniu) - wlasciciel potwora czy budujacy monument (czyli aktywny gracz) ?
3. Z tego co kojarze to najpierw jak pisza o pokonywaniu potworow to jest, ze kazdy gracz, a dopiero pare stron pozniej ,ze POZOSTALI. Ale to na 100% pewny nie jestem, podczas gry mam wrazenie ze to wykrylismy.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- E2MD
- Posty: 382
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
- Lokalizacja: 43-518
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 135 times
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Nie znika żeton kuźni tylko runa. Nie może być inna runa bo kuźnia zostaje ta która była.
Z instrukcji Żetony Kuźni zawsze pozostają na planszy do końca gry.
Aktywuje właściciel potwora. Neutralne odpala aktywny gracz.
W instrukcji jest napisane: Gracz, który zakrył swoim znacznikiem ostatnie pole Rany, otrzymuje figurkę pokonanego Potwora i kładzie ja obok swojej planszy gracza. Każdy z pozostałych graczy, który posiada przynajmniej 4 swoje znaczniki Kontroli na karcie tego Potwora, otrzymuje 1 żeton Pogromcy.
Przyjęliśmy wprost - ten kto pokonał (zadał ostatnią ranę) dostaje figurkę. INNY gracz który miał przynajmniej cztery znaczniki ran na tym potworze odstaje znacznik.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Na przemian, ale jak ktoś spasuje to druga strona może już zagrać dowolną liczbę kart.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Na przemian ok. Ale broniący musi podjąć decyzję czy zagrywa kartę czy pasuje ? Czy może powiedzieć a nie zagrywam kart teraz Ty ... .
Moim zdaniem musi podjąć decyzję czy zagrywa kartę czy pasuje.
Edit . Wszystko jasne
Moim zdaniem musi podjąć decyzję czy zagrywa kartę czy pasuje.
Edit . Wszystko jasne
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Mam pytanie dotyczace Lokiego. Jest napisane w instrukcji ze armie nie moga byc umieszczane w regionie z Lokim i do niego wczodzic. Co sie dzieje kiedy to Loki wchodzi do regionu z armiami?
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Nic
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Seraphic_Seal
- Posty: 891
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 211 times
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Zakładam że to tylko głupi błąd w instrukcji, ale dopytam.
Na początku instrukcji, gdy opisane są możliwe warunki zwycięstwa jest napisane, że z Lokim można walczyć tylko po pokonaniu dwóch potworów. Nie ma tu nic o żetonach pogromcy.
Potem z akcji specjalnej potworów wynika, że te żetony są niby równoznaczne z pokonaniem potwora na potrzeby warunku walki z bossem.
Na początku instrukcji, gdy opisane są możliwe warunki zwycięstwa jest napisane, że z Lokim można walczyć tylko po pokonaniu dwóch potworów. Nie ma tu nic o żetonach pogromcy.
Potem z akcji specjalnej potworów wynika, że te żetony są niby równoznaczne z pokonaniem potwora na potrzeby warunku walki z bossem.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady
Dokładnie, błąd w instrukcji. Trzeba mieć dowolną kombinacje żetonów pogromcy lub figurek potworów (2 z nich). Czyli 2x potwór, 2x żeton lub 1 potwór + 1 żetonSeraphic_Seal pisze: ↑25 kwie 2024, 20:58 Zakładam że to tylko głupi błąd w instrukcji, ale dopytam.
Na początku instrukcji, gdy opisane są możliwe warunki zwycięstwa jest napisane, że z Lokim można walczyć tylko po pokonaniu dwóch potworów. Nie ma tu nic o żetonach pogromcy.
Potem z akcji specjalnej potworów wynika, że te żetony są niby równoznaczne z pokonaniem potwora na potrzeby warunku walki z bossem.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Zdobyty region ma siłę 0+siła armi która tam stoi. Jeśli kogoś pokonasz w bitwie to automatycznie przejmujesz ten region i nawet jeśli została ci tylko jedna armia o sile 1 na regionie, który na początku gry miał siłę 5 to i tak zajmujesz ten region.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Nie. Po bitwie musisz mieć więcej siły niż populacja regionu. Ostatnia strona instrukcji.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Seraphic_Seal
- Posty: 891
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 211 times
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Cytat z instrukcji:
"Siła jest równa Sile Ludności tego
Regionu lub od niej wyższa, gracz taki natychmiast przejmuje
kontrolę nad tym Regionem i umieszcza swój znacznik Kontroli
tak, aby zakryć Siłę Ludności. Nie będzie ona już miała znaczenia
do końca rozgrywki."
Więc według mnie przejmuje.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Tak ale na piątej stronie instrukcji jest napisane, że po przejęciu regionu jego siła do końca gry jest równa 0. W podsumowaniu bitwy moim zdaniem chodzi o to że zwycięzcy musi w regionie zostać minimum jedna armia o sile 1.Hardkor pisze: ↑06 maja 2024, 10:57Nie. Po bitwie musisz mieć więcej siły niż populacja regionu. Ostatnia strona instrukcji.
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Ja przyjąłem taką zasadę, że korzystam z dodatkowego decku tylko jeśli wylosuje mi się Hel.Board Games Dev pisze: ↑22 kwie 2024, 16:48W SG są zwykłe artefakty i można je zdobyć za sojusz z domeną. Tak tylko mówię informacyjnie.
Polecam też wszystkim stworzyć nową talię kart walki złożoną z 50% SG i 50% base boxa, połącznie decków to zły pomysł bo zwiększasz prawdopodobieństwo złego RNG podczas walki z potworem i np. wylosujesz 5+ kart tego samego typu z ręki. Nowy deck dodaje trochę urozmaicenia w bitwach oraz wizualnie a efekty łowów są na nich i tak takie same.
A co do artefaktów to są trzy rodzaje. Artefakty bogów, artefakty potworów i artefakty z sojuszu z domeną Nidavelir. Także jest z czego wybierać.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2024, 11:12 przez Hoppy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0Hardkor pisze: ↑06 maja 2024, 11:11Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
- Board Games Dev
- Posty: 64
- Rejestracja: 18 maja 2023, 11:38
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 21 times
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
+1 że po przejęciu regionu wartość na planszy już nigdy nie jest używana. Właśnie dlatego można łatwo przejąć puste regiony armią z siłą 1 zwykłym ruchem
- Seraphic_Seal
- Posty: 891
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 211 times
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
AW i coś napisane bez sensu w instrukcji? Żadna nowość xDHardkor pisze: ↑06 maja 2024, 11:11Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
IMO:
1) Jeśli obszar zostanie po raz pierwszy przejęty przez gracza, jego wartość ludności już zawsze będzie zależna tylko i wyłącznie od armii gracza kontrolującego. Instrukcja wprost mówi, że do końca gry nadrukowana wartość nie ma już znaczenia.
2) W wielu przypadkach jest to kretyńsko napisane, że po bitwie zwycięski agresor musi mieć co najmniej 1 armii, aby przejąć region (bo jego siła to 0 - sam niechroniony znacznik przegranego obrońcy
3) Któryś bohater pozwala chyba po bitwie zwiększyć siłę armii? Bodajże ta z tarczą. Czyli bitwa miedzy graczami mogła chyba odbyć się w neutralnym terenie (bo żaden z nich nie miał dostatecznej siły), ale po bitwie w wyniku umiejętności bohatera już może przejąć.
4) Przegrany gracz wycofuje swoje wojska do sąsiedniego terenu. Z czego teraz widzę, może to być dowolny sąsiedni obszar? Czyli w ten sposób też może przejąć jakiś neutralny. Chociaż tamten punkt mówi tylko o zwycięskim graczu. Czyżby kolejne niedopowiedzenie?
5) Czy premia za któryś sojusz nie pozwalała na przesuwanie jednostek?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Ale tutaj piszemy o SILE LUDNOŚCI. Czyli to co nadrukowane na planszy. Siła regionu jest równa sile ludności, gdy region jest neutralny. Potem nie ma już siły ludności, tylko jest siła regionu równa 0 + armia.Hoppy pisze: ↑06 maja 2024, 11:22Jak dla mnie nic tu nie jest nadpisywane ani sprzeczne ze sobą. Po bitwie ofiary są po obu stronach konfliktu. Żeby sprawować kontrolę siła twojej armi musi być większa niż siła regionu. Czyli większa niż 0Hardkor pisze: ↑06 maja 2024, 11:11Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
No tak. Siła ludności przejętego regionu to 0! Ale może być sytuacja, że walka toczy się na neutralnym regionie. Bo obrońca miał armię mniejszą niż siła ludności regionu i go nie przejął. I wtedy po bitwie zwycięzca sprawdza czy po bitwie jest w stanie kontrolować region.Hardkor pisze: ↑06 maja 2024, 11:32Ale tutaj piszemy o SILE LUDNOŚCI. Czyli to co nadrukowane na planszy. Siła regionu jest równa sile ludności, gdy region jest neutralny. Potem nie ma już siły ludności, tylko jest siła regionu równa 0 + armia.
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!Seraphic_Seal pisze: ↑06 maja 2024, 11:32AW i coś napisane bez sensu w instrukcji? Żadna nowość xDHardkor pisze: ↑06 maja 2024, 11:11Moim zdaniem to nadpisuje zasadę o której wcześniej wspominacie. Inaczej cały podpunkt nr 6 (czyli cytowany wyżej) nie ma sensu. Należałoby wtedy napisać, że zwycięzca musi mieć minimum 1 siły by przejąć kontrolę.Kontrola Regionu: Na koniec gracze sprawdzają,
czy zwycięzca Bitwy może kontrolować Region. Jeżeli
łączna Siła zwycięskich Armii jest równa lub wyższa od
Siły Ludności danego Regionu, gracz przejmuje nad nim
kontrolę
IMO:
1) Jeśli obszar zostanie po raz pierwszy przejęty przez gracza, jego wartość ludności już zawsze będzie zależna tylko i wyłącznie od armii gracza kontrolującego. Instrukcja wprost mówi, że do końca gry nadrukowana wartość nie ma już znaczenia.
2) W wielu przypadkach jest to kretyńsko napisane, że po bitwie zwycięski agresor musi mieć co najmniej 1 armii, aby przejąć region (bo jego siła to 0 - sam niechroniony znacznik przegranego obrońcy
3) Któryś bohater pozwala chyba po bitwie zwiększyć siłę armii? Bodajże ta z tarczą. Czyli bitwa miedzy graczami mogła chyba odbyć się w neutralnym terenie (bo żaden z nich nie miał dostatecznej siły), ale po bitwie w wyniku umiejętności bohatera już może przejąć.
4) Przegrany gracz wycofuje swoje wojska do sąsiedniego terenu. Z czego teraz widzę, może to być dowolny sąsiedni obszar? Czyli w ten sposób też może przejąć jakiś neutralny. Chociaż tamten punkt mówi tylko o zwycięskim graczu. Czyżby kolejne niedopowiedzenie?
5) Czy premia za któryś sojusz nie pozwalała na przesuwanie jednostek?
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.
- Seraphic_Seal
- Posty: 891
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 211 times
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
4. Też mi się tak zdawało, ale chyba nie.Hoppy pisze: ↑06 maja 2024, 11:44Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!Spoiler:
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.
Opis walki w instrukcji:
"Wycofanie: Gracz, który przegrał Bitwę, musi wycofać
wszystkie swoje Armie biorące udział w Bitwie do jednego
sąsiedniego Regionu"
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Hardkor
- Posty: 4546
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1368 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
ok ma to sens. Ehh AR i ich instrukcjeHoppy pisze: ↑06 maja 2024, 11:40No tak. Siła ludności przejętego regionu to 0! Ale może być sytuacja, że walka toczy się na neutralnym regionie. Bo obrońca miał armię mniejszą niż siła ludności regionu i go nie przejął. I wtedy po bitwie zwycięzca sprawdza czy po bitwie jest w stanie kontrolować region.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)
Strona 6, akapit Ruch, punkt wycofanie.Seraphic_Seal pisze: ↑06 maja 2024, 11:494. Też mi się tak zdawało, ale chyba nie.Hoppy pisze: ↑06 maja 2024, 11:44Ad.4 przegrany gracz wycofuje armię do swojego regionu. Jeśli nie masz swojego regionu to armia zostaje wybita do zera!Spoiler:
Ad.5 nie kojarzę takiej premii. Muspelheim pozwala zrekrutować armię o sile 1 w swoim regionie a Niflheim przesunąć swoją armię na dowolny swój region.
Opis walki w instrukcji:
"Wycofanie: Gracz, który przegrał Bitwę, musi wycofać
wszystkie swoje Armie biorące udział w Bitwie do jednego
sąsiedniego Regionu"
"Wycofanie – Armie czasami muszą się wycofać. Oznacza to, że kontrolujący je gracz musi przenieść je z danego Regionu do sąsiedniego kontrolowanego przez siebie Regionu. Jeżeli jest to niemożliwe, Armie zostają zniszczone (zdjęte z planszy i przeniesione do puli gracza). W czasie wycofywania się, Armie mogą korzystać z Drakkarów. W większości wypadków
wycofanie się jest wynikiem Bitwy, ale niektóre Potwory bądź efekty mogą zmusić graczy do wycofania Armii. Efekty, które zachodzą podczas ruchu, nie znajdują zastosowania przy wycofywaniu się."