Znaleziono 306 wyników

autor: Matti_C
02 gru 2019, 22:43
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Kawerna (Caverna)
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 11606

Re: Kawerna (Caverna)

Grając w dodatek "Dokąd sięgają korzenie" pojawiło się kilka niejasności: Czy adoptowane gobliny mogą używać tych zdolności rasy, które nie są dla nich wyłączone w instrukcji np: plecak trola - czy goblin dostaje +1 łup? Wzrok mrocznego elfa - czy goblin znajdzie rubin budując płytką kopalnię, czy m...
autor: Matti_C
24 lis 2019, 16:06
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Odpowiedzi: 241
Odsłony: 43398

Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad

Mam zagwozdkę związaną z walką z deklaracją ucieczki. Przykład: Atakujący wybiera ostrzał (1 sukces + 3 oczka), broniący wybiera ucieczkę. Czy mimo wszystko rzuca on kośćmi, żeby określić czy atakujący wali ze wszystkich dział czy tylko za sukcesy Ja to rozumiem tak, że gdy atakujący wyrzucił co na...
autor: Matti_C
22 lis 2019, 17:59
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: This War of Mine: The Board Game (M. Oracz, J. Wiśniewski)
Odpowiedzi: 2391
Odsłony: 281117

Re: This War of Mine: The Board Game (M. Oracz, J. Wiśniewski)

Mam pytanie do ludzi, którzy zakupili już dodatek/dodatki - jak to się wszystko mieści? Koszulkujecie czy nie ma sensu? I jak z koszulkami się mieści? :) Mam opowieści i SG, mieści się ledwo. Upycha się. Trzeba być kreatywnym. Z koszulkami też się mieści. Mam zakoszulkowane premiumami talię poszuki...
autor: Matti_C
26 paź 2019, 13:01
Forum: Zamówienia zbiorowe
Temat: (KS) Tiny Epic Dinosaurs - zbiórka Śląsk
Odpowiedzi: 38
Odsłony: 1895

Re: (KS) Tiny Epic Dinosaurs - zbiórka Śląsk

Jeśli zbierze się 30 osób to moznaby rozdzielić wysyłkę na 2 miasta? Mógłbym się podjąć przepakowania i wysyłki ale sprawy związane z wpłatą do KS ktoś musiałby mi pomóc.
autor: Matti_C
22 paź 2019, 22:59
Forum: Zamówienia zbiorowe
Temat: (KS) Tiny Epic Dinosaurs - zbiórka Śląsk
Odpowiedzi: 38
Odsłony: 1895

Re: (KS) Tiny Epic Dinosaurs - zbiórka Śląsk

Jeśli się zwolni miejsce jestem chętny.
autor: Matti_C
28 lip 2019, 22:53
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Terraformacja Marsa (Rebel)
Odpowiedzi: 861
Odsłony: 100015

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Które zdolności produkcyjne można skopiować(jedna karta to umożliwia)? Czy przykładowo miasto imigrantów można skopiować - +5 do produkcji megakredytów? Tylko te z symbolem budowli (brązowy domek w kółku). Kopiujesz cały efekt przychodów ( czyli ewentualne minusy też) i pomijasz pozostałe efekty cz...
autor: Matti_C
17 maja 2019, 23:55
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Cyklady-pytanka:)
Odpowiedzi: 385
Odsłony: 62196

Re: Cyklady-pytanka:)

Czy gracz może podczas rekrutacji rozwiązać swoje oddziały? Wracają przed zasłonkę i może wyłożyć je na innej swojej wyspie? Pewnie chciałeś w ten sposób wyrwać się spod Meduzy ;) ? Żeby to zrobić musiałbyś wykupić Sfinksa, sprzedać mu oddziały , następnie wykupić je z Aresa. Sam nie możesz ściągać...
autor: Matti_C
08 mar 2019, 22:34
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Cyklady-pytanka:)
Odpowiedzi: 385
Odsłony: 62196

Re: Cyklady-pytanka:)

metropolia liczy się do wymaganych budynków do zakupu monumentu? np jeśli chce kupić uniwersytet a mam biały żeton - świątynie oraz metropolie to mogę wziąć uniwersytet ? Nie, metropolia to metropolia dla monumentów nie liczy się jako osobne budynki. Choć pewnie już skończyliście partie :) Metropol...
autor: Matti_C
21 lut 2019, 21:52
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: This War of Mine
Odpowiedzi: 355
Odsłony: 25135

Re: This War of Mine

Pytanie do scenariusza "Krew na śniegu" z dodatku. Tor śnieżycy ma skalę do "8", jak można osiągnąć taki poziom skoro znacznik śnieżycy należy ustawić na pole odpowiadające liczbie znaczników chłodu z karty wydarzenia, a te maksymalnie mogą dać 4 znaczniki chłodu, więc nawet z kartą "ostra zima" po...
autor: Matti_C
12 lut 2019, 09:43
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Martwa zima
Odpowiedzi: 335
Odsłony: 42524

Re: Martwa zima

Mam pytanie odnośnie karty celu głównego: "Wykończcie ich". Strona trudna - zwycięstwo: "Na wszystkich lokacjach poza kolonią jest w sumie 1 lub mniej zombie. We wszystkich lokacjach poza kolonią jest przynajmniej jedna barykada." Jest to dość trudna misja. Trzeba odnaleźć zdrajcę (i tu chyba się g...
autor: Matti_C
06 lis 2018, 21:07
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Top kitchen
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 326

Re: Top kitchen

AdamDGF pisze:
06 lis 2018, 14:35
czy możemy zostawić 5 jeśli jesteśmy pewni, że damy rade je wszystkie ugotować
Teoretycznie możesz 5 ale zrobić 4 już jest trudno. Chyba, że Ci się trafi dodatkowe +5TK kilka razy i promocja w markecie oraz same początkowe potrawy.
autor: Matti_C
06 lis 2018, 11:47
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Top kitchen
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 326

Re: Top kitchen

Czy jest jakieś ograniczenie co do ilości kart które możemy zainwestować w jednej rundzie lub turze? Nie, możesz nawet wszystkie 5. czy inwestowanie coś nas kosztuje? Tyle że jej nie użyjesz ani nie sprzedasz, żadnych dodatkowych kosztów. ile żetonów TK dostaje się w pierwszej rundzie 15 czy 20? w ...
autor: Matti_C
29 paź 2018, 10:37
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: This War of Mine
Odpowiedzi: 355
Odsłony: 25135

Re: This War of Mine

czy ktoś mógłby mi wysłać zdjęcie karty Rodział I (tej niebieskiej), kupiłem gre i brakuje tylko tej karty na tej karcie nie ma nic z mechaniki - tylko wstęp fabularny Na tej karcie jest jeszcze przygotowanie celów gry: ROZDZIAŁ I Gdy rozpoczęły się pierwsze walki, większość z nas wierzyła, że potr...
autor: Matti_C
31 sie 2018, 20:30
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Kawerna (Caverna)
Odpowiedzi: 86
Odsłony: 11606

Re: Kawerna (Caverna)

Gdzieś z pod tony kurzu wydostałem moją Kawernę. Podczas gry pojawiły się 2 pytania. 1.Czy mogę postawić nowy kafelek pole/łąka tak by stykało się jedynie z moją oborą umieszczoną w lesie? 2. Posiadam pokój gościnny który umożliwia mi korzystanie z obu opcji dostępnych normalnie na zasadzie albo ......
autor: Matti_C
31 lip 2018, 10:36
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: This War of Mine
Odpowiedzi: 355
Odsłony: 25135

Re: This War of Mine

maciejo pisze:
31 lip 2018, 09:33
osa1908 pisze:
30 lip 2018, 12:54
gram tak ze osoby spiace w lozku.
To źle grasz,bardzo ulatwiasz sobie życie :wink:
Bardzo ułatwia? U nas w nocy śpią na tyle rzadko, że nie miało by to wpływu na grę ;) Woda się sama nie przyniesie a sen w nocy to luksus.
autor: Matti_C
31 lip 2018, 09:33
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Cyklady - pytania
Odpowiedzi: 46
Odsłony: 5039

Re: Cyklady - pytania

2. czy mogę kupić kolejny budynek i zastąpic już istniejący tym nowo wybudowanym? Czyli de facto podobnie jak Cyklopi, tylko że oni podmieniają dowolny budynek a tu musimy kupić budynek związany z wylicytowanym bogiem. Takie burzenie było by bardziej szkodliwe niż pożyteczne. Widzę , że nie utrzyma...
autor: Matti_C
10 lip 2018, 09:18
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: This War of Mine
Odpowiedzi: 355
Odsłony: 25135

Re: This War of Mine

Jaki jest sens skorzystania ze Stolarza? Stolarz umożliwia Ci postawienie usprawnienia BEZ zużywania akcji. Płacisz mu tylko 5 za fatygę. Możesz u niego też dokupować brakujące drewno/komponenty czego normalnie u nikogo nie kupisz - też dobra opcja bo możesz mu płacić tym co normalnie byś odrzucał ...
autor: Matti_C
10 maja 2018, 23:12
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Martwa zima
Odpowiedzi: 335
Odsłony: 42524

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

jak wygląda dodawanie "specjalnych zombie" z dodatku długa noc? [...] jak ich pokonać? Załóżmy, że na tą turę z Raxxon chce wydostać się CZOŁG. Jego kod powstrzymujący to 5 i 5. Gracze którzy mają ocalonych w Raxxon mogą wspólnie oddać/zużyć na powstrzymanie dwie niezużyte kości o wartości 5. Jeśli...
autor: Matti_C
08 maja 2018, 15:02
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Odpowiedzi: 680
Odsłony: 85101

Re: Cyclades

ile u was trwa partia w 3-4 osoby? Ostatnia partia na 4 graczy zajęła nam ok 3h i trwała ok 12 cykli. Graliśmy z Hadesem, Mantikorą Hekate , Metropoliami specjalnymi (1 moduł z Tytanów) i Monumentami. Przez większość gry na planszy była tylko 1 metropolia (z 4 filozofów) i do tego jeszcze nietykaln...
autor: Matti_C
30 kwie 2018, 01:00
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Odpowiedzi: 680
Odsłony: 85101

Re: Cyclades

Cyklady są zepsute. Taką opnie wydało moje grono graczy, którzy lubią ciężkie gry, a już najbardziej walki na mapie. Po 3 partiach z rzędu uznaliśmy, Ciekawa opinia po 3 partiach ,tylko w jednej konfiguracji osobowej ;) Ciekawe na ile te rozgrywki były poprawne ;) Mam rozegrane w Cyklady pewnie koł...
autor: Matti_C
23 kwie 2018, 14:28
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Martwa zima
Odpowiedzi: 335
Odsłony: 42524

Re: Martwa zima

Czy ktoś mógłby mi sprawdzić czy zdolność ocalałego działająca "poza kolonią" można używać będąc we wrogiej kolonii? W polskiej instrukcji to chyba było napisane , w angielskiej na BGG nie mogę znaleźć.
autor: Matti_C
16 kwie 2018, 14:18
Forum: Co kupić? Pytania i rady...
Temat: Cyklady - dodatki
Odpowiedzi: 7
Odsłony: 1152

Re: Cyklady - dodatki

W większości zgadzam się z przedmówcą. Ja idę jeszcze dalej biorąc z Tytanów tylko specjalne metropolie i sporadycznie znaczniki terytoriów jak ktoś podbije za dużo Hadesem;) Mapa kontynentalna to jedynie krwawa młócka gdzie wygrywa zawsze ten z większą armią a reszta nie ma się jak bronić. Kiedyś g...
autor: Matti_C
10 kwie 2018, 13:30
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Martwa zima
Odpowiedzi: 335
Odsłony: 42524

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Piszę z pamięci, postaram się wieczorem wyedytować jak bym coś pomylił 1. Czy używanie "Światła Galadrieli" wymaga wydania kostki akcji? Tak , chyba dowolnej (na karcie jest chyba 1+) 2. Czy zdolność "Emmy Hon" jest opłacana kostką akcji? Tak, chyba 3+ 3. Czy "Dron" z Raxoon jest opłacany kostką? Na...
autor: Matti_C
08 kwie 2018, 18:22
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Terraformacja Marsa (Rebel)
Odpowiedzi: 861
Odsłony: 100015

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Po pierwsze jest karta płatna tytanem i lub stalą. Nazywa się winda kosmiczna.
Po drugie zbierasz na maszynach samoreplikujących zasoby a nie stal ani tytan i koszt obniżasz o ilość zasobów a nie wartość zasobów.
autor: Matti_C
14 mar 2018, 11:35
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Martwa zima
Odpowiedzi: 335
Odsłony: 42524

Re: Martwa zima

znacznik głodu obniża morale tylko jeden raz, po rundzie gdzie zabrakło jedzenia dla ocalałych CZY kazdy znacznik głodu obniża morale o jeden punkt, co każda rundę do końca gry.Proszę o pomoc :) Trzecia opcja: Znacznik głodu działa do końca gry lub do jego usunięcia (są przedmioty w najnowszym doda...