Znaleziono 890 wyników

autor: Neoptolemos
22 sie 2019, 14:23
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Gra miesiąca - lipiec 2019
Odpowiedzi: 64
Odsłony: 6583

Re: Gra miesiąca - lipiec 2019

Dzięki. To mi w ogóle nie przeszkadza w Orleanie, wręcz przeciwnie, więc zostaję przy nim ;)
autor: Neoptolemos
22 sie 2019, 14:05
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Gra miesiąca - lipiec 2019
Odpowiedzi: 64
Odsłony: 6583

Re: Gra miesiąca - lipiec 2019

Altiplano (++) - Po Orleans, który jakoś do mnie zupełnie nie trafił bardzo trudno mi było się zabrać za ten tytuł. Aż w końcu przez przypadek (z nadmiaru czasu?) zerknąłem na pełną rozgrywkę na pewnym obcojęzycznym kanale i uświadomiłem sobie, że tu nie ma tego, co w Orleans mi najbardziej doskwie...
autor: Neoptolemos
21 sie 2019, 23:15
Forum: Zasady - pytania i wątpliwości
Temat: Wyspa skarbów
Odpowiedzi: 2
Odsłony: 86

Re: Wyspa skarbów

Kiedy jakikolwiek pion miałby wejść na ostatnie pole (17 lub 19, zależnie od strony planszy) najpierw swój ruch wykonuje John Silver, a potem każdy kolejny pirat. Czyli w momencie ucieczki rusza się pierwszy. Jestem jednak po 5 partiach i gorąco namawiam do grania w poprawiony wariant (zaproponowany...
autor: Neoptolemos
21 sie 2019, 09:36
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Dice Settlers (Dávid Turczi)
Odpowiedzi: 75
Odsłony: 5651

Re: Dice Settlers (Dávid Turczi)

To może być skrzywienie przez Dice Masters i inne gry z "darmową" opcją przerzutu - tu za każdą manipulację musimy zapłacić, a symboli na kostkach jest dosyć dużo, co prowadzi do marnowania się wyników. A jak i tak mam po manipulacjach 3 różne wyniki, to mam poczucie zmarnowania i tak. Natomiast zga...
autor: Neoptolemos
21 sie 2019, 08:19
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Dice Settlers (Dávid Turczi)
Odpowiedzi: 75
Odsłony: 5651

Re: Dice Settlers (Dávid Turczi)

Ja jestem na razie po dwoch partiach (w 2 i 4 osoby) i powiem tak - gra jest całkiem niezła (zwłaszcza w większym gronie), ale do wybitności sporo brakuje. Przede wszystkim mam dosyć małe poczucie kontroli nad kostkami - owszem, można nimi manipulować za pomocą symboli pionierów lub surowców, ale wy...
autor: Neoptolemos
21 sie 2019, 00:21
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Odpowiedzi: 107
Odsłony: 11931

Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)

No to powiem tak, że po pierwszej partii w 2 osoby i paru testach solo... ...lekkie rozczarowanie. Uwielbiam oryginalnych Osadników, w ogóle tableau building (np. bardzo do mnie trafił Everdell), wiele sobie po Królestwach Północy obiecywałem, a na razie jakoś tak... bez pazura. Fajnie sprawdza się ...
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 16:12
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))
Odpowiedzi: 140
Odsłony: 4362

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Tutaj nie chodzi o krucjatę przeciwko rebelowi czy komu innemu. Bardziej problem leży w tym, że właśnie my, jako gracze godzimy się na takie traktowanie, więc firmy "odwalają takie kwiatki" w tłumaczeniach itp, wiedząc, że przejdzie to "bezkarnie", bo przecież to tylko gra i da się grać z błędami. ...
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 15:10
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))
Odpowiedzi: 140
Odsłony: 4362

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Nie. Z mojej wypowiedzi wynika głównie, że samochód za 30 koła powinien być równie bezawaryjny jak ten za 100+ koła A przy okazji pewnie ma mniej bajerów, które mogą się zepsuć.
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 14:01
Forum: Co kupić? Pytania i rady...
Temat: Jaki LCG? Eng czy Pl?
Odpowiedzi: 25
Odsłony: 476

Re: Jaki LCG? Eng czy Pl?

O, fakt. Pardon ;)
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 13:30
Forum: Co kupić? Pytania i rady...
Temat: Jaki LCG? Eng czy Pl?
Odpowiedzi: 25
Odsłony: 476

Re: Jaki LCG? Eng czy Pl?

To bliżej :) myślę że decyzja HwA/Wladca to pytanie jaki klimat wolisz, w obie da się grać na 1 podstawce, natomiast rozważ Marvel Champions - niedługo premiera, dodatki będziesz mógł kupować na bieżąco i ponoć 1 CS wreszcie będzie kompletny :)
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 13:01
Forum: Co kupić? Pytania i rady...
Temat: Jaki LCG? Eng czy Pl?
Odpowiedzi: 25
Odsłony: 476

Re: Jaki LCG? Eng czy Pl?

Zacznij od decyzji, czy chcesz grę kooperacyjną (obie wymienione przez Ciebie), czy rywalizacyjną. Po drugie, w większości LCG warto (albo nawet trzeba) kupić 2 lub 3 podstawki. Tak, dopóki nie zacząłem uważałem że to ściema, ale naprawdę tak jest - mało który LCG ma całkowicie samowystarczalną 1 po...
autor: Neoptolemos
20 sie 2019, 12:42
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))
Odpowiedzi: 140
Odsłony: 4362

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Jeśli chodzi o przypadek Podróży przez Śródziemie, dobrym i (jak mi się wydaje) akceptowalnym kompromisem byłoby rozesłanie naklejek. Ale ja mam sporo gier z podobnymi błędami (np. Star Wars: Rebelia, Wyspa Skarbów czy Szarlatani z Pasikurowic) i nie mam problemu z pamiętaniem erraty, może nie każdy...
autor: Neoptolemos
19 sie 2019, 08:26
Forum: Sprzedam/Wymienię
Temat: (S/W) 60 gier - Podróże przez Śródziemie, Charterstone, Wojna o Pierścień... (Warszawa)
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 990

Re: (S/W) Heroes Wanted, Zimowe Opowieści, Gretchiny i ponad 60 innych gier (Warszawa)

Update. Sporo poszło, doszły m.in. Podróże przez Śródziemie i podstawka do Keyforge: Zew Archontów.
autor: Neoptolemos
12 sie 2019, 11:40
Forum: Co kupić? Pytania i rady...
Temat: Gra dla dwóch graczy do pociągu/autokaru
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 371

Re: Gra dla dwóch graczy do pociągu/autokaru

W bardzo polowych, tj. kolanowych warunkach grałem w podróży w: - Welcome To - Saint Malo - List Miłosny - Abalone Travel - Czarne Historie (to dosyć oczywisty wybór, o ile spełnie kryteria gry) Z małym stolikiem nadają się też: - Mr Jack Pocket - Dolina Kupców Zagrawszy w Kolejowy Szlak przypuszcza...
autor: Neoptolemos
09 sie 2019, 12:45
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Blueprints (Yves Tourigny)
Odpowiedzi: 9
Odsłony: 1759

Re: Blueprints

Działa, skaluje się nieźle. Przy czym ja swój egzemplarz ograłem tak z ~10 razy i sprzedałem, Blueprints jest fajne, ale trochę mi się dublowało w kolekcji np. z Sagradą.
autor: Neoptolemos
08 sie 2019, 14:14
Forum: Spotkania, konwenty, kluby
Temat: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW
Odpowiedzi: 15947
Odsłony: 619397

Re: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

Ja bym w coś pograł od 17, tylko że mam czas tak do 19-19.30, czyli na pewno nie Lizbona, a i do Anachrony nie jestem przekonany. Ale może mnie namówisz :) za to jeśli by było zainteresowani, to mogę przynieść 1944: Wyścig do Renu (na 3 osoby), Osadników: NI (raczej na 2) albo Santa Marię (na 2-4).
autor: Neoptolemos
02 sie 2019, 17:07
Forum: Spotkania, konwenty, kluby
Temat: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW
Odpowiedzi: 15947
Odsłony: 619397

Re: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

Robertos - dzisiaj nie dam rady, ale innym razem chętnie, pisz na priv jak będziesz miał okazję :)
autor: Neoptolemos
01 sie 2019, 19:36
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Jakie Kickstartery growe spektakularnie zawiodły?
Odpowiedzi: 62
Odsłony: 5072

Re: Jakie Kickstartery growe spektakularnie zawiodły?

Ej, skoro nie obchodzi Cię opinia innych osób niż współgracze, to właściwie co tu robisz? Poza krytykowaniem cudzych opinii? :D
autor: Neoptolemos
01 sie 2019, 17:00
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Gra miesiąca - lipiec 2019
Odpowiedzi: 64
Odsłony: 6583

Re: Gra miesiąca - lipiec 2019

Ależ się nie zgadzam co do Trapwords... i to jeszcze gorsze od party Alias? :o
autor: Neoptolemos
31 lip 2019, 21:28
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Gra miesiąca - lipiec 2019
Odpowiedzi: 64
Odsłony: 6583

Re: Gra miesiąca - lipiec 2019

Po słabym czerwcu nadszedł rewelacyjny lipiec: 59 rozgrywek w aż 16 tytułów! Nowości: Fantastyczne Światy , 8 partii (++) - wooow, kolejny zachwyt grą, która nie powinna działać (a przynajmniej dobrze działać). Prostackie wręcz zasady (dobierz kartę, odrzuć kartę, zbierz kombo) są mniej więcej tak s...
autor: Neoptolemos
27 lip 2019, 12:06
Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
Temat: Adam Kwapiński a Trzewiczek a (może?) inni polscy projektanci
Odpowiedzi: 52
Odsłony: 2650

Re: Adam Kwapiński a Trzewiczek a (może?) inni polscy projektanci

Całą dyskusja jest równie ambitna jak dywagacje, czy lepszy jest trójkąt, czy może pomarańcza. No nie zgodzę się, bo jednak gry Trzewiczka i Kwapińskiego celują w bardzo podobny target: robią mocno tematyczne gry dla graczy . Porównywanie ich dorobku , mimo różnicy w doświadczeniu, jest całkiem na ...
autor: Neoptolemos
26 lip 2019, 16:50
Forum: Spotkania, konwenty, kluby
Temat: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW
Odpowiedzi: 15947
Odsłony: 619397

Re: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

Nie zdążę na 17 :( będę z 15 po.
autor: Neoptolemos
26 lip 2019, 09:54
Forum: Spotkania, konwenty, kluby
Temat: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW
Odpowiedzi: 15947
Odsłony: 619397

Re: (Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

Ok, kto będzie, z tym zaczniemy od 17, można zagrać kilka partii :) wziąłem w każdym razie i Zamki, i Ganges, i na dokładkę Pandemic Iberia.
autor: Neoptolemos
25 lip 2019, 13:14
Forum: Gry planszowe i karciane - konkretne tytuły
Temat: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Odpowiedzi: 662
Odsłony: 75524

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

Odnośnie 1) i 3), bo w Aliena nie grałem: Solo jest całkiem spoko, kilka (ale niewiele) scenariuszy się średnio nadaje, ale o regrywalność nie ma się co bać - w solo grasz na 3 bohaterów, więc w samej podstawce mając 14, to już daje bardzo dużo kombinacji. Natomiast absolutnie nie polecam grać w sam...