Znaleziono 241 wyników
- 13 kwie 2025, 11:19
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Cyclades: Legendary Edition - - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 828
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Źle wyraziłem swoje intencje, a to przez to, że olałem trzeci punkt w wersji angielskiej. Faktycznie wprowadza on wątpliwość. W polskiej wersji wygląda to jaśniej i według mnie taka jest właściwa interpretacja. Osobny koszt per heros byłby zbyt OP... Wygląda tak samo w obu wersjach. Koszt rośnie dla...
- 11 kwie 2025, 18:53
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Cyclades: Legendary Edition - - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 10
- Odsłony: 828
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Wygląda tak samo w obu wersjach. Koszt rośnie dla każdej kolejnej heroicznej mobilizacji. Kropka.
- 11 kwie 2025, 08:30
- Forum: Ciekawe linki, media o planszówkach
- Temat: [Poczta Planszówkowa] Otwarte Zapisy na Lipiec 2025!
- Odpowiedzi: 19
- Odsłony: 1905
Re: Poczta Planszówkowa - graj, oceń i prześlij dalej
Obecnie wybór gier jest tylko przez stronkę Działa wyszukiwarka, filtry Wszystko jest bardzo intuicyjne Czy można wyszukać grę, nie wybierając filtrów, jak np. strategiczne, etc? Dla mnie to problem i droga przez mękę prawdę mówiąc. No chyba, że przegapiłem tę możliwość szukając na ipadzie. Klikaln...
- 08 sty 2025, 00:44
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Cześć, karta strefa ekologiczna. "Efekt trwały. Za każdy symbol roślinności albo zwierząt na zagranej karcie (w tym tej) umieść na tej karcie 1 jednostkę zwierząt." - dostaje jednostkę zwierząt za każdą zagraną kartę z tymi symbolami czy raz na pokolenie? Ani jedno ani drugie. :) Za każdy...
- 03 sty 2025, 11:42
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Wsiąść do pociągu: Europa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 213
- Odsłony: 45460
Re: Wsiąść do pociągu: Europa - pytania i wątpliwości
Mam pytanie odnośnie dworców bo to strasznie męczące jest jeśli mam trasę AB i ułożone tam pionki to krótka trasa tylko na 4 wagony potem po mojej trasie są wagony innego gracza a następnie jeszcze innego i potem znowu moje czyli jest tak AB czerwone BC niebieskie CD zielone DE czerwone i przed c j...
- 26 gru 2024, 12:56
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Wsiąść do pociągu: Europa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 213
- Odsłony: 45460
- 01 lis 2024, 21:16
- Forum: Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach
- Temat: Rebel - plany wydawnicze na 2024
- Odpowiedzi: 194
- Odsłony: 79160
Re: Rebel - plany wydawnicze na 2024
Ale... czemu? Toż to wciąż jest w sprzedaży.. 

- 29 paź 2024, 10:57
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Dokładnie tak będzie.
- 28 paź 2024, 11:40
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Dziękuję za odpowiedzi. Wiedziałem, że ze swoich kart też mógłbym zabrać ale to była jedyna karta ze zwierzętami na stole. Dla kolejnych adeptów terraformacji dodam od siebie, że karta mrówki działa w ten sam sposób tylko zabiera się jednostki z kart mikrobów. Według FAQ możesz zabrać z karty drapi...
- 27 paź 2024, 18:19
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Czy jak mam poziom produkcji energii na poziomi 0 to mogę zagrać kartę "obniż poziom produkcji energii o 2 poziomy i podnieś swoją produkcje tytanu o 1". Związku z tym, że nie mam z czego obniżyć poziom energii to podnoszę tylko poziom tytanu?? Czy to jest dopuszczalne??? Nie, nie możesz....
- 21 paź 2024, 06:32
- Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
- Temat: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
- Odpowiedzi: 398
- Odsłony: 68156
Re: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
Eclipse + Ciężarówką przez galaktykę
- 22 sie 2024, 14:06
- Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
- Temat: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
- Odpowiedzi: 398
- Odsłony: 68156
Re: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
Myślicie, że daliby dwie gry legacy bez wzmianki o tym? Bez wzmianki? :D co innego może znaczyć "podwójne dziedzictwo"? :D [EDIT] wrzucanie zdjęć do postu nie działa :( więc tu link do ich postu na fb: https://www.facebook.com/groups/planszowarebelia/posts/3859148491080397/ https://i.post...
- 24 lip 2024, 20:14
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Zamki Burgundii (Die Burgen von Burgund) - zasady i wątpliwości
- Odpowiedzi: 204
- Odsłony: 28145
Re: Zamki Burgundii (Die Burgen von Burgund) - zasady i wątpliwości
Towary pojawiają się w magazynach dopiero po wykonaniu akcji "Sprzedaj towary"? Towar, z tych rozłożonych na planszy, odliczający czas gry, pojawia się w magazynie na początku rundy, rzut białą kością wskazuje w którym. Natomiast te, które sprzedajesz, zostają na planszy gracza, tylko obr...
- 08 lip 2024, 19:29
- Forum: Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach
- Temat: Rebel - plany wydawnicze na 2024
- Odpowiedzi: 194
- Odsłony: 79160
- 06 cze 2024, 20:21
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 532
- Odsłony: 72317
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
Kolejne pytanie. Karty taktyki. Rozumiem znaczenie przestarzałej armii ,ale nie rozumiem ich zastosowania na karcie Fortyfykacja ( 2era , 2 działa ) gdyż ..niema w erze A jednostki z typu działo..nawet w 1 erze niema. Tak samo karta z 2giej ery Mobilna artyleria ( wymaga konia i działo ) ..tylko ,ż...
- 06 cze 2024, 19:54
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 532
- Odsłony: 72317
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
To i ja zadam pytanie. Czy można mieć jednocześnie na ręku / lub użyte i na ręku różne ustroje z tej samej epoki np ? Np mieć monarchię ,a na ręku teokracje ( żeby jej przeciwnik nie dostał ) Nigdzie w instrukcji nie zauważyłem ,że nie można ,aczkolwiek wydaje się to trochę nie fair...ale może tak ...
- 15 mar 2024, 14:39
- Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
- Temat: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
- Odpowiedzi: 398
- Odsłony: 68156
Re: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
O łaa, ała! Wlasnie chcialem pisac, ze jak to pierwsze wjedzie do MB, to niezly smuteczek finansowy, bo taki zestaw, to za 100+130 pewnie mozna kupic, chwile kombinujac tu i tam. Dokładnie, patrząc na cenę tego pierwszego w sklepie R miałem wrażenie, że oni już bardzo nie chcą, by ktokolwiek to kup...
- 12 mar 2024, 16:30
- Forum: Ogólne dyskusje o grach planszowych i karcianych
- Temat: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
- Odpowiedzi: 398
- Odsłony: 68156
Re: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno.
No to jeszcze Cywilizacja + 7 Cudów Świata
Do tego, zamiast Cywilizacji może wpaść Turbo.
- 18 lut 2024, 11:55
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Cyklady - pytania
- Odpowiedzi: 540
- Odsłony: 81725
Re: Cyklady - pytania
Można gdzieś w instrukcji o tym przeczytać? Czyli dwa potwory nie mogą być na jednej wyspie? Tak, jest to wyraźnie napisane w objaśnieniu mitologicznych stworów (na tej osobnej broszurce, nie we właściwej instrukcji), konkretnie w ramce dotyczącej Minotaura, Chirona, Meduzy i Polifema: https://i.po...
- 28 paź 2023, 22:52
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Wsiąść do pociągu: Europa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 213
- Odsłony: 45460
- 16 paź 2023, 09:05
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Jest jakaś karta która nakazuje umieścić obszar miasta w przestrzeni kosmicznej nie sąsiadujące z innymi miastami. Możesz konkretnie wskazać tę kartę, proszę? Dawno nie grałem i nie kojarzę takiej. :) Ja na to patrzeć? To są te pola poza Marsem? Np. Umieszczę je na wolnym polu Baza Maxwela. Później...
- 06 paź 2023, 00:10
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
No to tylko upewnijmy się co do jednego: Jedna pozwalała mi albo dołożyć jednego mikroba albo usunąć dwa i podnieść poziom tlenu. Pamiętaj, że mimo dwóch strzałek na karcie, mamy tu jedną akcję na pokolenie - dołożenie mikroba ALBO usunięcie dwóch i podniesienie poziomu tlenu. Nie da się więc z comb...
- 05 paź 2023, 16:31
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
- 04 paź 2023, 10:37
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Karta KARTEL. Efekt natychmiastowy. Podnieś swoją produkcję M€ o 1 poziom za każdy posiadamy symbol Ziemi (w tym ten). Czy liczą się symbole Ziemi z zagranych kart wydarzeń? Nie. Za instrukcją: Zagrane karty wydarzeń (czerwone, np. karta C) gracz odkłada na własny zakryty stos kart odrzuconych. Zna...
- 03 paź 2023, 12:02
- Forum: Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości
- Temat: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
- Odpowiedzi: 1256
- Odsłony: 218564
Re: Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
Akcję z karty aktywnej niebieskiej z czerwoną strzałką mogę wykorzystać raz na pokolenie i to jest jasne. A jak mam kilka takich kart to mogę z każdej z nich skorzystać w jednym pokoleniu czy tylko z jednej? Z każdej. Z każdej tylko raz na pokolenie. Każdą po użyciu oznaczasz znacznikiem (kosteczką...