Inis

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Ziemowit
Posty: 56
Rejestracja: 04 gru 2017, 16:08

Re: Inis

Post autor: Ziemowit » 16 maja 2018, 10:08

warlock pisze:
16 maja 2018, 10:04
Figurki w Cykladach mają bardziej dynamiczne pozy i przyjemniej się na nie patrzy. Ale pisanie tu o jakiejś przepaści jakościowej jest dla mnie nieporozumieniem, sorry ;).
Dobra, dobra. Zrobiłeś zdjęcie, które ma wyglądać tak, że nie ma między tymi figurkami praktycznie żadnej różnicy - a jest, i to wcale nie taka mała. Grałem w Cyklady pewnie dziesiątki razy, gdyby w Inis były tej samej jakości figurki, to bym nie narzekał. Może PRZEPAŚCI JAKOŚCIOWEJ nie ma, ale różnica jest. Poza tym mogę również porównać Inisowe figurki do potworów z Cyklad. Nie mówiąc o BR i RS, które wspominałem. Dlaczego tak usilnie bronisz tych figurek? Jezu, tyle postów na temat dość oczywistej konstatacji, że jakość figurek jest mierna jak na cenę - bo jest.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 10:25

laczego tak usilnie bronisz tych figurek? J
Bo czuję się, jakbym rozmawiał ze ścianą. Dlaczego masz porównywać figurki z Inis do RS czy BR? Po raz kolejny Ci piszę, że te gry to zupełnie inne półki cenowe. Prosiłem Cię o wskazanie gry, która w segmencie cenowym Inis deklasuje ten tytuł pod względem figurek, bo powiedziałeś, że Inis stoi na tragicznym poziomie względem współczesnych standardów. Zacząłeś coś pisać o tym, że Blood Rage'a i Inis kupiłeś w podobnej cenie i że oczekujesz takiej jakości (a ja Ci powiedziałem, że różnica w cenie sklepowej między tymi grami jest znacząca). Potem napisałeś coś o Cykladach, że figurki hoplitów są O WIELE ŁADNIEJSZE. Zrobiłem zdjęcie, ale oskarżasz mnie o jakieś manipulacje i naginanie fotografii do mojej racji, bo też masz Cyklady w domu i wiesz lepiej.

Inis nie ma ładnych figurek. Ja nie bronię tej gry na siłę, po prostu totalnie nie ogarniam Twojego rozumowania i chyba nie ma sensu ciągnąć dalej wątku bo zaśmiecam temat, a Ty i tak wiesz swoje.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

piogar
Użytkownik wspierający
Posty: 377
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Inis

Post autor: piogar » 16 maja 2018, 10:58

Aby zakoncyc temat: najnizsze ceny na i-szopie (ceneo):
Inis - 147.50
Blood Rage - 228.98

BR jest 55% drozsze od Inis , wiec jesli dla kogos 50% roznicy w cenie to jest "ta sama polka cenowa", nie pozostaje chyba nic innego jak mu przytaknac i pogratulowac, bo inaczej sie go nie przekona :) A to, ze ktos zamiast wydac 150 pln za polska wersje, kupil wersje angielska za ponad 200 - no coz, kazdy sam dokonuje wyboru, ale branie wysokiej ceny jednej gry i niskiej ceny drugiej (bo w/g i-szopa ceny BR koncza sie na 300 pln) jest malo miarodajne.
Podobnie jesli dla kogos najwazniejsze jest to, jakie sa figurki, a nie jaka jest mechanika (brzmi jak typowy fan kupowania figurek z malym dodatkiem gry planszowej z KS :) ), to tez nie widze tu za bardzo pola do dyskusji, bo ciezko przekonac kogos do tego, co jest dla niego najwazniejsze. Z mojej strony - jesli chodzi o niepomalowane figurki (a takie ma chyba znaczna wiekszosc graczy), to te detale sa naprawde malo widoczne na planszy z odleglosci 50-100 cm i podczas gry nie robia zadnej roznicy.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 11:06

Tłumaczenie kolejnej czwartej karty jest skopane, jeden z użytkowników grupy na facebooku dał zdjęcie porównawcze wersji PL i angielskiej.

Karta Eriu ma dodany nawias (Którego w ogóle nie ma na oryginalnej karcie) w którym jest napisane "nie muszą być na różnych terenach", co CAŁKOWICIE przeczy logice wcześniejszych zapisów i sprawia, że karta jest sprzeczna sama ze sobą. Trzeba dać znać Portalowi, bo przy dodruku kart muszą zrobić kolejną poprawkę... A pewnie jest ich więcej.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
pinata
Użytkownik wspierający
Posty: 617
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39

Re: Inis

Post autor: pinata » 16 maja 2018, 12:15

Akurat wczoraj oglądałem sobie karty do Inis i Eriu (oraz kilka innych, choć w mniejszym stopniu) zwróciło moją uwagę tym niejednoznacznym zapisem. Ale stwierdziłem, że pewnie jest to wytłumaczone gdzieś w FAQ i machnąłem ręką.

Proszę o wrzucenie zdjęcia oryginalnej karty, ponieważ nie używam FB.

BTW: czy autor informacji (ten z FB) przekazał ją Portalowi?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, 12:18 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 12:18

Oryginały są francuskie, ale podrzucam polską i angielską kartę z facebooka:
Obrazek
Obrazek
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
pinata
Użytkownik wspierający
Posty: 617
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39

Re: Inis

Post autor: pinata » 16 maja 2018, 12:22

To tłumaczenie jest fatalne (o ile angielska wersja odpowiada francuskiej). W zasadzie to nie jest tłumaczenie :/

Jak mawiają mechanicy: kto to Panu tak sp...?

Powinno być coś w stylu: "Możesz umieścić 1 Klan na każdym z terenów zawierających co najmniej 1 Miejsce Kultu, na którym jesteś obecny. W ten sposób możesz umieścić do 3 Klanów."

Faktycznie, wbrew zapisowi w nawiasie, nowo umieszczone Klany muszą być na różnych terenach.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 12:30

BTW: czy autor informacji (ten z FB) przekazał ją Portalowi?
Podobno tak.

Zdecydowanie kartę dałoby się przetłumaczyć zwięźlej. Najgorszy jest ten nawias od czapy, z którego wynika, że możesz umieścić więcej niż jeden klan na danym terenie, a to bzdura... Nieważne, czy na danym terytorium jest 1,2 czy 3 miejsca kultu - jeśli jesteś tam obecny, możesz tam umieścić MAKSYMALNIE swój 1 klan.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

odl
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2018, 11:41

Re: Inis

Post autor: odl » 16 maja 2018, 13:27

nawias mógłby być ok, tylko jest w nim o jedno "nie" za dużo.. ;-)

Wroobel
Użytkownik wspierający
Posty: 225
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04

Re: Inis

Post autor: Wroobel » 16 maja 2018, 13:58

odl pisze:
16 maja 2018, 13:27
nawias mógłby być ok, tylko jest w nim o jedno "nie" za dużo.. ;-)
To sobie można zamazać to "nie" markerem i będzie OK :)

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 226
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia

Re: Inis

Post autor: Mixthoor » 16 maja 2018, 19:27

Fakt, tekst na wielu polskich kartach brzmi nielogicznie/sztucznie, niczym wyciągnięty wprost z Google Translator. Czy znajduje się w sieci porównianie wszystkich kart w wersji angielskiej i polskiej? Na tę chwilę to już czwarta polska karta zawierająca błąd, prawda?

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 355
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Inis

Post autor: KonradT » 16 maja 2018, 20:04

pinata pisze:
16 maja 2018, 12:22
To tłumaczenie jest fatalne (o ile angielska wersja odpowiada francuskiej). W zasadzie to nie jest tłumaczenie :/

Jak mawiają mechanicy: kto to Panu tak sp...?

Powinno być coś w stylu: "Możesz umieścić 1 Klan na każdym z terenów zawierających co najmniej 1 Miejsce Kultu, na którym jesteś obecny. W ten sposób możesz umieścić do 3 Klanów."

Faktycznie, wbrew zapisowi w nawiasie, nowo umieszczone Klany muszą być na różnych terenach.
Na BGG jeden z Francuzów pracujących nad Inis potwierdził, że można tą kartą umieścić tylko jeden klan na teren.

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 273
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Inis

Post autor: probbi » 16 maja 2018, 21:01

Dodany tekst w nawiasie jest również na innej karcie Eposu, a mianowicie Harfie Dagdy. Nie jestem jednak pewien w 100 % czy zmienia to jej działanie.

tekst oryginalny:
For each other epic tale card in your hand, place 1 clan in e territory where you are present. You can place at most 3 clans on this way
nasz tekst:
Za każdą inną kartę Eposu którą masz na ręku umiesć 1 klan na dowolnym TErenie, na którym jesteś obecny. W ten sposób możesz umieścić do 3 klanów (nie muszą być na różnych Terenach)

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1879
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa

Re: Inis

Post autor: Szaweł » 16 maja 2018, 21:08

Wygląda na to, że jest to piąty błąd.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2387
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 16 maja 2018, 21:11

Czyli zanosi się na to, że jakiś dobry człowiek przejrzy karta po karcie, porówna wydanie polskie z angielskim i podzieli się wnioskami :roll:
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Klopsik1985
Posty: 73
Rejestracja: 13 lut 2017, 13:22
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Inis

Post autor: Klopsik1985 » 16 maja 2018, 21:16

probbi pisze:
16 maja 2018, 21:01
Dodany tekst w nawiasie jest również na innej karcie Eposu, a mianowicie Harfie Dagdy. Nie jestem jednak pewien w 100 % czy zmienia to jej działanie.

tekst oryginalny:
For each other epic tale card in your hand, place 1 clan in e territory where you are present. You can place at most 3 clans on this way
nasz tekst:
Za każdą inną kartę Eposu którą masz na ręku umiesć 1 klan na dowolnym TErenie, na którym jesteś obecny. W ten sposób możesz umieścić do 3 klanów (nie muszą być na różnych Terenach)
Harfa Dagdy jest ok, można umieścić klany na tym samym terytorium. Info z bgg https://boardgamegeek.com/thread/199406 ... rification

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 21:31

Przejrzałem na szybko angielskie wersje kart Eposu i porównałem z polskim tłumaczeniem Portalu. Poza czterema (do tej pory były trzy, ale dzisiaj wyszedł kolejny duży błąd na karcie Eriu) błędnymi kartami rzuciło mi się w oczy kilka kwestii. Absolutnie nie upieram się, że mam rację – być może mam przestarzałe karty angielskie albo francuska wersja była inna od angielskiej. Niemniej jednak poniżej kilka uwag. Aha, wiele nazw celtyckich ma miliard wersji pisowni więc imiona będą się różnić (tylko w jednym przypadku mam wrażenie literówki).\


1. Najważniejszy punkt - zdaje się, że karta DAGDA ma kolejny błąd, którego nie uwzględnia errata Portalu.
- Angielska wersja mówi: „When this card is discarded, shuffle the deck (…)”
- Polska karta mówi “Po zagraniu tej karty, potasuj Karty Eposu (…)”
[Angielska wersja brzmi „Kiedy ta karta zostanie odrzucona”, czyli jeśli dobrze rozumiem talię tasujemy nie tylko po zagraniu tej karty (i w konsekwencji jej odrzuceniu), ale zawsze, gdy trafia na stos kart odrzuconych (np. w wyniku odrzucenia za pomocą innej karty). Tak to rozumiem. Podam przykład: karta eposu URODA DEIRDRE mówi: "Każdy przeciwnik musi ujawnić 1 losową kartę Eposu ze swojej ręki. Wybierz 1, która zatrzymasz, a pozostałe odrzuć". Czyli w tym przypadku karta Dagda mogłaby zostać odrzucona bez zagrania. W oryginale ten tekst mówiący o przetasowaniu talii jest zaznaczony na biało (jako jedyny ze wszystkich kart), więc to jest chyba automatyczny mechanizm przetasowania talii Eposu (jak tylko Dagda z jakiegokolwiek powodu pojawi się na stosie kart odrzuconych).

2. THE STONE OF FAL / KAMIEŃ FAL
- “Place 2 clans in the Capital’s territory”
- „Umieść do 2 swoich Klanów na Terenie ze Stolicą.”

[W angielskiej wersji nie widzę słowa „do”, nie ma tam dowolności. Czytając ten zapis dosłownie, mając dwa klany w zasobach muszę umieścić 2, nie mogę umieścić jednego]
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Do tego dwie karty Akcji też oferują dowolność:

7. Karta akcji NOWE KLANY:
- "place 2 clans"
- "Umieść do 2 swoich Klanów"
[znowu, polska wersja oferuje dowolność, angielska nie]

8. Karta akcji Odrywcy
- "adjacent to 2 territories"
- "co najmniej dwa tereny"
[znowu, polska wersja oferuje dowolność, angielska nie, ale z tą przyległością się do końca nie upieram]
Ostatnio zmieniony 17 maja 2018, 08:58 przez warlock, łącznie zmieniany 4 razy.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 273
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Inis

Post autor: probbi » 16 maja 2018, 21:38

Klopsik1985 pisze:
16 maja 2018, 21:16


Harfa Dagdy jest ok, można umieścić klany na tym samym terytorium. Info z bgg https://boardgamegeek.com/thread/199406 ... rification
Też miałem takie odczucie. Ale najwyraźniej powielili informację w nawiasie z tej karty na tą poprzednią na której jest sprzeczna. Czyżby błąd kopiuj wklej?

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3111
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 16 maja 2018, 21:47

warlock pisze:
16 maja 2018, 21:31

5. THE BATTLE OF MOYTURA – przetłumaczono to jako BITWA NA MAG TURED
[Moytura to inaczej Mag Tuired, w polskiej nazwie brakuje literki „i”, nie znalazłem nigdzie w sieci wersji „Tured”, wszędzie jest „Tuired”]

6. Breas’ Tyranny - przetłumaczono to jako TYRANIA BRESA
[powinno być „Breasa”, chyba, że to jakaś alternatywna pisownia imienia o której nie wiem)
Wiki pokazuje różne wersje:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bres
https://de.wikipedia.org/wiki/Mag_Tuired (na początku Mag Tured jest podane jako nazwa alternatywna)
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Klopsik1985
Posty: 73
Rejestracja: 13 lut 2017, 13:22
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Inis

Post autor: Klopsik1985 » 16 maja 2018, 21:52

3. TALE OF CUCHULAIN / OPOWIEŚĆ O CUCHULAINIE
- „Remove any 2 exposed clans from this territory.”
- „Usuń do 2 dowolnych nieufortyfikowanych Klanów z tego Terenu.”

Polska wersja jest zgodna z francuską, błąd jest w angielskiej, potwierdzone przez autora na bgg

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 21:59

Super Panwie, wielkie dzięki. Ma ktoś możliwość weryfikacji punktu 1?
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Zack
Użytkownik wspierający
Posty: 181
Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Inis

Post autor: Zack » 16 maja 2018, 22:00

probbi pisze:
16 maja 2018, 21:38
Klopsik1985 pisze:
16 maja 2018, 21:16


Harfa Dagdy jest ok, można umieścić klany na tym samym terytorium. Info z bgg https://boardgamegeek.com/thread/199406 ... rification
Też miałem takie odczucie. Ale najwyraźniej powielili informację w nawiasie z tej karty na tą poprzednią na której jest sprzeczna. Czyżby błąd kopiuj wklej?
Obie karty mają na końcu po angielsku to samo zdanie "you can place at most 3 clans this way". Pewnie tłumacz założył, że w obie karty mają działać analogicznie, ze względu na to właśnie zdanie.

Tylko, że w wersji angielskiej Eriu jest napisane "you may place 1 of your clans there" co wprowadza ograniczenie tylko jednego klanu na terytorium. W Harfie Dagdy jest z kolei napisane "place 1 clan in a territory where you are present" co nie wprowadza podobnego ograniczenia, jak ktoś słusznie zauważył na BGG w podrzuconym linku.

Polskie tłumaczenie Eriu nie jest wcale logicznie sprzeczne jak tu niektórzy sugerują. Po polsku pierwsze zdanie Eriu nie wprowadza żadnego ograniczenia, że tylko jeden klan na teren (podczas gdy w tym zdaniu po angielsku to ograniczenie istnieje), więc po prostu tłumaczenie jest nieprecyzyjne. Możliwe, że tłumacz najpierw przetłumaczył kartę Dagny i potem zasugerował się nią przy tłumaczeniu Eriu.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 16 maja 2018, 22:03

Polskie tłumaczenie Eriu nie jest wcale logicznie sprzeczne jak tu niektórzy sugerują.
Jest sprzeczne, bo masz napisane 1 klan na terenie, gdzie jest 1 lub więcej Miejsc Kultu. Czyli nie da się umieścić więcej niż 1 klanu na danym Terenie, bo nie ma znaczenia, czy jest na nim jedno czy pięć takich miejsc, efekt będzie taki sam: umieszczenie jednego Klanu. A nawias sugeruje coś innego, i to jest wewnętrznie sprzeczne.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Klopsik1985
Posty: 73
Rejestracja: 13 lut 2017, 13:22
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Inis

Post autor: Klopsik1985 » 16 maja 2018, 22:09

warlock pisze:
16 maja 2018, 21:59
Super Panwie, wielkie dzięki. Ma ktoś możliwość weryfikacji punktu 1?
Tutaj niestety błąd w polskiej wersji:( karta Dagda nie musi być zagrana, wystarczy że wyląduje na diacardzie żeby wywołać efekt tasowania

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3111
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 16 maja 2018, 22:21

Klopsik1985 pisze:
16 maja 2018, 22:09
warlock pisze:
16 maja 2018, 21:59
Super Panwie, wielkie dzięki. Ma ktoś możliwość weryfikacji punktu 1?
Tutaj niestety błąd w polskiej wersji:( karta Dagda nie musi być zagrana, wystarczy że wyląduje na diacardzie żeby wywołać efekt tasowania
Zgadza się, dorzucę cytat z BGG (autor gry):
Just in case, the Dagda need not have been played to shuffle back all the Tales. If he's in the discard pile for any reason, shuffle back (see text on the Dagda).

In the event of an empty Epic Tale draw pile and the Dagda still in the hand of someone, then shuffle back anyway.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

ODPOWIEDZ