Sentient

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
amandor
Posty: 32
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:43

Sentient

Post autor: amandor » 08 lis 2018, 22:23

Gra właśnie wchodzi do sklepów, stąd pytanie czy ktoś grał? Jak wrażenia? Bo coś całkowicie cicho o tym tytule.

_leigam_
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19

Re: Sentient

Post autor: _leigam_ » 08 lis 2018, 22:37

amandor pisze:
08 lis 2018, 22:23
Gra właśnie wchodzi do sklepów, stąd pytanie czy ktoś grał? Jak wrażenia? Bo coś całkowicie cicho o tym tytule.
No właśnie, nawet Portal nie reklamuje jej specjalnie. Strasznie to dziwne.

amandor
Posty: 32
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:43

Re: Sentient

Post autor: amandor » 08 lis 2018, 22:56

_leigam_ pisze:
08 lis 2018, 22:37
amandor pisze:
08 lis 2018, 22:23
Gra właśnie wchodzi do sklepów, stąd pytanie czy ktoś grał? Jak wrażenia? Bo coś całkowicie cicho o tym tytule.
No właśnie, nawet Portal nie reklamuje jej specjalnie. Strasznie to dziwne.
Wczoraj wrzucili filmik, z którego wychodzi że jest to całkiem ciekawa łamigłówka na kilku płaszczyznach. warto jednak byłoby przeczytać opinie tych którym udało się w to zagrać.

_leigam_
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19

Re: Sentient

Post autor: _leigam_ » 08 lis 2018, 23:05

Ale to jeden filmik tylko, w którym Trzewiczek nie ogarnia zasad :D

kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 916
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Sentient

Post autor: kaimada » 08 lis 2018, 23:10

Gry jeszcze nie mam, ale pamiętam dobre opinie na zeszłorocznym Essen.

Szadoł
Użytkownik wspierający
Posty: 660
Rejestracja: 20 sie 2012, 14:04

Re: Sentient

Post autor: Szadoł » 08 lis 2018, 23:40

Właśnie zagrałem. Gra jest w porządku. Karty optymalizowało się przyjemnie. Choć dla mnie elementu większościowego (zbieranie żetonów) mogło by nie być - nie wnosił jakoś wiele, a grało by się pewnie szybciej.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5321
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Sentient

Post autor: rattkin » 09 lis 2018, 00:59

Bardzo ładnie i estetycznie wykonana gra (choć niech nie zmylą was karty, jest tam bodaj 6 grafik powtarzających się przez całą talię), ale raczej z gatunku takich, po których się mówi "no, fajne", a potem już nigdy (lub rzadko) po nie nie sięga. Decyzje są stosunkowo proste, częściej niż nie udaje się dokładnie ustawić kosteczki tak jak chcemy pod karty, a nawet jak nam nie idzie "normalnie", to zawsze można specjalnym znacznikiem zasłonić sobie lewy/prawy warunek. To "optymalizowanie" to bardzo na wyrost jest i dziwi trochę reklamowanie tego jako "mózgożera". Na tę podstawową grę w dobieranie kart i manipulowanie kostkami nałożono mini-area control od czapy, dzięki któremu można zbierać i klasycznie punktować zestawy tych samych kolorów. Od czapy, bo to nabudowanie jest trochę w poprzek gry. Owszem, jest po to by trochę pogłębić przestrzeń decyzyjną i dać dodatkowe możliwości punktowania, ale czuć bardzo arbitralność tej mechaniki - ot, jest, więc tak trzeba grać. Trochę żal, bo ten podstawowy pomysł jest bardzo fajny - szkoda, że jakoś tego nie pociągnięto dalej, tylko zrobiono taki ulepek.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia

Re: Sentient

Post autor: Mixthoor » 10 lis 2018, 22:01

Zagrałem. Zmodyfikowane 7 Cudów Świata. Zbieranie kart i kombinowanie z punktacją oraz mnożnikami do złudzenia przypomina budowanie potęgi militarnej, naukowej, cywilnej, handlowej itp. Cyberpunku tyle, co kot napłakał i tematyka gry może dotyczyć czegokolwiek. Zasady ogarnął również 10-letni gracz, który zajął 2 miejsce (pozdrawiam Adasia z Gratislavii) i bardzo dziwię się metce "gry wytężającej umysł". Ludzie o szachach nie słyszeli... Negatywna interakcja opiera się jedynie na podbieraniu poszczególnych rodzajów kart i walce o mnożniki na koniec gry. Kolejność graczy również jest kluczowa i ostatni z nich może umiejętnie wykorzystać swoje pionki główne oraz pomocnicze. Ciekawy i lekki tytuł.

Awatar użytkownika
melusina
Użytkownik wspierający
Posty: 390
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole

Re: Sentient

Post autor: melusina » 10 lis 2018, 22:31

Mixthoor pisze:
10 lis 2018, 22:01
Zmodyfikowane 7 Cudów Świata.
:shock:
W takim razie każda gra, w której zbiera się karty jest podobna do 7 cudów :lol:
rattkin pisze:
09 lis 2018, 00:59
Na tę podstawową grę w dobieranie kart i manipulowanie kostkami nałożono mini-area control od czapy, dzięki któremu można zbierać i klasycznie punktować zestawy tych samych kolorów. Od czapy, bo to nabudowanie jest trochę w poprzek gry. Owszem, jest po to by trochę pogłębić przestrzeń decyzyjną i dać dodatkowe możliwości punktowania, ale czuć bardzo arbitralność tej mechaniki - ot, jest, więc tak trzeba grać.
Co osoba, to inne zdanie. Tu również się nie zgodzę, że area control jest dodana od czapy.
Według mnie jest dobrze wkomponowana - trzeba nieźle się nagłowić, jak zawalczyć o potrzebny znacznik inwestora. Czasem lepiej zrezygnować z pasującej karty, która daje dużo punktów, na rzecz przewagi i możliwości zdobycia dodatkowego znacznika.
Oczywiście, można grać tylko pod karty i przy okazji zbierać przypadkowe znaczniki inwestorów, ale z dobrym przeciwnikiem nie ma wtedy szans na wygraną. To dobra strategia do gry z dzieckiem. Można też walczyć na noże, gdy ma się inteligentnego przeciwnika.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5321
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Sentient

Post autor: rattkin » 10 lis 2018, 23:56

melusina pisze:
10 lis 2018, 22:31
Według mnie jest dobrze wkomponowana - trzeba nieźle się nagłowić, jak zawalczyć o potrzebny znacznik inwestora. Czasem lepiej zrezygnować z pasującej karty, która daje dużo punktów, na rzecz przewagi i możliwości zdobycia dodatkowego znacznika.
Oczywiście, każdy ma prawo do swojego zdania, chciałbym jednak tylko zaznaczyć, że "nieźle nagłowić" nie oznacza, że coś jest "dobrze" (jest postrzegane jako pasujące i zgodne z duchem gry) wkomponowane mechanicznie. Gdyby np. pod koniec swojej tury trzeba było obliczyć jakąś całkę w minutę, ale np. można było poświęcać znacznik, żeby sobie wydłużać czas o 30s lub uzyskać podpowiedź, to też trzeba by było się solidnie nagłowić - ale raczej nie czyniłoby to gry lepszą. Innymi słowy: rozszerzenie samej tylko przestrzeni "głowienia" nie sprawia, że to głowienie jest bardziej interesujące.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2018, 00:51 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Ravn
Użytkownik wspierający
Posty: 159
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:18

Re: Sentient

Post autor: Ravn » 11 lis 2018, 00:32

No ale co masz do całek, bo nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Wolf
Użytkownik wspierający
Posty: 888
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sentient

Post autor: Wolf » 11 lis 2018, 00:56

Nic nie ma do całek... całka jest alegorią niewkomponowanego mechanicznie elementu, który wymaga ruszenia mózgownicą. Tyle podmiot liryczny miał na myśli.

Awatar użytkownika
melusina
Użytkownik wspierający
Posty: 390
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole

Re: Sentient

Post autor: melusina » 11 lis 2018, 09:56

rattkin pisze:
10 lis 2018, 23:56
... chciałbym jednak tylko zaznaczyć, że "nieźle nagłowić" nie oznacza, że coś jest "dobrze" (jest postrzegane jako pasujące i zgodne z duchem gry) wkomponowane mechanicznie...
Swoje zdanie przedstawiłeś wcześniej - nie współgrają ci razem te elementy gry. Masz do tego prawo.
Chciałam pokazać graczom, którzy nie znają tej gry, że nie każdy tak myśli. Mi pasują idealnie i wszystko w tej grze ma sens - dobieranie kart, walka o inwestorów, pasowanie.
Przecież ta sama gra jest odbierana różnie przez wiele osób. To, co lubi jeden, nie musi podobać się drugiemu.

ODPOWIEDZ