Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1892
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Szaweł » 09 sty 2019, 09:22

To chyba lepiej się wstrzymam jeszcze z zakupem. Byłaby kaszana gdyby okazało się, że jest sporo błędów. Nigdy nie grałem, pudło miałem chyba raz w rękach w jakimś sklepie ale zawsze czekałem na polskie wydanie. Będę bardzo niepocieszony jak będzie słabo. A to co piszesz o marcu 2018 nie napawa mnie optymizmem.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

Strud
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Strud » 09 sty 2019, 09:30

Jednym z najbardziej rzucających się w oczy problemów jest brak korekty odnośnie blokowania ruchu przez zwykłe myśliwce. W oryginalnej instrukcji nie blokowały, po zmianach już tak.
Do tego dochodzą dokładniejsze wyjaśnienia zagadnień puli floty, działania studni grawitacyjnej (moment rzucania kostkami) oraz odwrotu (który nie następuje, jeśli w danej rundzie ktoś wygrał), działania zdolności kopiowania technologii Wirusa czy FAQ.
Do sprawdzenia, czy karty wymienione w erracie mają poprawiony tekst - zdjęcie karty akcji "niestabilna planeta" z 10 strony instrukcji jest bez erraty, co budzi obawy..

Do tego znalazłem w kompendium zasad błędy w opisie zdolności drugorzędnej kart strategii "budowa" i "wojna". Na szczęście tekst na samych kartach wydaję się prawidłowy, przynajmniej wg ich zdjęć z podstawowej instrukcji.

Osobiście gryzie mnie parę tłumaczeń, ale to kwestia mocno subiektywna:
- warfare jako wojna, zamiast działania wojenne (mogło być za długie) lub najlepiej mobilizacja (co dużo bardziej oddaje działanie tej karty)
- promissary note jako weksel, imho lepiej by pasowała promesa.

Tyle z lektury obu instrukcji, reszta do sprawdzenia na fizycznym egzemplarzu :)

Strud
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Strud » 09 sty 2019, 09:33

yrq pisze:
09 sty 2019, 09:09
gracz jest zmuszony umieścić żeton dowodzenia w systemie kiedy wyczerpie ich pulę w zapasach
To akurat jest ;)
yrq pisze:
09 sty 2019, 09:09
planeta w systemie sąsiaduje z tym systemem
Zapomniałem wspomnieć w poście wyżej o tym, jak i o czasie kart działających na koniec rundy i na koniec walki.
Ale te dwie rzeczy, to już głębokie grzebanie.

Odnośnie czekania z zakupem, ja bym się nie bał - osobiście i tak będę koszulkował karty, najwyżej jedną czy dwie się wydrukuje z poprawioną treścią i tyle. Grunt, że teraz gra ma szansę na dotarcie do graczy, dla których język był barierą - oby nowych graczy było jak najwięcej, bo gra jest tego warta!

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 957
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: kaimada » 09 sty 2019, 10:10

Trochę już w TI4 - angielskie wydanie - miałem okazję pograć. O ile całościowo oceniam czwórkę jako lepszą niż trójkę to... mam problem żeby zebrać się w sobie i zagrać w TI... Problemy jakie mam to brak celów militarnych, słabe zdolności kart strategii, brak eksploracji, zbyt małą liczbę systemów i sekretów. Nie zmienia to faktu, że gra jest lepsza niż trójka, ale po prostu czekam na dodatek...

Tekst o problemach Twilight Imperium 4ed na ZnadPlanszy

Strud
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Strud » 09 sty 2019, 13:41

Czytając Twój artykuł nie mogę nie wejść w polemikę w kwestii celów militarnych, biorąc pod uwagę ponad 20 gier w TI4, które mam za sobą.

Na początek pozwolę sobie zacytować analizę sporządzoną przez jednego ze współgraczy:
Objectivy są pod tym kątem w miarę zbalansowane, jednak przyjrzyjmy się bliżej tylko tym, które występują najczęściej:

Public Stage I (skala od 1 - wszyscy gracze mogą osiągnąć VP bez agresji do 5 sytuacja, że bez zaatakowania kogokolwiek wszyscy gracze dostaną VP za ten Cel jest prawie niemożliwa).

- Corner the Market Control 4 planets that each have the same planet trait
4/5 te planet najczęściej nie będą obok siebie. Może się zdarzyć takie ustawienie planszy, że któryś z graczy będzie miał 4 w zasięgu, ale zazwyczaj większość będzie musiała sobie ten punkt wywalczyć

- Develop Weaponry Own 2 unit upgrade technologies
2/5 da się zrobić całkowicie bez atakowania innych. Aczkolwiek skoro już się ma te technologie to czemu ich nie wykorzystać? Niektóre rasy (np. Virus) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.

- Diversify Research Own 2 technologies in each of 2 colors
1/5 jak poprzedni cel. Nawet mniej “agresywna”, gdyż technologie mogą być “pokojowe”. Niektóre rasy (np. Virus) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.

- Erect a Monument Spend 8 resources
2/5 zazwyczaj wykonalna przy odpowiedniej kombinacji handlu i zasobów. Niektóre rasy (np. Mentak) mogą być promowane do atakowania innych graczy by zrobić ten objective.

- Expand Borders Control 6 planets in non-home systems
3/5 podobna sytuacja jak Corner the Market. Planet nie ma wystarczająco dużo by starczyło dla wszystkich, a gra nad stołem i „planet trade” może nie wystarczyć. Przy mniejszej ilości graczy do zrobienia przez większość bez niepotrzebnego konfliktu, gdyż planet na gracza jest znacznie więcej.

- Found Research Outposts Control 3 planets that have technology specialties
5/5 tych planet jest 8, graczy 5 lub 6, a zniżki są przydatne. By każdy „skorzystał” z tego Celu ktoś musi zaatakować.

- Intimidate the Council Have 1+ ships in two systems that are adjacent to Mecatol Rex
5/5 Również bardzo bojowy cel. Tylko 6 pól, a przy 6 graczach potrzebne by było 12 by wszyscy byli zadowoleni. Prawie na pewno wywoła jakiś mały konflikt graniczny.

- Lead From the Front Spend a total of 3 tokens from your tactic and/or strategy pool
1/5 Wręcz “antyagresywna” karta, gdyż nakazuje odrzucenie zasobów, które są niezbędne do atakowania innych graczy.

- Negotiate Trade Routes Spend 5 Trade Goods
1/5 Chyba najprostrzy cel do realizacji. Można go wykonać nie ruszając się z Home Systemu.

- Sway the Council Spend 8 influence
2/5 podobnie jak Erect a Monument, tylko, że inf jest trochę trudniejszy do uzyskania, więc może wywoływać jakieś nieduże konflikty graniczne.

Ogólnie średnia to 2,5 czyli przeciętnie.

Stage II to zazwyczaj bardziej wymagające wersje Stage I i o wiele częściej nie da się ich wykonać bez zaatakowania przeciwnika.

Jeśli chodzi o Secret Objectives to 5 z 20 nie da się wykonać bez zaatakowania innego gracza, a 13 z nich można zakwalifikować jako militarne.

Mogłoby być lepiej, ale jeśli ktoś chce by gra była bardziej agresywna to polecam zagranie Virusem ;)
To przemyślenia tak gdzieś po 10 rozgrywkach. Po dalszych grach widzę, że więcej zależy od stylu gry poszczególnych osób. Fajnie to widać w naszej grupie, gdzie mamy stały trzon 3-4 osób, a reszta gra rzadziej, więc i rotacja jest większa (gramy tylko na 5 i 6 osób). Zaznaczę tylko, że są karty polityki, które dają przechodni punkt zwycięstwa - oj, wtedy się dzieje ;)

Rozumiem, że komuś osobiście bardziej pasuje agresywny styl gry i może balans celów faktycznie można by lekko przesunąć w tę stronę, ale jak ktoś chce, to możliwości są. Niemniej słabsze militarnie rasy tez muszą mieć szansę na wygraną, więc coś za coś.

Odmienny pogląd mam również na karty strategii. Zdolności poboczne są w większości dobrze wyważone i chce się z nich korzystać, a jednocześnie zdolności podstawowe dają zauważalną przewagę, by też chcieć je mieć. wybory w fazie strategii są emocjonujące i znaczące. Ot typowy problem krótkiej kołderki, który tu dobrze działa (za wyjątkiem gry na 4 osoby, gdzie zawsze "grają" wszystkie karty). Wyjątkiem jest tu zdolność poboczna z Handlu i podstawowa z Dyplomacji. O ile Handel można przeboleć, bo to daje pole do negocjacji osobie używającej zdolności podstawowej, to Dyplomacja praktycznie nie jest używana - secondary jest dużo za mocne w stosunku do primary.

Co do pozostałych punktów, to mogę tylko przytaknąć! Tak dla dodatkowych systemów, tak dla nowych secretów, tak dla nowych technologii i trochę mniejsze tak dla artefaktów.

Na podsumowanie, zdecydowanie nigdy więcej TI3 - jak grać to tylko w TI4! Szczególnie teraz, jak jest wersja polska.

Awatar użytkownika
kaimada
Użytkownik wspierający
Posty: 957
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: kaimada » 09 sty 2019, 18:01

Strud dzięki za odpowiedź!
Brakuje mi tych konkretnych typowo wojennych. Typu wyląduje na dwóch planetach z piechotą.
Plus jak wyjdą same zapłać X to boli.

Sekrety są militarne i tego nie neguję.

Strategie mi osobiście nie pasują, dyplomacja rzeczywiście nie wchodzi do gry chyba że ma już sporo TG.

Artefaktów nigdy nie lubiłem, ale zwykle znajdzki niech wrócą.

Szaweł
Użytkownik wspierający
Posty: 1892
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Szaweł » 10 sty 2019, 13:22

Niemiernie ciekawi mnie jaki był nakład pierwszego (nie śmiem wątpić, że będą kolejne) druku polskiej edycji TI4. Miałem zamówić przed świętami, ale jakoś tak wyszło, że opóźnienie statku opóźniło i mój zakupowy zapał. Do tematu wróciłem wczoraj. Jak się okazuje chyba się spóźniłem, bo generalnie wszędzie słyszę tylko, że TI4 zeszło na pniu. Z jednej strony domyślałem się, że sprzedaż może być bardzo dobra, ale jednak gdzieś z tyłu głowy brzęczała mi, bądź co bądź zaporowa, dla niektórych, cena.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%

HeWhoSawTheDeep
Posty: 3
Rejestracja: 01 gru 2018, 10:44

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: HeWhoSawTheDeep » 10 sty 2019, 15:38

W aleplanszówki, jak pytałem jak idzie pakowanie dostałem odpowiedź "Bo to nie jest tylko 100 gier, ale sporo, sporo więcej". I mówiliśmy konkretnie o TI, nie o ogólnie ilości gier do spakowania.
A preorder był na większej ilości stron, chociaż odnoszę wrażenie, że aleplanszówki są na tyle popularne, że mogły mieć większa częśc nakładu/więcej niż jakikolwiek inny sklep.

Pizmak01
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2017, 14:15
Lokalizacja: Gorzów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Pizmak01 » 10 sty 2019, 15:52

Co do ilości dostępnych (ja się wstrzymałem z kupnem właśnie ze względu na tłumaczenie i możliwe błędy, generalnie za takie pieniądze nie chciałbym kupić kota w worku), to chyba faktycznie Galakta dała ciała trochę bo już 09.01 było wyprzedane prawie we wszystkich głównych sklepach internetowych.

Awatar użytkownika
TuReK
Użytkownik wspierający
Posty: 1342
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: TuReK » 10 sty 2019, 16:49

Będzie dużo używek na sprzedaż.
To naprawdę nie jest gra dla każdego, a pewnie kupiło sporo osób, że tak powiem, "przypadkowych".
I love stupid ideas implemented very smartly

Awatar użytkownika
mikeyoski
Użytkownik wspierający
Posty: 989
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Kontakt:

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: mikeyoski » 10 sty 2019, 19:57

TuReK pisze:
10 sty 2019, 16:49
Będzie dużo używek na sprzedaż.
To naprawdę nie jest gra dla każdego, a pewnie kupiło sporo osób, że tak powiem, "przypadkowych".
Myślę, że nikt przypadkowo tak drogiej gry nie kupuje ;-)

Strud
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Strud » 10 sty 2019, 20:51

Przejrzałem na szybko karty podczas ich koszulkowania i niestety Weto i Niestabilna Planeta nie zawierają poprawek z erraty :(
Innych wpadek na razie nie zauważyłem, choć parę tłumaczeń tytułów kart wydało mi się dziwnych, ale na grę to nie wpływa.

Awatar użytkownika
JAskier
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: JAskier » 11 sty 2019, 08:41

No to się spóźniłem :O

cinek190
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2013, 23:03

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: cinek190 » 11 sty 2019, 14:56

Wracajac do samej gry, czy ktos moglby zerknac na karty i sprawdzic czy poprawiono jakiekolwiek bledy wychwycone w faqu?

https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... e_v1_1.pdf

Jestem na obczyznie, wiec jeszcze nie odebralem gry. Wolalbym wiedziec jakie okropienstwa czekaja mnie po powrocie:)

Pizmak01
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2017, 14:15
Lokalizacja: Gorzów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Pizmak01 » 11 sty 2019, 23:49

Już się pojawiły opinie, że nie uwzględniono poprawek z wersji 1.1 angielskich zasad, wygląda to dosyć zabawnie w związku z tym jakie było opóźnienie między zapowiedzią i początkiem preorderu a faktyczną dostawą. W związku z tym do posiadaczy 2 pytania:

1. Czy poza wspomnianymi wcześniej myśliwcami są inne regóły mogące ZNACZĄCO wpłynąć na balans gry (moim zdaniem blokowanie lub nie blokowanie układów jest taką zmianą)?
2. Czy już ktoś miał okazję przejrzeć karty i może potwierdzić czy są jakieś niezgodności względem oryginału? W tym czy poprawiono bodaj jedną kartę z wydania ENG gdzie zdaje się był już błąd w oryginalnym druku (czy został skopiowany do wydania PL)?

A i Galakta już coś na FB pisała o dodruku że na pewno jak będzie opcja na międzynarodowy także kwestia czasu, może nawet uwzględnią poprawki. Pożyjemy, zobaczymy.

Jacek_PL
Użytkownik wspierający
Posty: 1025
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Jacek_PL » 12 sty 2019, 00:11

Pizmak01 pisze:
11 sty 2019, 23:49
Już się pojawiły opinie, że nie uwzględniono poprawek z wersji 1.1 angielskich zasad, wygląda to dosyć zabawnie w związku z tym jakie było opóźnienie między zapowiedzią i początkiem preorderu a faktyczną dostawą.
Wiedziałem, że się to pojawi, pretensje w tym przypadku należy kierować do FFG bo na 99% dali do tłumaczenia pliki z wersji 1.0 i zupełnie nie ma tu znaczenia jakie były opóźnienia w wydaniu gry. Chyba że w innych wersjach językowych te poprawki uwzględniono, w takim razie przepraszam mój błąd.

Na pewno jest błąd na planszetkach graczy : http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.p ... 602#201602.

Pizmak01
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2017, 14:15
Lokalizacja: Gorzów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Pizmak01 » 12 sty 2019, 00:51

Jacek_PL pisze:
12 sty 2019, 00:11
Pizmak01 pisze:
11 sty 2019, 23:49
Już się pojawiły opinie, że nie uwzględniono poprawek z wersji 1.1 angielskich zasad, wygląda to dosyć zabawnie w związku z tym jakie było opóźnienie między zapowiedzią i początkiem preorderu a faktyczną dostawą.
Wiedziałem, że się to pojawi, pretensje w tym przypadku należy kierować do FFG bo na 99% dali do tłumaczenia pliki z wersji 1.0 i zupełnie nie ma tu znaczenia jakie były opóźnienia w wydaniu gry. Chyba że w innych wersjach językowych te poprawki uwzględniono, w takim razie przepraszam mój błąd.

Na pewno jest błąd na planszetkach graczy : http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.p ... 602#201602.
O widzisz nie wiedziałem o planszetkach obadam.

EDIT: obadałem, no słabo to wygląda, można obejść i grać ale ewidentne niedopatrzenie przy korekcie.

Co do plików to w sumie ciekawe jak to się odbyło czy FFG wiedząc o opóźnieniach nie chciało lub nie mogło uwzględnić poprawek w innych wersjach językowych czy też może Galakta nie zareagowała lub może odmówiono zmian pomimo reakcji. Ciekawe jak to wyglądało na linii Galakta/FFG.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, 00:55 przez Pizmak01, łącznie zmieniany 1 raz.

Casiliasplp
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Casiliasplp » 12 sty 2019, 00:52

Jacek_PL pisze:
12 sty 2019, 00:11
Pizmak01 pisze:
11 sty 2019, 23:49
Już się pojawiły opinie, że nie uwzględniono poprawek z wersji 1.1 angielskich zasad, wygląda to dosyć zabawnie w związku z tym jakie było opóźnienie między zapowiedzią i początkiem preorderu a faktyczną dostawą.
Wiedziałem, że się to pojawi, pretensje w tym przypadku należy kierować do FFG bo na 99% dali do tłumaczenia pliki z wersji 1.0 i zupełnie nie ma tu znaczenia jakie były opóźnienia w wydaniu gry. Chyba że w innych wersjach językowych te poprawki uwzględniono, w takim razie przepraszam mój błąd.

Na pewno jest błąd na planszetkach graczy : http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.p ... 602#201602.

Takie błędy już na początku... na planszach gracza... to pewnie na kartach i instrukcji jest ich dużo więcej :(
Rabaty:
3 trolle -rabat 6%
Mogę się podzielić :)

stalker7
Użytkownik wspierający
Posty: 671
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: stalker7 » 12 sty 2019, 08:32

ehh tak się cieszyłem ze swojego egzemplarza, wczoraj mi przyszedł, a się okazuje, że sporo błędów:( szkoda

czeczot
Użytkownik wspierający
Posty: 443
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: czeczot » 12 sty 2019, 08:49

Czemu tyle błędów? Na razie są na planszetkach gracza. I drugi chyba nie do końca błąd to instrukcję w wersji 1.0 a tego można było się spodziewać, gdzieś na stronie galakty było info że oni wszystkie materiały do druku przesłali dawno temu. Pewnie tłumaczyli tą wersje instrukcji. Trzeba do nich napisać czy przetłumaczą instrukcję w wersji 1.1 razem z faq.

Pizmak01
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2017, 14:15
Lokalizacja: Gorzów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Pizmak01 » 12 sty 2019, 08:59

Jak nikt mnie nie uprzedzi to zapytam Galaktę na FB może coś powiedzą ale na razie chyba za wcześnie bo tylko odpisywali, że dodruk jest w planach i zależy od dodruku międzynarodowego czyli jeśli międzynarodowy będzie to na pewno z PL.

stalker7
Użytkownik wspierający
Posty: 671
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: stalker7 » 12 sty 2019, 11:04

czeczot pisze:
12 sty 2019, 08:49
Czemu tyle błędów? Na razie są na planszetkach gracza. I drugi chyba nie do końca błąd to instrukcję w wersji 1.0 a tego można było się spodziewać, gdzieś na stronie galakty było info że oni wszystkie materiały do druku przesłali dawno temu. Pewnie tłumaczyli tą wersje instrukcji. Trzeba do nich napisać czy przetłumaczą instrukcję w wersji 1.1 razem z faq.
albo mi się wydawało albo ktoś pisał o jakichś błędach na kartach? jak tylko te, które wspominałeś to akurat banał, bo wiadome, że trzecia statystyka to ruch a nie ładowność, instrukcje można ściągnąć w PDFie, ale muszę przyznać bardzo przyjemne są te wydrukowane, chyba najlepiej zrobione (pod względem jakościowym materiałowym) jakie miałem w rękach :) no i zawsze można długopisem zmienić pewne rzeczy ewentualnie albo w wersji bardziej pro wydrukować tekst na papierze samoprzylepnym i nakleić w pewne miejsca.

Pizmak01
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2017, 14:15
Lokalizacja: Gorzów

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Pizmak01 » 12 sty 2019, 13:01

Sprawdźcie proszę tekst na karcie technologii „hyper metabolism” (nie wiem jak przetłumaczone po polsku). Wg poprawek w wersji angielskiej powinno być "During the status phase, gain 3 command tokens instead of 2.", jak jest w wersji PL?

Drugie o którym wiem to na karcie akcji „unstable planet” zmienili bodaj ze „zniszcz trzy” na „zniszcz do trzech”. Może nasza wersja już ma dobrze nadrukowane.

Jacek_PL
Użytkownik wspierający
Posty: 1025
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: Jacek_PL » 12 sty 2019, 13:21

czeczot pisze:
12 sty 2019, 08:49
Czemu tyle błędów? Na razie są na planszetkach gracza. I drugi chyba nie do końca błąd to instrukcję w wersji 1.0 a tego można było się spodziewać, gdzieś na stronie galakty było info że oni wszystkie materiały do druku przesłali dawno temu. Pewnie tłumaczyli tą wersje instrukcji. Trzeba do nich napisać czy przetłumaczą instrukcję w wersji 1.1 razem z faq.
Znaczy ile jeden ? Jeśli jest tylko ten błąd na planszetkach to moim zdaniem jest bardzo dobrze. Pozostałe rzeczy to jak na razie błędy w oryginalnej angielskiej instrukcji, a nie błędy popełnione przez tłumaczy z Galakty.

Awatar użytkownika
pinata
Użytkownik wspierający
Posty: 620
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39

Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Post autor: pinata » 14 sty 2019, 00:31

Jest też drobna nieścisłość: na kartach ras jest napisane "transportowiec", a na kartach technologii "transporter". Nic groźnego, ale też wskazuje na problem z korektą.

Reszty nie mam teraz czasu sprawdzać. Jak będę miał chwilę, to sprawdzę całość gry dokładnie, ale nie wiem, kiedy to nastąpi.

Powiem szczerze, że biorąc pod uwagę koszt gry, oczekuję od wydawcy przedruku plansz ras.

ODPOWIEDZ