Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
RaYell
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 6 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell » 21 cze 2019, 13:47

A skad zamawiales dodatek? Ja na swoj czekam (aleplanszowki) i sie doczekac nie moge.

Awatar użytkownika
elayeth
Użytkownik wspierający
Posty: 809
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth » 21 cze 2019, 14:05

RaYell pisze:
21 cze 2019, 13:47
A skad zamawiales dodatek? Ja na swoj czekam (aleplanszowki) i sie doczekac nie moge.
Planszostrefa
Kupię: Feast for Odin: Norwegians
Moja kolekcja

Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1049
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 30 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: REBEL.pl » 01 lip 2019, 10:31

Gloomhaven - Steam Early Access - July 17

Obrazek

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=S2OCc8d89OA


"From gloom only greed and death emerge..."
Ostatnio zmieniony 03 lip 2019, 08:24 przez REBEL.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

Arek001
Użytkownik wspierający
Posty: 221
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:29
Lokalizacja: Oświęcim
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Arek001 » 02 lip 2019, 02:37

Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?

Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1049
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 30 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: REBEL.pl » 03 lip 2019, 05:23

Arek001 pisze:
02 lip 2019, 02:37
Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

Awatar użytkownika
YoYo
Użytkownik wspierający
Posty: 301
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo » 03 lip 2019, 21:36

REBEL.pl pisze:
03 lip 2019, 05:23
Arek001 pisze:
02 lip 2019, 02:37
Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
Zdaje się jest dział na ten temat :) viewforum.php?f=9 .
PS. myślałem, że już wydajecie wersję na PC PL albo... przejęliście zadanie od Albi na siebie z wersją planszówkową PL :D (bo ci z kolei to skąpią info jakby się wstydzili, że robią Gloomhaven PL) ... stąd ten news, a tak w sumie nie wiem jak go interpretować skoro jest pod szyldem Rebela 8) .

gogovsky
Użytkownik wspierający
Posty: 300
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 46 times
Been thanked: 28 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky » 03 lip 2019, 22:39

YoYo pisze:
03 lip 2019, 21:36
REBEL.pl pisze:
03 lip 2019, 05:23
Arek001 pisze:
02 lip 2019, 02:37
Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
Zdaje się jest dział na ten temat :) viewforum.php?f=9 .
PS. myślałem, że już wydajecie wersję na PC PL albo... przejęliście zadanie od Albi na siebie z wersją planszówkową PL :D (bo ci z kolei to skąpią info jakby się wstydzili, że robią Gloomhaven PL) ... stąd ten news, a tak w sumie nie wiem jak go interpretować skoro jest pod szyldem Rebela 8) .
asmodee digital?;p

Awatar użytkownika
YoYo
Użytkownik wspierający
Posty: 301
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo » 12 lip 2019, 19:54

Dzieje się! :D :D :D
Brawo Rysław 8) .

https://youtu.be/xKrfkDgqT54

Obrazek

Tak na marginesie fajnie, że to Ty i gratuluję kolejnego projektu, mogę być spokojny :wink: .
Teraz pozostaje tylko KIEDY? :lol:

VonLucor
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2019, 19:58
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: VonLucor » 12 lip 2019, 20:01

Rozmawiałem telefonicznie z przedstawicielem handlowym Albi, na jesień 2019 ma być już polska wersja gry planssowej w dystrybucji.

Krisso
Posty: 16
Rejestracja: 06 sty 2013, 21:04
Been thanked: 3 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Krisso » 06 sie 2019, 13:22

Witam, w związku z Polską edycją chciałem zainteresować się temat i rozeznać czy Gloomhaven będzie odpowiednim nabytkiem dla mojej grupy - liczę że zajrzą do tego wątku jacyś wyjadacze i trochę rozwieją mi wątpliwości :)

1. Czy scenariusze opierają sie tylko i wyłącznie na taktycznej walce i zabiciu wszystkich/konkretnego przeciwnika lub zniszczeniu przedmiotu? Chodzi mi o to czy cele są jakoś zróżnicowane i czy np. są scenariusze gdzie przez większość czasu nie walczysz, ale wchodzisz w interakcje z miejscami na planszy?
2. Dołączanie i opuszczanie drużyny przez gracza w trakcie kampanii - czy mechanizmy z dostosowywaniem przeciwników i ich poziomu oraz schemat rozwoju postaci jest na tyle wydolny, że jak np. jeden gracz nie przyjedzie na 1-2 scenariusze to bardzo zmieni to rozgrywkę, albo gracz ten będzie bardzo odstawał od grupy?
3. Ile przecietnie trwa jeden scenariusz na 4 graczy? (Realnie - bo nigdy info na pudełku mi się nie zgadza z praktyką)

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za pomoc :)

RaYell
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 6 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell » 06 sie 2019, 13:27

1. Zdecydowana większość scenariuszy polega na wybiciu wszystkiego co się rusza. Pojedyncze scenariusze mają jakieś inne cele jak np. dotarcie w konkretne miejsce, zdobycie konkretnego przedmiotu.
2. Moim zdaniem dziala to bardzo dobrze. Poziom trudnosci scenariusza dobiera sie do graczy aktualnie bioracych w nim udzial, gra dobrze sie skaluje na wieksza i mniejsza ilosc graczy.
3. Na pudelku napisane jest ze 30min na gracza. To najwieksze klamstwo w tej grze. Licz spokojnie 3 godziny na scenariusz. Duzo zalezy od tego jak szybko podejmujecie decyzje, ale moja ekipa po ponad 200 godzinach gry nie jest w stanie zejsc do 2 godzin na scenariusz przypelnym skladzie.

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4008
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 46 times
Been thanked: 61 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit » 06 sie 2019, 13:32

Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:22
Witam, w związku z Polską edycją chciałem zainteresować się temat i rozeznać czy Gloomhaven będzie odpowiednim nabytkiem dla mojej grupy - liczę że zajrzą do tego wątku jacyś wyjadacze i trochę rozwieją mi wątpliwości :)

1. Czy scenariusze opierają sie tylko i wyłącznie na taktycznej walce i zabiciu wszystkich/konkretnego przeciwnika lub zniszczeniu przedmiotu? Chodzi mi o to czy cele są jakoś zróżnicowane i czy np. są scenariusze gdzie przez większość czasu nie walczysz, ale wchodzisz w interakcje z miejscami na planszy?
95% scenariuszy, które graliśmy to "zabij wszystko", "zabij przeciwnika x", "znajdź i zniszcz przedmiot y, przebijając się przez hordy wrogów". Kilka scenariuszy miało mimo wszystko ciekawe rozwiązania mechaniczne, które jakoś uprzyjemniały wycinanie wrogów. Na palcach jednej ręki policzę scenariusze, gdzie trzeba było zrobić coś innego.
Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:22
2. Dołączanie i opuszczanie drużyny przez gracza w trakcie kampanii - czy mechanizmy z dostosowywaniem przeciwników i ich poziomu oraz schemat rozwoju postaci jest na tyle wydolny, że jak np. jeden gracz nie przyjedzie na 1-2 scenariusze to bardzo zmieni to rozgrywkę, albo gracz ten będzie bardzo odstawał od grupy?
Raczej nie ma z tym problemu. Dołączanie nowych postaci, czy wypadanie postaci powoduje dostosowanie przeciwników, ale jest to na tyle ok zrobione, ze nie powoduje zgrzytów.
Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:22
3. Ile przecietnie trwa jeden scenariusz na 4 graczy? (Realnie - bo nigdy info na pudełku mi się nie zgadza z praktyką)

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za pomoc :)
Z rozłożeniem i złożeniem gry (zapakowanej w insert od WarBoxa) średnio zajmowało nam to 3 - 3,5 godziny. Były scenariusze krótsze, gdzie w ciągu niecałych pięciu godzin potrafiliśmy zrobić dwa, ale nie było ich zbyt wiele.

Krisso
Posty: 16
Rejestracja: 06 sty 2013, 21:04
Been thanked: 3 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Krisso » 06 sie 2019, 13:40

Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1318
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 482 times
Been thanked: 203 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk » 06 sie 2019, 13:53

Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:40
Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Sprawdź recenzje Gambita n YT ;-)

Awatar użytkownika
elayeth
Użytkownik wspierający
Posty: 809
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth » 06 sie 2019, 13:54

Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:40
Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Mnie moją ekipę gra nie znudziła mimo, że zagraliśmy ponad 60 razy. Zazwyczaj gry mnie lekko nudzą już po ok 5 rozgrywkach. Z Gloomhaven tego nie ma. Ale to oczywiście kwestia preferencji, ale też zalet gry. W niej ciągle się coś zminia. Nowe przedmioty, nowe scenariusze, nowe karty w ręce i po ok 10-15 rozgrywkach całkiem nowa postać. To skutecznie niweluje poczucie nudy. Oczywiście misisz lubić gry mechabiczne i wybory taktyczne. Jeśli szukasz przygody niczym w The 7th Continent to się zawiedziesz. Warstwa fabularna jest dość chaotyczna i nieliniowa. Wymaga zaangażowania od graczy by się połapać i wczuć. Niemniej gra jest moim zdaniem genialna mechanicznie...
(pomimo pewnych niedoróbek i drobnych problemów z balansem)
Kupię: Feast for Odin: Norwegians
Moja kolekcja

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4008
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 46 times
Been thanked: 61 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit » 06 sie 2019, 14:38

japanczyk pisze:
06 sie 2019, 13:53
Krisso pisze:
06 sie 2019, 13:40
Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Sprawdź recenzje Gambita n YT ;-)
Wtedy pozna opinie tylko jednej osoby (no chyba, ze poczyta komentarze), która w GH już nie gra. Tu odpowiedzą mu ludzie, którzy prawdopodobnie nadal dobrze się przy grze bawią :)

hancza123
Użytkownik wspierający
Posty: 2721
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: hancza123 » 22 sie 2019, 19:34

Mam pytanie do osób które przeszły dużą część gry, przynajmniej 50 scenariuszy: Które scenariusze są najtrudniejsze, najciekawsze, najbardziej utknęły w pamięci? Proszę o numery scenariuszy w książce.

Przeszedłem 15 scenariuszy i wiem że nie ma żadnych szans ani też sensu przechodzić całości. Chcę zagrać jeszcze wybiórczo 10-15 scenariuszy tych najciekawszych. Najlepiej by były bardzo trudne.

gogovsky
Użytkownik wspierający
Posty: 300
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 46 times
Been thanked: 28 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky » 22 sie 2019, 19:41

hancza123 pisze:
22 sie 2019, 19:34
Mam pytanie do osób które przeszły dużą część gry, przynajmniej 50 scenariuszy: Które scenariusze są najtrudniejsze, najciekawsze, najbardziej utknęły w pamięci? Proszę o numery scenariuszy w książce.

Przeszedłem 15 scenariuszy i wiem że nie ma żadnych szans ani też sensu przechodzić całości. Chcę zagrać jeszcze wybiórczo 10-15 scenariuszy tych najciekawszych. Najlepiej by były bardzo trudne.
Spoiler:

Awatar użytkownika
elayeth
Użytkownik wspierający
Posty: 809
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth » 22 sie 2019, 20:27

Była ankieta w tej sprawie. Click.
Kupię: Feast for Odin: Norwegians
Moja kolekcja

mecenas
Użytkownik wspierający
Posty: 317
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mecenas » 06 wrz 2019, 10:34

Po dwóch partiach w dodatek...
Spoiler:

Awatar użytkownika
elayeth
Użytkownik wspierający
Posty: 809
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth » 06 wrz 2019, 12:12

Nie grałem, ale...
mecenas pisze:
06 wrz 2019, 10:34
Spoiler:
Spoiler:
Kupię: Feast for Odin: Norwegians
Moja kolekcja

mecenas
Użytkownik wspierający
Posty: 317
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mecenas » 06 wrz 2019, 12:21

elayeth pisze:
06 wrz 2019, 12:12
Nie grałem, ale...
Spoiler:
Spoiler:

Awatar użytkownika
maciejo
Użytkownik wspierający
Posty: 4490
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: maciejo » 09 wrz 2019, 22:55

Dzięki kol.Tomaszu za zaoszczędzenie kupy czasu i piniendzy.
Twoje recenzje są nieocenione :!:

Awatar użytkownika
duulamon
Użytkownik wspierający
Posty: 114
Rejestracja: 03 sty 2018, 11:24
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: duulamon » 10 wrz 2019, 00:54

maciejo pisze:
09 wrz 2019, 22:55
Dzięki kol.Tomaszu za zaoszczędzenie kupy czasu i piniendzy.
Zacznę od offtopowego lizusowskiego wstępu: uważam kol. Tomasza (nie znamy się, przepraszam za spoufalanie) za najlepszego recenzenta mówiącego w języku ojczystym.
maciejo pisze:
09 wrz 2019, 22:55
Twoje recenzje są nieocenione
Mogę się podpisać pod tym wszystkimi kończynami.
Od razu mówię, że do Glomhaven się dopiero przymierzam, czekam na naszą rodzimą wersję, jako że nasz język kocham i o ile można, to tylko w nim. Na ślepo jednak nie kupuję, więc ileśtam recenzji i gejmplejów obejrzałem.
Pośród ogromnej ilości ochów i achów, pojawiają się co jakiś czas opinie, że po pierwszym zachłysnięciu bogactwem gry, nie wnosi ona nic nowego, że misje powtarzalne, w konsekwencji - nuda. Tomasz ubrał to w długą, moim zdaniem merytoryczną recenzję, w której zawarł wiele mankamentów gry. Pojawiło się pod tą recenzją mnóstwo wpisów polemizujących z argumentami Tomasza. Nie mnie rozstrzygać kto ma rację, ale jednak mnie przekonały racje proGloomhavenowskie. Głównie argument jednego z polemistów, że Tomasz zbyt sztywno trzymał się grania jedną postacią, zamiast zmieniać co jakiś czas - wydaje mi się że sam zabił grę. Upraszczam tutaj mocno recenzję i opinię Tomasza, ale chyba Jego główny zarzut oscyluje wokół tego zagadnienia.
Ja kupię. Zagram i sprawdzę czy mi podejdzie czy nie. Jakby nie patrzeć - czytanie/oglądanie recenzji w porównaniu do grania to jak lizanie lodów przez szybę.
PS. Recenzja Tomasza i niska ocena Władcy Pierścieni przekonała mnie, żeby od tego tworu trzymać się jak najdalej. Tutaj akurat lizanie szyby mi wystarczy.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5848
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 62 times
Been thanked: 201 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: rattkin » 10 wrz 2019, 01:32

Ja tylko dodam, że kiedy wśród opinii bardzo pozytywnych lub neutralnych, pojawia się nagle skrajna/wyróżniająca się negatywna, to jest to znany psychologiczny efekt ("negativity bias"), że to jej uwierzymy bardziej i to jej nadamy większą wartość, nawet gdy faktycznie takiej nie posiada.

Nie jest tu moim zamiarem umniejszać pracy Gambita włożonej w tę recenzję, czy podważać jego własną opinię, ale sam w przeszłości (jako generator opinii niepopularnych) spotkałem się z takim odbiorem. Jest to dość dziwna i raczej niepożądana (szczególnie dla samego opiniotwórcy) sytuacja - opinia jest bowiem brana za "prawdę" i noszona na rękach tylko dlatego, że wyróżnia się w gąszczu innych, a nie dzięki merytoryce, którą stara się przekazać.

Negatywna recenzja może być tak samo "błędna" (nierzetelna), jak pozytywna. Warto zawsze myśleć za siebie.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

ODPOWIEDZ