Wysokie Napięcie / Power Grid (Friedemann Friese)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Wyciągam troche stary temat, nie bede zakladal nowego tematu. Mam pytanie odnosnie tego jak gracie, zeby sie nie okazalo, ze gram inaczej niz reszta swiata.
Kiedy juz gra sie po raz ktorys w PG to zna juz sie elektrownie praktycznie na pamiec. Gra w 4 osoby wymaga losowego odzrzucenia 4 kart. Czy ogladacie 4 karty jakie zostaly odrzucone?
Kiedy juz gra sie po raz ktorys w PG to zna juz sie elektrownie praktycznie na pamiec. Gra w 4 osoby wymaga losowego odzrzucenia 4 kart. Czy ogladacie 4 karty jakie zostaly odrzucone?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Nie, nie oglada sie ich.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Wg mnie uzywanie koszulek ma sens jedynie w przypadku kart, ktore sa trzymane w rekach w czasie gry. Takie "miętolenie" bardzo zle wplywa na ich zywotnosc, robia sie szybko brudne, nasiakaja potem - w takim przypadku koszulki to plus.
W Wysokim Napieciu kart sie nie trzyma, nie tasuje (tylko raz - przed gra), stosunkowo rzadko przeklada. Leza sobie spokojnie i jezeli nie wylejesz na nie trunkow wyskokowych - powinny wytrzymac dlugo bez zadnych koszulek.
W Wysokim Napieciu kart sie nie trzyma, nie tasuje (tylko raz - przed gra), stosunkowo rzadko przeklada. Leza sobie spokojnie i jezeli nie wylejesz na nie trunkow wyskokowych - powinny wytrzymac dlugo bez zadnych koszulek.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Power Grid
Mam takie pytanie. Czy każdy wybiera swój region w którym zaczyna czy np. można zacząć w tym samym regionie?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Power Grid
Regiony wybiera się wyłącznie po to, aby ustalić gdzie toczy się gra. Nikt nie "zaczyna" w żadnym konkretnym regionie - pierwszy domek stawiasz gdzie chcesz.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Power Grid
Mnie zastanawia cały czas jedna rzecz. Czy można wybrać do gry dwa rozłączne obszary? Mam na myśli sytuację gdy grając np. w 4 osoby "wytnie się" pas środkowy i odetnie np. południe Niemiec od północy. "Wysokie Napięcie" posiadam już od kilku lat ale nigdy nie starczyło mi (nam) odwagi, żeby spróbować zagrać w ten sposób. Czy przepisy w oóle na to pozwalają? We Włoszech nietrudno coś takiego osiągnąć.
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Power Grid
Na początku gry wybierając obszar trzeba wybrać przyległy do już wybranych, więc przepisy nie pozwalają na wybór odległych obszarów
Re: Power Grid
hmmm. bo ja wiem... Wybierasz górny lewy, przyległy do niego poniżej, potem w prawo, w górę i w górę.
Środkowe odpadają, przy najbliższej okazji sprawdzę czy taki układ przejdzie
i będzie grywalny. Nazwijmy to wersją zaawansowaną ?
Środkowe odpadają, przy najbliższej okazji sprawdzę czy taki układ przejdzie
i będzie grywalny. Nazwijmy to wersją zaawansowaną ?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Power Grid
Zasady tego zabraniają.Szarlatan pisze:Czy można wybrać do gry dwa rozłączne obszary?
Przyczyną jest warunek zakończenia gry. Gra kończy się, gdy zostanie podłączona do sieci jednego z graczy określona ilość domków. W przypadku rozłącznych obszarów zapewne gra się nie skończy.
Nie ma zdefiniowanej opłaty za połączenie między rozdzielnymi obszarami!
No chyba, że przyjąć, że możecie budować dwie niezależne sieci (jak na mapie Japonii).
Generalnie przy takich grach jak Wysokie napięcie ja bym nie eksperymentował. Mam za sobą kilka zepsutych gier przez - jak się po fakcie okazało - zapomnienie którejś z zasad. Gra jest dobrze obliczona!
Re: Power Grid
Choć również uważam, że WN jest grą dobrze zbalansowaną, to jednak nie zgodzę się z tobą WRS, że taka gra byłaby niemożliwa, a koszt połączenia dwóch różnych części byłby niezdefiniowany, bo można:
- ustalić przed grą, że koszt połączenia pomiędzy skrajnymi miastami rozdzielonych obszarów wynosi "x"
- uzgodnić przed grą, że do łączenia miast można używać trakcji spoza wybranych obszarów(oznacza to, że nawet 2 rozdzielone od siebie obszary można połączyć ze sobą, aczkolwiek prawdopodobnie będzie to dość kosztowna inwestycja...)
- ustalić przed grą, że koszt połączenia pomiędzy skrajnymi miastami rozdzielonych obszarów wynosi "x"
- uzgodnić przed grą, że do łączenia miast można używać trakcji spoza wybranych obszarów(oznacza to, że nawet 2 rozdzielone od siebie obszary można połączyć ze sobą, aczkolwiek prawdopodobnie będzie to dość kosztowna inwestycja...)
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Power Grid
Ale to już nie jest Power Grid Friesego, ale jakaś tam wariacja na temat. Oczywiście wolno (i pewnie warto) eksperymentować. Jednak autor takiego wariantu nie przewidział.
Re: Power Grid
Dla mnie oczywistym byłoby sumowanie opłat również z terenów zakazanych za transport między miastami z dwóch odległych od siebie obszarów. Jak już pisałem, korciło mnie żeby to spróbować. Ale ostatnio często nie ma czasu i ludzi do gry więc gdy nadaża się okazja, lepiej nie ryzykować wtopy i zagrać "tradycyjnie".
Re: Power Grid
A ja muszę się zgodzić z WRS - jedna zasada zmieniona lub zapomniana i cała partia w WN staje się niesmaczna, a gra wydaje się popsuta. Eksperymentować oczywiście można, ale akurat WN ciężko takie eksperymenty znosi.
- KubaP
- Posty: 5830
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 404 times
- garg
- Posty: 4473
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1425 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Power Grid
BARDZO inne. WN to przede wszystkim licytacja i dużo dłuższa rozgrywka. WN:ZM to trochę licytacji i dużo krótsza rozgrywka (zwykle nie przekracza 1 godziny).KubaP pisze:Głupie pytanie: Czym się różni WN od WN: Zostań Managerem?
Próg wejścia do WN:ZM jest też dużo niższy. No i różnią się jeszcze tematem .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)