51. stan (51st state)

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
Awatar użytkownika
SeeM
Użytkownik wspierający
Posty: 973
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

51. stan (51st state)

Post autor: SeeM » 24 cze 2010, 20:28

Widzieliśta? http://www.boardgamegeek.com/boardgame/73369/51st-state

RftG w klimatach Fallouta. Widział ktoś ten prototyp? Widział ktoś cokolwiek w ogóle? :) Słuchałem w audycji Portalu na podsumowanie roku, jak chłopaki nabijali się sami z siebie opisując jakąś karciankę podobną do Invasion, którą wymyślili na poczekaniu. A tu proszę - jednak się ukaże.
+ (BGG)

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: Nataniel » 24 cze 2010, 20:38

W audycji mówili o Rust & Dust, nie o 51st State.
W 51-szy Stan grałem tylko raz, więc trudno mi coś powiedzieć - osoby, które grały więcej razy u nas w firmie, w prototyp, są zachwycone :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

Awatar użytkownika
klema
Użytkownik wspierający
Posty: 520
Rejestracja: 20 sie 2006, 17:08
Lokalizacja: Opole

Re: 51st state

Post autor: klema » 24 cze 2010, 21:35

W Opolu gramy w prototyp już od jakiegoś czasu... i jesteśmy zachwyceni :)

Awatar użytkownika
sheva
Użytkownik wspierający
Posty: 898
Rejestracja: 22 lis 2008, 09:10
Lokalizacja: Zabrze

Re: 51st state

Post autor: sheva » 24 cze 2010, 22:14

Bo to wygląda na kawał dobrej gry :) najlepsze jest to, że grałem w bardzo wczesny prototyp a potem nie było okazji i tylko z boku się przyglądam... wszyscy którzy grali chcą więcej, więc coś w niej musi być.
Posiadam kuku na muniu, poszukuje wspólnika z fiksum dyrdum ;)

Dabi
Użytkownik wspierający
Posty: 1315
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin

Re: 51st state

Post autor: Dabi » 24 cze 2010, 22:36

To gra stricte ekonomiczna czy też są tam elementy w stylu "spal sąsiadowi pole kukurydzy a potem wysadź skład paliwa" :)

Bo jeśli takowe elementy występują to ciekawiej się robi - przywodzi na myśl starą karciankę Dark Eden

Awatar użytkownika
cezner
Użytkownik wspierający
Posty: 2698
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole

Re: 51st state

Post autor: cezner » 24 cze 2010, 23:12

Gra wymaga moim zdaniem jeszcze wielu testów i dopracowania zasad, ale potencjał ma ogromny. To powinien być hit na miarę RftG, a może nawet lepiej. Mnie się ta gra podoba bardziej od RftG już w tej chwili.
Interakcja jest.

Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2410
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51st state

Post autor: ja_n » 25 cze 2010, 08:01

Ciekawe, mi też się kojarzy z RftG. Grałem i też mi się podoba. Moim zdaniem to będzie kolejny hicior z Portala.

yosz
Użytkownik wspierający
Posty: 6482
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: yosz » 25 cze 2010, 08:11

Koniecznie w takim razie przynieś karciankę na testy w środę.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --

shagy
Użytkownik wspierający
Posty: 397
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław

Re: 51st state

Post autor: shagy » 25 cze 2010, 09:07

A kiedy planowana jest premiera bo mi narobiliście smaka.

Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2410
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51st state

Post autor: ja_n » 25 cze 2010, 09:15

shagy pisze:A kiedy planowana jest premiera bo mi narobiliście smaka.
Z tego co wiem, premiera na Essen.

Awatar użytkownika
mst
Użytkownik wspierający
Posty: 6034
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: mst » 25 cze 2010, 09:21

Grałem w jeden z najwcześniejszych prototypów gdy dopiero rodził się pomysł. Drugi raz dwa tygodnie temu gdy gra hulała już bardzo dobrze chociaż wciąż podlegając ewolucji (np.podczas naszej partii okazało się, że konieczne jest inne podejście do kolejności rozgrywania akcji w turze). Z dużym zainteresowaniem czekam na wersję finalną. :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
GamesFanatic

yosz
Użytkownik wspierający
Posty: 6482
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: yosz » 25 cze 2010, 09:34

jeżeli na Essen to czasu nie zostało za dużo. Trzymam kciuki, ale może lepiej dopieścić grę i wydać ją za rok? Skoro porównujecie ją do Race'a to trzeba też wziąć przykład z Race'a i też tak długo testować.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --

Awatar użytkownika
konev
Użytkownik wspierający
Posty: 2247
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: konev » 25 cze 2010, 09:41

yosz pisze:jeżeli na Essen to czasu nie zostało za dużo. Trzymam kciuki, ale może lepiej dopieścić grę i wydać ją za rok? Skoro porównujecie ją do Race'a to trzeba też wziąć przykład z Race'a i też tak długo testować.
Bo testerzy RftG byli beznadziejnie wolni i mało kumaci :lol: ;). Towarzyszu Yosz, proszę nie szerzyć między wierszami niepotwierdzonych informacji, że jakoby gra Trzewika była niedotestowana. Zresztą widziałem ją na poprzednim spotkaniu w Moonsonie i wygląda praktycznie jak już wydana gra. Tak więc prace są już chyba baaaardzo daleko posunięte :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook

Grzech
Użytkownik wspierający
Posty: 619
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa

Re: 51st state

Post autor: Grzech » 25 cze 2010, 09:43

Wrocław testuje dość intensywnie ;)

Zdecydowanie łatwiejsza od RftG (przynajmniej w pierwszym podejściu). Ładnie działa na 2 i więcej graczy ;)

yosz
Użytkownik wspierający
Posty: 6482
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 51st state

Post autor: yosz » 25 cze 2010, 09:44

Nie mówię, że jest niedotestowana :> Wyrażam tylko swoje obawy, że można nie zdążyć z produkcją, albo coś może umknąć :P To że prototyp wygląda jak finalna gra to nie znaczy, że jest już gotowa nie? :>
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --

Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2410
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51st state

Post autor: ja_n » 25 cze 2010, 09:49

Gra wygląda ładnie, bo portalowi graficy przysiedli i zrobili profesjonalne grafiki - takie wydawnictwo ma pod tym względem łatwiej niż samotny autor-hobbysta. A co do testowania, to mogę zaręczyć że Ignacy rozumie taką potrzebę i czyni wysiłki żeby gra była wytestowana jak trzeba. Zresztą wystarczy spojrzeć na inne gry Portala - czy są podstawy by wątpić w ich metodykę i skuteczność testowania gier?

Grzech
Użytkownik wspierający
Posty: 619
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa

Re: 51st state

Post autor: Grzech » 25 cze 2010, 09:59

yosz pisze:Nie mówię, że jest niedotestowana :> Wyrażam tylko swoje obawy, że można nie zdążyć z produkcją, albo coś może umknąć :P To że prototyp wygląda jak finalna gra to nie znaczy, że jest już gotowa nie? :>
Prototyp wyglada cudnie ale to jeszcze nie jest finalny wyglad (w tej chwili na kartach sa wykozystywane grafiki z gier komp) - ale nie ukrywam testuje sie go bardzo przyjemnie miedzy innymi z powodu ładnego wygladu kart.

Awatar użytkownika
asiok
Użytkownik wspierający
Posty: 1359
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice

Re: 51st state

Post autor: asiok » 25 cze 2010, 10:00

ja_n pisze: (...) A co do testowania, to mogę zaręczyć że Ignacy rozumie taką potrzebę i czyni wysiłki żeby gra była wytestowana jak trzeba. (...)


Wszyscy w MDK już uciekają na jego widok... Co się spotykamy to musimy w to grać! :D

P.S. A ja rozegrałem już z 10 partii i przegrałem chyba każdą.... Przerzucam się na Monopoly...

Awatar użytkownika
knidyjczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 149
Rejestracja: 06 paź 2006, 12:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 51st state

Post autor: knidyjczyk » 25 cze 2010, 11:01

Byłem ostatnio z wizytą w Gliwicach i widziałem to na własne oczy. To nie jest wydawnictwo, tylko jakiś JAKIŚ KOMBINAT do testowania. Trzewik na bieżąco koordynował 3 ekipy testujące (2 na telefonie, z innych miast - jedną u siebie), nanosząc każdy wynik w szczegółowe tabelki. Podczas wizyty poświęconej czemuś zupełnie innemu i tak musiałem 2x zagrać w 51szty Stan (nikt się mnie nie pytał, czy mam ochotę).

Gra wygląda na kompletną, przetestowaną i gotową do wydania, a i tak jeszcze kilkaset gier się odbędzie. Jakoś jestem zupełnie spokojny o "dotestowanie".

Ale i tak najważniejsze wydaje mi się to, że nie są to popłuczyny po jakiejś zgranej już do znudzenia mechanice - oryginalny, nowoczesny pomysł, świeże podejście. Sporo główkowania i interakcji...

PS. Jednocześnie z 51szym testowany był Undead (dodatek do Strongholda). Na dwóch stołach.
pracuję w rebel.pl - gg: 697779

Awatar użytkownika
asiok
Użytkownik wspierający
Posty: 1359
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice

Re: 51st state

Post autor: asiok » 25 cze 2010, 11:43

Jak jeszcze pomyślę że Filippos ostatnio ofertował 15 zł / godzinę testoania to... Trzewik! Auto do komisu!

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3070
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole

Re: 51st state

Post autor: ozy » 25 cze 2010, 13:52

Gra jest bardzo dobra, piszę to jako gracz RFtG z ~ 200 partiami na koncie. Od czasu ostatniego Pionka (gdzie poznałem grę) zasady nieco się pozmieniały, ale nie dotyka to istoty gry, lecz przeobraża ją w bardziej przyjazny produkt dla docelowego odbiorcy. Nie obawiał bym się więc o "niedotestowanie".

Koncept gry jest banalny i świetny zarazem - jako jedna z 4 frakcji rozwijasz swoje postnuklearne państewko. Masz stolicę i z niej eksplorujesz pustkowia. Napotykasz podczas tego procesu na postnuklearne lokacje np. starą rafinerię, ruiny, radiostację czy bunkier i możesz z nimi zrobić kilka rzeczy. Albo zbudować do lokacji drogę/linię kolejową itp. i na stałe wcielić w swój system gospodarczy, albo podpisać z nią kontrakt handlowy i zyskiwać stały ale ograniczony profit, albo zwyczajnie ograbić złupić i spalić - co daje duży ale jednorazowy profit. Zależnie od wybranej opcji używasz jej karty w określony sposób. Problemem jest tzw. odległość - czyli opór dystansu bądź siły, który musisz pokonać, by wcielić ową lokację w swój system na któryś z w/w sposobów.
Fajnie to działa, jest intuicyjne, gra biegnie elegancko i trzeba nieco pogłówkować by z odnajdowanych znalezisk zmontować jakieś fajne PZ-dajne combo.

Partia trwa dłużej niż ta z RFtG, gra jest nieco mniej losowa, dzięki odkrytemu draftowi.

Btw - 15zł za godzinę testowania w Warszawie? :D Schodzicie tam na psy. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

Awatar użytkownika
Filippos
Użytkownik wspierający
Posty: 2647
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: 51st state

Post autor: Filippos » 25 cze 2010, 14:15

asiok pisze:Jak jeszcze pomyślę że Filippos ostatnio ofertował 15 zł / godzinę testoania to... Trzewik! Auto do komisu!
Ja wiedziałem że tak będzie... aha... aha :? :wink:

SPROSTOWUJĘ!!! Nie Filippos oferował 15 zł za godzinę testowania tylko jego zleceniodawca, który ma projekt za unijną kasę i jest bogaty :P Mnie nada nie stać i obawiam się że jeszcze długo nie będzie stać na opłacanie testerów. :(
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/

Awatar użytkownika
asiok
Użytkownik wspierający
Posty: 1359
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice

Re: 51st state

Post autor: asiok » 25 cze 2010, 14:16

Filippos pisze:
asiok pisze:Jak jeszcze pomyślę że Filippos ostatnio ofertował 15 zł / godzinę testoania to... Trzewik! Auto do komisu!
Ja wiedziałem że tak będzie... aha... aha :? :wink:

SPROSTOWUJĘ!!! Nie Filippos oferował 15 zł za godzinę testowania tylko jego zleceniodawca, który ma projekt za unijną kasę i jest bogaty :P Mnie nada nie stać i obawiam się że jeszcze długo nie będzie stać na opłacanie testerów. :(

Dobra dobra... Zbieraj kasę na oddanie Trzewikowi bo mu rozbisurmaniłeś testerów! :D

Awatar użytkownika
watman
Użytkownik wspierający
Posty: 865
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: 51st state

Post autor: watman » 25 cze 2010, 17:05

ozy pisze:Koncept gry jest banalny i świetny zarazem - jako jedna z 4 frakcji rozwijasz swoje postnuklearne państewko. /ciach/
czy frakcje w tej grze sie roznia czyms poza nazwa?
jesli nie jest to tylko kosmetyka, to czy na poczatku gry sie je losuje czy wybiera, oraz czy mozna rozegrac 'mirror match'? :)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB

Awatar użytkownika
asiok
Użytkownik wspierający
Posty: 1359
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice

Re: 51st state

Post autor: asiok » 25 cze 2010, 17:38

Frakcje się zmieniają - mają inne cechy. Są Mutanci, są Kupcy itd.

ODPOWIEDZ