Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
probbi
Posty: 950
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: probbi »

Breżniew pisze: 25 sty 2019, 09:41 Nie grałem nigdy w żadną grę tego typu, ale zakładam, że ewentualne zeznania świadków, NPC itp zmieniają się w miarę postępu w sprawie?
W sprawie demo nie. Jeżeli byłeś u Pana X na poczatku dochodzenia, a później pójdziesz do niego jeszcze raz po zdobyciu kilku kluczowych informacji to jego zeznanie będzie identyczne jak na poczatku
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Jest to chyba technicznie niemożliwe przy "otwartym świecie" by postaci ewoluowały wraz z postępem w grze.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Olgierdd »

W tę nową wersję jeszcze nie grałem, ale w starej angielskiej było tak jak pisze Dr. Nikczemniuk: czasu jest dość mało jeśli próbujemy dorównać Sherlockowi (tzn. nigdy nie wiemy ile, ale można spokojnie założyć, że Sherlock potrzebuje go niewiele), a pytania końcowe potrafią być bardzo precyzyjne, ale z drugiej strony jest też zestaw pytań dotyczący wątków pobocznych, więc gra nie każe za brak ścisłego podążania za jedynym i właściwym tropem.
Chyba żeby czerpać najwięcej przyjemności z tej gry trzeba próbować rozwiązać tajemnicę w jak najmniej kroków, ale nie próbować za wszelką cenę pobić Sherlocka, bo można stracić sporo ciekawych smaczków. Osobiście większy niedosyt miałem gdy nie potrafiłem odpowiedzieć na te dodatkowe pytania niż gdy szybko rozwiązałem zagadkę i miałem więcej punktów :)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

Każdy wpis jest oczywiście zawsze taki sam, natomiast jest techniczna możliwość, że spotkasz tę samą osobę w innej lokacji (pod innym adresem) i powie ona coś innego.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Odi pisze: 25 sty 2019, 10:09 Każdy wpis jest oczywiście zawsze taki sam, natomiast jest techniczna możliwość, że spotkasz tę samą osobę w innej lokacji (pod innym adresem) i powie ona coś innego.
No tak dlatego pisałem o ewolucji. Jeśli postać A powie, że była w restauracji, a potem nam wyjdzie w toku śledztwa, że kłamała to nawet jeśli ją ponownie spotkamy w lokacji B to nie zadamy pytania czemu kłamała. Gra nie wie, że nie wpadniemy na to by zacząć od lokacji B.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Sarseth »

Olgierdd pisze: 25 sty 2019, 10:08 W tę nową wersję jeszcze nie grałem, ale w starej angielskiej było tak jak pisze Dr. Nikczemniuk: czasu jest dość mało jeśli próbujemy dorównać Sherlockowi (tzn. nigdy nie wiemy ile, ale można spokojnie założyć, że Sherlock potrzebuje go niewiele), a pytania końcowe potrafią być bardzo precyzyjne, ale z drugiej strony jest też zestaw pytań dotyczący wątków pobocznych, więc gra nie każe za brak ścisłego podążania za jedynym i właściwym tropem.
Chyba żeby czerpać najwięcej przyjemności z tej gry trzeba próbować rozwiązać tajemnicę w jak najmniej kroków, ale nie próbować za wszelką cenę pobić Sherlocka, bo można stracić sporo ciekawych smaczków. Osobiście większy niedosyt miałem gdy nie potrafiłem odpowiedzieć na te dodatkowe pytania niż gdy szybko rozwiązałem zagadkę i miałem więcej punktów :)
Mnie osobiście najwięcej radości sprawia jednak czytanie tego jak najwięcej i zbieranie jak największej ilości faktów. Niekoniecznie ścigając się z czasem, już nie mówiąc z Sherlockiem, także to olewamy. Wiem, że wtedy dla niektórych to może wyzwania nie ma, no bo ile można czytać to samo i być prawie wszędzie.. Ale ja słaby w zagadki jestem i jeszcze bawiąc się angielskim, działając we dwójkę dobrze bawiliśmy się, dając sobie spokojnie czas na chodzenie po lokacjach, rozpisywanie wszystkiego na kartkach i analizowanie, poprostu w pewnym momencie mówimy.. no dobra, chyba dość. Pierwszy scenariusz i tak nam pokazał dość mocno na czym ta gra polega i pierwszy to była totalna klapa ^^ Szkoda że nie mieliśmy tego na start jak tutaj teraz dają do polskiej - intro takiego :) Mimo to, gra i tak jedyna w swoim rodzaju (chyba że jest więcej takich a ich nie znam).
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Olgierdd »

detrytusek pisze: 25 sty 2019, 10:13 No tak dlatego pisałem o ewolucji. Jeśli postać A powie, że była w restauracji, a potem nam wyjdzie w toku śledztwa, że kłamała to nawet jeśli ją ponownie spotkamy w lokacji B to nie zadamy pytania czemu kłamała. Gra nie wie, że nie wpadniemy na to by zacząć od lokacji B.
Ma to pewien fabularny sens, bo nie jesteśmy policją czy detektywami, raczej ekipą na posyłki Holmesa, więc nie mamy autorytetu by wchodzić w konfrontacje. W większości wypadków tylko grzecznie pytamy, nierzadko incognito, i musimy brać to co inni nam dają (i tak np. mamy dobry trop na jakąś osobę z wyższych sfer, a ta może mieć gorszy humor, guzik powiedzieć i przegonić ot tak sobie)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

Gra nie wie, że nie wpadniemy na to by zacząć od lokacji B.
Ale może tak nami pokierować, żebyśmy do lokacji B trafili dopiero za jakiś czas. Oczywiście mamy adres B od samego początku, podobnie jak tysiące innych. Ale nie mamy żadnego powodu, by ją odwiedzać. Sugestię, że w lokacji B może być coś istotnego, możemy otrzymać dopiero w trakcie gry. I w ten sposób można wprowadzić nowe zeznania tej samej postaci.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Odi pisze: 25 sty 2019, 11:17
Gra nie wie, że nie wpadniemy na to by zacząć od lokacji B.
Ale może tak nami pokierować, żebyśmy do lokacji B trafili dopiero za jakiś czas. Oczywiście mamy adres B od samego początku, podobnie jak tysiące innych. Ale nie mamy żadnego powodu, by ją odwiedzać. Sugestię, że w lokacji B może być coś istotnego, możemy otrzymać dopiero w trakcie gry. I w ten sposób można wprowadzić nowe zeznania tej samej postaci.
Wg mnie to nie takie proste. Mamy książkę adresową i każda postać jest dostępna powiedzmy w domu albo w miejscu pracy. Czyli jeśli gra sugeruje, że można się zająć panem X to niewiadomo co wybierzemy. Obie lokacje są dobre. Jeśli miało być tak jak mówisz to pan X musiałby się pojawić w zupełnie innej lokacji niejako pośrednio. Chodzi mi o to, że z książki adresowej nie dało by się wywnioskować, że ona tam jest. Idąc tym tokiem dalej...jeśli nie wiemy, że tam jest to trafiamy na nią przy okazji badając inny trop, a w takiej sytuacji wkrada się pewna losowość bo w sumie nie wiadomo czy znajdziemy się w tej lokacji czy nie. Z punktu widzenia konstrukcji gry mógłby być to problem jeśli by informacje w ten sposób zdobyte miały okazać się niezbędne do rozwiązania sprawy.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

No właśnie nie. Pan X pracuje w miejscu A, mieszka w miejscu C. O tym wiemy na samym początku.

Ale gdzieś w trakcie gry, z rozmowy w lokacji, do której też nie trafiamy od razu, wnioskujemy, że odwiedza czasem... bo ja wiem... "lupanar na Red Light Street 15". Idziemy tam (adres jest oczywiście dostępny od początku, ale nie mamy wcześniej ŻADNEGO powodu, żeby wiązać ten adres ze sprawą), a tam Pan X, który mówi nam coś więcej niż po odwiedzinach w miejscu A/C (wiesz, mały szantażyk, te sprawy...).

Może nie do rozwiązania sprawy, ale na wątek poboczny - jak najbardziej.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Odi pisze: 25 sty 2019, 11:50 No właśnie nie. Pan X pracuje w miejscu A, mieszka w miejscu C. O tym wiemy na samym początku.

Ale gdzieś w trakcie gry, z rozmowy w lokacji, do której też nie trafiamy od razu, wnioskujemy, że odwiedza czasem... bo ja wiem... "lupanar na Red Light Street 15". Idziemy tam (adres jest oczywiście dostępny od początku, ale nie mamy wcześniej ŻADNEGO powodu, żeby wiązać ten adres ze sprawą), a tam Pan X, który mówi nam coś więcej niż po odwiedzinach w miejscu A/C (wiesz, mały szantażyk, te sprawy...).

Może nie do rozwiązania sprawy, ale na wątek poboczny - jak najbardziej.
Ale o tym, że odwiedza to trzecie miejsce (Z) dowiadujesz się w miejscu A czy C czy obu?
Bo może wyglądać to tak:
(Kontynuując mój przykład czyli najpierw dowiadujemy się od niego, że był w restauracji. Potem z innego źródła dowiadujemy się, że to kit i chcemy go zaskoczyć tą wiedzą podczas kolejnej rozmowy).

- idziemy do A. Panie kochany gdzie Pan był w dniu morderstwa -> W restauracji -> Gracias signor
(Dowiadujemy się, że kłamał i że bywa jeszcze w Z)
- idziemy do Z. Panie kochany ale Pan nie był w restauracji! -> Tak przyznaję się! Nie byłem! -> A gdzie Pan był? -> W kafejce internetowej, a potem tłukłem w Detektywa -> Gracias signor
- idziemy do C czyli np miejsca pracy, a tam znów się dowiadujemy, że był w restauracji.

W wątku pobocznym by to przeszło - zgoda - choć jest nieeleganckie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Gordek
Posty: 7
Rejestracja: 22 sie 2017, 15:12

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Gordek »

Muszę przyznać, że o ile do dziś byłem bardzo ciekawy mechanik gier w stylu Sherlocka i Detektywa i nawet rozważałem zakup, to scenariusz pokazowy sprawił, że zupełnie zmieniłem zdanie. Może jestem zbyt mało inteligenty na tego typu gry, ale jako miłośnik książek Conana Doyla, filmów i seriali o Sherlocku, spodziewałem się innego rodzaju dedukcji niż autorzy scenariusza.

Może moje refleksje umieszczę w spoilerze:
Spoiler:


Nie wiem, czy pozostałe scenariusze są bardziej sensowne, ale na razie nie będę wydawał 200 zł, żeby się przekonać.
macivs1
Posty: 19
Rejestracja: 05 lip 2018, 15:24

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: macivs1 »

Odi pisze: 25 sty 2019, 10:09 Każdy wpis jest oczywiście zawsze taki sam, natomiast jest techniczna możliwość, że spotkasz tę samą osobę w innej lokacji (pod innym adresem) i powie ona coś innego.
Albo jak czyta się opis lokacji to może być napisane "UWAGA: Przeczytaj dalszą część tylko jeżeli XYZ. Albo jak w typowej pragrafówce np. - jak znalazłeś narzędzie zbrodni to idź do karty X, jak jeszcze nie to Z. I wiemy że jeszcze warto tam wrócić, kiedy znajdziemy narzędzie zbrodni.

No ale nie ma co narzekać, ta gra ma prawie 40 lat, nie ma co jej dodatkowo modyfikować :)
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: tomuch »

Odiemu chyba chodzi, że o miejscu Z możemy dowiedzieć się od zupełnie innej osoby, z którą rozmawialiśmy w zupełnie innej lokacji.

Abstrahując od tego, jeśli mamy do wyboru czyjś dom lub miejsce pracy i za pierwszym wyborem tego kogoś nie zastaniemy, to często i tak się nam ta lokacja nie wlicza do odwiedzonych, ale o tym dowiadujemy się na końcu sprawy.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

No dobrze, to jeszcze inaczej (już kończąc ten wątek):

Podejrzany X, to oczywista postać, którą musimy sprawdzić.

Rozmowa z nim jest jednym z pierwszych pomysłów graczy.
Spotkać możemy go w pracy (A) lub domu (B).
W domu go nie ma, rozmawiamy z nim w pracy (A). niewiele nam mówi, albo w ogóle nie chce rozmawiać.

Poszukując kolejnych informacji trafiamy do pana Y, który twierdzi, że X może wiedzieć coś więcej o sprawie. Normalnie,w pracy czy w domu niczego nam nie powie, ale Y zna sekret X: mianowicie X regularnie odwiedza pewien dom publiczny. Gdyby go zatem nakryć we wspomnianym lupanarze (wybaczcie przykład, ale dosyć obrazowy) to można z niego wycisnąć więcej...

Udajemy się zatem do lupanaru w lokacji C, do którego w innym przypadku byśmy nie trafili (adres mamy, ale brak powodu, by wybrać akurat to miejsce).
Spotykamy tam X, który - na skutek szantażu z naszej strony, bojąc się skandalu - faktycznie mówi nam teraz więcej, niż poprzednio. Jak najbardziej mamy zatem delikatne odczucie, że gra w jakiś sposób "żyje" (X przemieścił się z A do C, X zmienił swoje zachowanie).
Akapit jest natomiast tak napisany, że nie odnosi się bezpośrednio do rozmowy w A, więc jeśli nawet przypadkiem trafimy do C, to po prostu normalnie rozmawiamy.

No i tyle.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Jeśli mamy jedno miejsce do odwiedzin to bez problemu możemy zrobić tak jak piszesz i wszystko będzie grało. Jeśli kogoś możemy spotkać w 2 miejscach to sprawa się komplikuje (jeśli chcemy dołożyć jeszcze trzecie miejsce).
W Twoim przykładzie nie ma dwóch miejsc tylko jedno (bo w jednym go nie było czyli pusty przelot).
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

Dwa miejsca niewiele zmieniają.
Najpierw idziemy do domu (B), i rozmawiamy z nim, ale mówi, że spokojnie porozmawiać możemy dopiero w pracy (A). Nie jest to jednak zupełnie stracona wizyta, bo pozwala nam zaobserwować kilka interesujących poszlak w B, które mogą się przydać w śledztwie (nie wiem... zauważymy w mieszkaniu charakterystczny przedmiot, auto przed domem... cokolwiek)
Potem idziemy do A, i jak wyżej

A potem spotykamy Pana Y i też - jak wyżej.

Poczucie, że gra "żyje" jest nawet większe (z domu do pracy, a po pracy przyjemnostki... :))
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2445
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Markus »

HMMM.. ... patrzę i nie wierzę .... gra dopiero wyszła i mamy pierwsze problemy PIERWSZEGO ŚWIATA czyli "nie zagrałem, ale ponarzekam że można było to inaczej zrobić". Wyluzujcie panowie narzekacze.
Z niecierpliwością czekam na opinie PO ROZGRYWCE kilku scenariuszy.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

Nikt nie narzeka. Dyskutujemy sobie tylko o technicznej możliwości wprowadzenia upływu czasu do śledztwa i ewentualnych zmian u postaci, związanych z tym upływem.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Chyba, że najpierw pójdziemy do pracy (A). Potem dowiemy się o lunaparze. Pójdziemy do lunaparu tak akcja się rozwinie po czym na końcu pójdziemy do domu gdzie się dowiemy, że pogadać może ale w pracy...

@Markus - nikt tu nie narzeka. Jakbyś zechciał najpierw sprawdzić skąd wywiązała się dyskusja to prawdopodobnie byłoby to rozsądne.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: detrytusek »

Ale, że tak wrócę jeszcze do tematu zakończenia sprawy...
Załóżmy, że świetnie nam idzie i mamy bardzo wiele (choć nie wiemy czy wszystko) w 8 ruchach. Prawdopodobnie jest to wynik zbliżony, a może lepszy do Sherlocka. Nie żal Wam kończyć gry? Przecież to, aż boli...
Z drugiej strony jeśli nie ma nad nami bata to czemu nie eksplorować maksymalnie dużo? Tylko wtedy jesteśmy dupa nie detektyw...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6448
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 577 times
Been thanked: 933 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Odi »

Ja już bym zostawił temat zakrzywień czasu ;)

Ale fakt faktem, że punktacja powinna być opracowana inaczej. Kończenie gry w 8 ruchach to niewykorzystanie 70-80% danej sprawy. Nie ruszy się też w ogóle wątków pobocznych... Moim zdaniem bez sensu. I radzę się nie spinać na ściąganie z Holmesem.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: kmd7 »

Ależ oczywiście, że mnie boli :D. Dlatego cieszę się, że decyzję o przejściu do pytań końcowych podejmuję sam/z ekipą, pal sześć Holmesa i jego tok myślenia! Zresztą po scenariuszu próbnym widzę, że warto drążyć głębiej, aby dowiedzieć się szczegółów, gra to premiuje. Po Time Stories i Detektywie chcę wreszcie zagrać w grę, w której nie goni mnie czas i mogę spokojnie, w fotelu, z kieliszkiem wina i fajką w zębach zadumać się nad sprawą :D.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: tomuch »

detrytusek pisze: 25 sty 2019, 14:18 Załóżmy, że świetnie nam idzie i mamy bardzo wiele (choć nie wiemy czy wszystko) w 8 ruchach. Prawdopodobnie jest to wynik zbliżony, a może lepszy do Sherlocka. Nie żal Wam kończyć gry? Przecież to, aż boli...
Mi było żal po przejściu pierwszego scenariusza innej części SHCD, że tak dużo nie przeczytałem i zabrałem się za tłumaczenie. Ale przez to nie zacząłem nawet drugiego scenariusza ;)
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Sherlock Holmes Consulting Detective (S. Goldberg, G. Grady, R. Edwards, J. Ropert, ...)

Post autor: Jools »

Sprawa pokazowa/demo:
Po co w księdze sprawy są adresy do lokacji poza mapą (Whitechapel)? Np. obszary Pld/Wsch których nie ma na mapie?
Oraz czy używamy informatorów z głównej instrukcji?
ODPOWIEDZ