Descent: Journey in the Dark

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Adam
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2005, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Descent: Journey in the Dark

Post autor: Adam »

Wiatm,

Mam pytania do szczęśliwych posiadaczy tej zajfajnej gry :)

Jest troszkę niejasności - imam nadzieję że ktoś mi pomoże....

1.Refresh cards - rozumiem, ale pytanie - jakie karty obraca się o 90 stopni (exhaust) ??? Ekwipunek? Karty umiejętności ???? Jeśli ekipunek ( taka była adnotacja w rulebook'u) np: miecz czy to znaczy że po 1 ataku nie mogę tą samą bronią zaatakowąć drugi raz ???a tarcze używane są raz w rundzie ?

2.Line of sight - jeśli jest to linia prosta (nie "zakłócona") od bohatera, to dlaczego w przykładowych rysunkach w rulebook'u Sir Valdir ma wgląd na inne sąsiednie pola ???

3.Blast - w intrukcji nie ma żadnego słowa na temat celowania ale tylko o ranach i o zasięgu pół (blast x). Mam rozumieć że atak typu Blast zawsze trafia ????????

4.Dangeon Master odkrywa całą AREA dla graczy ( w momencie przechodzenia do innnej lokacji) czy tylko element planszy które widzą(Line of Sight) ????

5. Grey Kar - wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z jego specjalną zdolnością.....(jeśli dobrze ją zrozumiałem.... to każdy gracz przed wykonaniem akcji dokładnie oznajmia wszystkim co będzie robić jego postać (określi dokładne pola przez które będzie wędrować bohater, ataki itp itd) a następnie wykonuje zadeklarowane akcje i NIE MOZE ich zmienić - wyjątek to Grey Kar który może podjąć inne decyzje nie przekaraczające jego limit ruchu.)

Pytanie więc co będzie jak dana postać nie będzie mogła wykonać zadeklarowanych akcji bo np:pojawi się zapadnia,albo stwór zablokuje tor ruchu????

Za wszelkie info dzięki
Adam[/b]
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark

Post autor: Nataniel »

Adam pisze:1.Refresh cards - rozumiem, ale pytanie - jakie karty obraca się o 90 stopni (exhaust) ??? Ekwipunek? Karty umiejętności ???? Jeśli ekipunek ( taka była adnotacja w rulebook'u) np: miecz czy to znaczy że po 1 ataku nie mogę tą samą bronią zaatakowąć drugi raz ???a tarcze używane są raz w rundzie ?
Obraca sie tylko niektore przedmioty, ktore maja zdolnosci specjalne. Np. "Iron Shield" ma "Exhaust to cancel 1 wound...". Mozna tego uzyc tylko raz na kolejke.
Adam pisze:2.Line of sight - jeśli jest to linia prosta (nie "zakłócona") od bohatera, to dlaczego w przykładowych rysunkach w rulebook'u Sir Valdir ma wgląd na inne sąsiednie pola ???
Sir Valadir "widzi" pola oznaczone na tym rysunku na zolto. Nie rozumiem dlaczego mialby ich nie widziec? Sa w linii prostej od niego i nie sa zaslaniane.
Adam pisze:3.Blast - w intrukcji nie ma żadnego słowa na temat celowania ale tylko o ranach i o zasięgu pół (blast x). Mam rozumieć że atak typu Blast zawsze trafia ????????
Nie zawsze trafia, normalnie rzuca sie na trafienie.
Adam pisze:4.Dangeon Master odkrywa całą AREA dla graczy ( w momencie przechodzenia do innnej lokacji) czy tylko element planszy które widzą(Line of Sight) ????
Tak, cala area.
Adam pisze:5. Grey Kar - wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z jego specjalną zdolnością.....(jeśli dobrze ją zrozumiałem.... to każdy gracz przed wykonaniem akcji dokładnie oznajmia wszystkim co będzie robić jego postać (określi dokładne pola przez które będzie wędrować bohater, ataki itp itd) a następnie wykonuje zadeklarowane akcje i NIE MOZE ich zmienić - wyjątek to Grey Kar który może podjąć inne decyzje nie przekaraczające jego limit ruchu.)
Zle zrozumiales. Kazdy gracz przed rozpoczeciem swego ruchu deklaruje tylko jaki rodzaj akcji bedzie wykonywal - np. Advance, Battle albo Run. Nie musi pokazywac ktoredy bedzie szedl czy co dokladnie atakowal - robi to dopiero w trakcie kolejki.

Grey Kar moze zmienic decyzje, np. zadeklarowal Advance (atak + ruch), zaatakowal potwora i go nie zabil, wiec zmienia decyzje, ze woli jednak zrobic Battle (dwa ataki, bez ruchu) i atakuje go jeszcze raz.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Adam
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2005, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adam »

Dzieki serdeczne za help :)
Teraz jest to dla mnie CLEAR :)

ps. Sir Valdir ma zaznaczone na zółto serię pół w kształcie litery T ( obróconej o 90 stopni) - albo jestem za tępy albo jest tu jakiś błąd - dla mnie litera T to nie jest linia prosta....:)
Adam
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2005, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adam »

To tylko jeszcze 2 pytania....ostatnie :

1. Requip - 2 punkty ruchu ( czy jest to wydatek na zamiankę jednego przedmiotu w ekwpunku czy można grzebac do woli?)
podczas zdobycia skarbu (skrzynia) przedmioty trafiają do wszystkich bohaterów. Mogą oni wykonac Equip/requip w związku z tym ale za darmo czy za standardowe 2 punkty...?


2.Curse - w scenariuszach celowo CURSE jest rozmieszczone w różnym miejscu po przecinku(zawartość skrzń)??? czy może zawsze Curse są zagrywane jako pierwsze( i co za tym idzie karty Dungeon Mastera) ?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Adam pisze:Dzieki serdeczne za help :)
Teraz jest to dla mnie CLEAR :)

ps. Sir Valdir ma zaznaczone na zółto serię pół w kształcie litery T ( obróconej o 90 stopni) - albo jestem za tępy albo jest tu jakiś błąd - dla mnie litera T to nie jest linia prosta....:)
Nie rozumiem o co chodzi... Zaznaczona nie jest LINIA tylko pola, ktore sa w zasiegu widzenia, czyli takie, pomiedzy ktorych srodkiem a srodkiem pola postaci mozna poprowadzic linie prosta. Po polsku mowi sie raczej "w polu widzenia" niz w linii :P
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Adam
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2005, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adam »

Nie rozumiem o co chodzi... Zaznaczona nie jest LINIA tylko pola, ktore sa w zasiegu widzenia, czyli takie, pomiedzy ktorych srodkiem a srodkiem pola postaci mozna poprowadzic linie prosta. Po polsku mowi sie raczej "w polu widzenia" niz w linii :P[/quote]


OK - teraz rozumiem :oops:

Właśnie zagrałem wczoraj pierwszy raz w DESCENTa - co prawda tylko było nas dwóch ale było super.

Generalnie zasady już ogarnąłem ale podczas gry (znowu sorry) pojawiły się niejasności:


1. AIM Attack - przycelowanie do każdego rodzaju ataku ? :) Tak przynajmniej graliśmy...


2. Czy można atakować Ranged/Magic z pola obok ? czy wtedy niestety trzeba użyć ataku w zwarciu i ew. broni białej/pięści(czerwona ikonka miecza) ??? Jeśli tak to co robią potworki w takiej sytuacji? (mają narzucony styl walki)

3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Post autor: dasilwa »

1. Aim Attack to jest przerzucenie dowolnej ilości kosci (tych ktore wyniki cie nie zadowalaja)

2. Ranged/Magic mozna atakować z pola obok.

3. Nie musi używac za każdym razem
Adam
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2005, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adam »

dasilwa pisze:1. Aim Attack to jest przerzucenie dowolnej ilości kosci (tych ktore wyniki cie nie zadowalaja)

2. Ranged/Magic mozna atakować z pola obok.

3. Nie musi używac za każdym razem
Adn 3- mimo to używa takiej samej ilości kostek na atak ?

Czyli jak ktoś ma BLAST'a to też nie musi go używać za każdym razem ? :)

Jeszcze raz dzięki.
Pozdrowienia
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

Mam pytanko odnośnie karty umiejętności :
"TOUGH" ( Your maximum wounds are increased by 4 ) o co tu chodzi ?
General Keil Castus
Kretilla
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Post autor: Kretilla »

dasilwa pisze:3. Nie musi używac za każdym razem
z tym bym sie nie zgodzil - wedlug mnie Hellhound musi uzywac takiego ataku chce czy nie
Kretilla
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Post autor: Kretilla »

Keil pisze:Mam pytanko odnośnie karty umiejętności :
"TOUGH" ( Your maximum wounds are increased by 4 ) o co tu chodzi ?
po prostu postac ma o 4 'punkty zycia' wiecej (12 zamiast 8, 16 zamiast 12, 20 zamiast 16 - w zaleznosci od postaci)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Adam pisze:3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????
A dlaczego mialby tego nie robic?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

To jeszcze jedno pytanko:
Czy czarna kostka tzw."pusta" dotyczy również kości kolorowych tzn. czy neguje krytyczne trafienie i potężny atak i czy "miss" na kolorowych kościach neguje kości czarne
General Keil Castus
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rokter »

W przypadku wyrzucenia czarnego "blanka" do kolorowych kości po prostu nic się nie dodaje, ale w żaden inny sposób nie wpływa on na wynik rzutu (traktuj go jak cyfrę zero).
"Miss" natomiast oznacza nieudany atak, a więc wynik na pozostałych kościach (również czarnch) nie jest w ogole brany pod uwagę.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

Czyli wyrzucenie "blanka" na czarnej kości nie neguje innych potężnych ataków i krytycznych trafień ( na czarnych kościach ) tylko poprostu ta kość nic nie daje .....tak :) ?
General Keil Castus
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Post autor: dasilwa »

Daje jesli wyrzycisz kazdy inny wynik niz blank :wink:
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

Jasne ale wciąż nie wiem czy wyrzucenie "blanka" na czarnej kości nie neguje innych potężnych ataków i krytycznych trafień
( na czarnych kościach )
General Keil Castus
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Post autor: dasilwa »

NIE NEGUJE :D
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rokter »

Tak. Nie neguje.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Adam Waśkiewicz
Posty: 64
Rejestracja: 19 wrz 2005, 10:40
Kontakt:

Post autor: Adam Waśkiewicz »

Nataniel pisze:
Adam pisze:3. I OSTATNIE pytanie - Hellhound ma Breath attack - MUSI go używać za każdym razem jak atakuje????
A dlaczego mialby tego nie robic?
Bo na przykład w polu rażenia może być jakiś inny potworek, którego nie chcemy zranić.

Pozdrawiam,
Adam
Awatar użytkownika
Uzariel
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2005, 12:14

Post autor: Uzariel »

Witam

jest taka zdolnosc Caution, ktora mowi, ze Overlord dobiera o 1 mniej Thread token oraz pulapki zadaja o 1 mniejsze rany i teraz mam pytanie, czy zmniejszamy liczbe ran przed kulaniem czy po (tzn. czy zmniejszamy liczbe ran napisana na karcie, czy zmniejszamy juz po rzutach i rozpatrzeniu ile ran zadala pulapka)?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Adam Waśkiewicz pisze: Bo na przykład w polu rażenia może być jakiś inny potworek, którego nie chcemy zranić.
Faktycznie, a my gralismy, ze rani tylko przeciwnikow :) Tak czy inaczej moim zdaniem nie mozna zrezygnowac ze zdolnosci - trzeba tak kombinowac, zeby swoich jak najmniej trafic.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Uzariel
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2005, 12:14

Post autor: Uzariel »

W opisie karty jest napisane, ze potwor nie moze wybierac typu ataku i ma tylko jeden, ale to sie tyczylo glownie rodzaju ataku (meele/range/magic), wiec nie wiem czy tez dotyczy umiejetnosci, ale chyba tak.

A macie jakis pomysl jak usensownic takie rozkazy jak AIM i DODGE, ktore sa bezuzyteczne, zwalszcza AIM, bo zawsze bardziej oplaca sie zrobic 2 ataki niz celowac przez to, ze tak latwo trafic. Unik jest odrobine lepszy, bo mozna unikac paru ciosow, ale prawdopodobienstwo uniku jest takie same, jak sprawienie sobie czasem jeszcze wiekszego lupnia :/

Mozna by to zamienic, np. przy AIM rzucamy dodatkowo czarna kostka, a przy DODGE odejmujemy 1 czarna kostke przeciwnikowi.
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

Co się dzieje w momencie kiedy bohater straci wszystkie żetony zmęczenia ?
General Keil Castus
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rokter »

Traci możliwość uzyskiania dodatkowych punktów ruchu i dodawania czarnych kości podczas walki.
Z utratą wszystkich punktów zmęczenia nie wiążą się żadne dodatkowe przykre konsekwencje.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
ODPOWIEDZ