Troyes (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Troyes (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Post autor: mistrz_yon »

Pytanie wyjaśniające do Troyes: czy jeśli nie pokonuje się czarnych kart, to każdorazowe dobranie nowych powoduje aktywację wszystkich dotychczas wyłożonych (a jednocześnie niepokonanych)? Wydaje mi się, że tak, ale chciałbym się upewnić.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: pan_satyros »

Tak na marginesie, jakieś opinie ? ktoś grał ?
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Troyes

Post autor: Filippos »

mistrz_yon pisze:Pytanie wyjaśniające do Troyes: czy jeśli nie pokonuje się czarnych kart, to każdorazowe dobranie nowych powoduje aktywację wszystkich dotychczas wyłożonych (a jednocześnie niepokonanych)? Wydaje mi się, że tak, ale chciałbym się upewnić.
O ile dobrze pamietam, tak.
pan_satyros pisze:Tak na marginesie, jakieś opinie ? ktoś grał ?
Miałem, grałem, sprzedałem. Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie kostek ale jak dla mnie okazuje się przekombinowany. Niby dużo móżdżenia a i tak ruchy przeciwników często niweczą twój pomysł i musisz jeszcze raz myśleć nad ruchem, i robi się downtime masakryczny. Zagrać u kolegi, na pewno nie kupować w ciemno.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

Ja w końcu zagrałem tylko raz, ale i tak najbardziej podobało się najbardziej z nowości essenowych. Przy czym w 3-os. Jaś mówił, że w waszej partii (@fillipos) męczyliście się z instrukcją, zawsze wtedy wydaje się, że gra się dłuży. U nas było sprawnie i bez problemów.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Troyes

Post autor: Filippos »

melee pisze:Ja w końcu zagrałem tylko raz, ale i tak najbardziej podobało się najbardziej z nowości essenowych. Przy czym w 3-os. Jaś mówił, że w waszej partii (@fillipos) męczyliście się z instrukcją, zawsze wtedy wydaje się, że gra się dłuży. U nas było sprawnie i bez problemów.
A nie miałeś tak że kombinujesz sobie fajny plan na rundę i ktoś podbiera ci kostki, więc znów myślisz, zmieniasz plan, robisz jeden ruch i... znów ktoś podbiera ci kostki, których chciałeś uzyć, więc myślisz jeszcze raz i... Dla mnie to było mocno męczące :roll:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Troyes

Post autor: B »

Ja gram na 2 osoby z moją izabelą i bardzo, BARDZO nam się gra podoba.
Nie zaobserwowałem downtime specjalnego. Planując trzeba brać pod uwagę ryzyko, że jeśli zostawimy smakowicie wyglądające kostki to nam je ktoś podkupi, tak więc nie ma przyczajania - solidne grupy kości rzucamy do akcji jako pierwsze, a potem można się przepychać walcząc o resztki. Takie resztki często są fajniejsze niż mocne kości, ponieważ nie stanowią atrakcyjnego obiektu do kupienia przez przeciwnika, a samemu można je sobie za kilka punktów influence przerobić na porządne kości.
Ode mnie na razie 9/10
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

Tutaj mam po prostu mniej więcej plan na rundę, raczej obstawiam kilka najbliższych, najważniejszych rzeczy do zrobienia i ten mini plan aktualizuje się po każdym okrążeniu, patrząc jakie kostki zostały. Kości są właściwie wspólne, raczej nie można zrobić planu na całą turę. U nas raczej wiadomo było, które kości mi zaraz ktoś ukradnie :)
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Troyes

Post autor: iscariot »

Gra dla mnie jest świetna. Właśnie to podbieranie najbardziej mi się podoba. Cudne jest to, że jeżeli nie wyszedł Ci ruch możesz dobre kostki podebrać przeciwnikowi, a później, jak pisał przedmówca, zamienić swoje w lepsze. Ja lubię, jak wypadają mi same 1-ki :D Przeciwnicy tego nie lubią. :) Do tego dochodzi mnogość kombinacji z kartami, które mogą być aktywowane, a także z event-ami, które czasami mogą popsuć całkowicie szyki. Polecam, ja daję grze najwyższą ocenę 10/10.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: pan_satyros »

Byłbym bardzo kontent gdyby ktoś pokusił się o przetłumaczenie instrukcji wraz z opisem kart ;) Rebel niestety nie planuje ;/
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: rokter »

mam pytanie odnośnie eventu: "Marauders" )tego nadrukowanego na planszy)

Czy dobrze rozumiem, że jesli wezmę dwie szostki w dowolnym (ale tym samym) kolorze, załawtiam cały event? (bo 12:3 = 4, a do ukończenia tego eventu potrzeba czterech kosteczek) - i dostaję 4 punkty wpływu (suma chorągwiewk) + sumę punktów zwyciestwa za pierwsze i druge miejsce na tym evencie, po czym mozna w niego "ładować" od nowa (bo jako jedyny event nie znika po "zrealizowaniu)?

Czyli że teoretycznie jeden gracz moze samodzielnie "zalatwic" ten event nawet kilka razy w jednej turze?

Z gory dziekuje za odpowiedź.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

w ten sposób graliśmy, choć nie jest to bardzo jasno opisane w instrukcji
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Troyes

Post autor: iscariot »

I dobrze graliście. To jest najlepsza "maszynka" na punkty wpływu. Później wpływ zamieniamy na VP lub pieniądze o ile karty nam to umożliwiają. A instrukcja mówi o tym na str 6.
"When the Marauding event is countered, the VPs are distributed, but nobody takes the card. The cubes are removed
and the event is available again to receive new cubes in future actions."
i jeszcze:
"Once the event is countered: If a player is the only one with cubes on the card, he gains the total VPs of both ranks"
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: rokter »

wielkie dzięki.

to może jeszcze jedno pytanie odnośnie wypychania ludzików z budynków.

Wypchnięty ludzik kładziony jest na obrazku budynku i oznacza to że:

a) do końca tej tury inny ludzik w tym samym kolorze nie moze juz zostac wypchnięty z tego budynku

b) inny ludzik w jakimkolwiek kolorze nie moze zostac juz wypchniety z tego budynku

i co jesli w wyniku eventu mialby zostac wypchniety ludzik w kolorze obecnym juz na ilustracji budynku? nie jest wypychany i rzucamy kostką jeszcze raz? nie jest wypychany - i koniec? czy moze jest wypychany, bo ograniczenie dotyczące wypychania dotyczy tylko innych graczy, a nie dotyczy działania eventów?
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

a)
A eventy roztrzygamy na początku tury. Czyli może być w drugą stronę, jeśli event wypchnie jakiś kolor, to potem nikt już tego koloru wypchnąć nie może (do końca rundy).
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: rokter »

no i znowu dziękuję i pozdrawiam i w ogóle.
Dobrze, że jesteście ;-)
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

też się cieszę, że jesteśmy ;)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: pan_satyros »

Warto brać tylko dla rozgrywki 2osobowej ?
(nieśmiało przypominam też o instrukcji Pl ...)
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Troyes

Post autor: iscariot »

rokter pisze:b) inny ludzik w jakimkolwiek kolorze nie moze zostac juz wypchniety z tego budynk?
z tego co na stronie wydawcy w instrukcji v 2.0 zostało napisane (str 7), to innego koloru ludziki MOGĄ zostać wypchnięte! Czyli jak wypchnięto niebieskiego, to oznacza to tyle, że TYLKO niebieskiego nie można więcej wypychać, inne kolory MOŻNA.

oto cytat:
"At City Hall and the Bishopric, the new citizen is placed on the first space of the matching row. If the row is filled with other citizens, they are shifted one space to the right. If that pushes a citizen out the right end of the row, lay the expelled citizen on the illustration of the building (More than one player can have a citizen lying on the illustration). In cases where there is an empty space, citizens fill the space as they are moved to the right.
Important: If you already have a citizen lying on a building’s illustration, nobody can expel your citizen from that building; however, you will retrieve your expelled citizens to your personal supply at the end of the round, so this small protection is only good for the current round. This also means that if placing a citizen would eject a color already lying on the building, nobody can place a citizen there."

Mam nadzieję, że pomogłem.
Dodatkowo doszła zasada, że NIE MOŻNA kupować kostek od graczy przy walce z czarnymi kostakmi, nadal można działać punktami wpływu na własne kostki.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 15:28 przez iscariot, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Troyes

Post autor: iscariot »

pan_satyros pisze:Warto brać tylko dla rozgrywki 2osobowej ?
(nieśmiało przypominam też o instrukcji Pl ...)
Tak, śmiało, będzie to i tak walka w trójkę, ponieważ "komputer<--czyli gra" gra z nami.
Warunek. Trzeba tę grę polubić. :)

W ferie (17-30.01.2011) może znajdę czas i to zrobię, ale nie obiecuję (mowa o tłumaczeniu).
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: pan_satyros »

Było by miło ;) Mi się specjalnie nie śpieszy, ale robię zamówienie i nie wiem czy brać w ciemno hehe :)
Co do polubienia raczej się nie martwię, bo lubię gry gdzie zarządzamy kostkami.
Podobnie ostrzę sobie zęby na Alien Frontiers.
Ezechiel
Posty: 253
Rejestracja: 18 sty 2006, 19:20
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Troyes

Post autor: Ezechiel »

Według mnie warto. Grałem w inne gry kostkowe (Kingsburg, Krone, Airships), widział Yspahan i Troyes jest zdecydowanie najciekawsze.

Ponieważ Troyes budzi sprzeczne emocje radzę wypróbować przed zakupem, ale ja gram głównie na dwie osoby i nie żałuję zakupu.
Amalgamaty kulturalne z mojej półki Muzyka, książki, planzówki

Moja kolekcja.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Troyes

Post autor: B »

Nie grałem na razie w innym składzie niż dwuosobowym, ale intuicja podpowiada że na 2 osoby ta gra będzie chodzić najlepiej.
Ciężko mi sobie wyobrazić co się będzie działo przy np. 4 osobach, gdzie nikt nie będzie miał dużej ilości kostek i w każdej turze każdy swoimi ochłapami będzie próbował coś zdziałać - zapowiadają się żmudne zmagania i downtime. Przy trzech osobach jest taki problem, że niektórzy będą częściej graczem rozpoczynającym niż inni, a to jest spora przewaga. Na 2 osoby jest idealnie :)
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Troyes

Post autor: mistrz_yon »

Grałem jak dotąd raz i mogę powiedzieć, że wszystkim się gra bardzo podobała. Mimo że było to z tłumaczeniem reguł, całość szła bardzo sprawnie. Downtime'u prawie nie zdiagnozowaliśmy, może dlatego że wszyscy brali udział w podpowiadaniu sobie co można jak zrobić, żeby zmaksymalizować zyski. Z niecierpliwością czekam na kolejne granie.
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: rokter »

pytanie o combos:

Jest karta Militia, która zamiania grupę do 3 żółtych kostek w identyczną grupę kostek czerownych.

Jest również karta turnieju która daje punkty graczowi posiadjącemu najwyższą ilość oczek na czeropwnych kostkach w swojej dzielnicy - ta karta "odpalana jest" również za pomoca czerownych kostek, które jednak nie mogą być brane pod uwagę przy liczeniu przewagi w kostkach czerwonych w dzielnicach, bo zużywają się przy "odpaleniu"). I teraz pytanie, czy można zrobić następujący combos:

- Kupuję 3 żółte kostki od innych graczy (płacę kazdemu po 6 złota)
- zamieniam zakupione żółte kostki na czerowne za pomocą karty Militia
- jedą z trzech zakupionych kostek żółto-czerownych ustawiam w swojej dzielnicy, pozostałe dwie kostki żółto-czerowne używam do odpalenia turnieju. Dzięki żółto-czerwonej kostce pozostawionej w dzielnicy mam najwiekszą siłe militarną i wygrywam turniej.

Naszą wątpliwość budziło "rozbicie" grupy trzech żóltych kostek po zamienieniu je na czerwone. Czy takie rozbijanie grupy uzyskanej za pomocą innej karty jest dozwolnone, czy też usyaksne w ten sposób 3 żólto czerowne kostki muszą być zużyte w "jednym piecu"? Z drugiej strony - mimo rozbicia grupy (jedna kostka pozostawiona w dzilnicy, dwie zużyte do odpalenia karty "turniej") można powiedzieć że wszystkie trzy kostki zostały użyte do wykonania tej samej akcji...

No to można tak czy nie można?
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Troyes

Post autor: melee »

Wg mnie zdecydowanie nie. Akcja to akcja, wybierasz grupę kostek (1-3) i coś z nimi robisz, nie ma rozdzielania i np. wkładania do swojej dzielnicy :)
ODPOWIEDZ