Rallyman (Jean-Christophe Bouvier)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: BloodyBaron »

jestem po pierwszej partii, i dajemy z żoną zdecydowanego plusa - bardzo dobra gra. Decyzje nie są - jak się wydaje - oczywiste. Chcemy jeszcze pograć.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

czy jakaś dobra dusza grająca w tę wspaniałą gre miałaby ochote przetłumaczyć instrukcję do dodatku DRIFT na polski.niestety jest ona tylko udostępnion po francusku :?
http://www.rallyman.fr/images/fichiers/ ... n_dirt.pdf
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

Hmmmm w zasadzie niewielkim wysiłkiem można posłużyć się np. translate.google.pl. Tłumaczenie z francuskiego na polski wypada zazwyczaj słabo, ale z francuskiego na angielski zwykle jest wystarczająco dobre. Wrzuciłem pierwszy lepszy akapit i byłem zadowolony... powinno dać się zrozumieć.
On earth, it is possible to put his car into a skid before the turn to the curb. Output of
turn can derail the condition is known as drift.
To simulate these techniques, cells before and after the turns are divided into two half-cases by a stroke
dotted. This division of the box indicates that it may be taken 2 ways:
· As a single cell: in this case the MRC left in the axis of the road
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

maciejo pisze:czy jakaś dobra dusza grająca w tę wspaniałą gre miałaby ochote przetłumaczyć instrukcję do dodatku DRIFT na polski.niestety jest ona tylko udostępnion po francusku :?
http://www.rallyman.fr/images/fichiers/ ... n_dirt.pdf
jest też po angielsku:
http://boardgamegeek.com/thread/652220/ ... dirt-rules
ale jak na złość ja szprecham zylko po niemiecku :(

macike jeśli znasz angielski to czy mógłbyś się tym zająć i przetłumaczyć na ojczystą mowę:D

pozdarwiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

Jest to b. wczesna wersja BETA, która będzie jeszcze wielokrotnie zmieniana i poprawiana.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

locworks pisze:Jest to b. wczesna wersja BETA, która będzie jeszcze wielokrotnie zmieniana i poprawiana.
Nie ma się więc co spinać z tłumaczeniem... sprowadza się to do kilku zmian
  1. auto można wprowadzić w poślizg już przed zakrętem albo wyjść z zakrętu driftem - w obu przypadkach auto idzie bokiem w poprzek drogi po częsciach pól wyznaczonych liniami przerywanymi [zakładam, że nie ma wymagań co do biegów - przyp. tłum.]; może to być dowolnie kombinowane z przejazdem przez zakręt na zasadach, jak w podstawce,
  2. jadąc po szutrze (i tylko szutrze) można zredukować o 2 biegi; przeskoczona w ten sposób kostka pozostaje nadal do dyspozycji; można powtórzyć np. 5-3-1; ryzyko jest takie, że na szutrowych oponach wyrzucenie /!\ na kostce zredukowanego biegu powoduje utratę kontroli; na innych oponach utrata kontroli jest automatyczna;
  3. pierwszy na trasie "zamiata" = rzuca szutrowymi (czerwonymi) kostkami przyspieszenia (każda ma /!\ na 2 ściankach), pozostali białymi; jeśli ktoś wyprzedza lidera to musi użyć tak kości, aby na polach po wyprzedzeniu lidera użyć szutrowych kostek przyspieszenia [zgodnie z tabelką z art. 24. na szutrze białych kości przyspieszeniam można użyć jadąc na szutrowych oponach za liderem albo na zimowych]
  4. karty skrótów na szutrze działają tak: błoto i wyboje bez zmian, ok oznacza czysty skrót - nikt więcej nie ciągnie na nim karty (oznaczane czarnym znacznikiem na zakręcie);
  5. rzeki i strumienie - zalecany przejazd ze stałą prędkością (przyspieszenie albo kość biegu, na którym skończono poprzednią rundę); w przypadku przyspieszania (hamowanie to też przyspieszenie tylko ujemne) przy wyrzuceniu /!\ ruch się kończy - brana jest karta biegu odpowiadającemu rzuconej kości (taka utrata kontroli bez wypadnięcia z trasy, bo karta nie jest odwracana);
  6. kolejność startowa - nie chcąc robić za "zamiatacza" zespoły mogą opóźniać dojazd na OS; przed OSem gracze biorą garść tokenów z puli ogólnej, w tajemnicy przygowują ile chcą zagrać i jednocześnie odkrywają; za każdy token doliczane jest 5s kary do dotychczasowego czasu i na tej podstawie ustalana jest już normalnie kolejność startowa;
  7. nowe rodzaje opon działają zgodnie z tabelką (neige - zima); miękie opony dają lepszą przyczepność w pierwszej sekcji (utrata kontroli na czterech /!\), standardową na pośrednich, i słabą na ostatniej (utrata kontroli na dwóch /!\) - dotyczy asfaltu;
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

macike pisze:
locworks pisze:Jest to b. wczesna wersja BETA, która będzie jeszcze wielokrotnie zmieniana i poprawiana.
Nie ma się więc co spinać z tłumaczeniem... sprowadza się to do kilku zmian
  1. auto można wprowadzić w poślizg już przed zakrętem albo wyjść z zakrętu driftem - w obu przypadkach auto idzie bokiem w poprzek drogi po częsciach pól wyznaczonych liniami przerywanymi [zakładam, że nie ma wymagań co do biegów - przyp. tłum.]; może to być dowolnie kombinowane z przejazdem przez zakręt na zasadach, jak w podstawce,
  2. jadąc po szutrze (i tylko szutrze) można zredukować o 2 biegi; przeskoczona w ten sposób kostka pozostaje nadal do dyspozycji; można powtórzyć np. 5-3-1; ryzyko jest takie, że na szutrowych oponach wyrzucenie /!\ na kostce zredukowanego biegu powoduje utratę kontroli; na innych oponach utrata kontroli jest automatyczna;
  3. pierwszy na trasie "zamiata" = rzuca szutrowymi (czerwonymi) kostkami przyspieszenia (każda ma /!\ na 2 ściankach), pozostali białymi; jeśli ktoś wyprzedza lidera to musi użyć tak kości, aby na polach po wyprzedzeniu lidera użyć szutrowych kostek przyspieszenia [zgodnie z tabelką z art. 24. na szutrze białych kości przyspieszeniam można użyć jadąc na szutrowych oponach za liderem albo na zimowych]
  4. karty skrótów na szutrze działają tak: błoto i wyboje bez zmian, ok oznacza czysty skrót - nikt więcej nie ciągnie na nim karty (oznaczane czarnym znacznikiem na zakręcie);
  5. rzeki i strumienie - zalecany przejazd ze stałą prędkością (przyspieszenie albo kość biegu, na którym skończono poprzednią rundę); w przypadku przyspieszania (hamowanie to też przyspieszenie tylko ujemne) przy wyrzuceniu /!\ ruch się kończy - brana jest karta biegu odpowiadającemu rzuconej kości (taka utrata kontroli bez wypadnięcia z trasy, bo karta nie jest odwracana);
  6. kolejność startowa - nie chcąc robić za "zamiatacza" zespoły mogą opóźniać dojazd na OS; przed OSem gracze biorą garść tokenów z puli ogólnej, w tajemnicy przygowują ile chcą zagrać i jednocześnie odkrywają; za każdy token doliczane jest 5s kary do dotychczasowego czasu i na tej podstawie ustalana jest już normalnie kolejność startowa;
  7. nowe rodzaje opon działają zgodnie z tabelką (neige - zima); miękie opony dają lepszą przyczepność w pierwszej sekcji (utrata kontroli na czterech /!\), standardową na pośrednich, i słabą na ostatniej (utrata kontroli na dwóch /!\) - dotyczy asfaltu;

dzięki macike bardzo mi pomogłeś,jestem już po kilku oesach i gra się fajowo.
Do szczęścia brakuje mi tylko tłumaczenia art.17 dotyczącego miękkich opon.Czy miałbyś ochotę napisać na forum jakie zmiany do gry wprowadza ten artykuł.

pozdrawiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

maciejo pisze:Do szczęścia brakuje mi tylko tłumaczenia art.17 dotyczącego miękkich opon
Generalnie tak, jak napisałem w 7. i miękkie opony działają zgodnie z tabelką (PDC = utrata kontroli). W szczegółach:
- na asfalcie do do weryfikacji utraty kontroli trzeba pokazać "układ kostek na kolejnych polach" (nie ma on znaczenia, gdy liczba /!\ wyrównuje większą dopuszczalną - bezdyskusyjna PDC; może się okazać że na na kostkach z ostatniej sekcji są 2 /!\ i następuje PDC, pomimo, że ruch rozpoczął się w przedostatniej sekcji; rozumiem, że działa to tak samo jak przejechanie na asfaltowych oponach z asfaltu na śnieg);
- na śniegu PDC następuje przy 2 /!\ niezależnie od tego, która to sekcja i czy śnieg z asfaltem są naprzemiennie (na asfalcie działa wtedy jw).
- gdy pomiędzy OSami nie ma serwisu opon, zużyte miękkie opony powodują PDC przy 2 /!\ przez cały następny OS.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

Wersja 0.5 instrukcji jest do pobrania na forum LocWorks+Luzodajnia.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: maluman »

Zjawiam się z zaświatów żeby zadać takie pytanko.
Myślę o kupnie Rallyman'a na prezent.
Mam takie pytanko - jak gra się prezentuje odnosząc to do jej ceny 170 zł?
Bo jak porównuję cenę z tym co widzę na zdjęciach, to wydaje mi się ona mocno przesadzona (?).

m.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maluman pisze:Zjawiam się z zaświatów żeby zadać takie pytanko.
Myślę o kupnie Rallyman'a na prezent.
Mam takie pytanko - jak gra się prezentuje odnosząc to do jej ceny 170 zł?
Bo jak porównuję cenę z tym co widzę na zdjęciach, to wydaje mi się ona mocno przesadzona (?).

m.
Według autora rzutu okiem na grę w serwisie Games Fanatic, jest o 50 zł za droga.

Według wypowiedzi na innym forum, powinna kosztować 20-40 zł mniej.

Według dystrybutora gry (mnie), który za 14 zł które zarabia na każdej grze, ma sfinansować tłumaczenie i druk instrukcji, pokryć koszt egzemplarzy do recenzji i egzemplarzy promocyjnych, sfinansować demonstracje gry na konwentach (hotel, benzyna, itp), serwer witryny rallyman.pl i kilkadziesiąt godzin pracy nad całym projektem, cena jest jak najbardziej rozsądna.

(Wyliczenie: Sprowadzenie gry do Polski kosztuje mnie ok. 19 EUR/76 zł. Sklepy kupują ode mnie grę za ok. 90 zł. Sugerowana marża hurtowa to 35%, więc cena detaliczna z VAT to 165-169 zł.)
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

Gra nie jest tania, fakt. Przy 150 bym się nie wahał. Przy 140 bym się nie zastanawiał. ;)
Pocieszam się tym, że jest dobry zwrot z inwestycji - sam sobie mogę w nią pograć, a i chętnych nie jest trudno znaleźć. Spędziłem nad nią już kilka dobrych godzin.

W kolejnej edycji plastikowe żetony mają zostać zastąpione kartonowymi. Może będzie taniej... choć mnie podoba się, jak jest. Na dłuższą metę 20zł to dwie paczki fajek (których nie palę, więc mnie stać).

PS
locworks - ujęła mnie Twoja gra w otwarte karty. IMO nie musisz się tłumaczyć... widziałem gry ze znacznie mniej korzystnym stosunkiem ceny do jakości, a schodzą Panie, schodzą...
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

macike pisze:Gra nie jest tania, fakt. Przy 150 bym się nie wahał. Przy 140 bym się nie zastanawiał. ;)
Pocieszam się tym, że jest dobry zwrot z inwestycji - sam sobie mogę w nią pograć, a i chętnych nie jest trudno znaleźć. Spędziłem nad nią już kilka dobrych godzin.
Zapraszam Twoją ekipę na turnieje konwentowo-festiwalowe i, jeśli znajdą się chętni, na Klubowy Puchar Polski (od września).
macike pisze:W kolejnej edycji plastikowe żetony mają zostać zastąpione kartonowymi. Może będzie taniej... choć mnie podoba się, jak jest. Na dłuższą metę 20zł to dwie paczki fajek (których nie palę, więc mnie stać).
Bieżący nakład bardzo ładnie schodzi i jest duża szansa, że następne wydanie będzie w bardziej przystępnej cenie.
macike pisze:PS
locworks - ujęła mnie Twoja gra w otwarte karty. IMO nie musisz się tłumaczyć... widziałem gry ze znacznie mniej korzystnym stosunkiem ceny do jakości, a schodzą Panie, schodzą...
Dziękuję. Schodzą, bo dają dużo radości i wiele godzin grania. Gry to nie ser: nie sprzedają się na wagę (chociaż karcianka z żetonami w dużym pudle pełnym powietrza pozwala na stosowanie wyższej ceny).
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: maluman »

locworks pisze:(Wyliczenie: Sprowadzenie gry do Polski kosztuje mnie ok. 19 EUR/76 zł. Sklepy kupują ode mnie grę za ok. 90 zł. Sugerowana marża hurtowa to 35%, więc cena detaliczna z VAT to 165-169 zł.)
Z tego wynika, że sklep internetowy, który bierze gry od Ciebie ma marżę na poziomie 35%* (w końcu sam sobie jest hurtownią).
Bandytyzm.

* - obliczenia dokonałem dla bardzo dużego sklepu.

Edit: Poprawiłem marżę (było błędnie 53%)
Ostatnio zmieniony 10 cze 2011, 15:52 przez maluman, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maluman pisze:Z tego wynika, że sklep internetowy, który bierze gry od Ciebie ma marżę na poziomie 53%* (w końcu sam sobie jest hurtownią).
Bandytyzm.

* - obliczenia dokonałem dla bardzo dużego sklepu.
Mylisz pojęcie marży z narzutem.

Cs: cena sprzedaży
Cz: cena zakupu

[(Cs-Cz)/Cz]*100% = narzut [%]

[(Cs-Cz)/Cs] *100% = marża [%]

Sądzę, że tak mocne słowa jak bandytyzm nie mają miejsca na kulturalnym forum.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: maluman »

locworks pisze: Mylisz pojęcie marży z narzutem.

Cs: cena sprzedaży
Cz: cena zakupu
[(Cs-Cz)/Cz]*100% = narzut [%]
[(Cs-Cz)/Cs] *100% = marża [%]

Sądzę, że tak mocne słowa jak bandytyzm nie mają miejsca na kulturalnym forum.
Nie mylę. Narzut jest 65%.
Forum to miejsce wymiany opinii.
To moja opinia i nie uderza w nikogo personalnie.

m.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2011, 14:30 przez maluman, łącznie zmieniany 2 razy.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maluman pisze:Nie mylę. Narzut jest 65%.
Forum to miejsce wymiany opinii.
To moja opinia i nie uderza w nikogo personalnie.

m.
Z całym szacunkiem, mylisz się. Stwierdzenie, że pewna praktyka handlowa to bandytyzm uderza bezpośrednio w osoby lub firmy które stosują tą praktykę.

[(137 zł - 90 zł)/90 zł]*100% = ok. 53% narzutu
[(137 zł - 90 zł)/137 zł]*100% = ok. 35% marży
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Rallyman

Post autor: BartP »

Przecież przed chwilą pisałeś o cenie sprzedaży 165 zł.
Edit: ok, spoko odpowiem sobie sam, jest jeszcze VAT 22%.
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: maluman »

locworks pisze:Z całym szacunkiem, mylisz się. Stwierdzenie, że pewna praktyka handlowa to bandytyzm uderza bezpośrednio w osoby lub firmy które stosują tą praktykę.

[(137 zł - 90 zł)/90 zł]*100% = ok. 53% narzutu
[(137 zł - 90 zł)/137 zł]*100% = ok. 35% marży
Narzutu z marżą nie mylę, natomiast przyznaję - źle policzyłem.
Nazywanie pewnej praktyki handlowej bandytyzmem w moim mniemaniu może mieć miejsce na kulturalnym forum.

m.

Edit: Łatwo policzyć że dla marży 5-20% (tyle ponoć wynoszą marże sklepów internetowych) gra kosztowałaby pomiędzy 116 a 138 zł.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Rallyman

Post autor: Wladek »

Dolicz do tego VAT oraz pamiętaj o wszelkich opłatach niebezpośrednio związanych ze sprzedażą. Na przykład składki i pensje na pracowników, wynajem lokum, umowy z firmami kurierskimi oraz chęć zarobienia czegokolwiek.
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maluman pisze:Edit: Łatwo policzyć że dla marży 5-20% (tyle ponoć wynoszą marże sklepów internetowych) gra kosztowałaby pomiędzy 116 a 138 zł.
A co ze sklepami stacjonarnymi? Mam je wykluczyć, bo niektóre sklepy internetowe pracują na granicy opłacalności? Mam zrezygnować z obecności moich gier na półkach w galerii lub w sklepie do którego może wejść każdy i odkryć fantastyczny świat gier bez prądu?
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

locworks pisze:Zapraszam Twoją ekipę na turnieje konwentowo-festiwalowe i, jeśli znajdą się chętni, na Klubowy Puchar Polski (od września).
Dziękuję za zaproszenie. Póki co widzę, że nie na te konwenty-festiwale jeżdżę. Nic to, odegram się na szutrze. :twisted:
Gorzej z moją ekipą, bo póki co stali członkowie to Me, Myself and I. Brakuje czwartego. ;)
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
maluman
Posty: 445
Rejestracja: 20 gru 2005, 10:25
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: maluman »

Wladek pisze:Dolicz do tego VAT oraz pamiętaj o wszelkich opłatach niebezpośrednio związanych ze sprzedażą. Na przykład składki i pensje na pracowników, wynajem lokum, umowy z firmami kurierskimi oraz chęć zarobienia czegokolwiek.
Vat jest już uwzględniony. Marża jest tym co ma pokryć koszty działalności, więc o co Ci chodzi?
locworks pisze:A co ze sklepami stacjonarnymi? Mam je wykluczyć, bo niektóre sklepy internetowe pracują na granicy opłacalności? Mam zrezygnować z obecności moich gier na półkach w galerii lub w sklepie do którego może wejść każdy i odkryć fantastyczny świat gier bez prądu?
Przecież nie chodzi mi o sklepy stacjonarne. Rozmawiamy o cenie gry w sklepach internetowych. I co dziwne, po zredukowaniu marży do 20% wychodzi cena dziwnie zgodna z tym co wszyscy piszą, że taka powinna być.
To taka refleksja.
Ja spróbuję kupić taniej.
Jesteś z Poznania? Wstąp do NAS.
Gildia Poznańskich Graczy spotykających się w Alibi: www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maluman pisze:Przecież nie chodzi mi o sklepy stacjonarne. Rozmawiamy o cenie gry w sklepach internetowych. I co dziwne, po zredukowaniu marży do 20% wychodzi cena dziwnie zgodna z tym co wszyscy piszą, że taka powinna być.
Każdy sklep ma prawo sprzedawać grę z taką marżą jaką chce. Jako dystrybutor sugeruję taką marżę i taką cenę detaliczną, która pozwoli sklepom stacjonarnym na wstawienie mojej gry do oferty. Gra nigdy by się pojawiła w Altdorfie, w Rebelu, w Replikatorze i wkrótce w sklepie.orlen.pl gdybym zaproponował im marżę 20%.
maluman pisze:Ja spróbuję kupić taniej.
Twoje najświętsze prawo. Trzymam kciuki, aby udało Ci się przekonać zaprzyjaźniony sklep internetowy, żeby zrezygnował z części swojego zarobku i sprzedał Ci grę taniej.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

macike pisze:
locworks pisze:Zapraszam Twoją ekipę na turnieje konwentowo-festiwalowe i, jeśli znajdą się chętni, na Klubowy Puchar Polski (od września).
Dziękuję za zaproszenie. Póki co widzę, że nie na te konwenty-festiwale jeżdżę. Nic to, odegram się na szutrze. :twisted:
A na Festiwalu Fair Play będziesz?
macike pisze:Gorzej z moją ekipą, bo póki co stali członkowie to Me, Myself and I. Brakuje czwartego. ;)
W Klubowym Pucharze będą mogły też startować ekipy jednoosobowe, ale z oczywistych względów ich wyniki będą liczone tylko w rankingu pilotów.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
ODPOWIEDZ