Drako / Drako: Smok i Krasnoludy (Adam Kałuża)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Drako / Drako: Smok i Krasnoludy (Adam Kałuża)

Post autor: BartP »

Kurczę, szkoda, że tylko na dwie osoby - dwuosobówek już mam dużo.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: janekbossko »

W innym dziale jest ogloszenie konkursu na imiona.
Tytul sugeruje ze mozna wygrac Drako i cos jeszcze...pierwsze moje skojarzenie to kolacja z draco i nie wiem co to jeszcze moglo by byc ;)

Kto jest autorem grafik?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: BartP »

Drako samo w sobie byłoby spoko nazwą, gdyby nie podobieństwo do Drakona :/.
janekbossko pisze:W innym dziale jest ogloszenie konkursu na imiona.
Tytul sugeruje ze mozna wygrac Drako i cos jeszcze...pierwsze moje skojarzenie to kolacja z draco i nie wiem co to jeszcze moglo by byc ;)
W regulaminie jest napisane, że można jeszcze wygrać K2 i dodatek do K2. Ale tylko wtedy, gdy więcej niż jedno zaproponowane przez Ciebie imię wygra.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: konev »

Ja nie wiem dlaczego wszystkim odpowiada nazwa Lowcy Smoków. Przecież bardziej odpowiednia bylaby Mordercy Smoków. Trzech krasnoludów chce ubić mlodego smoka, który jest przykuty lańcuchem. Honoru w tym krzty nie ma. :twisted:
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: folko »

Jak pograsz, to zobaczysz że ten smok to wcale taki bezbronny nie jest :D ;-) Jakby nie był na łańcuchu to pewnie byłaby Rzeź krasnoludów ;-)
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Don Simon »

To juz mam imiona vel pseudonimy

Sikor
Lysy
Wariat
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Filippos »

Don Simon pisze:To juz mam imiona vel pseudonimy

Sikor
Lysy
Wariat
:lol:

Znów oplułem służbowy monitor kawą. Thumbs up Szymonie! Tudzież kciuk w górę (wersja dla wiadomo kogo :wink: )
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Christoforos »

A jak się ma klimat i otoczka fabularna do gry i mechaniki? Pamiętam jak Folko opowiada o Krabach, że najpierw była mechanika a potem temat a jak to było w przypadku Draco?

Jako że z moim angielskim słabo ktoś może mi wyjaśnić co znaczą te nazwy użyte do opisu mechaniki gry? Dwóch ostatnich się domyślam ale pierwszego nie rozumiem.
Action Point Allowance System
Hand Management
Variable Player Powers
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: watman »

Christoforos pisze:Jako że z moim angielskim słabo ktoś może mi wyjaśnić co znaczą te nazwy użyte do opisu mechaniki gry? Dwóch ostatnich się domyślam ale pierwszego nie rozumiem.
Action Point Allowance System
Hand Management
Variable Player Powers
Action Point Allowance System - masz ilestam punktow akcji i kilka mozliwych akcji do wyboru - kazda moze kosztowac inna ilosc punktow :)
Hand Management - zarzadzanie reka - czyli, po ludzku, karty, ktore mozesz wykorzystac
Variable Player Powers - rozne zdolnosci graczy - mozliwe, ze w kazdej grze losowane albo cos :)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: melee »

Przy czym Action Point Allowance System w Drako akurat nie ma :) po prostu co tura robimy 2 akcje, do wyboru z listy
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: surmik »

Każdy krasnolud ma inna zdolność specjalną. W grze zarządzasz kartami na ręku, każda karta określa akcje , którą mogą wykorzystać krasnoludy lub smok, w swoim ruchu możesz wykonać dwie akcje. Mechanika gry jest dosyć mocno związana z tematyką, gra to w zasadzie Ameritrash ;)
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Filippos »

Nie wiem od czego tym razem zaczynał Adam projektowanie ale temat jest bardzo mocno wyczuwalny i oddany fajnie w mechanice więc podejrzewam że od tematu.

Acion point allowance system to mechanika, w której gracz ma pulę punktów akcji i kupuje za nie różnorodne akcje, o róznym koszcie. Ulubiona mechanika dziadka Wolfganga. :) Tu chyba faktycznie ktoś pomylił to z po prostu s dwiema dostępnymi akcjami dla gracza w ruchu. :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: folko »

Filippos pisze:Nie wiem od czego tym razem zaczynał Adam projektowanie ale temat jest bardzo mocno wyczuwalny i oddany fajnie w mechanice więc podejrzewam że od tematu.
Dobrze podejrzewacie, dzieciaku Filipposie ;-)
Tele
Posty: 88
Rejestracja: 28 wrz 2006, 09:39

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Tele »

Action point allowance w Drako: każdy gracz ma 2 akcje do użycia w turze. Każdy punkt może zużyć albo na zagranie karty albo na dociągnięcie kart do ręki. Można zagrać w czasie tury 2 karty, dobrać dwa razy karty na rękę albo wymieszać w dowolnej kolejności. Jak dla mnie jest to zużywanie punktów akcji na dostępne możliwe akcje do wykonania w dowolnym układzie. Wbrew pozorom, odpowiednie używanie tych punktów jest bardzo istotnym elementem umiejętności gry w Drako. Tak więc, jeśli iść po definicji to w Drako jest jak najbardziej Action point allowance zastosowany, a że grid ma dwie pozycje na obu bokach ? Kto powiedział jakie jest minimum ?
Nie sądzę żeby dyskusja na temat definicji tej mechaniki miała większy sens w tym wątku. Po prostu coś trzeba było wybrać i imho z dostępnych mechanik na bgg ta wydała się być najbliższa do mechaniki z Drako: gracz ma 2 akcje w rundzie (2 punkty akcji) które może zużyć na (a) zagranie karty (koszt: 1 punkt akcji) lub (b) dobranie kart (koszt: 1 punkt akcji).

Variable Player Powers: w Drako gracz grający Krasnoludami ma zupełnie inne karty w talii, zupełnie inny sposób gry, trzech krasnoludów, każdy ze zdolnością coś dającą. Gracz grający smokiem też ma zupełnie inne możliwosci (karty) i możliwość ich użycia: cechy smoka jak latanie, zianie ogniem itp.
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Maras »

Jest już pudełko do gry, na pewno nie zginie na sklepowej półce. Wygląda ciekawe

http://boardgamegeek.com/image/1043776/ ... e=original
Awatar użytkownika
tytus
Posty: 154
Rejestracja: 12 sty 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: tytus »

Pudełko i grafiki piękne. Logo gry też. Ale z nazwą będzie kłopot bo jest od cholery Drakopodobnych tytułów... Trzymam kciuki.
WinyloKINO - najpiękniejsza muzyka filmowa spod igły!
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Christoforos »

Hmm jak patrzę na wielkość planszy to za dużo sobie po niej nie pochodzę tymi krasnoludami:) No ale skoro smok jest na uwięzi. Hmm ciekaw jestem jak to będzie wyglądało. Jakaś instrukcja się pojawi wcześniej?
Awatar użytkownika
ScripterYoda
Posty: 136
Rejestracja: 21 mar 2011, 17:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: ScripterYoda »

Grałem na Avie i muszę powiedzieć, że gra bardzo mi się podoba.
Krasnoludy wygrywają kiedy zabiją smoka. Smok, kiedy zabije krasnoludów lub uda mu się zerwać z łancuchów (krasnoludom skończą się karty).

Rozgrywka wygląda w następujący sposób:
W swojej turze mamy do wykonania 2 akcje. Do wyboru jest dociągnięcie 2 kart lub zagranie jednej.
Smok może chodzić latać (przenieść się na jakiekolwiek miejsce na planszy), bronić się, gryźć (atakować jednego krasnoluda sąsiadującego) lub ziać ogniem (rani wszystkie krasnoludy w jednej linii).
Krasnoludy mogą chodzić, atakować toporkiem i się bronić. Jeden z krasnoludów może strzelać, a drugi zasieciować smoka (smok nie może się ruszać).

Gra jest bardzo szybka, partia trwa około 20 minut. Wybory są raczej proste, ale rozgrywka jest emocjonująca. Ja grałem smokiem. Moją strategią było zabić krasnoludy, jednak mają one zbyt dużo kart, ab się bronić. Nie wiadomo było kto wygra do ostatniej chwili. Po połowie partii szala zwycięstwa była po stronie krasnoludów. Gdy został mi 1 punkt życia (jakieś 3/4 gry)i zostałem zasieciowany, postanowiłem szybko przemielić talię w poszukiwaniu tarczek (obrony). Szedłem równo z przeciwnikiem - obydwaj mieliśmy tylko 2 karty i nic do dociągnięcia. Przeciwnik zagrywa atak. Ja odrzucam moją ostatnią tarczę, jeśli przeciwnik ma jeszcze jeden atak przegrałem, jeśli nie skończą mu się karty i wygram. Okazało się, że przeciwnik nie ma ataku i pokrwawiony smok wyrwał się z łancuchów i zdołał odlecieć.

Gra dosyć fajna. Jak dla mnie - po jednej partii - 7/10 z szansą na więcej.
In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: zephyr »

Ja miałem problem uciekającego smoka. Smok może grać z krasnalami w "berka". Kiedy krasnolud podejdzie do smoka smok gryzie krzycząc "berek" i ucieka na drugi koniec planszy... krasnale są mniej mobilne i trudniej nimi atakować, a jeszcze jak skończą się karty to przegrywają.
Może to kwestia ogrania ale partię smokiem wygrałem bez problemu, a w partii którą grałem krasnoludami ciągle miałem za mało stópek żeby gonić smoka... nie grałem za dobrze i berserker padł jakoś strasznie szybko i potem ciągle nie udawało mi się zbliżyć do smoka... umiejętności krasnoludów też wymagają trochę wyczucia (i są jednorazowe), a deck może się źle ułożyć, więc może to kwestia słabej partii (grałem ze 2 razy). Ale ciągle mam wrażenie że smok ma mocniejsze karty i jeszcze to krasnale muszą podejść, co stawia je na jeszcze gorszej pozycji...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Nataniel »

Na Avangardzie graliśmy źle - przepraszam. To KRASNOLUD decyduje, gdzie rozmieszcza znaczniki obrażeń smoka po tym, jak przebije się przez pancerz (4 pierwsze obrażenia). W późniejszej fazie gry może więc dosyć szybko wyłączyć zdolność latania lub chodzenia - co znacząco wpływa na możliwości uciekania smoka. Coś mi nie grało z tą zasadą i jeszcze w sobotę wieczorem napisałem do Adama z pytaniem o to :-) Przepraszam za zamieszanie.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: zephyr »

Ok, skoro można odciąć smokowi skrzydełka żeby nie teleportował się po mapie jak głupi gra znowu staje się fajna :D
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Christoforos »

20 minut? Po określeniu surmika, że to w "zasadzie ameritrash" spodziewałem się przynajmniej godziny ociekającej klimatem walki z krwiożerczym smokiem, zapachu nadpalonych krasnoludzich bród, dźwięku strzał odbijających się od twardych łusek i takie tam :D
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 10:00 przez Christoforos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: Nataniel »

No nie, Drako na pewno nie jest w stylu ameritrashowym :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
JAskier
Posty: 728
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: JAskier »

Nataniel pisze:Na Avangardzie graliśmy źle - przepraszam. To KRASNOLUD decyduje, gdzie rozmieszcza znaczniki obrażeń smoka po tym, jak przebije się przez pancerz (4 pierwsze obrażenia). W późniejszej fazie gry może więc dosyć szybko wyłączyć zdolność latania lub chodzenia - co znacząco wpływa na możliwości uciekania smoka. Coś mi nie grało z tą zasadą i jeszcze w sobotę wieczorem napisałem do Adama z pytaniem o to :-) Przepraszam za zamieszanie.
No ładnie :) Tak coś myślałem bo zbyt przewidywalne zdawało się to rozmieszczanie ran. No i tak balans jest lepszy.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: DRAKO Adama Kałuży

Post autor: surmik »

Nataniel pisze:No nie, Drako na pewno nie jest w stylu ameritrashowym :)
Nie jest? Definicja AT z BGG: Ameritrash is "a catchphrase for 'American style boardgames.' In general, this means games that emphasize a highly developed theme, characters, heroes, or factions with individually defined abilities, player to player conflict, and usually feature a moderate to high level of luck."

- mocno podkreślony klimat - jest
- bohaterowie z indywidualnymi umiejętnościami - są
- pvsp - jest
- losowość - w głownej mierze to karcianka więc jak najbardziej ;)

Gdyby dodać rzuty na trafienia + krytyki to powiedziałbym, że Drako to czysty AT ;)
ODPOWIEDZ