Might & Magic Heroes

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 22 gru 2012, 09:51

Myślę że losowość mapy będzie Wam mniej wadzić gdy zagracie kilka razy. Naprawdę to że nie masz tuż obok miasta zasobów nie jest kluczowe, w grze jest możliwość szybkiego przemieszczania się (Stajnie , Portale) po całej mapie. Nie musisz zdobywać terenu tuż obok miasta.

Awatar użytkownika
mig
Użytkownik wspierający
Posty: 4068
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: mig » 22 gru 2012, 11:21

Pewnie częściowo wynika to z braku ogrania. Ale kombo pecha: brak zasobów + bęcki w peirwszej walce o kopalnię, w sytuacji gdy na drugim końcu mapy jest kombo: duzo zasobów + niezłe rzuty może trochę popsuć radochę z gry.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 22 gru 2012, 12:47

Już na dniach ukaże się pierwszy scenariusz (później kolejne), rozwiąże to obawy graczy z losowością planszy czy umiejętności.

Awatar użytkownika
mig
Użytkownik wspierający
Posty: 4068
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: mig » 23 gru 2012, 15:24

Link do tematu z wątpliwościami co do zasad ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam

krzychszp
Posty: 33
Rejestracja: 23 lip 2012, 02:06

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: krzychszp » 23 gru 2012, 21:57

Ratujcie średnią ocen "hirołsów" na stronie sklepu na R :) Osobiście nie grałem ale aż tak zła ta gra chyba nie jest ;)

Awatar użytkownika
Salah Ad-Din
Użytkownik wspierający
Posty: 221
Rejestracja: 30 sie 2012, 20:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Salah Ad-Din » 24 gru 2012, 10:44

krzychszp pisze:Ratujcie średnią ocen "hirołsów" na stronie sklepu na R :) Osobiście nie grałem ale aż tak zła ta gra chyba nie jest ;)
ja dam ocenę po świętach na rebelu. Ocena "1 " którą ktoś wystawił jest chyba odzwierciedleniem frustracji maniaka recenzenta. Gra nie zasługuje na tak niesprawiedliwą ocenę. Nie zasługuje też niestety na "5" z paru powodów. Ocenię ją po paru grach ,a nie pod wpływem wszelakich emocji.

ps
"Marek [ dodano: 22.12.2012 ] Oceniam ten produkt na: "
mr MAREK shame on you ! Rozumiem że się nie spodobała ,ale czy jest gorsza od chińczyka ?? :) wedle Marka tak lub na równi z nim. Każdy ma rozum czasami byle jaki ,ale naprawdę warto się wysilać.

EDIT : po pierwszych dwóch rozgrywkach [ dwie osoby ]:

Pierwsze Moje Spostrzeżenia

1. Pudełko - identycznych rozmiarów co Warhammer Inwazja , wykonanie na tym samym poziomie.Wszystko się w nim mieści i przy tym nie ma zbyt wielkich luzu. [ Bardzo Dobra ]

Obrazek

2. Instrukcja - papier i grafika po prostu rewelacja. Bardzo pomocna ,a dzięki grafikom w niej zawartych łatwo odnajdziemy interesujące nas wyjaśnienie. [ Bardzo Dobra]

Obrazek

3. Kostki - klimatyczne ,ale mylą się "2" i "7" [ Dobra ]

Obrazek

4. Wizerunki Herosów - mają swój urok ,takie fajne masywne drewniane krążki. Wiadomo że lepsze by były "okazałe" figurki jednak cena na to nie pozwala, ale przez te grafiki naklejone na krążki mogę śmiało powiedzieć iż lepsze to niż tanie nie pomalowane figurki. [ Bardzo Dobra ]

Obrazek

5. Drewniane znaczniki - wizualnie są nawet ładne i może trwałe ,ale na pewno nie miasto Przystań. Pewnie innym będzie się działo to samo co mnie , zbyt długie wieże i przez to łamliwe. Szkoda iż nie pomyślano o tym aby tak skonstruować znaczniki stolicy ,aby dało się na nich umieścić krążki Herosów. Zrobiło by się bardziej czytelnie na mapie , tzn każdy by widział gdzie znajduje się heros przeciwnika na mapie, a co najważniejsze nie trzeba by był tak często wykonywać zbytecznych ruchów i oszczędziło by się troszkę czasu w turze. [ Dostateczna ]

Obrazek

6. Karty Herosów - grafiki bardzo ładne , ale papier cienki i widać na nim odciski po palcach. [ Dobra ]

Obrazek

7. Jednostki , Żetony - Fajna gruba tektura ,ale jednostki twierdzy są bardzo słabo widoczne [ Dobra ]

Obrazek
Obrazek

8. Mini Karty - Grafiki rewelacyjne , są cudne.Kolorystyka bardzo kontrastowa. Papier jak na takie małe karty jest dobry [ Bardzo Dobra ]

Obrazek

9. Kafelki Planszy - Tektura jest gruba i jakościowo dobra. Jednak zieleń na kafelkach jest taka mdła , zbyt mało kontrastowa. Same kafelki lubią się podczas gry przesuwać co sprzyja powstawaniu szczelin między nimi. Zsuwając kafelki aby wyeliminować szczeliny niejednokrotnie przesuwają nam się jednostki, więc je też musimy potem poprawiać. Losowo rozkładając kafelki tworząc planszę do gry powstają anomalia. Rzeka która nagle się zaczyna i nagle kończy bez ładu i składu, jezioro w połowie ucięte itp. Wiadomo że można się pomęczyć i te kafelki z wodą można usytuować na krańcach planszy ,ale tracimy na to czas i jednak nie całkiem to elegancko wygląda. Lekarstwem na to były by większe kafle przez co bardziej stabilne ,a jeziorka i rzeczki oraz inne elementy żyły by sobie własnym życiem na kafelku nie zależnym od innych.[ Dobra ]

Obrazek

10. Plansze Miast - Tektura jest gruba i jakościowo bardzo dobra. Natomiast kolorystyka tragiczna , tak jak by zabrakło pigmentu. Są strasznie smutne i takie "wyblakłe". Jest to o tyle dziwne iż na odwrocie grafiki są rewelacyjne. Zdecydowanie najbrzydszy element, a szkoda bo go mamy cały czas przed sobą podczas gry. Na zdjęciu nie widać tego przykrego wrażenia. Jednostki które są namalowane na tych planszach są praktycznie nie widoczne , trzeba się wpatrywać i domyślać jaka tam jest jednostka.Ocena powinna być mierna ,ale z uwagi na materiał jest oczko więcej. [ Dostateczna ]

Obrazek

11. Ocena Całości - Jakość jest na naprawdę wysokim Poziomie. Grafiki są bardzo dobre poza tymi na planszach od miast. Jestem mile zaskoczony i chcę podkreślić iż na razie skupiam się na słabych elementach jeśli chodzi o wykonanie. Rozegraliśmy dwie partię Ja i moja dziewczyna [ nie do końca ] czego efektem są te spostrzeżenia. Gra wciąga i chce się grać w nią dalej co jest najważniejsze ! Gdyby nie te drobne wpadki gra warta była by grzechu ,a tak mamy solidny produkt za rozsądne pieniądze. Mam nadzieję iż ewentualne dodatki zniwelują te niedociągnięcia. Gdybym to ja był wydawcom to zabrał bym się za poprawienie kafelków , planszy miast i poważnie zastanowił się nad wprowadzeniem figurek ,ale nie bohaterów bo te krążki są naprawdę fajne. Plansza z figurkami zamiast żetonów na pewno była bardziej czytelna [ jednostka nie stała by obok kopalni tylko na niej ] i klimatyczna. Natomiast statystyki potworów powinny być umieszczone na specjalnej karcie pomocy dla każdego gracza. Gra po tych zmianach mogła by śmiało pretendować do gry roku :)

ps to są tylko moje dyrdymały , które wraz z kolejnymi partiami będą edytowane :)
Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 19:33 przez Salah Ad-Din, łącznie zmieniany 1 raz.

eyrmin
Użytkownik wspierający
Posty: 144
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków/Portsmouth

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: eyrmin » 25 gru 2012, 11:53

Po wczorajszej pierwszej rozgrywce zauwazylismy, ze chyba jest jeszcze jeden problem z zetonami. Mianowicie w Necropolisie podstawowa jednostka z sila 3 posiada zdolnosc bojowa (Wytrzymalosc), a jednostka elitarna nie. Czy jest to prawidlowe czy moze jest to pomylka?

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 26 gru 2012, 16:08

Tak powinno być, Licze z Nekropolis posiadają dodatkowe życie na poziomie podstawowym.

Matio.K
Użytkownik wspierający
Posty: 1686
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Matio.K » 30 gru 2012, 12:50


Bombee
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2012, 16:02

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Bombee » 30 gru 2012, 16:42

Witam,
a ja mam pytanie co do zasad walki, bo coś nie za bardzo mi pasuje - ale jestem świeżak w sprawach gier planszowych i może coś źle rozumiem - proszę o pomoc.
Będę się odnosił do instrukcji, którą można znaleźć tutaj.
A więc:
Na str. 5 instrukcji są opisane żetony Spotkań ze stworzeniami:
- żółte - zwykłe - siła 2, liczebność 6 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1 lub 2
- fioletowe - groźne - siła 4, liczebność 4 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1, 2, 3, lub 4
- złote - legendarne - siła 5, liczebność 5 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1, 2, 3, 4 lub 5

Tutaj rozumiem, że im groźniejsza istota, tym trudniej ją pokonać w walce (siła i liczebność rośnie), ale... No właśnie jest jedno ale. Wydaje mi się, że w opisie punktacji jest błąd (str. 13 - Przebieg bitwy, pkt. 3) - skoro stworzenie jest legendarne i ma siłę powiedzmy 5, to atak na tę jednostkę 3 naszymi jednostkami (co jest równe rzuceniu 3 kostakami) powinno być trudniejsze - a przy takiej punktacji jest zdecydowanie łatwiejsze!

Żeby było może bardziej klarownie:\
wg instrukcji jest tak:
- atakuję 3 jednostakmi (rzucam 3 kostkami) wyrzucam 2, 4, 5
- jednostka atakowana (złota/legendarna) ma siłę 6 (dla lepszego zobrazowania podwyższam tutaj siłę jednostki ze Spotkania)
- każda moja kostka zadała ranę!

Czy nie powinno być tak:
- atakuję 3 jednostakmi (rzucam 3 kostkami) wyrzucam 1, 2, 5
- jednostka atakowana (złota/legendarna) ma siłę 6
- żadna moja kostka nie zadała ran - dopiero w wypadku gdybym wyrzucił 6 lub 7 - dopiero wtedy jednostka zadaje rany.

Chodzi o to, że prawdopodobieństwo wyrzucenia (nawet 3 kostkami) 6, albo 7 jest zdecydowanie mniejsze niż wyrzucenie 1, 2, 3, 4, 5.
I tutaj wg instrukcji zabicie jednostki legendarnej jest zdecydowanie łatwiejsze niż zabicie jednostki zwykłej.

Dobrze to rozumiem, czy nie?

eyrmin
Użytkownik wspierający
Posty: 144
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków/Portsmouth

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: eyrmin » 30 gru 2012, 17:12

Sila jednostki neutralnej oznacza na jakim wyniku rzutu zadaje rany jednostkom gracza. Mianowicie, jesli jest to jednostka zolta i ma sile 2 to oznacza to, ze w walce z tymi jednostkami wszystkie rzuty dla tych jednostek (wg instrukcji rzuca gracz siedzacy po lewej stronie gracza, ktory z nimi walczy) trafiaja na 1 i 2.

Polecam przeczytac rozdzial "Bitwa z istotami ze spotkania" na str.13 jeszcze raz. Walka z istotami ze spotkan to jakby walka miedzy dwoma graczami, tyle ze jeden z graczy na ta chwile kontroluje jednostki neutralne i walczy nimi jakby byly jego.

Tibi
Użytkownik wspierający
Posty: 148
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków/Katowice/Bochnia

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tibi » 30 gru 2012, 17:14

Bombee pisze: Na str. 5 instrukcji są opisane żetony Spotkań ze stworzeniami:
- żółte - zwykłe - siła 2, liczebność 6 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1 lub 2
- fioletowe - groźne - siła 4, liczebność 4 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1, 2, 3, lub 4
- złote - legendarne - siła 5, liczebność 5 - żeby zadać ranę takiej jednostce, wg instrukcji muszę wyrzucić kostką 1, 2, 3, 4 lub 5
Strona 13, przebieg bitwy, pkt 3: Wynik z kostek gracz porownuje z cecha sila ATAKUJACEGO (...).

Nie broniacego, dla zadawania obrazen potworom ze spotkan ich sila nie ma zadnego znaczenia, tylko sila naszych jednostek (bo w ich przypadku wieksza sila faktycznie zwieksza szanse na wyrzucenie wyniku mniejszego niz ich sila).

Interpretacja zasad ktora podales jest wiec bledna.

Bombee
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2012, 16:02

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Bombee » 30 gru 2012, 20:07

eyrmin, no właśnie tak to zrozumiałem, ale chyba opacznie.

Tibi, no widzisz - tak jak napisałem, myślałem, że siła jednostki broniącej ma znaczenie.
Pewnie dziś posiedzę trochę nad grą, to zastosuję Twoje wskazówki.

Dzięki!

Awatar użytkownika
Salah Ad-Din
Użytkownik wspierający
Posty: 221
Rejestracja: 30 sie 2012, 20:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Salah Ad-Din » 01 sty 2013, 12:33

Matio.K pisze:Recenzja Board Times: http://www.boardtime.pl/2012/12/might-m ... enzja.html
Recenzent sam sobie przeczy. Za długa rozgrywka ,ale brakuje mu taktyki w bitwach :lol: [ wiadomo co ona za sobą by pociągła ] .
W tej recenzji jest parę takich "smaczków" nie logicznych.

Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Moderator
Posty: 579
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tajemniczy_padalec » 03 sty 2013, 18:20

Recenzja Might & Magic Heroes w serwisie grybezprądu.pl dostępna tutaj. Miłego czytania :D

Qubick
Posty: 1
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:08

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Qubick » 06 sty 2013, 13:17

Mam pytanie na temat zdobywania kopalni itp. czy jeśli atakuje, to muszę wejść na jednostkę która chroni dany teren czy wystarczy, że stanę na terenie danej kopalni?
I kiedy będą dostępne karty pomocy?

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 07 sty 2013, 08:51

Mam pytanie na temat zdobywania kopalni itp. czy jeśli atakuje, to muszę wejść na jednostkę która chroni dany teren czy wystarczy, że stanę na terenie danej kopalni?
Wystarczy jak staniesz na kopalni/budynku i zadeklarujesz chęć zdobycia lub eksploracji.

krucy
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2012, 14:37

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: krucy » 14 sty 2013, 16:50

W instrukcji jest napisane:
Arena – eksploracja tego pola pozwala zrekrutować do 3 jednostek do armii herosa, może rekrutować dowolne swoje jednostki, niezależnie od dostępnych do rekrutacji w mieście.

Czyli jeśli zdobędę kontrolę nad tą areną to mogę rekrutować sobie 3 jednostki do wojska dowolnego typu (od 1 do 4 poziomu, ulepszone lub nie) pomimo np. struktur zamku na pierwszym poziomie?
Jak ma się to odbywać? Bo widzę to tak:
Budynek jest już w moim posiadaniu.
Stoję obok niego po poprzedniej akcji RUCH.
Jest kolejna kolejka. Wykonuję kolejną akcję RUCH (powiedzmy 1 w lewo), jestem na polu ARENY.
Kończę ruch by w następnej akcji znajdować się na tym polu i w akcji werbunek pozyskuję armię za złoto ?
Czy wchodzę / przechodzę przez to pole i werbuję sobie wojsko bez wykonywania akcji WERBUNEK ?

Jak wygląda działanie STAJNI ? Można użyć ją tylko raz na akcję i tylko jedną czy nie ma tu ograniczeń? Przykład:
Od zamku mam 4 pola ruchu do stajni nr 1, od stajni nr 1 mam 4 pola ruchu do stajni nr 2 - łącznie daję to aż 12 punktów ruchu !
Czy jeśli skorzystałem ze stajni nr 1, to stajnia nr 2 nie może już mi "odświeżyć" ruchu?

Śmiesznie gdy:
Wchodzę na pole stajni.
Idę dwa pola do góry. powiedzmy przejmuję kopalnie.
Cofam się dwa pola do stajni po czym wykonuję ruch dwa pola w dół by zaatakować tam wrogiego herosa.
Pokonuję go, cofam się znów do stajni po czym wykonuję 2 ruchy w prawo by pokonać jeszcze innego herosa stojącego na tym polu.
Cofam się 2 pola znów do stajni po czym wykonuję 4 ruchy w lewo.

Łącznie taka kombinacja daje możliwość wykonać 20 ruchów w obrębie stajni ! Jeszcze śmieszniej by było gdy o 4 pola oddalona jest druga stajnia co sprawia, że jest możliwość wykonać 40 ruchów! Oczywiście o ile jest to dozwolone - w instrukcji brak jest informacji jak i co :| Proszę o sprostowanie.


Jeśli wyrzucę na KE Laur przy ataku powiedzmy stosem 2 poziomu, która nie otrzymała jeszcze żadnych ran - to działanie LAURA się pomija ? Czy wzmianka w instrukcji dotycząca wskrzeszania dotyczy tylko tego stosu czy mogę np. wskrzesić sobie jednostki 1, 3, 4 poziomu oczywiście kiedy w tej bitwie już straciłem po takiej jednostce ?!


Co ze scenariuszem, widzę że brak owego ?! Nawet wpis z obietnicą został usunięty !

eyrmin
Użytkownik wspierający
Posty: 144
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków/Portsmouth

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: eyrmin » 14 sty 2013, 17:30

Kazde pole na planszy moze zostac eksplorowane tylko raz na gre, wiec jesli juz raz uzyles danego pola, to jest ono wykorzystane juz do konca gry i nie da sie z niego wiecej korzystac. Z pola korzysta sie w momencie, gdy pokona sie pilnujace je potwory (lub jesli ktos je juz pokonal, lecz zdecydowal sie nie eksplorowac tego pola jeszcze i polozyl zeton eksploracji na tym polu, to mozna je wykorzystac bez walki zdejmujac ten zeton).

Jest to opisane w sekcji "Eksploracja pol" na str. 12 (zwlaszcza ostatnie zdanie).

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 14 sty 2013, 17:51

Kwestię eksploracji wyjaśnił dobrze eyrmin. Radze raz jeszcze przeczytać rozdział w instrukcji o Eksploracji.
Werbunek na Arenie jest:
jednorazowy (nie wymaga akcji Rekrutacja - jednostki kupujesz w trakcie ruchu w eksploracji pola), płatny i pozwala zrekrutować do 3 dowolnych swoich jednostek.

Scenariusze:dwa pierwsze są w fazie testów, będą już niedługo.

krucy
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2012, 14:37

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: krucy » 14 sty 2013, 18:06

Fakt, nie wiem czego mi się ubzdurało, że te pola są wielokrotnego użytku :] pewnie to piętno po komputerowej wersji herosów :P
Czyli eksplorujemy takie pole i z automatu możemy raz za złoto kupić 3 jednostki jakie tylko się chcę - to wiele wyjaśnia.

Sprawa LAURA:
Laur, gracz może zamienić 1 jednostkę w tym stosie na elitarną lub WSKRZESIĆ 1 jednostkę. - (też w tym stosie?) bo reszta zdania po słowie LUB jest dwuznaczna.
Jeżeli efekt uzyska heros, może on wybrać dowolną jednostkę w swojej armii. - HEROES jako dany bohater (1 z 3) czy HEROES jako ja ( bohater, jednostki w wojsku ) ?
Jeżeli efekt uzyska żeton Spotkania, zawsze oznacza to wskrzeszenie.

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 14 sty 2013, 20:26

Też w tym stosie.

Radzyell
Posty: 1
Rejestracja: 15 sty 2013, 11:24

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Radzyell » 15 sty 2013, 11:29

Hej,
A ja mam pytanie o Łzę Ashy.
Czy po wybudowaniu budynku specjalnego artefakt zostaje w grze?
Jeżeli tak (bo tak zrozumiałem z instrukcji), to czy w momencie przejęcia artefaktu przez wrogiego bohatera poprzedni właściciel traci budynek specjalny czy nie?
I czy Nowy właściciel może wybudować dla siebie budynek specjalny?

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 15 sty 2013, 15:10

Str 18 instrukcji (na samej górze). Jest opisana zasada budynku i artefaktu.

Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron » 17 sty 2013, 15:13

Każdy posiadacz gry Heroes może otrzymać poprawione żetony - szczegóły tutaj: http://www.herosi.axel.pl/

ODPOWIEDZ