Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr Doom
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:53
Lokalizacja: Poznań

Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Dr Doom » 27 paź 2011, 12:04

Obrazek

Opis polskiego wydawcy
Spoiler:

Nie ma zdaje się tematu dla tej gry, więc go zakładam.
Proszę szczęśliwych posiadaczy o podzielenie się opinią na temat tej gry.

Od wielu setek lat wypatruję gry, która będzie dobrą przygodówką fantasy i może to jest to?

Magia i miecz była fajna jak miałem 12 lat - talizman w wieku 30+ to już raczej nie to.
Runebound podoba się moim dzieciom, ale ja przy nim zasypiam.
Mage Knight - ?
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 5156
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 66 times

Re: Mage Knight

Post autor: Odi » 27 paź 2011, 12:13

BYĆ MOŻE będę miał gre dziś/jutro i BYĆ MOŻE uda się zagrać w niedzielę (choćby solo).

Mechanika wydaje się być interesująca, do tego wielość trybów rozgrywki...
Nie ma co się tu jednak rozpisywać o dywagacjach - tych wystarczająco wiele na forum.
Też czekam na konkrety! :)

Awatar użytkownika
uyco
Użytkownik wspierający
Posty: 1112
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: uyco » 27 paź 2011, 12:17

Do mnie też już jedzie i powinien dotrzeć dzisiaj (przynajmniej mam taką nadzieję). Ze względu na brak czasu przetestuję solo pewnie dopiero jakoś "w środku" długiego weekendu. Rzut oka na instrukcję daje dużą nadzieję.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam

Awatar użytkownika
Dr Doom
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Knight

Post autor: Dr Doom » 27 paź 2011, 12:41

uyco pisze:Do mnie też już jedzie i powinien dotrzeć dzisiaj (przynajmniej mam taką nadzieję). Ze względu na brak czasu przetestuję solo pewnie dopiero jakoś "w środku" długiego weekendu. Rzut oka na instrukcję daje dużą nadzieję.
Uyco -> Poznań
Dr Doom -> Poznań
Mage Knight -> Poznań

Jakby to dodać wszystko razem...
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Wookie
Użytkownik wspierający
Posty: 1122
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Wookie » 27 paź 2011, 13:07

Wookie -> Poznań
Mage Knight ->Poznań

ale nie przeczytałem jeszcze instrukcji :)

pioro
Użytkownik wspierający
Posty: 283
Rejestracja: 05 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Knight

Post autor: pioro » 27 paź 2011, 13:27

Wookie jakbyś potrzebował testerów to sie zgłaszam :)

Awatar użytkownika
palladinus
Użytkownik wspierający
Posty: 1732
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: palladinus » 27 paź 2011, 13:37

Mage Knight -> Poznań
palladinus -> Poznań

:]

Awatar użytkownika
Lothrain
Użytkownik wspierający
Posty: 2993
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 13 times
Been thanked: 8 times

Re: Mage Knight

Post autor: Lothrain » 27 paź 2011, 13:54

Coś mi się zdaje, że Wielkopolska chce nas wszystkich zdenerwować :wink:

Awatar użytkownika
Dr Doom
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Knight

Post autor: Dr Doom » 27 paź 2011, 13:55

Trolololo! :mrgreen:
Ja się piszę na rozgrywkę.

A coś więcej o samej grze może ktoś dodać?
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1069
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Mage Knight

Post autor: Vester » 27 paź 2011, 14:22

Może przyniosę MK w poniedziałek do Chwili.

schizofretka
Użytkownik wspierający
Posty: 4512
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight

Post autor: schizofretka » 27 paź 2011, 16:27

przynieś, zagram :)
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść

Awatar użytkownika
bart8111
Użytkownik wspierający
Posty: 929
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight

Post autor: bart8111 » 27 paź 2011, 16:37

Ja też :)

Awatar użytkownika
DDP
Użytkownik wspierający
Posty: 503
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mage Knight

Post autor: DDP » 27 paź 2011, 17:38

Szczecin melduje swoja kopie Mage Knighta, a co nie bedziemy gorsi :P Paczka przyszla dzis razem z Dungeon Petz. Czytalem juz wczesniej walktrough (notabene 20 stron makiem) i instrukcje (kolejne 15 stron makiem) wiec nie kupowalem kota w worku. Moge jedynie sie wypowiedziec o komponentach bo pierwsza partia jest zaplanowana na jutro (podziele sie wrazeniami jak zagram). Wracajac do tego co bylo w srodku... Ladnie pomalowane figurki 4 bohaterow i wypraska ktora na pierwszy rzut oka wydaje sie byc idealna ale pozniej sie okazuje ze nie ma mowy aby to wszystko ladnie pomiescic (mowa o zetonach). Wszystkie komponenty przyszly swieze z drukarni i lekko sie kleily (karty i zetony, ktore nie byly w wypraskach). Co smieszniejesze czesi zapomnieli wlozyc do pudelka instrukcji dlatego osobno otrzymalem instrukcje i walktrough oraz brakujace znaczniki many i errate - 3 naklejki na potworki. Troche tych bledow narobili nasi sasiedzi ale kto ich nie robi. Na szczescie skapneli sie szybciej niz inni (nie trzeba daleko szukac komu zajelo to wiecej czasu:P). W zwiazku z tym ze faktura kart jest szorstka i sa dosc swieze i lekko klejace bez koszulkowania sie nie obylo (idealnie pasuja zielone koszulki mayday). Optymalizacja komponentow w pudelku spora (czesc kart i zetonow trafila pod wypraske) tak wiec powietrza nie sprzedali. Jutro napisze cos wiecej na temat rozgrywki ale bez sciag sie nie obejdzie.
Zawsze gram o zwycięstwo!

Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Użytkownik wspierający
Posty: 427
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight

Post autor: Martin_Valdez » 27 paź 2011, 21:11

Do mnie też dzisiaj dotarła moja kopia. I tutaj mam pytanie do pozostałych posiadaczy (dyskryminacja pozostałych osób niezamierzona :P ). Jak rozwiązaliście naprawienie tych 3 błędnie wydrukowanych żetonów? Czy naklejacie całe poprawione naklejki czy może robicie to jak głosi napis, czyli jedynie fragment naklejki zawierający błędnie wydrukowaną informację. MAm obawy, że naklejenie całej naklejki spowoduje szybsze "zjechanie" tych żetonów (gorsza jakość i odporność naklejki na ścieranie niż oryginalny żeton).

Awatar użytkownika
yosz
Użytkownik wspierający
Posty: 6499
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: yosz » 27 paź 2011, 21:36

DDP pisze:Co smieszniejesze czesi zapomnieli wlozyc do pudelka instrukcji dlatego osobno otrzymalem instrukcje i walktrough oraz brakujace znaczniki many i errate - 3 naklejki na potworki. Troche tych bledow narobili nasi sasiedzi ale kto ich nie robi.
Gra nie jest Czechów (CGE) a WizKids. Autorem oczywiście jest Czech.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --

Awatar użytkownika
DDP
Użytkownik wspierający
Posty: 503
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mage Knight

Post autor: DDP » 27 paź 2011, 22:04

Punkt dla Ciebie yosz.

@Martin_V: nakleilem cale bo nie zrozumialem do konca o co im biegalo w opisie naklejki :D ale jakbym mial wyciac sam mini znaczek odpornosci to mysle ze on rownie szybko moglby sie zabrodzic i odpasc wiec w sumie jeden pies :) Tymi zetonami sie nie rzuca, pstryka ani nie losuje z worka (jak w Puzzle Strikeu) tylko sobie leza na planszy wiec nie powinny zbytnio sie zdzierac.
Zawsze gram o zwycięstwo!

Awatar użytkownika
Wookie
Użytkownik wspierający
Posty: 1122
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Wookie » 28 paź 2011, 14:32

Czy ktoś w Poznaniu ma grę, albo przeczytał zasady i rozumie grę?
Zagrałem dzisiaj taką niby-partię solo (w ogóle nie mogę znaleźć zasad dla gry solo) i w rundzie byłem zupełnie zamotany. Co chwilę pojawiał się nowy tereny, każdy miał swoje zasady, czarów w ogóle nie próbowałem czytać, bo jak były do wyboru 3 to było tyle tekstu, że ręce opadały.

Jak ktoś ma czas i ochotę zagrać to proszę o PW, bo mam stertę gier i dalsze studiowanie zasad MK wcale mi się nie uśmiecha.

Awatar użytkownika
witek
Użytkownik wspierający
Posty: 251
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:05
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mage Knight

Post autor: witek » 28 paź 2011, 15:48

Grałem wczoraj w 3-osoby i zdarłem sobie gardło przy tłumaczeniu zasad. Pierwsza partia jest dość żmudnym objaśnianiem, najpierw komponentów, przebiegu tury, a później każdego elementu pojawiającego się w trakcie rozgrywki. Dla osoby, która jako jedyna zna reguły nie należy ona do najprzyjemniejszych. Do tego scenariusz wprowadzający nie jest porywający i służy, jak sama nazwa wskazuje, tylko do wprowadzania nowych graczy.
Nie jestem w stanie na dzień dzisiejszy w pełni docenić tej gry, ale widzę w niej potencjał. Natomiast współgracze już zgłaszali chęć umówienia się na kolejną przygodę.

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Nataniel » 28 paź 2011, 19:02

Przy takich dużych grach generalnie najlepiej umówić się ze wszystkimi graczami, że każdy przeczyta instrukcję.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

Awatar użytkownika
Dr Doom
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Knight

Post autor: Dr Doom » 28 paź 2011, 21:43

Czy macie jakieś informacje o tym, żeby ta gra miała pojawić się w naszym ojczystym języku?
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Wookie
Użytkownik wspierający
Posty: 1122
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Wookie » 28 paź 2011, 21:54

Nataniel pisze:Przy takich dużych grach generalnie najlepiej umówić się ze wszystkimi graczami, że każdy przeczyta instrukcję.
Ja mam problem, żeby umówić się z samym sobą na przeczytanie instrukcji :)

Wydaje mi się, że układ instrukcji jest kiepski, ale może czytałem w złych okolicznościach.

Awatar użytkownika
gath
Użytkownik wspierający
Posty: 184
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: gath » 28 paź 2011, 22:22

Ja raczej nie liczę na to, że gra zostanie wydana po polsku (chociaż bardzo bym chciał), bo kto niby ma u nas ją wydać? Wysoka cena to mniejszy popyt, a sporo ludzi kupiło/kupi ją wcześniej w oryginale. Mogę się mylić, ale znając polskie realia to nie mam złudzeń.

Awatar użytkownika
DDP
Użytkownik wspierający
Posty: 503
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mage Knight

Post autor: DDP » 28 paź 2011, 22:44

Na polskie wydanie są marne szanse - za duże ryzyko przy takich kosztach produkcji.

Co do instrukcji to polecam przeczytać walktrough do 13 strony i jeszcze stronę 17 a z 18 tylko night rules oraz end of a game i zagrać pierwszy scenariusz. Potem można czytać rulebooka. Ja przed grą przeczytałem wszystko. Gra nie jest trudna tylko ma dużo zasad. Na szczęście co do odkrywanych płytek mapy i nowych pól wszlkie potrzebne i skondensowane ich zasady znajdują się na ich kartach.

Dla opornych mam dobrą wiadomość - dłubie skrót zasad na zasadzie jak wytłumaczyć grę innym graczom plus ściąga dla osoby, która już grała - przypomnienie zasad. Na pewno da się z nich rozegrać partię. Siedzę nad tym już od prawie 5 godzin (sic!). Będą to wszystkie najważniejsze zasady (chyba że coś pominąłem ze zmęczenia lub przeoczenia) zawarte na bagatela 10 stronach w wordzie ;) Jak skończe to wrzucę na bgg więc chętni mogą tam wypatrywać pliku.

Udało mi się dzisiaj zagrać 1 scenariusz z kolegą, który dzięki Bogu przeczytał zasady więc obyło się bez tłumaczenia. Sama partia (2 osobowa) trwała jakieś 90 min. Kazdy sobie łaził po mapie, zabijał potwory i odkrywał landy. Nie skupialismy się zbytnio na zdobywaniu punktów tylko na zdobywaniu poziomów doświadczenia (które pochodza z punktów sławy czyli zwycięstwa;) aby lepiej móc walczyć. Partia skończyła się akurat równo po 2 rundzie (z 3 możliwych) i pozostawiła niedosyt. To dobra oznaka, że się chce grać jeszcze. Następnym razem będziemy walczyli z drugim scenariuszem na pełnych zasadach (z mozliwością walki między graczami). Na razie duży potencjał jest widoczny. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
Zawsze gram o zwycięstwo!

Awatar użytkownika
maciejo
Użytkownik wspierający
Posty: 4356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: maciejo » 28 paź 2011, 23:15

DDP pisze:Na polskie wydanie są marne szanse - za duże ryzyko przy takich kosztach produkcji.

Co do instrukcji to polecam przeczytać walktrough do 13 strony i jeszcze stronę 17 a z 18 tylko night rules oraz end of a game i zagrać pierwszy scenariusz. Potem można czytać rulebooka. Ja przed grą przeczytałem wszystko. Gra nie jest trudna tylko ma dużo zasad. Na szczęście co do odkrywanych płytek mapy i nowych pól wszlkie potrzebne i skondensowane ich zasady znajdują się na ich kartach.

Dla opornych mam dobrą wiadomość - dłubie skrót zasad na zasadzie jak wytłumaczyć grę innym graczom plus ściąga dla osoby, która już grała - przypomnienie zasad. Na pewno da się z nich rozegrać partię. Siedzę nad tym już od prawie 5 godzin (sic!). Będą to wszystkie najważniejsze zasady (chyba że coś pominąłem ze zmęczenia lub przeoczenia) zawarte na bagatela 10 stronach w wordzie ;) Jak skończe to wrzucę na bgg więc chętni mogą tam wypatrywać pliku.

Udało mi się dzisiaj zagrać 1 scenariusz z kolegą, który dzięki Bogu przeczytał zasady więc obyło się bez tłumaczenia. Sama partia (2 osobowa) trwała jakieś 90 min. Kazdy sobie łaził po mapie, zabijał potwory i odkrywał landy. Nie skupialismy się zbytnio na zdobywaniu punktów tylko na zdobywaniu poziomów doświadczenia (które pochodza z punktów sławy czyli zwycięstwa;) aby lepiej móc walczyć. Partia skończyła się akurat równo po 2 rundzie (z 3 możliwych) i pozostawiła niedosyt. To dobra oznaka, że się chce grać jeszcze. Następnym razem będziemy walczyli z drugim scenariuszem na pełnych zasadach (z mozliwością walki między graczami). Na razie duży potencjał jest widoczny. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
a nie mógłbyś tak przy okazji przetłumaczyć instrukcji i wszystkich kart na polski :lol: fajnie by było i zapewne kilka osób miało by u Ciebie dług.
bo na polską oficjalną wersje chyba nie ma szans :(
Ostatnio zmieniony 29 paź 2011, 02:35 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DDP
Użytkownik wspierający
Posty: 503
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mage Knight

Post autor: DDP » 29 paź 2011, 01:22

Hehe nie ma szans. Dopiero skonczyłem ten cholerny skrót zasad. Siedziałem nad nim prawie 8 godzin! i nie jestem zadowolony. Co to za skrót który ma prawie 12 stron :/ Z jednej strony chciałem dać tylko szczątkowe konkretne informacje jako skrót dla tych co grali a z drugiej zasady dla nowego gracza i się okazało, że nie da rady tego połączyć. Na myśl że jutro czeka mnie to samo z Dungeon Petz mam załamkę.
Zawsze gram o zwycięstwo!

ODPOWIEDZ