Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Rzeczywiście pudełko i wypraska to dramat. Nie wiem o czym myślał ten kto to projektował. Trudno nawet oczekiwać jakiegoś dedykowanego insertu mając na uwadze ile w tym pudle będzie pustej przestrzeni.
-
- Posty: 1981
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Ja dostałem MK UE z uszkodzonym pudełkiem! Wg mnie te ciężkie żetony musiały jakoś uderzyć od wewnątrz i rozerwać pudełko wewnętrzne jak i zewnętrzne. Reszta jest idealna
Na razie napisałem do 3Trolli maila i nie wiem co z tym zrobić... Najpierw myślałem że to ja rozerwałem wewnętrzne pudełko - ale później zauważyłem że zewn. też jest uszkodzoene i to w mega dziwny sposób od naroża do połowy. Chyba gdybym ja to rozerwał to od dołu do góry by poszło...
Spoiler:
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 851
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 210 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
U mnie czarna część pudełka była w podobny sposób uszkodzona. Ale zauważyłem po kilku dniach i sobie dałem spokoj.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Delikatny odgniot mam od dołu i zauważyłem to dopiero wieczorem gdy wróciłem z tyrki.
Drugi raz studiuję zasady gry w drodze do pracy i przyznaję, że lepiej się spamiętuje reguły gdy czytało sie wcześniej. Za pierwszym razem czytałem w PDFie i jest to mega niewygodne. Czekam jeszcze na swoją matę gracza i we wtorek zaczynam grać... Tak mało czasu... Chlip chlip.
Drugi raz studiuję zasady gry w drodze do pracy i przyznaję, że lepiej się spamiętuje reguły gdy czytało sie wcześniej. Za pierwszym razem czytałem w PDFie i jest to mega niewygodne. Czekam jeszcze na swoją matę gracza i we wtorek zaczynam grać... Tak mało czasu... Chlip chlip.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Ooo a gdzie da się kupić matę gracza?lazarro pisze: ↑18 maja 2019, 18:12 Delikatny odgniot mam od dołu i zauważyłem to dopiero wieczorem gdy wróciłem z tyrki.
Drugi raz studiuję zasady gry w drodze do pracy i przyznaję, że lepiej się spamiętuje reguły gdy czytało sie wcześniej. Za pierwszym razem czytałem w PDFie i jest to mega niewygodne. Czekam jeszcze na swoją matę gracza i we wtorek zaczynam grać... Tak mało czasu... Chlip chlip.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Spójrz na stronę 113 lub 114 tego wątku, a znajdziesz link do maty gracza z bgg. Można wydrukować. Ja zleciłem wydruk jednej takiej maty.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Wybacz. Ten plik kiedyś znajdował sie w tym wątku i został przeniesiony w to miejsce:
viewtopic.php?f=61&t=60253&p=1126688#p1126688
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
MK miałem kilka lat temu, później z jakiegoś powodu opuścił kolekcję. Teraz kupiłem edycję Ultimate i postanowiłem po tak długiej przerwie zacząć od Pierwszego Rekonensansu. Przeczytałem Przewodnik i większość reguł pamiętałem Mam prośbę do prawdziwych weteranów, możecie podpowiedzieć rzeczy, o których najłatwiej podczas gry zapomnieć?
-
- Posty: 851
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 210 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Co prawda nie jestem weteranem ale zauważyłem, że często w ferworze obliczeń zapominam o tym, że mam żetony umiejętności
-
- Posty: 3379
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Tak na szybko co mi się zdarzało zapominaćmat_eyo pisze: ↑20 maja 2019, 11:19 MK miałem kilka lat temu, później z jakiegoś powodu opuścił kolekcję. Teraz kupiłem edycję Ultimate i postanowiłem po tak długiej przerwie zacząć od Pierwszego Rekonensansu. Przeczytałem Przewodnik i większość reguł pamiętałem Mam prośbę do prawdziwych weteranów, możecie podpowiedzieć rzeczy, o których najłatwiej podczas gry zapomnieć?
1. Najtrudniejsze do zrozumienia są zasady resistów. Na Twoim miejscu przeszedłbym na spokojnie przez ten fragment, bo resisty działają trochę inaczej u przeciwnika i Twoich stworów.
2. Jak działa zegar w grze solo - ale to jest relatywnie proste
3. Pamiętaj o odświeżaniu marketów - solo to często umyka
4. Różnice między maną a kryształami (ale to pewnie masz opanowane )
5. Palenie wiosek i klasztorów - łatwo zapomnieć że jest taka opcja
6. W których lokacjach wchodzisz do walki sam i w środku panują zasady walki w nocy!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Czy ktoś z was, zgłaszał problem i dostał jakieś poprawione żetony/karty od portalu? Pomijając odcienie, u mnie karty mają inną fakturę (z dodatku jednego są całkiem gładkie, z innego mają mega widoczną fakturę).
Pytanie dodatkowe: czy ktoś znalazł koszulki, w których wszystkie karty mieszczą się w oryginalnej wyprasce (której projektu zresztą całkiem nie rozumiem)
Pytanie dodatkowe: czy ktoś znalazł koszulki, w których wszystkie karty mieszczą się w oryginalnej wyprasce (której projektu zresztą całkiem nie rozumiem)
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Dzięki! Na razie nie pamiętam tylko punktu drugiego, bo tego nie ma w Przewodniku. Siłą rzeczy przeczytam przed pierwszą partią. Czyli z pamięcią nie jest aż tak źleFojtu pisze: ↑20 maja 2019, 11:33Tak na szybko co mi się zdarzało zapominaćmat_eyo pisze: ↑20 maja 2019, 11:19 MK miałem kilka lat temu, później z jakiegoś powodu opuścił kolekcję. Teraz kupiłem edycję Ultimate i postanowiłem po tak długiej przerwie zacząć od Pierwszego Rekonensansu. Przeczytałem Przewodnik i większość reguł pamiętałem Mam prośbę do prawdziwych weteranów, możecie podpowiedzieć rzeczy, o których najłatwiej podczas gry zapomnieć?
1. Najtrudniejsze do zrozumienia są zasady resistów. Na Twoim miejscu przeszedłbym na spokojnie przez ten fragment, bo resisty działają trochę inaczej u przeciwnika i Twoich stworów.
2. Jak działa zegar w grze solo - ale to jest relatywnie proste
3. Pamiętaj o odświeżaniu marketów - solo to często umyka
4. Różnice między maną a kryształami (ale to pewnie masz opanowane )
5. Palenie wiosek i klasztorów - łatwo zapomnieć że jest taka opcja
6. W których lokacjach wchodzisz do walki sam i w środku panują zasady walki w nocy!
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Już gdzieś pisałem, że pojawiające się tu i ówdzie twierdzenia o konieczności czytania instrukcji do MK po każdej kilkumiesięcznej przerwie to bujda na resorach i raczej wyobrażenia teoretyczne, niż sprawdzona praktyka.mat_eyo pisze: ↑20 maja 2019, 11:36Dzięki! Na razie nie pamiętam tylko punktu drugiego, bo tego nie ma w Przewodniku. Siłą rzeczy przeczytam przed pierwszą partią. Czyli z pamięcią nie jest aż tak źleFojtu pisze: ↑20 maja 2019, 11:33Tak na szybko co mi się zdarzało zapominaćmat_eyo pisze: ↑20 maja 2019, 11:19 MK miałem kilka lat temu, później z jakiegoś powodu opuścił kolekcję. Teraz kupiłem edycję Ultimate i postanowiłem po tak długiej przerwie zacząć od Pierwszego Rekonensansu. Przeczytałem Przewodnik i większość reguł pamiętałem Mam prośbę do prawdziwych weteranów, możecie podpowiedzieć rzeczy, o których najłatwiej podczas gry zapomnieć?
1. Najtrudniejsze do zrozumienia są zasady resistów. Na Twoim miejscu przeszedłbym na spokojnie przez ten fragment, bo resisty działają trochę inaczej u przeciwnika i Twoich stworów.
2. Jak działa zegar w grze solo - ale to jest relatywnie proste
3. Pamiętaj o odświeżaniu marketów - solo to często umyka
4. Różnice między maną a kryształami (ale to pewnie masz opanowane )
5. Palenie wiosek i klasztorów - łatwo zapomnieć że jest taka opcja
6. W których lokacjach wchodzisz do walki sam i w środku panują zasady walki w nocy!
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Również to zauważyłem, ale po zakoszulkowaniu kart przestaje to być problemem.
Moim zdaniem ta wypraska jest i tak do wyrzucenia. W mojej nie mieszczą się nawet wszystkie żetony (ok 5 żetonów przeciwników i ze 3 żetony umiejętności musiały wylądować gdzie indziej) Prędzej czy poźniej pewnie pojawią się alternatywne inserty, choć ja prawdopodobnie sobie wykombinuje jakiś samodzielnie. Muszę jeszcze tylko wymyślić jaką drugą grę trzymać w pudle z MK, bo aktualnie z 50% miejsca z nim się marnuje na powietrze.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Jeśli ktoś rozegra sporo partii, to z pewnością to co napisałeś będzie prawdziwe. Ale po jednej pełnej partii i półrocznej przerwie, Twoja teza nie zadziała.Pan_K pisze: ↑20 maja 2019, 12:55Już gdzieś pisałem, że pojawiające się tu i ówdzie twierdzenia o konieczności czytania instrukcji do MK po każdej kilkumiesięcznej przerwie to bujda na resorach i raczej wyobrażenia teoretyczne, niż sprawdzona praktyka.mat_eyo pisze: ↑20 maja 2019, 11:36Dzięki! Na razie nie pamiętam tylko punktu drugiego, bo tego nie ma w Przewodniku. Siłą rzeczy przeczytam przed pierwszą partią. Czyli z pamięcią nie jest aż tak źleFojtu pisze: ↑20 maja 2019, 11:33
Tak na szybko co mi się zdarzało zapominać
1. Najtrudniejsze do zrozumienia są zasady resistów. Na Twoim miejscu przeszedłbym na spokojnie przez ten fragment, bo resisty działają trochę inaczej u przeciwnika i Twoich stworów.
2. Jak działa zegar w grze solo - ale to jest relatywnie proste
3. Pamiętaj o odświeżaniu marketów - solo to często umyka
4. Różnice między maną a kryształami (ale to pewnie masz opanowane )
5. Palenie wiosek i klasztorów - łatwo zapomnieć że jest taka opcja
6. W których lokacjach wchodzisz do walki sam i w środku panują zasady walki w nocy!
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Ja zawsze uważałem, że jak na rozmach gry, to zasady są napisane wzorowo. Jedyne, z czym można mieć problem (przy założeniu, że wszystko odpowiednio zrozumiemy), to niektóre wyjątki. Dostępne jednostki (i umiejętności zaawansowane z Monastyrów) uzupełniamy na koniec rundy, ale czary i akcję zaawansowane od razu. W niektórych lokacjach walczymy sami, bez jednostek. Do "naszej" wieży magów przeciwnik może wejść, ale do baszty już nie. Na koniec rundy odrzucamy wszystkie karty, chyba że są to przydzielone jednostkom chorągwie itd. Po jakimś czasie wchodzi to do głowy i jak wskazuje mój przykład, może zostać w niej na długo. Jednak ja zawsze jak grałem, miałem w sercu niepokój, że zapomniałem o którejś mikrozasadzie i cała rozgrywka nadaje się do kosza
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Ja ten problem chyba rozwiązałem, i wypraska wydaje się teraz ok- zapakowałem stuff wszystkich bohaterów do osobnych worków (wrzucam je na samą górę, na instrukcje, mieszczą się swobodnie), żetony poziomów, tarcze, umiejętności itd. To zostawia dużo wolnego miejsca w wyprasce, szare żetony potworów dałem do osobnego slotu, reszta się mieści w dedykowanych.RaYell pisze: ↑20 maja 2019, 13:11 Moim zdaniem ta wypraska jest i tak do wyrzucenia. W mojej nie mieszczą się nawet wszystkie żetony (ok 5 żetonów przeciwników i ze 3 żetony umiejętności musiały wylądować gdzie indziej) Prędzej czy poźniej pewnie pojawią się alternatywne inserty, choć ja prawdopodobnie sobie wykombinuje jakiś samodzielnie. Muszę jeszcze tylko wymyślić jaką drugą grę trzymać w pudle z MK, bo aktualnie z 50% miejsca z nim się marnuje na powietrze.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Razem z żetonami wrzucasz też startowe talie bohaterów?Tibi pisze: ↑20 maja 2019, 13:52Ja ten problem chyba rozwiązałem, i wypraska wydaje się teraz ok- zapakowałem stuff wszystkich bohaterów do osobnych worków (wrzucam je na samą górę, na instrukcje, mieszczą się swobodnie), żetony poziomów, tarcze, umiejętności itd. To zostawia dużo wolnego miejsca w wyprasce, szare żetony potworów dałem do osobnego slotu, reszta się mieści w dedykowanych.RaYell pisze: ↑20 maja 2019, 13:11 Moim zdaniem ta wypraska jest i tak do wyrzucenia. W mojej nie mieszczą się nawet wszystkie żetony (ok 5 żetonów przeciwników i ze 3 żetony umiejętności musiały wylądować gdzie indziej) Prędzej czy poźniej pewnie pojawią się alternatywne inserty, choć ja prawdopodobnie sobie wykombinuje jakiś samodzielnie. Muszę jeszcze tylko wymyślić jaką drugą grę trzymać w pudle z MK, bo aktualnie z 50% miejsca z nim się marnuje na powietrze.
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Wiesz, po jednej partii i półrocznej przerwie nie tylko MK wymaga powtórzenia zasad. Nie czyni to z jakiejkolwiek gry od razu monstrum, którego nie warto kupować, jak się nie zamierza grać regularnie. Argumenty przeciwko MK były zwykle takie, że nawet jak znamy grę nieźle i odłożymy ją na kilka miesięcy, trzeba będzie powtarzać proces przyswajania zasad niemal od początku.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
To była przesada. MK ma sporo małych zasad, ale są one całkiem logiczne i nieźle zapadają w pamięć. Tyle, że trochę ich jednak jest i trzeba grać w miarę regularnie, żeby się nie bać powrotu do grania.Pan_K pisze: ↑20 maja 2019, 14:04Wiesz, po jednej partii i półrocznej przerwie nie tylko MK wymaga powtórzenia zasad. Nie czyni to z jakiejkolwiek gry od razu monstrum, którego nie warto kupować, jak się nie zamierza grać regularnie. Argumenty przeciwko MK były zwykle takie, że nawet jak znamy grę niele i odłożymy ją na kilka miesięcy, trzeba będzie powtarzać proces przyswajania zasad niemal od początku.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Jakiś czas temu odświeżyłem sobie tytuł po niemal rocznej przerwie. Faktycznie początkowo myślałem z pewnym respektem o powrocie do gry, ale pierwsze ruchy pozwoliły odzyskać niemal całość oglądu mechaniki od razu. Drobne kwestie szybko byłem w stanie odświeżyć sobie zerkając do instrukcji - szybko także dlatego, że pamiętałem mniej więcej, gdzie tego szukać. Także: nie taki diabeł straszny, jak go malują...RUNner pisze: ↑20 maja 2019, 14:09To była przesada. MK ma sporo małych zasad, ale są one całkiem logiczne i nieźle zapadają w pamięć. Tyle, że trochę ich jednak jest i trzeba grać w miarę regularnie, żeby się nie bać powrotu do grania.Pan_K pisze: ↑20 maja 2019, 14:04Wiesz, po jednej partii i półrocznej przerwie nie tylko MK wymaga powtórzenia zasad. Nie czyni to z jakiejkolwiek gry od razu monstrum, którego nie warto kupować, jak się nie zamierza grać regularnie. Argumenty przeciwko MK były zwykle takie, że nawet jak znamy grę niele i odłożymy ją na kilka miesięcy, trzeba będzie powtarzać proces przyswajania zasad niemal od początku.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...