Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Tibi »

mat_eyo pisze: 20 maja 2019, 14:01 Razem z żetonami wrzucasz też startowe talie bohaterów?
Nie, talie osobno, posegregowane w slotach na karty razem z innymi rzeczami dla każdego bohatera- po 2 bohaterów na jeden mniejszy slocik w slotach na karty. Cała reszta gruzu do wora. Więc wybierasz bohatera, dostajesz talię i worek.

Edit: chociaż z taliami pewnie też by dało rade, mam tak zrobione w great western trail, nie powoduje to jakiegoś wielkiego problemu a w worku gracz dostaje wszystko czego może potrzebować w swoim kolorze.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

c08mk pisze: 18 maja 2019, 09:31 "Wilkorlica ... cisza ... cisza ... przedłużająca się cisza - jakoś może przeżyję". No niestety jedno i tylko i wyłącznie jedno imię postaci zostało przetłumaczone.
Dzięki!
woytas pisze: 18 maja 2019, 10:27Rzuciłem sobie okiem na nową instrukcję, ale dosłownie 5 minut i rzuciło mi się w oczy, że wcześniejszy klasztor został przemianowany na monastyr.
Delicje.

No i dylemat rozwiązany a pieniążki zostają w mojej kieszeni.
Przykro mi Portalu, lubię was i naprawdę chciałem was wesprzeć, ale są pewne rzeczy których nie toleruję.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: polwac »

Skreślać taką grę przez dwa słowa? :arrow: :shock:
Chyba ktoś tak naprawdę nie chciał jej kupić i znalazł sobie teraz powód rezygnacji.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 962
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 232 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Moonday »

No i dylemat rozwiązany a pieniążki zostają w mojej kieszeni.
Wystarczy przeczytać w Wikipedii, co to jest Monastyr i dylemat wróci ;) Swoją drogą, jeżeli ktoś gry nie chce kupić może łatwo sobie to wyperswadować czytając wpisy na temat jakości komponentów. Zastanawiam się jak to możliwe, że przy grze za 320 -499 zł (w zależności ile kto zapłacił) kupujący przełknęli fakt o różnych odcieniach żetonów w wypraskach. Miłość do MK (lub Portalu) jest aż tak wielka, że nikt nie żąda od Portalu zlecenia druku wspomnianych elementów i wysłania ich w ramach zadośćuczynienia? Może jednak warto poczekać na dodruk gry i opinie o jakości komponentów.
toblakai
Posty: 1264
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 219 times
Been thanked: 224 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: toblakai »

Moonday pisze: 22 maja 2019, 08:55Zastanawiam się jak to możliwe, że przy grze za 320 -499 zł (w zależności ile kto zapłacił) kupujący przełknęli fakt o różnych odcieniach żetonów w wypraskach. Miłość do MK (lub Portalu) jest aż tak wielka, że nikt nie żąda od Portalu zlecenia druku wspomnianych elementów i wysłania ich w ramach zadośćuczynienia? Może jednak warto poczekać na dodruk gry i opinie o jakości komponentów.
Wystarczy zapoznać się z opiniami na temat wykonania wszystkich edycji tej gry na przestrzeni lat - MK zawsze tak wyglądał i producent nigdy tego nie poprawił. Można prosić, błagać i bojkotować, ale to nie zmieni faktu, że gra żre i nie ma substytutu :)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: mat_eyo »

Które rewersy się różnią? Wrogowie? Zawsze trzymam ich w stosach, więc nie robi mi to różnicy. Tak samo jak umiejętności. Trochę boli, że po wczorajszej, krótkiej grze, już mi się postrzępiły niektóre żetony. Tylko to jest WizKids, tego nie przeskoczysz. Jakość wydaje mi się podobna do starej podstawki, którą miałem od Lacerty.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 962
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 232 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Moonday »

Wystarczy zapoznać się z opiniami na temat wykonania wszystkich edycji tej gry na przestrzeni lat - MK zawsze tak wyglądał i producent nigdy tego nie poprawił. Można prosić, błagać i bojkotować, ale to nie zmieni faktu, że gra żre i nie ma substytutu :)
Tylko to jest WizKids, tego nie przeskoczysz.
Trudno się nie zgodzić, jeżeli ktoś jest fanem gry. Osobiście miałem nadzieję, że przy jednolitym druku wszystkie komponenty będą wyglądały tak samo, ale widać oryginalny wydawca nawet tego nie ogarnia.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 573 times
Been thanked: 1028 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: RUNner »

Moonday pisze: 22 maja 2019, 10:05 Osobiście miałem nadzieję, że przy jednolitym druku wszystkie komponenty będą wyglądały tak samo, ale widać oryginalny wydawca nawet tego nie ogarnia.
Byłem przekonany, że tak właśnie będzie, skoro wszystko poszło w jednej drukarni. Być może sam projekt jest odmienny w przypadku podstawki i dodatków? W każdym razie nie żałuję, że zostałem przy wydaniu Lacerty i jednocześnie rozumiem osoby narzekające na wady, bo dziwne, że takiej prostej rzeczy teraz nie dało się wykonać. Po prostu Wizkids to olewusy...
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Jiloo »

Moonday pisze: 22 maja 2019, 10:05 (...) Osobiście miałem nadzieję, że przy jednolitym druku wszystkie komponenty będą wyglądały tak samo, ale widać oryginalny wydawca nawet tego nie ogarnia.
Ogólnie tak to powinno wyglądać i porządna drukarnia trzyma nad tym kontrolę. Zresztą wiele gier przecież nie ma tych problemów. Wygląda jednak na to, że w przypadku druku MK wybrano opcję „tam gdzie taniej”.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Jools »

A Ignacy Trzewiczek gdy dostał próbną sztukę gry zatwierdzał w przekonaniu że odcienie żetonów/kart nie są aż tak widoczne i że "jest dobrze".
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Jiloo »

Jools pisze: 22 maja 2019, 11:34 A Ignacy Trzewiczek gdy dostał próbną sztukę gry zatwierdzał w przekonaniu że odcienie żetonów/kart nie są aż tak widoczne i że "jest dobrze".
Próbne egzemplarze wydrukowali z większą starannością albo dobrali tak komponenty do pokazowych egzemplarzy, żeby wyglądało dobrze.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

Kitshu pisze: 22 maja 2019, 08:20
Eremita pisze: 22 maja 2019, 13:42 No i dylemat rozwiązany a pieniążki zostają w mojej kieszeni.
Przykro mi Portalu, lubię was i naprawdę chciałem was wesprzeć, ale są pewne rzeczy których nie toleruję.
Tylko spytam czy ty tak serio ? Bo trochę dziwny jesteś
Nawet nie trochę tylko bardzo. Jeśli wiem o dwóch decyzjach tłumacza z którymi się nie zgadzam to statystyka każe przypuszczać że w pudełku kryje się ich więcej.
Z tego co wiem, każdy ma jakiegoś bzika. Jednym z moich są języki, w tym sztuka tłumaczeń. Słyszałeś może że tłumaczenia bywają albo piękne albo wierne?
Oba te warianty akceptuję bo wiem z doświadczenia jak trudno jest przełożyć wiele słów czy fraz.
Ale dwa zacytowane wcześniej przykłady nie zostały przełożone ani wiernie ani pięknie. Takiego wariantu już nie akceptuję.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Jiloo »

Eremita pisze: 22 maja 2019, 13:43 Ale dwa zacytowane wcześniej przykłady nie zostały przełożone ani wiernie ani pięknie.
Akurat Monastyr jest tak wierne angielskiej wersji, że bardziej się nie da.
No I brzmi dużo lepiej niż Klasztor, ale to już kwestia indywidualna.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 201 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Darkstorm »

Na dzień dzisiejszy, jakbym miał się czegoś czepnąć to tej karty: http://images.gildia.pl/_n_/planszowki/ ... /7-280.jpg

W angielskiej wersji jak widać napisano, że na koniec tury tracimy reputację.

W polskiej wersji, pominięto zwrot "na koniec tury" co było mylące. Odejmowałem sobie punkt reputacji a dopiero liczyłem wpływ i najmowałem jednostki :D
Nie pamiętam czy problem dotyczy akcji zaawansowanej czy podstawowej. Możliwe, że obu.
Takie małe "niedopaczenie" ze strony Portalu :wink:
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

Jiloo pisze: 22 maja 2019, 13:56
Eremita pisze: 22 maja 2019, 13:43 Ale dwa zacytowane wcześniej przykłady nie zostały przełożone ani wiernie ani pięknie.
Akurat Monastyr jest tak wierne angielskiej wersji, że bardziej się nie da.
Podobnie "wiernym" tłumaczeniem byłoby "Klasztor" na "Cloister".
W obu przypadkach słowa mają wspólne pochodzenie i podobne znaczenie.
Ale właśnie, podobne.
A "Monastery" i "Klasztor" mają takie samo znaczenie, to jest przypadek gdy istnieje tłumaczenie jeden do jednego.
Takie tłumaczenie jest wierne, bo przecież szukamy słowa o najbliższym znaczeniu do oryginału, nie o najbliższej budowie.
A "Monastyr"? W języku polskim było używane do określania klasztorów ze wschodnich odłamów chrześcijaństwa. Prawosławie, grekokatolicyzm, te sprawy. Trochę węższe znaczenie niż generyczne "Klasztor".
A dzisiaj "Monastyr" jest też słowem przestarzałym.
Używanie słów przestarzałych ma na ogół konkretny cel, jest dodatkową informacją. W grze takiej jak ta służyłoby zapewne wzmocnieniu pewnego określonego klimatu.
Ale oryginalne "monastery" nie jest słowem przestarzałym. Użycie słowa przestarzałego gdy w oryginale było użyte aktualne dodaje informację której w oryginale nie było.
Tak więc uważam że "klasztor" jest tłumaczeniem zarówno pięknym jak i wiernym. Natomiast "monastyr" jest fantazją tłumacza który zapewne pomyślał coś w guście "A, użyję takiego starego fajnego słówka".
Zapewne wiele osób się z nim zgodzi że dodaje to smaczku, i nie ma w tym nic złego.
Ale z punktu widzenia mojego prywatnego "kodeksu etyki tłumacza" został tutaj popełniony drobny grzeszek. Malutki, znam przykłady dużo większych.

Edit:
Darkstorm pisze: 22 maja 2019, 14:22Na dzień dzisiejszy, jakbym miał się czegoś czepnąć to tej karty: http://images.gildia.pl/_n_/planszowki/ ... /7-280.jpg

W angielskiej wersji jak widać napisano, że na koniec tury tracimy reputację.

W polskiej wersji, pominięto zwrot "na koniec tury" co było mylące.
No i mamy pierwszy grzech śmiertelny czyli zmiana działania karty. I jestem na 90% pewien że w wersji Lacerty nie było tu błędu.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 14:33 przez Eremita, łącznie zmieniany 1 raz.
_leigam_
Posty: 942
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: _leigam_ »

Eremita pisze: 22 maja 2019, 14:27 Używanie słów przestarzałych ma na ogół konkretny cel, jest dodatkową informacją.
Na przyklad tym celem moze byc zabieg marketingowy. Odniesirnie sie do wlasnego produktu o tej wlasnie nazwie.

I tak, zgadzam sie, slabe.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 14:34 przez _leigam_, łącznie zmieniany 1 raz.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

_leigam_ pisze: 22 maja 2019, 14:32
Eremita pisze: 22 maja 2019, 14:27Używanie słów przestarzałych ma na ogół konkretny cel, jest dodatkową informacją.
Naprzyklad tym celem moze byc zabieg marketingowy. Odniesirnie sie do wlasnego produktu o tej wlasnie nazwie.
O, nie znałem tej gry. No, to jest ciekawa możliwość.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: pavel »

Byłem przekonany, że tak właśnie będzie, skoro wszystko poszło w jednej drukarni. Być może sam projekt jest odmienny w przypadku podstawki i dodatków? W każdym razie nie żałuję, że zostałem przy wydaniu Lacerty i jednocześnie rozumiem osoby narzekające na wady, bo dziwne, że takiej prostej rzeczy teraz nie dało się wykonać. Po prostu Wizkids to olewusy...
Tak ale sama podstawka Lacerty to 60% funu z tej gry. A dodatki to prócz różnic w kolorach , to jeszcze inne rozmiary żetonów i język EN. Także wydanie portalu i tak wychodzi na lepsze.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: raj »

Eremita pisze: 22 maja 2019, 14:27 Ale oryginalne "monastery" nie jest słowem przestarzałym. Użycie słowa przestarzałego gdy w oryginale było użyte aktualne dodaje informację której w oryginale nie było.
Tak więc uważam że "klasztor" jest tłumaczeniem zarówno pięknym jak i wiernym. Natomiast "monastyr" jest fantazją tłumacza który zapewne pomyślał coś w guście "A, użyję takiego starego fajnego słówka".
Aktualnie w naszej (polskiej) kulturze słowo klasztor ma ścisłe powiązanie skojarzeniowe z religią katolicką.
Monastyr przez swoją archaiczność kojarzy się z innymi religiami, zwłaszcza pogańskimi.
To zapewne było powodem zastosowania takiego tłumaczenia.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 573 times
Been thanked: 1028 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: RUNner »

pavel pisze: 22 maja 2019, 14:54
Byłem przekonany, że tak właśnie będzie, skoro wszystko poszło w jednej drukarni. Być może sam projekt jest odmienny w przypadku podstawki i dodatków? W każdym razie nie żałuję, że zostałem przy wydaniu Lacerty i jednocześnie rozumiem osoby narzekające na wady, bo dziwne, że takiej prostej rzeczy teraz nie dało się wykonać. Po prostu Wizkids to olewusy...
Tak ale sama podstawka Lacerty to 60% funu z tej gry. A dodatki to prócz różnic w kolorach , to jeszcze inne rozmiary żetonów i język EN. Także wydanie portalu i tak wychodzi na lepsze.
Ale nie na tyle lepsze żebym sprzedawał wydanie Lacerty z LL. Zwłaszcza, że mam autorski organizer wydrukowany w drukarce 3D, a do nowego pudełka by nie pasował ;)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: pavel »

RUNner pisze: 22 maja 2019, 15:13
pavel pisze: 22 maja 2019, 14:54
Byłem przekonany, że tak właśnie będzie, skoro wszystko poszło w jednej drukarni. Być może sam projekt jest odmienny w przypadku podstawki i dodatków? W każdym razie nie żałuję, że zostałem przy wydaniu Lacerty i jednocześnie rozumiem osoby narzekające na wady, bo dziwne, że takiej prostej rzeczy teraz nie dało się wykonać. Po prostu Wizkids to olewusy...
Tak ale sama podstawka Lacerty to 60% funu z tej gry. A dodatki to prócz różnic w kolorach , to jeszcze inne rozmiary żetonów i język EN. Także wydanie portalu i tak wychodzi na lepsze.
Ale nie na tyle lepsze żebym sprzedawał wydanie Lacerty z LL. Zwłaszcza, że mam autorski organizer wydrukowany w drukarce 3D, a do nowego pudełka by nie pasował ;)
A to zmienia postać rzeczy. Tezla miała większe żetony, a LL tak naprawdę jest wystarczającym dodatkiem by czerpać z niej to co najlepsze. A czy na pewno jest tak dużo "złych" wersji PL, czy to jednak osobne przypadki. Moja EN ma tylko różnice w czerwonych potworach. A jeszcze jedno. Poprzednia wersja różniła się też odcieniami kafli terenu i imo to było chyba największym minusem poprzedniej wersji.
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: c08mk »

pavel pisze: 22 maja 2019, 15:21 ...A czy na pewno jest tak dużo "złych" wersji PL, czy to jednak osobne przypadki. Moja EN ma tylko różnice w czerwonych potworach. A jeszcze jedno. Poprzednia wersja różniła się też odcieniami kafli terenu i imo to było chyba największym minusem poprzedniej wersji.
U mnie w angielskiej wersji są niewielkie różnice odcieni na żetonach i kartach jednostek. Dwa polskie egzemplarze, które przeszły przez moje ręce miały bardziej widoczne różnice odcieni na żetonach i niewielkie różnice odcieni na kaflach z tym, że kafle w tym samym odcieniu były i z podstawki i z dodatku. Różnice w odcieniach kart w wersji PL były przede wszystkim na kartach opisów terenu czyli bez efektu na grę ale różnica była tak mocna, że wyglądało to jak dwie osobne talie.
_leigam_
Posty: 942
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: _leigam_ »

Darkstorm pisze: 22 maja 2019, 14:22 Na dzień dzisiejszy, jakbym miał się czegoś czepnąć to tej karty: http://images.gildia.pl/_n_/planszowki/ ... /7-280.jpg

W angielskiej wersji jak widać napisano, że na koniec tury tracimy reputację.

W polskiej wersji, pominięto zwrot "na koniec tury" co było mylące. Odejmowałem sobie punkt reputacji a dopiero liczyłem wpływ i najmowałem jednostki :D
Nie pamiętam czy problem dotyczy akcji zaawansowanej czy podstawowej. Możliwe, że obu.
Takie małe "niedopaczenie" ze strony Portalu :wink:

O kurde, rzeczywiście na polskiej tego nie ma. Znowu się Portal popisał. Nie wierzyłem że sobie pozwolą na takie wtopy a jednak mnie zaskoczyli. Gratulacje.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: c08mk »

_leigam_ pisze: 22 maja 2019, 16:55 O kurde, rzeczywiście na polskiej tego nie ma. Znowu się Portal popisał. Nie wierzyłem że sobie pozwolą na takie wtopy a jednak mnie zaskoczyli. Gratulacje.
To dobra para z WizzKids, który w ultimate też obciął jedną ważną zasadę w instrukcji. Abilities and Attack Types czyli zdolności i typy ataku są to osobne efekty do których czasem nawiązują karty czy umiejętności (chyba Tovak ma jakąś obronę która zlicza zdolności przeciwnika). Oryginalnie jest zapis gdzie ataki Ice, Fire, Coldfire, Summon i Multiple są to typy ataków (i się nie wliczają do zliczanych zdolności). W nowej instrukcji ten zapis jest pominięty, a typy ataków ciągle są na liście zdolności na końcu instrukcji.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: GrzeL »

Darkstorm pisze: 22 maja 2019, 14:22 Na dzień dzisiejszy, jakbym miał się czegoś czepnąć to tej karty: http://images.gildia.pl/_n_/planszowki/ ... /7-280.jpg

W angielskiej wersji jak widać napisano, że na koniec tury tracimy reputację.

W polskiej wersji, pominięto zwrot "na koniec tury" co było mylące. Odejmowałem sobie punkt reputacji a dopiero liczyłem wpływ i najmowałem jednostki :D
Nie pamiętam czy problem dotyczy akcji zaawansowanej czy podstawowej. Możliwe, że obu.
Takie małe "niedopaczenie" ze strony Portalu :wink:
Na przyszłość polecam zapoznanie się z instrukcją przed rozgrywką.
Instrukcja s. 8 pisze:Sprawdź pozycję swojego żetonu Tarczy na torze Reputacji.
Otrzymujesz Wpływ (pozytywny lub negatywny) równy modyfikatorowi widocznemu w momencie rozpoczęcia negocjacji z ludnością. Późniejsze zmiany Reputacji podczas tej samej tury nie wpływają na modyfikator otrzymanego Wpływu.
Porównujesz tekst na karcie z dwóch różnych wydań, w wersji Ultimate Edition, jaką wydał Portal, polski tekst na karcie jest tożsamy z angielskim, co można zauważyć np. w tym unboxingu w 21:02.
Eremita pisze: 22 maja 2019, 14:27 No i mamy pierwszy grzech śmiertelny czyli zmiana działania karty. I jestem na 90% pewien że w wersji Lacerty nie było tu błędu.
Nie mamy.
_leigam_ pisze: 22 maja 2019, 16:55 O kurde, rzeczywiście na polskiej tego nie ma. Znowu się Portal popisał. Nie wierzyłem że sobie pozwolą na takie wtopy a jednak mnie zaskoczyli. Gratulacje.
Bo być nie powinno.
ODPOWIEDZ