Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
dżodżo
Posty: 114
Rejestracja: 13 lip 2017, 19:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: dżodżo »

Dokładnie, polecam zaznajomienie się z zasadami zanim zacznie się na ich temat wypowiadać. Dodatek zmienił pewne koncepcje, jest cały rozdział temu poświęcony.
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 199 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Darkstorm »

Dzięki. Macie rację, jednak uwagi sugerujące niezapoznanie się z zasadami mogliście sobie darować. Przy takiej ilości zasad normalnym jest, że można coś pominąć lub zapomnieć.
A jak wiadomo zazwyczaj jest tak, że gdy karta stoi w sprzeczności z ogólnymi zasadami to tekst na karcie jest ważniejszy.
Uważam, główny wydawca mógł zostawić ten zapis o końcu tury.
dżodżo
Posty: 114
Rejestracja: 13 lip 2017, 19:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: dżodżo »

Po prostu do zasad MK trzeba podejść trochę inaczej niż do większości gier. Zasady tu są bardzo precyzyjne i dodatkowo były zmieniane w dodatku, aczkolwiek w sposób dość subtelny i w niektórych przypadkach nie robiący wielkiej różnicy poza kilkoma sytuacjami.
Dlatego dla ludzi, którzy chcą zacząć przygodę z tą grą, polecam gorąco po pierwsze - rozegrać „First Reconnaissance” wg książeczki Walkthrough, po drugie - nie spieszyć się z dodatkiem, tylko łupać w podstawkę (jak gra podejdzie to podstawka absolutnie nie znudzi, jest fantastyczną, kompletną grą). Można oczywiście tego nie robić, ale mam wrażenie, że trzymanie się tej reguły bardzo pomoże w zrozumieniu zasad, że się tak wyrażę, w sposób kompletny i świadomy - tu znów w nawiązaniu do zmian wprowadzonych w Lost Legion. O Tezli nie wspominam, bo tam żadnych przełomowych zmian nie ma.
Satanski

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Satanski »

Jools pisze: 22 maja 2019, 11:34 A Ignacy Trzewiczek gdy dostał próbną sztukę gry zatwierdzał w przekonaniu że odcienie żetonów/kart nie są aż tak widoczne i że "jest dobrze".
Taa... instrukcje do Pierwszych Marsjan też były dobre.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

GrzeL pisze: 22 maja 2019, 18:05
Eremita pisze: 22 maja 2019, 14:27 No i mamy pierwszy grzech śmiertelny czyli zmiana działania karty. I jestem na 90% pewien że w wersji Lacerty nie było tu błędu.
Nie mamy.
dżodżo pisze: 22 maja 2019, 18:38Dodatek zmienił pewne koncepcje, jest cały rozdział temu poświęcony.
Zgaduję że "dodatek" to edycja Ultimate, i że teraz wszystkie zmiany reputacji są na koniec tury przez co zapis na karcie Intimidate stał się zbędny.
Jeśli o coś takiego chodzi, to poczuwam się do winy - nic nie słyszałem o tym że Ultimate zmienia jakiekolwiek zasady więc nie widziałem sensu wertować jeszcze raz tej samej instrukcji.
Dodam do listy lektur.
Byłoby genialnie gdyby gdzieś było podsumowanie zmian, ale na razie nie znalazłem.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: raj »

https://boardgamegeek.com/article/29740960#29740960
Manual: We went over this and not only fixed spelling and grammatical issues, we scoured the forums and player knowledge and fixed what we thought needed fixing. Did we get everything? I do not know. We did put Lost Legion rules that affected base game rules into the base game. Any duplicated replaced cards are where they should be: so there isn't a Lost Legion version of a fixed card form the base game that replaces that base game card - the cards should all be correct and where they belong.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: lazarro »

Wczoraj rozegrałem "Pierwszy rekonesans". To moja pierwsza rozgrywka...i ostatnia... Do sprzedania...

Żarty na bok.

Partia solo bez Wirtualnego Gracza + rozłożenie i złożenie zajęło mi 3 godzinki. Mimo dwukrotnego przeczytania zasad+Reguł było trochę wertowania w celu weryfikacji czy się nie pomyliłem co przeciągnęło w czasie rozgrywkę. Natomiast nie rozpatrzyłem wszystkich pojawiających się zdarzeń na mapie gdyż nie wypełniłbym celu scenariusza.
Gra jest duża i nie banalna. Wiele decyzji, zarządzanie ręką, różnorodna taktyka na wrogów, sporo scenariuszy w podstawce sprawiają że ta gra szybko się nie znudzi. Zagram drugi raz w ten sam scenariusz znając lepiej zasady panujące w "Pierwszym rekonensansie".
Zanim zagrałem na wish liście miałem Gloomhaven pl ale teraz zaczynam się wahać nad zakupem gdyż obie gry są spore a do przejścis GH potrzeba wiele czasu.
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Super »

Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję :wink:
_leigam_
Posty: 942
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: _leigam_ »

Super pisze: 23 maja 2019, 10:52 Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję :wink:
Proponuje dac druga szanse poprzedniemu postowi ;)
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: RUNner »

lazarro pisze: 23 maja 2019, 10:30 Partia solo bez Wirtualnego Gracza + rozłożenie i złożenie zajęło mi 3 godzinki.
Całkiem szybko się uwinąłeś. Mi to chyba zabrało trochę więcej czasu, ale dokładnie nie pamiętam. Z każdą partią setup będzie szybszy, ale przede wszystkim sama rozgrywka zyska na dynamice. Inna sprawa, jeśli jesteś typem optymalizatora, to moje założenie może się nie sprawdzić ;)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: GrzeL »

Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.
Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.

W angielskiej instrukcji jest to dobrze opisane.
Instrukcja EN s. 8 pisze:When using a red card, or a Unit ability that costs red mana to activate, any effect, other than Attack or Block effects, have no effect when targeting enemies with Fire resistance.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Gambit »

GrzeL pisze: 23 maja 2019, 11:25 Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.
Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.

W angielskiej instrukcji jest to dobrze opisane.
Instrukcja EN s. 8 pisze:When using a red card, or a Unit ability that costs red mana to activate, any effect, other than Attack or Block effects, have no effect when targeting enemies with Fire resistance.
Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: lazarro »

Super pisze: 23 maja 2019, 10:52 Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję :wink:
MK podeszło. Jak napisałem jest niebanalny. Skoro pierwsza rozgrywka przyniosła mi radochę z rozkminiania zasad i optymalizacji tego co mam na ręce oraz klimat, to wyobraź sobie co będzie po opanowaniu reguł i poznawaniu scenariuszy. Skoro MK ma do zaoferowania aż tyle i jest to gra na bardzo długi czas to zacząłem zastanawiać się nad sensem kupowania GH. Ale znając życie kupię nawet gdybym miał ograć w dalszej przyszłości.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

Eremita pisze: 23 maja 2019, 09:28Zgaduję (...) że teraz wszystkie zmiany reputacji są na koniec tury przez co zapis na karcie Intimidate stał się zbędny.
Byłem blisko.
Porównałem sobie odpowiedni zapis ze starej i nowej instrukcji. Jeśli ktoś jeszcze jest ciekaw to poniżej zestawienie:
Obrazek
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Super »

lazarro pisze: 23 maja 2019, 11:43 MK podeszło. Jak napisałem jest niebanalny. Skoro pierwsza rozgrywka przyniosła mi radochę z rozkminiania zasad i optymalizacji tego co mam na ręce oraz klimat, to wyobraź sobie co będzie po opanowaniu reguł i poznawaniu scenariuszy. Skoro MK ma do zaoferowania aż tyle i jest to gra na bardzo długi czas to zacząłem zastanawiać się nad sensem kupowania GH. Ale znając życie kupię nawet gdybym miał ograć w dalszej przyszłości.
Pardon. Moja interpretacja była taka, że MK co prawda zrobił dobre wrażenie, ale ponieważ jest długi i skomplikowany to masz wątpliwości, więc tym bardziej lepiej sobie odpuścić GH, skoro jest podobne, a przy tym jeszcze większe i dłuższe.

Mimo wszystko (a może właśnie tym bardziej) nawołuję, żeby nie skreślać GH :lol:
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: GrzeL »

Gambit pisze: 23 maja 2019, 11:32 Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.
Przecież można zakatować ogniem albo zimnym ogniem Wroga odpornego na ogień.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

Gambit pisze: 23 maja 2019, 11:32
GrzeL pisze: 23 maja 2019, 11:25Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.
Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.(...)
Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.
Ale przecież ten zapis dotyczy wszystkich ataków, nie tylko zwykłych. W tej składni odporność na ogień staje się niewrażliwoscią na ogień.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Jan_1980 »

Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: pavel »

Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Strategiczna. Tło fabularne jest dosyć płytkie, zero tekstu na kartach, ale nie znaczy, że nie działa na wyobraźnię. Fajnie jest być Mage Knight'em.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Eremita »

Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Jeśli zależy Ci na zwycięstwie w scenariuszu to zdecydowanie strategiczna.
Ale jeśli przegrana Cię nie martwi i nie będziesz optymalizował każdego swojego ruchu to staje się przygodowa. O ile podobnie rozumiemy określenie "przygodowa".

Ogółem, raczej strategiczna.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: ramar »

Raczej jest taktyczna :D
Migello84
Posty: 41
Rejestracja: 06 sty 2018, 19:56
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Migello84 »

Mam pytanie do osób, które zmawiały MK w przedsprzedaży w Portalu. Jak z jakością i ogólną przydatnością tych mat w trakcie rozgrywki ?:) Na ostatnim live prezes mówił, że bedą do dokupienia oddzielnie, a z tego co patrzę po sklepach w PL to nie widzę podobnych.
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: lazarro »

Wczoraj odebrałem od playmaty.pl i mnie sie podoba. Dobrze spełnia swoją funkcję. Ciekawe jaką cenę zapoda Portal.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Halloween »

Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Klimatu jest mniej niz w grach przygodowych np.Magia i Miecz. Ciezko tez fabularnie wytlumaczyc tak abstrakcyjny wzrost potegi postaci. Myslenia jest z 4razy wiecej jak w przygodowkach zwłaszcza, ze Twoj bohater ma mocno ograniczona mobilnosc. To bardziej optymalizacja gdzie co sie oplaci niz strategia. Zwlaszcza musisz myslec i liczyc gdzie pojsc.
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 199 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

Post autor: Darkstorm »

Gambit pisze: 23 maja 2019, 11:32

Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.
Hmm, chowańce mają blok wzmacniany maną.
Czy można to zaliczyć jako zagięcie Gambita? :D :D :D Można? można? można? :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ODPOWIEDZ