Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ajvven
Posty: 126
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: ajvven »

Ale przeciez dlugosc rozgrywki okresla liczba por dnia i nocy. Jak dobrze rozumiem to nie mozna stac w jednym miejscy w nieskonczonosc poniewaz gra ma skonczona liczbe rund dnia i nocy np 3-4.

Ok rozumiem, ze wtedy moge zamiast 3-4 kart zagrac jedna poniewaz nie ma timera. Wszystko jasne. Dzieki:)
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

Weź pod uwagę jeszcze to, że MK jest trudną do ogarnięcia na początku grą. Dlatego możesz odpuścić na kilka pierwszych rozgrywek Wirtualnego Gracza, aby bardziej się skupić na mechanice i swojej talii. Później jest niezbędny. Rundy określają czas i jakby się uprzeć to można grać bez WG, tylko wtedy znika cały sens MK - optymalizacja każdego ruchu i "wyciskanie" wszystkich możliwości z kart na ręce.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: vegathedog »

Damon22 pisze: 07 sty 2020, 09:14 Weź pod uwagę jeszcze to, że MK jest trudną do ogarnięcia na początku grą. Dlatego możesz odpuścić na kilka pierwszych rozgrywek Wirtualnego Gracza, aby bardziej się skupić na mechanice i swojej talii. Później jest niezbędny. Rundy określają czas i jakby się uprzeć to można grać bez WG, tylko wtedy znika cały sens MK - optymalizacja każdego ruchu i "wyciskanie" wszystkich możliwości z kart na ręce.
Bez sensu grać w MK bez wirtualnego gracza. Zero emocji. Przecież to w żaden sposób nie komplikuje rozgrywki. Przerzuca się tylko karty, które są czasomierzem i batem jednocześnie.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

vegathedog pisze: 07 sty 2020, 12:46 Bez sensu...
Czytałeś mojego posta czy tylko rzuciłeś okiem?
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: vegathedog »

Damon22 pisze: 07 sty 2020, 13:41
vegathedog pisze: 07 sty 2020, 12:46 Bez sensu...
Czytałeś mojego posta czy tylko rzuciłeś okiem?
Z tego co czytam, to napisałeś, żeby na kilka rozgrywek odpuścić WG, tylko że 1 rozgrywka w MK trwa co najmniej 1,5h solo, to kilka rozgrywek to zakładam, że 3 czyli przez 4,5h trzeba by grać bez emocji. Można się zrazić do gry. Zresztą mechanika samego WG jest banalnie prosta, więc nie widzę sensu jej pomijać, tylko trzeba grać od początku zgodnie z zasadami i cieszyć się z otrzymywanych batów na początku.
Jama10
Posty: 19
Rejestracja: 15 gru 2018, 20:52
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Jama10 »

Witam,
Może zna ktoś termin wydania dodruku Mage Knight?
ajvven
Posty: 126
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: ajvven »

vegathedog pisze: 07 sty 2020, 16:04
Damon22 pisze: 07 sty 2020, 13:41
vegathedog pisze: 07 sty 2020, 12:46 Bez sensu...
Czytałeś mojego posta czy tylko rzuciłeś okiem?
Z tego co czytam, to napisałeś, żeby na kilka rozgrywek odpuścić WG, tylko że 1 rozgrywka w MK trwa co najmniej 1,5h solo, to kilka rozgrywek to zakładam, że 3 czyli przez 4,5h trzeba by grać bez emocji. Można się zrazić do gry. Zresztą mechanika samego WG jest banalnie prosta, więc nie widzę sensu jej pomijać, tylko trzeba grać od początku zgodnie z zasadami i cieszyć się z otrzymywanych batów na początku.
Win/win.

Skorzystałem z jednej i drugiej porady także dziękuje :). Pierwsza rozgrywka szkoleniowa bez wirtualnego gracza a druga i kolejne już z wirtualnym.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

ajvven pisze: 07 sty 2020, 16:23 Win/win.
Skorzystałem z jednej i drugiej porady także dziękuje :)
Widzisz, my grzecznie dotarliśmy do konsensusu jakim jest stwierdzenie, że emocje z grania z WG są dość subiektywne. Powtarzam, że chodzi o jedną/kilka rozgrywek bez pamiętania o dodatkowej talii, dodawania do niej kart i kryształów. Powiem, tak: na wiele gier jakie mam za sobą WG skończył rundę kilka razy. Stanie, leczenie i ogólnie marnotrawienie czasu w tej grze się nie opłaca, bo się nie wzmacniasz. A to jest najważniejsze i na na to jest mało czasu. Z wirtualnym i bez niego.
Twój pomysł jest dobry, sam zobaczysz różnicę. Solo gram z WG, ale nie czuję, żeby przeszkadzał w upływie czasu.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: vegathedog »

Damon22 pisze: 07 sty 2020, 20:20
ajvven pisze: 07 sty 2020, 16:23 Win/win.
Skorzystałem z jednej i drugiej porady także dziękuje :)
Stanie, leczenie i ogólnie marnotrawienie czasu w tej grze się nie opłaca, bo się nie wzmacniasz.
Jak postoisz 3 tury w kopalni, to kryształów trochę przybędzie, a kart dalej tyle samo na ręku i w talii. Z WG tak sobie nie postoisz, a bez WG wypacza się trudność rozgrywki, z której płynie największa satysfakcja. Jak jeszcze masz rany na ręce to w kopalni można odpocząć, aż kości będą bolały, a potem, z pełnymi kieszeniami kryształów to już można przyp... komu popadnie.😉
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

vegathedog pisze: 07 sty 2020, 22:09 Jak postoisz 3 tury w kopalni, to kryształów trochę przybędzie, a kart dalej tyle samo na ręku i w talii.
5. Jeśli nie rezygnujesz ze swojej tury, masz dwie możliwości: możesz rozegrać zwykłą turę lub odpocząć.
a. W obu przypadkach, podczas lub na koniec swojej tury, musisz zagrać lub odrzucić co najmniej jedną kartę. Wyjątkiem, gdy nie zagrywasz żadnej karty, jest sytuacja, w której na początku tury nie masz kart na ręce, a w twojej talii Czynów wciąż są karty.

Z instrukcji :wink:
Olgierd
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2020, 19:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Olgierd »

Czy wiadomo coś o dodruku Mage Knight Ultimate Edition PL?
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: manicminer »

Olgierd pisze: 15 sty 2020, 08:45 Czy wiadomo coś o dodruku Mage Knight Ultimate Edition PL?
Znalazłem sklep gdzie można robić preorder na 31.03.2020
Ale wydaje mi się że po prostu jeszcze nie na ustalonej daty.
kotti7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2018, 22:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: kotti7 »

Lost Legion odnalazł się w ... górach. Dodałem makiety skał. Dla mnie wyglądają lepiej niz te 2D. Czy ktoś zna jeszcze inne sposoby na ulepszenie map, obszarów czy kostek? Ciekawym pomysłem wydaje się zrobienie morza. Są to podobnie jak góry obszary niedostępne dla bohaterów i dlatego nie muszą mieć płaskiej powierzchni. Tyle, że pierwsze wersje wody wyglądają średnio. Jakieś pomysły?


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pawluus_3
Posty: 84
Rejestracja: 05 mar 2015, 11:27
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: pawluus_3 »

Ja dokupiłem transparentne, akrylowe kryształi jako znaczniki many. Dla mnie są ładniejsze. Portal dodawał chyba takie do preorderów z ich sklepu.
Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 92
Rejestracja: 13 sty 2020, 07:46
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Vallarr »

Głupie pytanie z serii głupich pytań (przeczytałem tylko ostatnich 20 stron tematu, przepraszam jeżeli padło wcześniej) - dopiero dorwałem Ultimate. Powinienem przed pierwszymi grami wyjąc z talii karty od 287 w górę, oraz tereny z pierwszego dodatku? Znaczniki wrogów z dodatków?
Nie ma takiej informacji w instrukcji, nie wiem czy są dostosowane do pierwszych gier, czy zupełnie nie. Na logikę powinienem, ale logika sobie, a nie widzę w podręczniku i mnie kusi, żeby nie kombinować, tylko używać pełnej talii i wszystkich znaczników wrogów.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Ardel12 »

Vallarr pisze: 16 sty 2020, 08:43 Głupie pytanie z serii głupich pytań (przeczytałem tylko ostatnich 20 stron tematu, przepraszam jeżeli padło wcześniej) - dopiero dorwałem Ultimate. Powinienem przed pierwszymi grami wyjąc z talii karty od 287 w górę, oraz tereny z pierwszego dodatku? Znaczniki wrogów z dodatków?
Nie ma takiej informacji w instrukcji, nie wiem czy są dostosowane do pierwszych gier, czy zupełnie nie. Na logikę powinienem, ale logika sobie, a nie widzę w podręczniku i mnie kusi, żeby nie kombinować, tylko używać pełnej talii i wszystkich znaczników wrogów.
Potwory można zostawić z kartami bodaj tak samo. IMHO po 2 partiach stwierdziłem, że gra jest zbyt skomplikowana, a poszukiwanie co robi dany wróg na kilku kartkach po prostu męczące. Obecnie gram wyłącznie w podstawowy komplet. Wysortowanie tego długo nie zajmuje. Szkoda tylko, że wypraska jest beznadziejna i nie ułatwia podziału.
Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 92
Rejestracja: 13 sty 2020, 07:46
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Vallarr »

Ok, dzięki, to w sumie nie będę za łakomy i na razie wyjmę. Natomiast dobrze wiedzieć, że nie przeszkadzają, może będę dorzucał stopniowo :)
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Rigidigi »

W sklepie Portalu ponownie przedsprzedaż Mage Knighta wraz z dodatkami, tak jak to było za pierwszym razem. Czyli 4xmata + kryształki.
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.

Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: MrAtrion »

Ciekawe czy poprawili niedociągnięcia.
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: trx89 »

Rigidigi pisze: 20 sty 2020, 16:57 W sklepie Portalu ponownie przedsprzedaż Mage Knighta wraz z dodatkami, tak jak to było za pierwszym razem. Czyli 4xmata + kryształki.
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.

Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
Jakie jest zastosowanie tych mat? To zwykłe podkładki? Przymierzam się do Mage Knight i zastanawiam się czy warto dopłacać najpierw do wersji Ultimate a jeśli już to czy brać od wydawcy z dodatkami za 140 zł więcej.
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 330
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: skiba »

trx89 pisze: 22 sty 2020, 10:37
Rigidigi pisze: 20 sty 2020, 16:57 W sklepie Portalu ponownie przedsprzedaż Mage Knighta wraz z dodatkami, tak jak to było za pierwszym razem. Czyli 4xmata + kryształki.
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.

Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
Jakie jest zastosowanie tych mat? To zwykłe podkładki? Przymierzam się do Mage Knight i zastanawiam się czy warto dopłacać najpierw do wersji Ultimate a jeśli już to czy brać od wydawcy z dodatkami za 140 zł więcej.
Mata organizuje Ci przestrzeń do gry.

Gra ogólnie jest wielka, po stole wala się sporo kart. Ja gram głównie solo i na jednej z mat kładę karty "z rynku" (jednostki, czarny, umiejętności), a na drugiej gram. Mam na niej miejsce na jednostki, kryształy many, kartę strategii, żetony umiejętności itd. Mata ogólnie bardzo ułatwiła mi rozgrywkę w sensie organizacyjnym.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: trx89 »

skiba pisze: 22 sty 2020, 12:17
trx89 pisze: 22 sty 2020, 10:37
Rigidigi pisze: 20 sty 2020, 16:57 W sklepie Portalu ponownie przedsprzedaż Mage Knighta wraz z dodatkami, tak jak to było za pierwszym razem. Czyli 4xmata + kryształki.
Jeśli komuś zależy na matach, to cena wydaje się być atrakcyjna 499zł.

Ciekawe jak będzie się sprzedawał drugi nakład?
Jakie jest zastosowanie tych mat? To zwykłe podkładki? Przymierzam się do Mage Knight i zastanawiam się czy warto dopłacać najpierw do wersji Ultimate a jeśli już to czy brać od wydawcy z dodatkami za 140 zł więcej.
Mata organizuje Ci przestrzeń do gry.

Gra ogólnie jest wielka, po stole wala się sporo kart. Ja gram głównie solo i na jednej z mat kładę karty "z rynku" (jednostki, czarny, umiejętności), a na drugiej gram. Mam na niej miejsce na jednostki, kryształy many, kartę strategii, żetony umiejętności itd. Mata ogólnie bardzo ułatwiła mi rozgrywkę w sensie organizacyjnym.
Dzięki za odpowiedź. Ja też głównie będę grał sam lub w 2 osoby. Poszukałem trochę i widzę, że te maty mają wyznaczone miejsca na karty więc na pewno się przydają. Kupno oddzielnie to 60 zł/sztuka (trochę przesadzili). Będę musiał to przemyśleć. Najwyżej dokupię jedną już po otrzymaniu gry.
_leigam_
Posty: 943
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: _leigam_ »

jest mata w plikach na bgg, wydrukować tylko na papierze fotograficznym i przykleić na karton. Ja w ten sposób robiłem sobie do innej gry, używałem kartonu bodajże 2mm, rozwiązanie bardzo tanie, spełnia takie same funkcje i można prosto i szybko sobie zrobić.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
trx89
Posty: 85
Rejestracja: 14 sty 2020, 23:42
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: trx89 »

_leigam_ pisze: 22 sty 2020, 12:53 jest mata w plikach na bgg, wydrukować tylko na papierze fotograficznym i przykleić na karton. Ja w ten sposób robiłem sobie do innej gry, używałem kartonu bodajże 2mm, rozwiązanie bardzo tanie, spełnia takie same funkcje i można prosto i szybko sobie zrobić.
Dzięki za podpowiedź - świetny pomysł. Średnio uśmiecha mi się płacić 150 zł za takie podkładki.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: pinata »

Czy pierwsze wydanie wersji Ultimate (od Portalu) miało problemy z jakością komponentów i/lub tłumaczeniem?
ODPOWIEDZ