Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: adikom5777 »

Bri pisze:Mam zamiar to zrecenzować na dniach, szkoda że nie obsiewa się tam pól, nie ma też tego co dyktuje grę w dużej Agricoli - czyli karmienia rodziny, ryzyka i nerwów z tym związanych. Taka lajtowa hodowla.
Bo to jest inna gra. To jest 30 minutowa gra o hodowli zwierząt, a jak brakuje Ci obsiewania i żywienia to zagraj w Agricolę.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: zephyr »

obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli

[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: bartek_mi »

zephyr pisze:obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli

[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.


Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek :)

edit: zgodnie z tym co koledzy nizej mi uswiadomili z rozgrywaniem akcji jest tak jak w duzej agricoli
Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 09:54 przez bartek_mi, łącznie zmieniany 4 razy.
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
pawel1454
Posty: 231
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:11
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: pawel1454 »

bartek_mi pisze:W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
To ciekawe, co napisałeś.
Agricola - instrukcja, s. 4 pisze:Gracz rozpoczynający wybiera jednego z członków rodziny i przemieszcza go z chaty na dowolne pole akcji, po czym wykonuje daną akcję (lub akcje) związane z tym polem. Następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejni gracze wybierają jednego członka rodziny, umieszczają go na polu akcji i wykonują ją. Faza Praca trwa tak długo, aż wszyscy członkowie rodzin zostaną umieszczeni na polach akcji.
W świetle powyższego cytatu nie ma podstawowej, Twoim zdaniem, różnicy między obiema Agricolami.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Geko »

bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: bartek_mi »

Geko pisze:
bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
Tak to jest jak się gra w agricole raz na pol roku. Czyli jest dokladnie jak w agricoli...
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Posty: 469
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: tajemniczy_padalec »

Geko pisze:W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
Chwalić Boga, już myślałem, że całe życie źle w Agricolę grałem.

A bardziej w temacie: opis końcowego punktowania wydaje mi się niejasny. Czy każde zwierzę jest warte jeden punkt, plus za jeden za np. owcę od trzynastej w górę, plus to, co nad stosowną kolumną?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Veridiana »

Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Posty: 469
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: tajemniczy_padalec »

Veridiana pisze:Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 629 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: bogas »

tajemniczy_padalec pisze: Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...
Bo wcześniej są przedziały 9-10 to punkt 11-12 to 2 punkty, a od 13 już po punkcie leci za każdą.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Perpetka »

O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small

Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:

* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 629 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: bogas »

Perpetka pisze:O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small

Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:

* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Dokładnie tak.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Perpetka »

Pokusiłam się o samoróbkę. Bardzo fajna gra. Idealna, kiedy nie ma się czasu na dużą Agri (nam zeszło 45 minut, z kimś, kto tak nie laguje, jak mój, byłoby faktycznie pół godziny).

Nie ma się wcale poczucia, że jest to Agricola minus minus. Mimo pozornie prostych reguł, ma sporo głębi i nieoczywistych decyzji. Chciałoby się tyle zrobić, a tu tylko 8 rund. Permanentnie do jaiegoś super błyskotliwego planu brakowało mi "tylko jednego surowca".

Jedyne, co mi się nie podoba, to tłumaczenie tytułu ;) Czemu nie "wszystkie stworzenia duże i małe"?
Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Posty: 469
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: tajemniczy_padalec »

Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)

Miłego czytania :)
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Veridiana »

Fajny opis, ale czemu się kolega uparł, że członków rodziny jest po dwa na gracza skoro jest ich po trzy? :wink:

Ups. To niemalże literówka :wink: Zresztą, już jej nie ma :twisted:
Awatar użytkownika
siemian
Posty: 114
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: siemian »

tajemniczy_padalec pisze:Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)

Miłego czytania :)
Mimo że grę już posiadam to chętnie przeczytałem, a stronę wrzucam do czytnika RSS.

PS Żeby nie odchodzić od tematu dodam, że po kilku rozgrywkach wyrobiłem sobie opinię na temat tej gry. Zdążyłem ją polubić (a jestem fanem cięższych gier, m.in. "dużej Agricoli") i pełni u mnie funkcję wypełniacza, gdy mam więcej niż 15 minut, a mniej niż 1.5 godziny.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Veridiana »

Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę :?: :!: :?: :!: :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: konev »

Veridiana pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę :?: :!: :?: :!: :evil: :evil: :evil:
Prawem idealnej Paulszczyzny Pan i Władca :twisted:
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Posty: 469
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: tajemniczy_padalec »

:oops: Bardzo przepraszam - to moja wina. Obsunęła mi się ręka w czasie odpowiadania i zamiast "cytuj", kliknąłem "zmień", dopisałem na szybko swoją linijkę, pacnąłem wyślij i... wyszedł bardzo głupi błąd.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Veridiana »

ok :D
nie wiedzialam, ze macie az taka wladze!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: yosz »

"with great power comes great responsibility" ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Geko »

tajemniczy_padalec pisze::oops: Bardzo przepraszam - to moja wina. Obsunęła mi się ręka w czasie odpowiadania i zamiast "cytuj", kliknąłem "zmień", dopisałem na szybko swoją linijkę, pacnąłem wyślij i... wyszedł bardzo głupi błąd.
Ooo, moderator nadużywa władzy, nadużywa, skandal :wink:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Bri »

bartek_mi pisze:Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek :)
Będzie tak jak z "Few Acres of snow", ale faktycznie brak czynnika losowego w tym "duelku" mocno ogranicza ochotę na kolejna partię. Cieszy za to fakt że wszystko rośnie i rozmnaża się jak na drożdżach.
bogas pisze:* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.

Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 629 times

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: bogas »

Bri pisze: Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.

Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.
Ale co zamotane? Liczenie na maksa upraszcza dołączony do gry bloczek z tabelą wyników. Liczę owce , liczę dziki i zapisuję... Potem patrzę na wpisaną liczbę owiec i na tabelkę z pudełka i... zapisuję. Co tu zamotanego? :shock:
A 17 owiec to 24 punkty nie 34 ;)
UncleLion
Posty: 512
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: UncleLion »

Trochę już czasu minęło od premiery i ostatniego wpisu na forum na temat tej wersji Agricoli. Pytanie do osób posiadających grę:
jak z regrywalnością czyli potencjalnie podstawowym zarzutem wobec tego tytułu?
ODPOWIEDZ