Teomachia (T. Bylina, A. Kwapiński, J. Wasilewski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: okon »

zakwas pisze:
Sienio pisze:
zakwas pisze:W ogóle, to strasznie po cichu przeszła rozsyłka i zakończenie akcji ze wspieram.to... ;)
Pisaliśmy o wysyłce i na Wspieram.to (jako aktualizacja) i na naszym FB i na naszej stronie. Może nie trąbiliśmy o tym szczególnie mocno, ale informowaliśmy o tym fakcie :)

Nie dostałem maila... :(

Anyway gra dotarła, jest kilka partii za mną, jest trochę plusów i trochę minusów, ale to może za jakiś czas napiszę. ;)



też dostałem już swoją wersję


a czego jest więcej + cz - ?


zagram dopiero w sobotę :(
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Teomachia

Post autor: zakwas »

Teraz plusów, ale przy pierwszym podejściu nie było tak dobrze. ;)
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: Adam Kwapiński »

Teomachia jest grą, z rodzaju easy to learn, hard to master. Przy pierwszym podejściu wiele rzeczy może zdawać się niezbalansowanych albo bezużytecznych ale wszystko ma swoją przyczynę. Oczywiście jak to w grach niesymetrycznych pewnie ciężko mówić o idealnym balansie. Co ciekawe po pierwszych grach za mocne uważa się bardzo często te bóstwa czy karty mitów, które po większej liczbie partii wydają się bardzo przeciętne. No i oczywiście trzeba pamiętać, że ogromną rolę w grze odgrywa licytacja - czasem jakość naszej talii bywa drugorzędna jeśli tylko wiemy kiedy się wycofać albo jak wciągnąć przeciwnika w kosztowne rozdanie.

Co do pytania o wersję duwosobową, a wieloosobową to problem dotyczył licytacji. W pierwotnej wersji nie było zasady desperacji i "pożyczania" żetonów z banku do wyrównywania stawki jeśli nie było nas na to stać. A z racji, że w Teo żetony czcicieli liczą się do naszej siły do pojawiał się problem gracza z mniejszą liczbą takich żetonów. Albo tworzył on sztuczny limit dla pozostałych graczy albo był z góry skazany na porażkę z powodu przewagi uzyskiwanej dzięki czcicielom umieszczonym w stawce. Teraz jak na to patrzymy z pozostałymi autorami to zbiera nas na śmiech jak mogliśmy nie wpaść na tak banalne rozwiązanie wcześniej. Szczególnie, że dwóch z nas swego czasu sporo czasu spędzało grając w pokera.
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: okon »

:) Tak pokerek uczy życia i pokory :)

to był genialny problem z mechaniką z texasa :) i według mnie jedyne słuszne rozwinięcie deckbuldingu . Choć na razie grałem sam ze sobą . Szkoda jedynie że niektóre karty mają brzydkie Arty :) to drobnostka ale ... jednak jest to minus .
Myślę że była to przyczyna przez którą wiele osób zrezygnowało z zakupu w 2012 .
Grafika na okładce nie jest zbyt ładna , podobnie prezentują się stare karty bogów i mitów. Te po liftingu są już spoko . Szkoda że większość kart nie doczekała się odświeżenia .

Ale sama mechanika to miód i rozpusta .


Sława
Kopyrda
Posty: 3
Rejestracja: 27 sty 2014, 14:08

Re: Teomachia

Post autor: Kopyrda »

Co się dzieje gdy zabraknie żetonów cudów w stawce a warunek bóstwa został spełniony? Przy sześciu żetonach nie jest trudno doprowadzić do takiej sytuacji, zwłaszcza w grze czteroosobowej - nie dostajemy żetonu czy można dobrać jakiś inny który go będzie symbolizował?
Odnośnie licytacji, można np. dodać proroka i cofnąć wiernego, żeby wyrównać podbicie innego gracza który dał 4 wiernych? Czy tylko wolno dokładać żetony?
I jeszcze jeden problem - jeden gracz ma same żetony wiernych natomiast inny dołożył do stawki kapłana i suma jego punktów jest nieparzysta - w jaki sposób zakończyć taką licytację, skoro nie będzie się dało jej wyrównać?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Yavi »

Kopyrda pisze:Co się dzieje gdy zabraknie żetonów cudów w stawce a warunek bóstwa został spełniony? Przy sześciu żetonach nie jest trudno doprowadzić do takiej sytuacji, zwłaszcza w grze czteroosobowej - nie dostajemy żetonu czy można dobrać jakiś inny który go będzie symbolizował?
Odnośnie licytacji, można np. dodać proroka i cofnąć wiernego, żeby wyrównać podbicie innego gracza który dał 4 wiernych? Czy tylko wolno dokładać żetony?
I jeszcze jeden problem - jeden gracz ma same żetony wiernych natomiast inny dołożył do stawki kapłana i suma jego punktów jest nieparzysta - w jaki sposób zakończyć taką licytację, skoro nie będzie się dało jej wyrównać?
Postaram się odpowiedzieć i przy okazji sprawdzę na ile zrozumiałem instrukcję ;)
1. Żetony cudu, co zauważył mój kolega ostatnio, są dwustronne - z jednej strony jest 1 znaczek cudu, z 2 dwa znaczki ;) I chyba gdzieś było napisane, że można czymś zastąpić żetony.
2. Chyba można tylko dokładać, daje się zawsze żetony, o które ktoś przebił + dopiero ewentualnie przebija własnymi.
3. Tutaj wchodzi chyba ta zasada, która pozwala pożyczyć te żetony z banku na czas licytacji.
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: Adam Kwapiński »

Co do żetonów cudu to faktycznie są dwustronne i zasadniczo powinno ich wystarczać w większości rozgrywek - jeśli się okaże, że ich mimo wszystko brakuje należy zastąpić je jakimś innym znacznikiem.

Natomiast co do zasad licytacji to tutaj bardzo ważne są szczegółowe zapisy w instrukcji:
1. Można podbijać TYLKO o jeden żeton (wierny, kapłan, prorok). Nie można podbić o 4 wiernych np. Stawki zawsze musza być wyrównywane zarówno jakościowo jak i ilościowo. Nie możemy wyrównać podbicia prorokiem poprzez dorzucenie 2 kapłanów.

2. Jeśli nie mamy żetonów aby wyrównać stawkę możemy użyć zasady desperacji i "pożyczyć" te żetony z banku. Oczywiście nie możemy w ten sposób podbijać. Żetony pożyczone z banku należy odrzucić po rozdaniu bez względu na to czy wygraliśmy czy przegraliśmy. Nie ma sposobu aby znalazły się one w naszej wspólnocie (wszelkie karty pozwalające na wycofanie żetonów ze stawki do wspólnoty w przypadku żetonów odrzuconych spowodują ich odrzucenie).
Kopyrda
Posty: 3
Rejestracja: 27 sty 2014, 14:08

Re: Teomachia

Post autor: Kopyrda »

Niedopatrzenie z mojej strony z tymi podwójnymi żetonami cudów, za to licytacje pewnie bym cały czas przeprowadzał nie tak jak trzeba :)
Jack Daniel's
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2015, 12:41

Re: Teomachia

Post autor: Jack Daniel's »

Witam,
wydaje mi się, że znalazłem błąd w druku. W dodatku, na karcie ze skróconą instrukcją, Valkira i Żerca mają takie same symbole wydrukowane.
Awatar użytkownika
Wydawnictwo FGH
Posty: 95
Rejestracja: 29 sty 2014, 00:58

Re: Teomachia

Post autor: Wydawnictwo FGH »

Jack Daniel's pisze:Witam,
wydaje mi się, że znalazłem błąd w druku. W dodatku, na karcie ze skróconą instrukcją, Valkira i Żerca mają takie same symbole wydrukowane.
Tak, niestety nie dostrzegliśmy tego na etapie przygotowań.

Na naszej stronie są już tapety z "Teomachii"!
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Sienio »

Dziś pojawił się pierwszy unboxing "Mitologii słowiańskiej", czyli pakietu, który było można zdobyć na Wspieram.to. Zapraszamy do czytania i oglądania!

Teomachia + Mitologia słowiańska - unboking
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: okon »

Jestem po pierwszej zapoznawczej partii .

I gra po prostu rewelacja . Za tak małe pieniądze dostałem potężnie rozbudowaną grę karcianą dającą masę frajdy .
Podczas rozgrywki non stop analiza na zasadzie to schodzi to wejdzie tamtym grał ......... mózg 100 % procent obciążenia .
Trzeba umieć się wstrzelić w licytacji , wiedzieć kiedy używać bohaterów czy nowych drewnianych kapłanów .
Z tematyką to był strzał w 10 .. z mechaniką to był strzał w trzy 10 . Więcej napisze po sobocie bo się umówiłem na grube granie :) a po jednej grze ciężko jest też wszystko dostrzec . Ale mimo wszystko pierwsze wrażenie jest piorunujące . Jedyną wadą są nierówne ilustracje na kartach , niektóre zachwycają i są klimatyczne ( pasja ) a niektóre hmmm...... już nie :)( bohaterski czyn ) . Ale i tak nie odbiera to radości z gry .

Gra jest jak świeżą bryza na skostniałym rynku deckbuliderów i karcianek w ogóle.

Pytanie do wydawnictwa . Czy jest szansa na pojawienie się pokerowych żetonów z kickstartera w normalnej sprzedaży ?
Czy jest szansa na wznowienie z poprawionymi grafikami ?
Czy jest szansa na jakieś dodatki z nowymi kartami modlitw ? ( chociażby pnp )
A może jakieś ekskluzywne wydanie ?

Pozdro

PS .Już jaram się jak pochodnia na myśl o herosach :) Na razie gry FGH w które grałem do tej pory demolują
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: okon »

Ok pograłem przez weekend więcej i nie zmieniam swojej opinij na temat tej gry .
Po prostu rewelacja choć niektóre rzeczy mogły by wyglądać inaczej .
Sama licytacja powinna pozwalać na większą agresje według mnie ciekawe czy testowano grę z opcją na podbicje o więcej żetonów niż jeden . Stawka początkowa też może powinna mieć większe maksimum np 5 . ( tylko czy to by wyszło grze na dobre to już nie wiem :/ ) . Na pewno skróciło czas gry bo nieraz się delikatnie przedłuża . Trzeba by potestować
Sama rozgrywka i działanie kart to już rewelacja . Za zwyczaj na początku opieramy swoją talię o jakiś jeden motyw przewodni np. karta zmartwychwstanie . Następnie zaczynamy napędzać swoją maszynę zagłady i w odpowiednich momentach uderzamy . Wszystko musimy kalkulować , liczbe kart ataków wroga , możliwość doboru następnych kart czy umiejętności bóstw . Nie jest to gra lekka , i wydaje mi się ze nie wszystkim graczom się spodoba ale jeśli lubicie karcianki ( całe to tworzenie układów , mielenie talii , dodawanie dodatkowych kart do limitu ręki itp) i decyzyjność ( całkowita kontrola nad tym co się dzieje wszystko zależy od nas i naszych decyzji ) to gra dla was . Czuje się satysfakcje z rozgrywki i świadomość że zwycięstwo zawdzięczamy sobie a nie fartowi . Dla mnie jedna z moich ulubionych pozycji ..... tylko te grafiki :( :P i delikatne odczucie że mechanizm licytacji mógł by działać lepiej :/ ( może to tylko niedosyt po soczystych all inach z normalnego texasa :) :) ) .
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Teomachia

Post autor: zakwas »

Chyba jestem jedynym, który nie marudzi na grafiki. :D

Bardzo mi odpowiada klimat wczesnego MtG, z którym mi się oprawa wizualna gry mocno kojarzy.
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: okon »

zakwas pisze:Chyba jestem jedynym, który nie marudzi na grafiki. :D

Bardzo mi odpowiada klimat wczesnego MtG, z którym mi się oprawa wizualna gry mocno kojarzy.

nie wieżę karta "Bohaterstwo " czy "załamanie sfer " łamią nawet najodporniejszych ale jedna karta jest nad wszystko co widziałem do tej pory : "Próba sił " :P to już przegięcie .( mówię oczywiście o grafikach )

A jeżeli wziąć pod uwagę działanie kart jaka jest według was najmocniejsza ?

Mój MVP to dom modlitw :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Ink »

Kickstarter skończył się na 123k USD. Gratulacje :)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Teomachia

Post autor: ozy »

Pięknie, gratulacje! :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Wydawnictwo FGH
Posty: 95
Rejestracja: 29 sty 2014, 00:58

Re: Teomachia

Post autor: Wydawnictwo FGH »

Pięknie dziękujemy! :)

Na TVN24 pojawił się wczoraj dość obszerny materiał o Teomachii. Jest już dostępny na Sieci:

Pół miliona złotych na polską grę. Od internautów z całego świata.
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Sienio »

Tycjan w ostatnim swoim wpisie na ZnadPlanszy ocenił "Teomachię". Zapraszamy do przeczytania tej krótkiej i treściwej recenzji.

Ekspres II: Splendor, Teomachia, Saint Petersburg
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Sienio »

Jeśli ktoś chciałby pograć w nowe mitologie (te, które były dostępne na Kickstarterze) zapraszamy do Lublina na Lubelskie Dni Fantastyki. Podczas tej imprezy będzie można zobaczyć wybrane przez nas mitologie.
crispy
Posty: 1
Rejestracja: 12 mar 2015, 18:19

Re: Teomachia

Post autor: crispy »

Może ktoś już jest zainteresowany odsprzedaniem Mitologii Słowiańskiej? :D
Awatar użytkownika
Sienio
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Sienio »

crispy pisze:Może ktoś już jest zainteresowany odsprzedaniem Mitologii Słowiańskiej? :D
Jeśli nie znajdziesz "Mitologii słowiańskiej" na rynku wtórnym, polecam poczekać. Jeszcze w tym roku szykujemy jedną niespodziankę dla fanów tego tytułu :)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Teomachia

Post autor: Tycjan »

Fabryka Gier Historycznych ma do Was pewne pytanie związane z Teomachią ;)
http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... teomachii/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Teomachia

Post autor: smalco »

Nowe mitologie w zupełnie odmiennej szacie graficznej. Mam w domu dodatek i nowe karty są w odmiennej szacie graficznj co męczy straszliwie, ale na szczęście wasza firma wychodzi nam na przeciw i robi nowe mitologie w jeszcze bardziej odmiennej szacie SUPER. Zero kosekwencji, zero spujnoście graficznej.
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Teomachia

Post autor: Adam Kwapiński »

Po pierwsze: nowa szata graficzna pojawiła się, bo bardzo wielu graczom spodobał się nowy wygląd kart mitów oraz bóstw. Po drugie: chyba nie doczytałeś do końca informacji dotyczącej kolejnych mitologii - to nie będzie "jeszcze bardziej odmienna szata graficzna". Wszystkie nowe mitologie będę spójne z tym jak wyglądały już dostępne karty nowych bóstw i mitów (między innymi w mitologii słowiańskiej). I po trzecie: "spójności".
ODPOWIEDZ