Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sipio
Użytkownik wspierający
Posty: 1319
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)

Post autor: sipio » 10 paź 2012, 11:12

To chyba pewny hit nadchodzących targów.
Mam nadzieje, że Rebelowi uda się wydać do końca pażdziernika.
Dla chętnych jest już instrukcja dostępna http://czechgames.com/files/Tzolkin_EN.pdf
Czekam na pierwsze wrażenia z rozgrywek.

TTR_1983
Użytkownik wspierający
Posty: 3790
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: TTR_1983 » 10 paź 2012, 11:31

Rebel wyda polską edycję kilka tygodni po światowej premierze.

cezaras
Użytkownik wspierający
Posty: 1835
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: cezaras » 10 paź 2012, 13:30

bardzo pobieżnie przejrzałem instrukcję i....już wiem, że na pewno kupię :)
nowatorski mechanizm kół zębatych, który i awansuje naszych oczekujących roboli i jednocześnie odmierz czas rozgrywki...

ale przy okazji mnóstwo świetnych (przynajmniej an poziomie) eurogrowych dylematów. Iść w rozwój czy w punkty? Zrobić więcej ale drożej (przyjmując, ze kukurydza jest ekwiwalentem pieniędzy) czy mniej ale taniej?? zdobywać punkty w świątyniach czy budować??
a jeszcze karmienie :)
a jeszcze możliwość blokowania (chociaż tutaj zablokowanie taniego pola to jednocześnie umożliwienie przeciwnikowi zajęcia lepszego - chociaż droższego)
już dawno tak się nie zachwyciłem .... instrukcją :)

to chyba niemożliwe, żeby czesi to skopali......

Rudolph
Użytkownik wspierający
Posty: 106
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Rudolph » 10 paź 2012, 13:53

Również zapoznałem się z instrukcją i gra wygląda obiecująco - proste zasady, 1,5h rozgrywka i mnóstwo możliwości rozwoju. Bardzo ładne funkcjonalne grafiki, ikonki są tak zrobione, że wszystkiego idzie się domyśleć patrząc na nie, nic tylko czekać na polską wersję ;)

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1079
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Vester » 10 paź 2012, 14:03

Już widzę, jak na przyszłorocznym Essen co trzecia gra bèdzie z trybikami, przekładniami, taśmociągami i klockami (lego czuwa)...

Albo trybiki, 30 kości, licytacja i punkty akcji do wydania. Nadciąga rokoko.


zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami? :)

Awatar użytkownika
watman
Użytkownik wspierający
Posty: 865
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: watman » 10 paź 2012, 14:35

Vester pisze: zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami? :)
kladziesz karty na trybiku, na to nakladasz 'pokrywke' z otworami (np. ilosc otworow rowna ilosci graczy) i na zasadzie 'lazy suzan' kupowac do talii mozesz tylko karty ktore po obrocie trybiku sie pokazaly pod dziura, a te zakryte sa niedostepne! :>

EDYTA:
szybko, dorabiajmy karty do mechaniki i Spiel 2013 nasze! ;)
np. obroc trybik o x zabkow naprzod lub wstecz, obroc pokrywke o x miejsc itd itp ;)

EDYTA 2:
i juz nawet mam haslo reklamowe:
'deckbuilding game with a twist (of a cog)!' ;)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB

Awatar użytkownika
pan_satyros
Użytkownik wspierający
Posty: 5735
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 101 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: pan_satyros » 10 paź 2012, 14:39

Vester pisze:
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami? :)
Prosta sprawa każdy gracz ma plansze z bolcami, i kolekcjonuje trybiki, w jednej chwili może mieć aktywne tylko powiedzmy 3, a ich wzajemny ruch generuje jakieś tam akcje. Dodajmy karty, które ten ruch umożliwią/zmieniają trybiki i już mamy zaczątek nowej gry hehe. Diabli wiedzą coby z czegoś takiego wyszło, ale jestem to sobie w stanie wyobrazić.
dodajmy do tego klimat steampunkowej/clockpunkowej fabryki/maszyn i voilà.
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
Podcast "Co jest grane?" i recenzje na ZnadPlanszy: Pełną parą

Awatar użytkownika
Jan Madejski
Użytkownik wspierający
Posty: 718
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Jan Madejski » 10 paź 2012, 14:52

Świetnie dobrana tematyka do trybików :) Jako ciekawostkę wrzucę link do gry, która wyszła ponad rok temu: http://boardgamegeek.com/image/1076512/011 (uwaga: nowatorska mechanika rondla przedstawiona za pomocą kół zębatych, które jednocześnie odmierzają czas do końca gry! ;) - no ale to steampunkowa europrzygodówka, więc przeszła bez echa).
Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...

Awatar użytkownika
bogas
Użytkownik wspierający
Posty: 2123
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 6 times
Been thanked: 37 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bogas » 10 paź 2012, 15:07

Jan Madejski pisze:Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
Strona 3 instrukcji pokazuje zatrzaski.

Awatar użytkownika
MataDor
Użytkownik wspierający
Posty: 679
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Praga-Południe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: MataDor » 25 paź 2012, 13:52

Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?

Przyznam że chętnie bym już kupił..... : :)
Take it easy
kolekcja gier

Awatar użytkownika
przemoo99
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Odp: Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: przemoo99 » 25 paź 2012, 14:10

MataDor pisze:Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?

Przyznam że chętnie bym już kupił..... : :)
Ja też... :-)
Planszówkowy maniak... :)

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Nataniel » 25 paź 2012, 14:35

Trochę się niestety opóźniła produkcja polskiej edycji - będzie dostępna pod koniec listopada lub na samym początku grudnia.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

bamboklat
Posty: 91
Rejestracja: 11 paź 2012, 17:54

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bamboklat » 25 paź 2012, 14:51

MSRP?

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Nataniel » 25 paź 2012, 15:11

139,95
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

cezaras
Użytkownik wspierający
Posty: 1835
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: cezaras » 25 paź 2012, 15:41

a będziecie mieli na Gramy do zagrania (chociażby wersję International)??

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Nataniel » 25 paź 2012, 15:55

Tak, bedzie angielska edycja na GRAMY
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

schizofretka
Użytkownik wspierający
Posty: 4512
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: schizofretka » 26 paź 2012, 00:36

A preordery będą jeszcze w listopadzie?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść

Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5398
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Nataniel » 26 paź 2012, 08:31

Tak, na pewno.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =

Perpetka
Użytkownik wspierający
Posty: 1137
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Perpetka » 27 paź 2012, 13:10

Przeczytałam instrukcję, zaśliniłam się... A powiedzcie, pionki się na tych trybikach nie przewracają?

Awatar użytkownika
folko
Użytkownik wspierający
Posty: 2480
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: folko » 27 paź 2012, 13:44

Nie, wszystko dobrze się przesuwa. Jeśli chodzi o wykonanie, to jedynie faktura planszy (śliska i świecąca) mi się nie podobała.

Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Użytkownik wspierający
Posty: 434
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Martin_Valdez » 28 paź 2012, 18:22

Trochę poczytałem na temat tej gry i trochę obejrzałem "obrazków". Może jestem w błędzie, ale z tego co widziałem to gra wydaje się praktycznie niezależna językowo. Rozumiem, że polskie wydanie będzie ograniczone do druku pudełka i instrukcji. Mylę się?

staszek
Użytkownik wspierający
Posty: 4015
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: staszek » 28 paź 2012, 18:26

Jest absolutnie niezależna językowo-napisów jest bodajże 5-nazwy wzięte raczej z azteckiego ;)

Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Użytkownik wspierający
Posty: 434
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Martin_Valdez » 28 paź 2012, 18:33

No i jest dylemat :) Czy kupić już teraz czy wesprzeć Rebel i kupić ich wydanie, na które trzeba czekać ponad miesiąc :)
Hmmmmm co by tu zrobić :)

Awatar użytkownika
Senaszel
Użytkownik wspierający
Posty: 893
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Senaszel » 28 paź 2012, 18:49

[ evil master plan on ]
Hm, jeśli jest tańsza to może by tak kupić zagraniczną wersję skoro jest niezależna językowo i zachęcić tym samym wydawnictwa do lokalizowania gier w których jest co lokalizować? :P
[ evil master plan off ]
Wingmakers

Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Użytkownik wspierający
Posty: 434
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Martin_Valdez » 28 paź 2012, 20:01

Ogólnie lokalizowanie gier niezależnych językowo ma chyba jedynie podłoże finansowe, gdyż wymaga mniejszych nakładów pracy. Innego wytłumaczenia znaleźć tu nie mogę. Jednocześnie kij ma dwa końce i zapewne przez fakt niezależności językowej wydawca nie ma co liczyć na zbicie ceny względem wydania oryginalnego, gdyż gra może znaleźć swoich odbiorców w innych krajach. Cena polskiego wydania nie będzie niższa.
Nie narzekam na wydania polskie tylko, czy jest sens robienia tyle zachodu w przypadku produkcji niezależnych językowo zamiast dodania polskiej instrukcji?
Jestem wielkim zwolennikiem polskich wydań i jeśli wychodzą to je kupuję. Dobrze by było, gdyby wydania dotyczył gier, gdzie wydanie w ojczystym języku ma znaczenie, a co za tym idzie sens :)

Przepraszam za lekkie odejście od tematu, ale musiałem się podzielić moimi przemyśleniami :)

ODPOWIEDZ