Strona 1 z 31
Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
: 10 paź 2012, 11:12
autor: sipio
To chyba pewny hit nadchodzących targów.
Mam nadzieje, że Rebelowi uda się wydać do końca pażdziernika.
Dla chętnych jest już instrukcja dostępna
http://czechgames.com/files/Tzolkin_EN.pdf
Czekam na pierwsze wrażenia z rozgrywek.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 11:31
autor: TTR_1983
Rebel wyda polską edycję kilka tygodni po światowej premierze.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 13:30
autor: cezaras
bardzo pobieżnie przejrzałem instrukcję i....już wiem, że na pewno kupię
nowatorski mechanizm kół zębatych, który i awansuje naszych oczekujących roboli i jednocześnie odmierz czas rozgrywki...
ale przy okazji mnóstwo świetnych (przynajmniej an poziomie) eurogrowych dylematów. Iść w rozwój czy w punkty? Zrobić więcej ale drożej (przyjmując, ze kukurydza jest ekwiwalentem pieniędzy) czy mniej ale taniej?? zdobywać punkty w świątyniach czy budować??
a jeszcze karmienie
a jeszcze możliwość blokowania (chociaż tutaj zablokowanie taniego pola to jednocześnie umożliwienie przeciwnikowi zajęcia lepszego - chociaż droższego)
już dawno tak się nie zachwyciłem .... instrukcją
to chyba niemożliwe, żeby czesi to skopali......
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 13:53
autor: Rudolph
Również zapoznałem się z instrukcją i gra wygląda obiecująco - proste zasady, 1,5h rozgrywka i mnóstwo możliwości rozwoju. Bardzo ładne funkcjonalne grafiki, ikonki są tak zrobione, że wszystkiego idzie się domyśleć patrząc na nie, nic tylko czekać na polską wersję
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 14:03
autor: Vester
Już widzę, jak na przyszłorocznym Essen co trzecia gra bèdzie z trybikami, przekładniami, taśmociągami i klockami (lego czuwa)...
Albo trybiki, 30 kości, licytacja i punkty akcji do wydania. Nadciąga rokoko.
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 14:35
autor: watman
Vester pisze:
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
kladziesz karty na trybiku, na to nakladasz 'pokrywke' z otworami (np. ilosc otworow rowna ilosci graczy) i na zasadzie 'lazy suzan' kupowac do talii mozesz tylko karty ktore po obrocie trybiku sie pokazaly pod dziura, a te zakryte sa niedostepne! :>
EDYTA:
szybko, dorabiajmy karty do mechaniki i Spiel 2013 nasze!
np. obroc trybik o x zabkow naprzod lub wstecz, obroc pokrywke o x miejsc itd itp
EDYTA 2:
i juz nawet mam haslo reklamowe:
'deckbuilding game with a twist (of a cog)!'
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 14:39
autor: pan_satyros
Vester pisze:
zagadka: jak połączyć deck-building z trybikami?
Prosta sprawa każdy gracz ma plansze z bolcami, i kolekcjonuje trybiki, w jednej chwili może mieć aktywne tylko powiedzmy 3, a ich wzajemny ruch generuje jakieś tam akcje. Dodajmy karty, które ten ruch umożliwią/zmieniają trybiki i już mamy zaczątek nowej gry hehe. Diabli wiedzą coby z czegoś takiego wyszło, ale jestem to sobie w stanie wyobrazić.
dodajmy do tego klimat steampunkowej/clockpunkowej fabryki/maszyn i voilà.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 14:52
autor: Jan Madejski
Świetnie dobrana tematyka do trybików
Jako ciekawostkę wrzucę link do gry, która wyszła ponad rok temu:
http://boardgamegeek.com/image/1076512/011 (uwaga: nowatorska mechanika rondla przedstawiona za pomocą kół zębatych, które jednocześnie odmierzają czas do końca gry!
- no ale to steampunkowa europrzygodówka, więc przeszła bez echa).
Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 10 paź 2012, 15:07
autor: bogas
Jan Madejski pisze:Mam nadzieję, że tryby w Tzolkinie będą mocowane za pomocą zatrzasków, a nie śrubek, bo w 011 jest taki bug, że jedno z kół obraca się w stronę wykręcającą gwint swojej osi...
Strona 3 instrukcji pokazuje zatrzaski.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 13:52
autor: MataDor
Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?
Przyznam że chętnie bym już kupił..... :
Odp: Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 14:10
autor: przemoo99
MataDor pisze:Czy wiadomo może kiedy ma być wydana przez Rebel polska wersja gry?
Przyznam że chętnie bym już kupił..... :
Ja też...
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 14:35
autor: Nataniel
Trochę się niestety opóźniła produkcja polskiej edycji - będzie dostępna pod koniec listopada lub na samym początku grudnia.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 14:51
autor: bamboklat
MSRP?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 15:11
autor: Nataniel
139,95
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 15:41
autor: cezaras
a będziecie mieli na Gramy do zagrania (chociażby wersję International)??
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 25 paź 2012, 15:55
autor: Nataniel
Tak, bedzie angielska edycja na GRAMY
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 26 paź 2012, 00:36
autor: schizofretka
A preordery będą jeszcze w listopadzie?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 26 paź 2012, 08:31
autor: Nataniel
Tak, na pewno.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 27 paź 2012, 13:10
autor: Perpetka
Przeczytałam instrukcję, zaśliniłam się... A powiedzcie, pionki się na tych trybikach nie przewracają?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 27 paź 2012, 13:44
autor: folko
Nie, wszystko dobrze się przesuwa. Jeśli chodzi o wykonanie, to jedynie faktura planszy (śliska i świecąca) mi się nie podobała.
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 28 paź 2012, 18:22
autor: Martin_Valdez
Trochę poczytałem na temat tej gry i trochę obejrzałem "obrazków". Może jestem w błędzie, ale z tego co widziałem to gra wydaje się praktycznie niezależna językowo. Rozumiem, że polskie wydanie będzie ograniczone do druku pudełka i instrukcji. Mylę się?
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 28 paź 2012, 18:26
autor: staszek
Jest absolutnie niezależna językowo-napisów jest bodajże 5-nazwy wzięte raczej z azteckiego
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 28 paź 2012, 18:33
autor: Martin_Valdez
No i jest dylemat
Czy kupić już teraz czy wesprzeć Rebel i kupić ich wydanie, na które trzeba czekać ponad miesiąc
Hmmmmm co by tu zrobić
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 28 paź 2012, 18:49
autor: Senaszel
[ evil master plan on ]
Hm, jeśli jest tańsza to może by tak kupić zagraniczną wersję skoro jest niezależna językowo i zachęcić tym samym wydawnictwa do lokalizowania gier w których jest co lokalizować?
[ evil master plan off ]
Re: Tzolkin: Kalendarz Majów
: 28 paź 2012, 20:01
autor: Martin_Valdez
Ogólnie lokalizowanie gier niezależnych językowo ma chyba jedynie podłoże finansowe, gdyż wymaga mniejszych nakładów pracy. Innego wytłumaczenia znaleźć tu nie mogę. Jednocześnie kij ma dwa końce i zapewne przez fakt niezależności językowej wydawca nie ma co liczyć na zbicie ceny względem wydania oryginalnego, gdyż gra może znaleźć swoich odbiorców w innych krajach. Cena polskiego wydania nie będzie niższa.
Nie narzekam na wydania polskie tylko, czy jest sens robienia tyle zachodu w przypadku produkcji niezależnych językowo zamiast dodania polskiej instrukcji?
Jestem wielkim zwolennikiem polskich wydań i jeśli wychodzą to je kupuję. Dobrze by było, gdyby wydania dotyczył gier, gdzie wydanie w ojczystym języku ma znaczenie, a co za tym idzie sens
Przepraszam za lekkie odejście od tematu, ale musiałem się podzielić moimi przemyśleniami