Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Nidav »

Drasquez pisze:To dobra wiadomość, że się da rozczepić - mam nadzieję, że nic nie uszkodzę :)

Jeżeli chodzi o grę to poszło nam nawet nieźle. Po około 45 pkt oboje mieliśmy z drugą połową.

Póki co wniosek jest taki, że to najlepsza gra w jaką graliśmy! :D
Mentalna piąteczka! Totalnie top 3 moich gier. Po paru(nastu) grach polecam dodatek - plemiona i przepowiednie dodają tej grze - która już w wersji podstawowej jest wyśmienita - jeszcze większego efektu "WOW".
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: zakwas »

Drasquez pisze:To dobra wiadomość, że się da rozczepić - mam nadzieję, że nic nie uszkodzę :)

Jeżeli chodzi o grę to poszło nam nawet nieźle. Po około 45 pkt oboje mieliśmy z drugą połową.

Póki co wniosek jest taki, że to najlepsza gra w jaką graliśmy! :D
Dobrze, to by było jak byście mieli ze dwa razy więcej. ;)
Miłego kręcenia kołami, gra wyśmienita, jak Wam pierwszy raz jakaś strategia "kliknie", to zobaczycie o ile fajniejsza ta gra jest naprawdę.
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: norkbes »

zakwas pisze:
Drasquez pisze:To dobra wiadomość, że się da rozczepić - mam nadzieję, że nic nie uszkodzę :)

Jeżeli chodzi o grę to poszło nam nawet nieźle. Po około 45 pkt oboje mieliśmy z drugą połową.

Póki co wniosek jest taki, że to najlepsza gra w jaką graliśmy! :D
Dobrze, to by było jak byście mieli ze dwa razy więcej. ;)
Miłego kręcenia kołami, gra wyśmienita, jak Wam pierwszy raz jakaś strategia "kliknie", to zobaczycie o ile fajniejsza ta gra jest naprawdę.
Najlepsze wyniki w 2p są 200+. Ale rzeczywiście nieźle wam poszło. Podejrzewam że wielu z nas zaczynało od niższego wyniku. W tej grze suboptymalna gra w początkowych fazach często przekłada się na końcowe kilkudziesięcio punktowe różnice punktowe. Po 100+ grach ciągle mam dużo do nauczenia się w tej grze.
Drasquez
Posty: 45
Rejestracja: 02 lis 2017, 19:22

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Drasquez »

Czytałem tu o wynikach w pierwszych partiach rzędu 9 pkt to pomyślałem, że jak na pierwszy raz i małe doświadczenie z euro, poszło nieźle ;p No nic, będzie lepiej!
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: zakwas »

Nie no, 9 to trochę przesada. Większość osób z którymi grałem, a grały pierwszy raz kończyły koło 30-50. SAm nie mogę przekroczyć 100, ale nie gram competitive, ani nie uczę się strategii, żeby nie popsuć sobie gry. ;)
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: kmd7 »

Zaraz tam przesada... Miałem tak w pierwszej rozgrywce. Kompletnie zapomniałem o żywieniu i w pewnym momencie miałem coś koło -19 pkt. Kończąc na 9 pkt. faktycznie zdobyłem 28 pkt ;). A teraz jestem po jednej partii i czekam na przeciwnika, który zbiera siły po przegranej 85-82. Też chyba nigdy nie przekroczyłem 100 pkt., ale się nie podaję :).
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Tomzaq »

Dla mnie też 100 pkt to jakaś :) nieosiągalność
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Helga »

Uff czyli to nie tylko my. Jak czytam o wynikach rzędu 150 to dla mnie niestety jest to jakaś abstrakcja. W grupie dochodzimy do średnich wyników rzędu 60-80+. Mimo wszystko gra naprawdę cieszy, nawet jeśli nie śrubujemy bardzo wysokich wyników i daje nam sporo radości.
Drasquez
Posty: 45
Rejestracja: 02 lis 2017, 19:22

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Drasquez »

Dla mnie to żadna różnica czy będzie 50 czy 100 pkt w tej grze :) Gra się po prostu fantastycznie i to mi wystarczy!
Budyka
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2014, 11:54
Lokalizacja: Ostróda/Kraków

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Budyka »

Kurczę, skoro tak to wszyscy chwalą nawet w wariancie dwuosobowym, to może w istocie popełniłam błąd, że grałam w to tylko w poszerzonym składzie. Mam wrodzoną niechęć do wariantów gier z graczami widmo i ich pochodnymi :P
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bukimi »

Gra na 2 osoby jest tu akurat bardzo dobra i nie ma wrażenia, że gra się z "graczem widmo" w jakiejkolwiek postaci. Zapychanie kół pionkami jedynie modyfikuje koszt stawiania naszych pracowników i to jedynie zabieg gwarantujący odpowiedni balans (inaczej koła byłyby cały czas puste, a to nudne).
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Quille
Posty: 328
Rejestracja: 13 lut 2017, 00:34
Been thanked: 6 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Quille »

Ale we trójkę też się zapycha koło, tylko mniejszą ilością blokerów, więc moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z "wirtualnym graczem".
Ja nawet chyba wolę grać we dwójkę niż w większym gronie, bo we dwójkę mi tak bardzo nie doskwiera kolejność - jak jestem pierwsza, to spoko, jak druga, to też źle nie jest. Za to we trójkę czy czwórkę bycie ostatnim, zwłaszcza na samym początku, jest mega wkurzające, bo wszyscy się rozstawią, a ja nie mogę, bo mnie nie stać na to, żeby iść na wysokie pola :? Potem to się robi łatwiejsze, bo np. ktoś ściąga pracowników, a ja rozstawiam. Ale na początku to mi się czasem odechciewa grać, jak widzę, że dla mnie nie m miejsca.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bukimi »

E tam, przesadzasz. Bycie ostatnim w kolejce często jest bardzo dobre. Zamiast stawiać dwóch pracowników na polu 0, stawiasz jednego od razu na 3 lub 4 i masz z tego o wiele większą korzyść, a jeszcze zachowujesz ludzika na kolejną turę.
Jedna taka akcja na polu ze zbożem i stać Cię na powtórkę w kolejnej.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Quille
Posty: 328
Rejestracja: 13 lut 2017, 00:34
Been thanked: 6 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Quille »

Czasem oczywiście tak. Zależy też od rozłożenia blokerów. Ale czasem bywa tak, że można się położyć tylko na wysokim polu, bo oznacza, że pierwsi gracze na niskich polach rozkładają wszystkich robotników, a ja mogę maks 2 na wysokich polach, bo mnie na więcej po prostu nie stać. Choć wiadomo, wtedy szybciej (przed nimi) wykona się tą lepszą akcję. Są plusy i minusy :wink:
Niemniej jednak wolę chyba grać w dwie osoby niż trzy albo cztery.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bartekb8 »

Nie ma bólu jeśli nie rozstawisz od razu wszystkich w pierwszej turze. Mi tak czasem wychodzi nawet gdy gram na 2 osoby(czyli w 90% moich gier), bo mialem malo kukurydzy na starcie na początku gry albo postawiłem dwoch robotników na dalszych polach. Zajmujesz dzięki temu mocniejszą jedną lub dwie akcje zamiast 3 słabszych a w kolejnej turze je odpalasz albo spokojnie dokładasz "spóźnionych" robotników. Idealna równowaga. Co do skalowania to Tzolkin naprawdę jest grą która świetnie chodzi w każdej ilości osób, na czworo rozgrywka może się rozciągnąć na 2h z hakiem, ale to są 2h które mijają szybko i przyjemnie. W pięcioro z dodatkiem nie grałem ale pewnie też jest dobrze(i dłużej).
Awatar użytkownika
Quille
Posty: 328
Rejestracja: 13 lut 2017, 00:34
Been thanked: 6 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Quille »

bartekb8 pisze:Co do skalowania to Tzolkin naprawdę jest grą która świetnie chodzi w każdej ilości osób
Ale ja nigdzie nie napisałam, że chodzi źle i że się źle skaluje. Wyraziłam tylko swoją opinię, że wolę grę 2-osobową od gry w trzy i więcej osób. I podałam dlaczego. Po prostu w więcej osób się gra inaczej i mnie bardziej przypasowało granie w dwie osoby. I tyle.
Rozstawianie się na wyższych polach można też spokojnie rozegrać w grze dwuosobowej, kiedy odpowiednio się wykorzysta ustawienie blokerów. Tylko wtedy to taktyka, którą można zaplanować, a nie konieczność, na którą trzeba się zgodzić, bo nie ma lepszej opcji, płacąc za to kasę, którą być może lepiej byłoby w tym momencie zainwestować w co innego.
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: 8janek8 »

Złamaliście wreszcie strategię na świątynie?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bartekb8 »

8janek8 pisze:Złamaliście wreszcie strategię na świątynie?
A dokładniej?
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bukimi »

bartekb8 pisze:
8janek8 pisze:Złamaliście wreszcie strategię na świątynie?
A dokładniej?
Zapewne chodzi o to, że w grze bez dodatku głównym źródłem punktów jest wysoka pozycja na torach świątyń, więc większość rozgrywki obraca się wokół zdobywania przychylności wszystkich bóstw szybciej niż przeciwnicy.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4630
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1939 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: warlock »

I naprawdę ludzie kręcą 200+ punktów dwuosobowo na świątyniach ;)?
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bukimi »

warlock pisze:I naprawdę ludzie kręcą 200+ punktów dwuosobowo na świątyniach ;)?
Coraz bardziej nam ta "ryba" rośnie ;) Ktoś wspominał o wykręcaniu 150 pkt. (jako taką bardzo wysoką poprzeczkę do przeskoczenia), a z tego co czytam, to najczęściej wynik nie przebija się przez 100 pkt.
Wysoki wynik to skutek zajęcia dobrych pozycji na torach + (najczęściej) dobrze wykorzystanego monumentu. Nie ma wielu dodatkowych źródeł punktów poza tymi dwoma (w podstawce gry), aby móc windować wynik do jakichś niespotykanych poziomów. A jeśli ktoś postawi 2 monumenty (rzadkość) to albo nie zrobił zbyt wiele w innych dziedzinach, albo miał wyjątkowo kiepskich przeciwników.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: norkbes »

warlock pisze:I naprawdę ludzie kręcą 200+ punktów dwuosobowo na świątyniach ;)?
jest strona ze statystykami click

bez dodatku, max w 2p to 201 pkt, z dodatkiem: bodaj 254..

najlepsza strategia to
Spoiler:
Generalnie w tej grze gra się tak, jak przeciwnik pozwala...
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4630
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1939 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: warlock »

@bukimi Możesz zrobić mnóstwo punktów stawiając budynki (nie monumenty). No i do tego masz koło z czachami. Czyli pokazałem Ci dwa dodatkowe źródła punktów ;).

Ja nie rozumiem jednej rzeczy - skoro tor świątyń jest integralną częścią gry i osią bezpośredniej rywalizacji, to dlaczego z niego nie korzystać? Przecież to oczywiste, że trzeba grać tak, żeby wyprzedzić rywali. ;)
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: bukimi »

warlock pisze:@bukimi Możesz zrobić mnóstwo punktów stawiając budynki (nie monumenty). No i do tego masz koło z czachami. Czyli pokazałem Ci dwa dodatkowe źródła punktów ;).

Ja nie rozumiem jednej rzeczy - skoro tor świątyń jest integralną częścią gry i osią bezpośredniej rywalizacji, to dlaczego z niego nie korzystać? Przecież to oczywiste, że trzeba grać tak, żeby wyprzedzić rywali. ;)
Przecież ja się nie kłócę o to, że tor świątyń to jakieś zło wcielone w Tzolkin i psuje grę.
Niejaki "8janek8" napisał "Złamaliście wreszcie strategię na świątynie?", co najwyraźniej nie było jasne. Napisałem po prostu co to jest "strategia na świątynie".

Wiem, że są dodatkowe punkty z budynków (szczególnie z odpowiednią technologią) i koła z czaszkami, ale bycie ostatnim na torze świątyń (szczególnie w grze na 3+ osób) trudno nadrobić innymi elementami. Nie jest to niemożliwe, ale tor świątyń jest po prostu centralnym źródłem punktów. Stąd też jestem wielkim zwolennikiem dodatku, który pozwala zdobyć odpowiednią ilość punktów za przepowiednie, aby wyrównać szanse z graczami stojącymi wysoko w świątyniach. Za każdym razem inne rzeczy są ważne w innej kolejności, co daje cudowną regrywalność.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

I m mniej losowości tym większe szanse aby osiągać duże wyniki, bo po prostu można to wypracować.
Więc nie ma się co dziwić wynikami 200+, ale nie ma się co tym zrażać.
Czyli możesz (jeśli oczywiście potrafisz) grać na poziomie mistrzowskim albo na poziomie podstawowym dla przyjemności.
Tak samo jest w szachach, można mieć ranking 1100 a można osiągnąć ranking 2100 i grać zawodowo.
Oczywiście można być sfrustrowanym grając z prawdziwymi wyjadaczami, albo i nie, wszystko zależy od nastawienia.
Dlatego z reguły wyjadacze nie grają z nowicjuszami czy nawet graczami zaawansowanymi :wink:
To powyższe tylko świadczy o tym jak wybitną grą jest Tzolkin.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ