Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ja do tej gry miałem organizer za grosze i było na prawdę spoko.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: seki »

Ja mam organizer drewniany od geekmod i polecam. Wszystko się mieści. Z dodatkiem Ambicja jest ciasno i nie ma na niego dedykowanych przegródek ale da się też sensownie pomieścić dodatek. Przy dodatku wieczko odrobinę odstaje. Kubeczki mam z filcowym wypełnieniem (to chyba nie jest wersja sklepowa). Sam organizer bardzo ułatwia setup, planety startowe i frakcje są oddzielne, kostki i żetony każdy typ osobno i jako wyjmowana na stół tacka.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Żaden organizer natomiast nie da rady dwóm dodatkom - musiałem wyciągnąć kubeczki z pudła, żeby pomieścić komponenty.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Muad'Dib »

Jednak Portal zdecydował się na wydanie Rolla. W sumie mnie najbardziej interesuje czy ewentualne wydanie Rivalry będzie spójne z podstawką od GF i czy dadzą radzę coś zrobić z ceną. Ale to pewnie nie wcześniej niż 2021, najpierw musi się im sprzedać podstawka a potem ewentualnie Ambicja :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Davidian
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2004, 10:26

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Davidian »

Ambicje kupiłem na przełomie listopada/grudnia za 19.90 w cda.pl a że nie mam podstawki to się kurzyła na półce. Dobre info że wydadzą podstawkę. 8)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: ariser »

Podstawkę rozumiem, ale wydawać Ambicję? Toż to to było ledwo na wyprzedażach za grosze..
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: nanautzin »

Dla mnie Ambicje to spoko dodatek. Szczególnie po promocyjnych cenach ;) bez niego już w zasadzie nie gram. Może Portal podstawkę połączy z dodatkiem i jako jedno pudło będą sprzedawać. Grałem też w Rivalry i jest to przerost formy nad treścią, dla mnie nic ciekawego za duże pieniądze. Lepiej mi się gra z sama Ambicją i Rivalry na pewno nie kupię nawet jakby był sporo tańszy niż obecnie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10804
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3328 times
Been thanked: 3189 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 23 sie 2019, 15:18 Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Zapotrzebowanie wciąż na rynku jest szczególnie że ludzie kupują powyżej SCD, ale na pewno nie na jakiś mega duży nakład
toblakai
Posty: 1254
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 215 times
Been thanked: 221 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: toblakai »

Curiosity pisze: 23 sie 2019, 15:18 Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Też mnie to zastanawia. Roll gdy wyszedł był dosyć mocno ogrywany, ale chyba raczej odszedł w niepamięć. Popularności przysporzyła mu renoma Race'a oraz fakt, ze wychodził w czasie gdy było szaleństwo na kościane gry - w dużej mierze kościane wersje swoich starszych odpowiedników.

Może być również tak, że teraz rynek się rozrósł na tyle iż spokojnie taką grę łykną również gracze okazjonalni. Ja Rolla, gdy jeszcze był w mojej kolekcji, z sukcesem ogrywałem z noobkami - problematyczne wytłumaczenie zasad do pokonania - i to z dużym sukcesem.

Prezes ma nosa, więc ciekawe jak to się skończy. Z Mage Knightem też wieszczono porażkę a tutaj już dodruk zaplanowany.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Scamander »

Na Planszowych newsach to po tym co ludzie pisali wynikało że to właśnie na reprint Rolla jest większe zapotrzebowanie. Imho sprzeda się bez problemu - gra jest ładnie wydana z mnóstwem kolorowych kości, do tego nazwisko autora i wysokie miejsce w rankingach.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Curiosity pisze: 23 sie 2019, 15:18 Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Jeśli czegoś się nauczyłem o polskim rynku przez ostatnie parę lat, to że tłum kupi praktycznie wszystko, co się dobrze podreklamuje. Widocznie ktoś wstukał cyferki do kalkulatora i wyszło, że wciąż się opłaca (np. liczą na nowych graczy, itd.).
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Markus »

Chyba jednak tak nie jest :-)
Powiedziałbym że tłum masowo kupi wszelkie "świecidełka" z KS.
Niestety...
Ostatnio dużo bardzo dobrych gier było wyprzedawana za bezcen np Troyes za 50pln , W roku smoka za 39pln
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: seki »

Popyt na Rolla będzie. To nie jest "każda gra odpowiednio zareklamowana się sprzeda" tylko naprawdę dobra pozycja. Cóż... dla mnie Roll jest w topce mimo już dość licznie poznanych tytułów. Istotne jest też to, że w wydaniach PL niewiele mamy gier stricte kościanych z customowymi kośćmi, a na to ludzie też zwracają uwagę rozszerzając kolekcje. Gdy gra jest inna od posiadanych w kolekcji ma większą szansę się w niej znaleźć. Gracze coraz mniej zwracają uwagę na cenę. Roll mimo sporej ilością customowych kości, będzie mieć cenę niższą od wielu KSowych "hitów". Kiedyś Roll mógł się wydawać drogą grą, ale dziś już nie a to też się liczy i dlatego dziś może być łatwiej go sprzedać niż kiedyś.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Myślę, że nie o to chodziło Curiosity. Roll wszak już się w PL raz sprzedał dobrze (kampania GFP - https://wspieram.to/galaxy) i przebił kilkakrotnie oczekiwaną kwotę - więc ani to kwestia ceny, ani dobrości gry - już zostało pokazane, że to nie kłopot. Chodziło (chyba?) o wątpliwość, czy jest w stanie sprzedać się jeszcze raz - bo przecież Ci, co go chcieli, to już go mają. Cały bajer więc to obudzić popyt w tych, którzy dołączyli do hobby od tego czasu.

Swoją drogą, ja Rolla bardzo lubię - w podstawowej wersji jest jednak nieco zepsuty (warunek zakończenia gry na 12 budynków to za mało - za łatwo "zrushować"). Lepiej grać na 15, jak później zasugerowano to w dodatkach - nawet bez nich.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

rattkin pisze: 24 sie 2019, 01:26 Myślę, że nie o to chodziło Curiosity. Roll wszak już się w PL raz sprzedał dobrze (kampania GFP - https://wspieram.to/galaxy) i przebił kilkakrotnie oczekiwaną kwotę - więc ani to kwestia ceny, ani dobrości gry - już zostało pokazane, że to nie kłopot. Chodziło (chyba?) o wątpliwość, czy jest w stanie sprzedać się jeszcze raz - bo przecież Ci, co go chcieli, to już go mają. Cały bajer więc to obudzić popyt w tych, którzy dołączyli do hobby od tego czasu.

Swoją drogą, ja Rolla bardzo lubię - w podstawowej wersji jest jednak nieco zepsuty (warunek zakończenia gry na 12 budynków to za mało - za łatwo "zrushować"). Lepiej grać na 15, jak później zasugerowano to w dodatkach - nawet bez nich.
O, a to pierwszy raz o tym czytam że można grać na 15, a w którym dodatku taka opcja się pojawiła?
Dla mnie leciuśką wadą/niewygodą było to że jak się poszło w kafle technologii to było potem sporo rzeczy do ogarnięcia/zapamiętania, a granie na 15 kafli jeszcze bardziej to wrażenie spotęguje. Trzeba by wtedy kafle technologii układać na zasadzie ten działa w 1 fazie, te w 2 itd., a te modyfikują takie kości a te takie itd.
Ale generalnie przyznaję że możliwość gry do 15 kafla to może być nowy wymiar gry :D
A teraz mi przyszło do głowy że te kafle fazy które się odkrywa to każdy gracz powinien mieć swój zestaw a pod tymi kaflami układać kafle technologii które działają w danej fazie, wtedy byłoby to bardziej przejrzyste/intuicyjne.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: wirusman »

Ciekawe , nigdzie nie doczytałem żeby grać do 15 kafli. Ale zgodzę się że gra za szybko się kończy na podstawowych zasadach.w Szczególności jak graszz dodatkiem.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Muad'Dib »

Z tego co na szybko wyczytałem to w Rivalry jest ten dopisek. Chyba wprowadzę tę zasadę przy najbliższej okazji i przetestuję. Nie kupię Rivalry bo cena chora ale skorzystam z zasady :P
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: kastration »

Dzięki za podzielenie się nową zasadą. Również uważam grę z dodatkiem Ambicja za kompletną, aczkolwiek gra kończy się zdecydowanie zbyt szybko. Z drugiej strony, chyba tylko raz widziałem zakończenie gry z powodu wybudowania 12 kafli. Zawsze u nas gra się kończy przez wykupienie wszystkich PZ z handlu. Widziałem na BGG warianty/komentarze przedłużające liczbę znaczników PZ z handlu np. z 12 na osobę na 15-18 nawet, ale przy tym rozwiązaniu znowu wybudowanie owych 12 kafli jest łatwiejsze. Najlepiej byłoby to jakoś wypośrodkować, żeby po prostu wydłużyć ciut grę, ale utrzymać jakąś sensowną relację między budowaniem kafli i czerpaniem zysków z handlu. A aż tak dużo czasu na testy nie mam i bazuję jedynie na komentarzach, zwłaszcza że dyskusja się ożywiła przy okazji kolejnego dodatku.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: seki »

W moich partiach rzeczywiście większość razy koniec gry został wywołany przez wybudowanie 12 kafli ale nie zawsze jest to sposób na zwycięstwo. Zdarzało mi się wywołać w ten sposób koniec i przegrać. Zdarzało mi się też wygrać skupiając się na handlu. Owszem, zwykle punkty nie kończą rozgrywki ale wszyscy znają zasady, mają je wspólne i nie widzę powodu by coś zmieniać w sytuacji gdy da się wygrać grę na różne sposoby. Jeśli chodzi o czas rozgrywki to dla mnie te 12 kafli jest OK. Zwykle skupiam się na wynalezieniu licznych technologii, które już po wybudowaniu pierwszej z nich dają poczucie rozwoju, silnik wyraźnie się rozwija, tak że zwykle na koniec partii korzystam z kilku technologii i czuję na tyle duży rozwój swojego stołu, że dalsze przedłużenie partii uważam za zbędne.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Ardel12 »

seki pisze: 25 sie 2019, 16:14 W moich partiach rzeczywiście większość razy koniec gry został wywołany przez wybudowanie 12 kafli ale nie zawsze jest to sposób na zwycięstwo. Zdarzało mi się wywołać w ten sposób koniec i przegrać. Zdarzało mi się też wygrać skupiając się na handlu. Owszem, zwykle punkty nie kończą rozgrywki ale wszyscy znają zasady, mają je wspólne i nie widzę powodu by coś zmieniać w sytuacji gdy da się wygrać grę na różne sposoby. Jeśli chodzi o czas rozgrywki to dla mnie te 12 kafli jest OK. Zwykle skupiam się na wynalezieniu licznych technologii, które już po wybudowaniu pierwszej z nich dają poczucie rozwoju, silnik wyraźnie się rozwija, tak że zwykle na koniec partii korzystam z kilku technologii i czuję na tyle duży rozwój swojego stołu, że dalsze przedłużenie partii uważam za zbędne.
W ogóle nie zauważyłem u siebie problemu z kończeniem partii przez wybudowanie 12 kafli. Choćby w ostatniej partii, którą ja zakończyłem dwunastym kafelkiem, miałem remis z graczem, który miał z 7 kafelków i skupił się na handlu. Finalnie wygrałem dzięki większej liczbie kości w kubeczku. Fakt, częściej gra kończy się przez 12 kafli, ale to wszystko zależy od tego jakie kafelki wyjdą. Czasem sprzedaż jest opłacalna a czasem całkowicie lepiej skupić się na budowaniu. Dodatkowo dzięki temu zakończeniu, gdy wszyscy gracze skupią się na budowaniu, gra się nie przeciąga a utrzymuje się w niecałej godzincie, dzięki czemu ją uwielbiam.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Andy »

Mowy nie ma, żebym zwiększał limit 12 kafli (czy 12 kart w Rejsie)! W obu grach wyznacza on jedną z dróg do zwycięstwa i stwarza napięcie, zmuszając do szybkiego reagowania na posunięcia przeciwników i elastycznego modyfikowania strategii.

Ale oczywiście każdy gra jak lubi.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Koszt szukania synergii między kafelkami jest większy niż koszt szukania tych o koszcie budowy 2 i okolice (trudniej znaleźć synergie, niż kafelki tylko o zadanych wartościach). Jedyny sposób obrony to po prostu kontra w postaci szukania kafelków o koszcie 5-6, bez szukania synergii. I, zgoda, jeśli wszyscy gracze są tego świadomi, to wciąż robi fajną grę. Ale jeśli ktoś tego nie wie, to przegrywa z "bezmyślną" strategią rushującą, bo po prostu w momencie zakończenia gry (które nadchodzi tak szybko), ma za mało punktów w kaflach, a jego silnik nie zdążył popracować.

To obecność limitu wytwarza napięcie, nie jego wartość - bo przecież ona jest wspólna dla wszystkich. Natomiast zwiększenie jego wartości pozwala wolniejszym, synergizującym strategiom na powalczenie o zwycięstwo. Bez tego, jeśli gramy tylko na wygraną, to obcinamy sobie jakąś tam ciekawą część gry w imię wyścigu - a trochę szkoda czasu, żeby grać tylko w połowę gry.
Trawers

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Trawers »

rattkin pisze: 26 sie 2019, 15:41 a trochę szkoda czasu, żeby grać tylko w połowę gry.
To trochę chyba za daleko idące wnioski. Gra zapewne była testowana, stąd taka nie inna ilość kafelków/punktów ją kończy... To tyle co do opini kolegi rattkina.

A ogólnie.
Bawia mnie zawsze "home rules", jak autor/wydawca popełni pojedyńczy błąd podnosi się larum, podliczane są lata świetlne błędnej gry z winy wydawcy, ale ludzie otrzymując ”bezbłędny” (tu nie wiem czy RfTG takim był czy może trafił się jakiś babol) produkt dalej kombinują tak by było im wygodniej/na rękę. Ludzka skłonność do komplikacji wszystkiego - przezabawna, przeurocza ;).
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Jiloo »

Trawers pisze: 26 sie 2019, 15:56 (...)A ogólnie.
Bawia mnie zawsze "home rules", jak autor/wydawca popełni pojedyńczy błąd podnosi się larum, podliczane są lata świetlne błędnej gry z winy wydawcy, ale ludzie otrzymując ”bezbłędny” (tu nie wiem czy RfTG takim był czy może trafił się jakiś babol) produkt dalej kombinują tak by było im wygodniej/na rękę. Ludzka skłonność do komplikacji wszystkiego - przezabawna, przeurocza ;).
A ogólnie to czytałeś tę dyskusję czy odpowiadasz bez znajomości tematu?
To nie jest home rule tylko wariant zaproponowany w dodatku przez autora.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ODPOWIEDZ