Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
nanautzin
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 2 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: nanautzin » 20 sie 2019, 13:07

Dla mnie Ambicje to spoko dodatek. Szczególnie po promocyjnych cenach ;) bez niego już w zasadzie nie gram. Może Portal podstawkę połączy z dodatkiem i jako jedno pudło będą sprzedawać. Grałem też w Rivalry i jest to przerost formy nad treścią, dla mnie nic ciekawego za duże pieniądze. Lepiej mi się gra z sama Ambicją i Rivalry na pewno nie kupię nawet jakby był sporo tańszy niż obecnie.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5307
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 268 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Curiosity » 23 sie 2019, 15:18

Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1273
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 461 times
Been thanked: 193 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: japanczyk » 23 sie 2019, 15:22

Curiosity pisze:
23 sie 2019, 15:18
Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Zapotrzebowanie wciąż na rynku jest szczególnie że ludzie kupują powyżej SCD, ale na pewno nie na jakiś mega duży nakład

toblakai
Użytkownik wspierający
Posty: 900
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 10 times
Been thanked: 35 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: toblakai » 23 sie 2019, 16:16

Curiosity pisze:
23 sie 2019, 15:18
Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Też mnie to zastanawia. Roll gdy wyszedł był dosyć mocno ogrywany, ale chyba raczej odszedł w niepamięć. Popularności przysporzyła mu renoma Race'a oraz fakt, ze wychodził w czasie gdy było szaleństwo na kościane gry - w dużej mierze kościane wersje swoich starszych odpowiedników.

Może być również tak, że teraz rynek się rozrósł na tyle iż spokojnie taką grę łykną również gracze okazjonalni. Ja Rolla, gdy jeszcze był w mojej kolekcji, z sukcesem ogrywałem z noobkami - problematyczne wytłumaczenie zasad do pokonania - i to z dużym sukcesem.

Prezes ma nosa, więc ciekawe jak to się skończy. Z Mage Knightem też wieszczono porażkę a tutaj już dodruk zaplanowany.

Awatar użytkownika
Scamander
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 23 times
Been thanked: 19 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Scamander » 23 sie 2019, 16:33

Na Planszowych newsach to po tym co ludzie pisali wynikało że to właśnie na reprint Rolla jest większe zapotrzebowanie. Imho sprzeda się bez problemu - gra jest ładnie wydana z mnóstwem kolorowych kości, do tego nazwisko autora i wysokie miejsce w rankingach.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5837
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 198 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin » 23 sie 2019, 19:56

Curiosity pisze:
23 sie 2019, 15:18
Dla mnie strasznie dziwna marketingowo decyzja. Uważam, że Roll miał już swoje 5 minut i nikt tego nie kupi.
Jeśli czegoś się nauczyłem o polskim rynku przez ostatnie parę lat, to że tłum kupi praktycznie wszystko, co się dobrze podreklamuje. Widocznie ktoś wstukał cyferki do kalkulatora i wyszło, że wciąż się opłaca (np. liczą na nowych graczy, itd.).
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1799
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Markus » 23 sie 2019, 21:00

Chyba jednak tak nie jest :-)
Powiedziałbym że tłum masowo kupi wszelkie "świecidełka" z KS.
Niestety...
Ostatnio dużo bardzo dobrych gier było wyprzedawana za bezcen np Troyes za 50pln , W roku smoka za 39pln

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1496
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 66 times
Been thanked: 77 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: seki » 23 sie 2019, 21:12

Popyt na Rolla będzie. To nie jest "każda gra odpowiednio zareklamowana się sprzeda" tylko naprawdę dobra pozycja. Cóż... dla mnie Roll jest w topce mimo już dość licznie poznanych tytułów. Istotne jest też to, że w wydaniach PL niewiele mamy gier stricte kościanych z customowymi kośćmi, a na to ludzie też zwracają uwagę rozszerzając kolekcje. Gdy gra jest inna od posiadanych w kolekcji ma większą szansę się w niej znaleźć. Gracze coraz mniej zwracają uwagę na cenę. Roll mimo sporej ilością customowych kości, będzie mieć cenę niższą od wielu KSowych "hitów". Kiedyś Roll mógł się wydawać drogą grą, ale dziś już nie a to też się liczy i dlatego dziś może być łatwiej go sprzedać niż kiedyś.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5837
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 198 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin » 24 sie 2019, 01:26

Myślę, że nie o to chodziło Curiosity. Roll wszak już się w PL raz sprzedał dobrze (kampania GFP - https://wspieram.to/galaxy) i przebił kilkakrotnie oczekiwaną kwotę - więc ani to kwestia ceny, ani dobrości gry - już zostało pokazane, że to nie kłopot. Chodziło (chyba?) o wątpliwość, czy jest w stanie sprzedać się jeszcze raz - bo przecież Ci, co go chcieli, to już go mają. Cały bajer więc to obudzić popyt w tych, którzy dołączyli do hobby od tego czasu.

Swoją drogą, ja Rolla bardzo lubię - w podstawowej wersji jest jednak nieco zepsuty (warunek zakończenia gry na 12 budynków to za mało - za łatwo "zrushować"). Lepiej grać na 15, jak później zasugerowano to w dodatkach - nawet bez nich.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1689
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 62 times
Been thanked: 34 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 24 sie 2019, 09:01

rattkin pisze:
24 sie 2019, 01:26
Myślę, że nie o to chodziło Curiosity. Roll wszak już się w PL raz sprzedał dobrze (kampania GFP - https://wspieram.to/galaxy) i przebił kilkakrotnie oczekiwaną kwotę - więc ani to kwestia ceny, ani dobrości gry - już zostało pokazane, że to nie kłopot. Chodziło (chyba?) o wątpliwość, czy jest w stanie sprzedać się jeszcze raz - bo przecież Ci, co go chcieli, to już go mają. Cały bajer więc to obudzić popyt w tych, którzy dołączyli do hobby od tego czasu.

Swoją drogą, ja Rolla bardzo lubię - w podstawowej wersji jest jednak nieco zepsuty (warunek zakończenia gry na 12 budynków to za mało - za łatwo "zrushować"). Lepiej grać na 15, jak później zasugerowano to w dodatkach - nawet bez nich.
O, a to pierwszy raz o tym czytam że można grać na 15, a w którym dodatku taka opcja się pojawiła?
Dla mnie leciuśką wadą/niewygodą było to że jak się poszło w kafle technologii to było potem sporo rzeczy do ogarnięcia/zapamiętania, a granie na 15 kafli jeszcze bardziej to wrażenie spotęguje. Trzeba by wtedy kafle technologii układać na zasadzie ten działa w 1 fazie, te w 2 itd., a te modyfikują takie kości a te takie itd.
Ale generalnie przyznaję że możliwość gry do 15 kafla to może być nowy wymiar gry :D
A teraz mi przyszło do głowy że te kafle fazy które się odkrywa to każdy gracz powinien mieć swój zestaw a pod tymi kaflami układać kafle technologii które działają w danej fazie, wtedy byłoby to bardziej przejrzyste/intuicyjne.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1765
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: wirusman » 24 sie 2019, 10:23

Ciekawe , nigdzie nie doczytałem żeby grać do 15 kafli. Ale zgodzę się że gra za szybko się kończy na podstawowych zasadach.w Szczególności jak graszz dodatkiem.

Awatar użytkownika
Muad'Dib
Użytkownik wspierający
Posty: 1424
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Muad'Dib » 24 sie 2019, 10:56

Z tego co na szybko wyczytałem to w Rivalry jest ten dopisek. Chyba wprowadzę tę zasadę przy najbliższej okazji i przetestuję. Nie kupię Rivalry bo cena chora ale skorzystam z zasady :P
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 826
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: kastration » 25 sie 2019, 12:33

Dzięki za podzielenie się nową zasadą. Również uważam grę z dodatkiem Ambicja za kompletną, aczkolwiek gra kończy się zdecydowanie zbyt szybko. Z drugiej strony, chyba tylko raz widziałem zakończenie gry z powodu wybudowania 12 kafli. Zawsze u nas gra się kończy przez wykupienie wszystkich PZ z handlu. Widziałem na BGG warianty/komentarze przedłużające liczbę znaczników PZ z handlu np. z 12 na osobę na 15-18 nawet, ale przy tym rozwiązaniu znowu wybudowanie owych 12 kafli jest łatwiejsze. Najlepiej byłoby to jakoś wypośrodkować, żeby po prostu wydłużyć ciut grę, ale utrzymać jakąś sensowną relację między budowaniem kafli i czerpaniem zysków z handlu. A aż tak dużo czasu na testy nie mam i bazuję jedynie na komentarzach, zwłaszcza że dyskusja się ożywiła przy okazji kolejnego dodatku.
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1496
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 66 times
Been thanked: 77 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: seki » 25 sie 2019, 16:14

W moich partiach rzeczywiście większość razy koniec gry został wywołany przez wybudowanie 12 kafli ale nie zawsze jest to sposób na zwycięstwo. Zdarzało mi się wywołać w ten sposób koniec i przegrać. Zdarzało mi się też wygrać skupiając się na handlu. Owszem, zwykle punkty nie kończą rozgrywki ale wszyscy znają zasady, mają je wspólne i nie widzę powodu by coś zmieniać w sytuacji gdy da się wygrać grę na różne sposoby. Jeśli chodzi o czas rozgrywki to dla mnie te 12 kafli jest OK. Zwykle skupiam się na wynalezieniu licznych technologii, które już po wybudowaniu pierwszej z nich dają poczucie rozwoju, silnik wyraźnie się rozwija, tak że zwykle na koniec partii korzystam z kilku technologii i czuję na tyle duży rozwój swojego stołu, że dalsze przedłużenie partii uważam za zbędne.

Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 1088
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Ardel12 » 26 sie 2019, 09:42

seki pisze:
25 sie 2019, 16:14
W moich partiach rzeczywiście większość razy koniec gry został wywołany przez wybudowanie 12 kafli ale nie zawsze jest to sposób na zwycięstwo. Zdarzało mi się wywołać w ten sposób koniec i przegrać. Zdarzało mi się też wygrać skupiając się na handlu. Owszem, zwykle punkty nie kończą rozgrywki ale wszyscy znają zasady, mają je wspólne i nie widzę powodu by coś zmieniać w sytuacji gdy da się wygrać grę na różne sposoby. Jeśli chodzi o czas rozgrywki to dla mnie te 12 kafli jest OK. Zwykle skupiam się na wynalezieniu licznych technologii, które już po wybudowaniu pierwszej z nich dają poczucie rozwoju, silnik wyraźnie się rozwija, tak że zwykle na koniec partii korzystam z kilku technologii i czuję na tyle duży rozwój swojego stołu, że dalsze przedłużenie partii uważam za zbędne.
W ogóle nie zauważyłem u siebie problemu z kończeniem partii przez wybudowanie 12 kafli. Choćby w ostatniej partii, którą ja zakończyłem dwunastym kafelkiem, miałem remis z graczem, który miał z 7 kafelków i skupił się na handlu. Finalnie wygrałem dzięki większej liczbie kości w kubeczku. Fakt, częściej gra kończy się przez 12 kafli, ale to wszystko zależy od tego jakie kafelki wyjdą. Czasem sprzedaż jest opłacalna a czasem całkowicie lepiej skupić się na budowaniu. Dodatkowo dzięki temu zakończeniu, gdy wszyscy gracze skupią się na budowaniu, gra się nie przeciąga a utrzymuje się w niecałej godzincie, dzięki czemu ją uwielbiam.

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 5012
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 27 times
Been thanked: 54 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Andy » 26 sie 2019, 12:48

Mowy nie ma, żebym zwiększał limit 12 kafli (czy 12 kart w Rejsie)! W obu grach wyznacza on jedną z dróg do zwycięstwa i stwarza napięcie, zmuszając do szybkiego reagowania na posunięcia przeciwników i elastycznego modyfikowania strategii.

Ale oczywiście każdy gra jak lubi.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5837
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 198 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin » 26 sie 2019, 15:41

Koszt szukania synergii między kafelkami jest większy niż koszt szukania tych o koszcie budowy 2 i okolice (trudniej znaleźć synergie, niż kafelki tylko o zadanych wartościach). Jedyny sposób obrony to po prostu kontra w postaci szukania kafelków o koszcie 5-6, bez szukania synergii. I, zgoda, jeśli wszyscy gracze są tego świadomi, to wciąż robi fajną grę. Ale jeśli ktoś tego nie wie, to przegrywa z "bezmyślną" strategią rushującą, bo po prostu w momencie zakończenia gry (które nadchodzi tak szybko), ma za mało punktów w kaflach, a jego silnik nie zdążył popracować.

To obecność limitu wytwarza napięcie, nie jego wartość - bo przecież ona jest wspólna dla wszystkich. Natomiast zwiększenie jego wartości pozwala wolniejszym, synergizującym strategiom na powalczenie o zwycięstwo. Bez tego, jeśli gramy tylko na wygraną, to obcinamy sobie jakąś tam ciekawą część gry w imię wyścigu - a trochę szkoda czasu, żeby grać tylko w połowę gry.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Trawers

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Trawers » 26 sie 2019, 15:56

rattkin pisze:
26 sie 2019, 15:41
a trochę szkoda czasu, żeby grać tylko w połowę gry.
To trochę chyba za daleko idące wnioski. Gra zapewne była testowana, stąd taka nie inna ilość kafelków/punktów ją kończy... To tyle co do opini kolegi rattkina.

A ogólnie.
Bawia mnie zawsze "home rules", jak autor/wydawca popełni pojedyńczy błąd podnosi się larum, podliczane są lata świetlne błędnej gry z winy wydawcy, ale ludzie otrzymując ”bezbłędny” (tu nie wiem czy RfTG takim był czy może trafił się jakiś babol) produkt dalej kombinują tak by było im wygodniej/na rękę. Ludzka skłonność do komplikacji wszystkiego - przezabawna, przeurocza ;).

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1404
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Jiloo » 26 sie 2019, 16:16

Trawers pisze:
26 sie 2019, 15:56
(...)A ogólnie.
Bawia mnie zawsze "home rules", jak autor/wydawca popełni pojedyńczy błąd podnosi się larum, podliczane są lata świetlne błędnej gry z winy wydawcy, ale ludzie otrzymując ”bezbłędny” (tu nie wiem czy RfTG takim był czy może trafił się jakiś babol) produkt dalej kombinują tak by było im wygodniej/na rękę. Ludzka skłonność do komplikacji wszystkiego - przezabawna, przeurocza ;).
A ogólnie to czytałeś tę dyskusję czy odpowiadasz bez znajomości tematu?
To nie jest home rule tylko wariant zaproponowany w dodatku przez autora.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Trawers

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Trawers » 26 sie 2019, 16:24

...baited! :twisted:
Jiloo pisze:
26 sie 2019, 16:16
A ogólnie to czytałeś tę dyskusję czy odpowiadasz bez znajomości tematu?
To nie jest home rule tylko wariant zaproponowany w dodatku przez autora.
Ta zniewaga, odpowiedzi wymaga! A w sumie juz padla "w dodatku", jakie więc ma zastosowanie w podstawowej wersji, skoro w dodatku otrzymujemy dodatkowa zawartosc, odpowiedz brzmi: takie samo jak gra do 23 kafelkow.
Nie zamierzam sie rozplywac w tej dyskusji, najwazniejsze powiedziane zostalo +/- dwa posty wyzej: kazdy gra jak mu pasuje i chce. Ja dodalem swoj poglad na ten temat. Pozdrawiam wszystkich, bawcie sie przy grach dobrze, bo to najwazniejsze. Niezaleznie czy zbieracie 12, 15 czy 30 kafelkow.
Bawcie sie rownie dobrze, gdy wydawca zamiast "+" wydrukuje "-", bo o to w tym chodzi!

Edit: zapomnialem odpowiedziec na pytanie, tak niestety czytalem ten watek.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2019, 16:29 przez Trawers, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5837
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 198 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin » 26 sie 2019, 16:28

Gwoli ścisłości, ta zasada jest używana w trybie grania z "Orb" - nawet nie jako wariant, tylko jako nowa zasada w tym trybie. Zapewne chodziło o to, by trochę wydłużyć grę, by móc sobie tą kostką trochę porzucać. Nie oznacza to, że Lehmann w ten sposób przyznał, że w "normalnej grze" coś było nie tak, choć wiem (bo rozmawiałem z nim kiedyś o tym), że jest świadom, że doświadczeni gracze uważają, że rush na kafelki dev jest najstabilniejszą strategią w podstawce. "Jest świadom" niekoniecznie równa się "zgadza się z", ale taka już niedola designerów - że czasem muszą walczyć z percepcją graczy, nawet jeśli grze niczego nie brakuje. Zapewne właśnie dlatego powstało Rivalry.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1689
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 62 times
Been thanked: 34 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 27 sie 2019, 15:43

Tak dla uściślenia, to jest zalecane przy podstawce granie na te 15 kafli czy to nie ma sensu?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5837
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 198 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin » 27 sie 2019, 15:53

Z tego co pamiętam w testach podstawki wyszło, gdy testowali na 14/15 kafli (lub większy pool punktowy), że wygrywający i tak by wygrał, więc ścięto, żeby nie przedłużać. I na pewno ma to sens, ale wydaje mi się, że chyba jednak ścięto trochę za agresywnie. Ja u siebie zawsze gram na 15, nawet z samą podstawką - głównie po to, żeby się pobawić różnymi strategiami. Przy 12 kaflach za łatwo jest po prostu pruć do mety.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Kacyk
Posty: 25
Rejestracja: 08 lip 2013, 01:22
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój, Arbon CH

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: Kacyk » 27 sie 2019, 16:37

W tym warjancie: dla 15 kafli, 15 punktow na gracza? Czy pozostaje 12 pkt ?

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 826
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Roll for the Galaxy (Wei-Hwa Huang, Thomas Lehmann)

Post autor: kastration » 27 sie 2019, 18:39

Kacyk pisze:
27 sie 2019, 16:37
W tym warjancie: dla 15 kafli, 15 punktow na gracza? Czy pozostaje 12 pkt ?
Niby po 15 PZ wtedy, gdy jest do 15 kafli. Muszę to przetestować, żeby ciut wydłużyć rozgrywkę.
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

ODPOWIEDZ