Mage Wars / Mage Wars Arena (Bryan Pope, Benjamin Pope)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2312
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 562 times
Been thanked: 896 times

Re: Mage Wars

Post autor: Galatolol »

Beastmaster vs Priestess, zgodnie z sugestią z instrukcji. Sam tak zaczynałem i było spoko.
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: sadza »

Dzięki bardzo , nie doczytałem jeszcze do sugestii ;)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5225
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1814 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

Bo ja wiem...Wizard i Priestess chyba. Albo Beastmaster. Warlock może być nieco tricky, tak samo Warlord. Forcemasterem jeszcze nie grałem, ale można go porównać trochę do Wizarda, choć opiera się na nieco innych zasadach.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Migdał »

Ciężko powiedzieć kto najlepszy na początek, ja zaczynałem od Warlocka i nie narzekam ;) ale podobno Beastmaster jest najprostszy. Według twórców najlepiej na początku grac duel "z pudełka" :D czyli Warlock vs Beastmaster. Myśmy ze znajomym tak zaczynali. Najpierw kilka partii "treningowymi" księgami czarów, potem już normalnymi. Tak naprawdę ciężki jest driud i forcemaster. Jeden i drugi wymaga zastosowania dosyć specyficznego stylu gry, driud sieje morderczy las :D a forcemaster musi polegać głównie na sobie a nie na przyzwanych istotach. I chyba tylko ich nie polecił bym na początek.
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Adeptus
Posty: 11
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Mage Wars

Post autor: Adeptus »

Mi sie wydaje ze beastmaster najlatwiejszy. Najlepiej uczyc sie wedlug tego http://isa.pl/pliki/Jak_uczyc_Mage_Wars_LR_finall.pdf. Te treningowe spellbooki ograniczaja ilosc kart przez co ich ilosc tak nie przytlacza na poczatku i pierwsza partia sie tak nie ciagnie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: sadza »

Mam 3 pytanka:
1) Z instrukcji wynika, że pole widoku LOS zasłaniają tylko niektóre mury? czyli, że można rzucać zaklęcia i strzelać zasięgowo przez swoje i wrogie jednostki?

2)"Guard markers are always removed at the beginning of a creature’s Action Phase" - czy wszystkie znaczniki Guard usuwamy na początku Action Phase, czy na początku Action Phase danego strowa?

3) Spellbind( różdżka-broń wizarda) pozwala rzucać zaklęcia dołączonym czarem.
znacznik Quickcast pozwala tylko rzucić szybki czar z karty (nie można użyć go aby atakować bronią)

i teraz mam pytanie, czy możemy użyć znacznika Quickcast do rzucenia szybkiego czaru, który znajduje się w Speelbind ?
To jest traktowane jako użycie szybkiego czaru czy jest traktwane jako użycie broni.
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mage Wars

Post autor: JB »

1. Tak, można. Wrogie i przyjazne jednostki nie blokują LoS.
2. Na początku action phase danego stwora - jeśli ma znacznik guard, to go usuwamy.
3. Różdżka nie jest bronią w sensie młota, czy łuku. Można rzucić ten podpięty czar, za pomocą znacznika quick cast, o ile jest to quick spell. Użycie broni to quick action, albo full action. Quick spell to jest quick action, ale nie odwrotnie. Znacznik quick cast, służy do rzucenia quick spella (a nie do quick action) i do niczego innego.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: sadza »

Dzieki bardzo JB.
ZalexWwa
Posty: 14
Rejestracja: 09 paź 2013, 12:43

Re: Mage Wars

Post autor: ZalexWwa »

Adeptus pisze:
ZalexWwa pisze:Wszystkich niepyrkonowców zapraszam w niedzielę na "Planszówki na Narodowym" spring edition :)
Od 10 będzie można pograć w Mage Wars (i nie tylko). Wejściówka na imprezę to tylko 5 złociszy.

Dodatkowo możliwe jest zorganizowanie turnieju - opłata 5 zł, nagrody to karty promocyjne.

https://www.facebook.com/events/4389555 ... 2/?fref=ts
Czy ktoś był i czy coś z tego turnieju wyszło? niestety sam nie mogłem się pojawić z powodu przeziębienia ale fajnie jakby się coś na scenie turniejowej ruszyło w Warszawie:)
Generalnie zakończyło się na kilku prezentacjach, fajnie było choćby na jeden dzień pogiercować :)
Już teraz zapraszam na jesienną "pełną" edycję PnNu, impreza jest na prawdę przednia i wysokich lotów.
Awatar użytkownika
AnaMan
Posty: 217
Rejestracja: 29 gru 2010, 15:00
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Mage Wars

Post autor: AnaMan »

Witam,

Jak już wspominałem, ze względu na potrzeby moich współgraczy dokonałem tłumaczenia kart czarów i ponad 200 pojęć z gry.
Udostępniam na BGG - może komuś się przyda.
http://boardgamegeek.com/filepage/101942
Nie jest może rewelacyjne, ale pomoże przetrwać do czasu ukazania się oficjalnej wersji PL.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Posty: 137
Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
Has thanked: 17 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: Antioch Seleucyda »

Wow, dzięki wielkie. A wiadomo już coś więcej o polskiej premierze ?
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych oraz wojennych grach historycznych.
Awatar użytkownika
AnaMan
Posty: 217
Rejestracja: 29 gru 2010, 15:00
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Mage Wars

Post autor: AnaMan »

Dorzuciłem jeszcze graficznie opracowane wkładki do koszulek do kart z czarami ze spolszczoną treścią:
http://boardgamegeek.com/filepage/101942
Plik: Czary - wkładki spolszczenia v1.0.pdf (542 KB)

Jeszcze ich nie wypróbowałem, więc nie wszystkie muszą pasować.
Być może niektóre teksty będą nie dość czytelne (drobna czcionka).
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Migdał »

No i mamy spoiler nowego warlorda :-) zapowiada síe bardzo zacnie :-)
http://www.arcanewonders.com/arcane-won ... ive-corner

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

super i jeszcze jakis mlotek do niego :)
az moj portfel cichutko zapiszczal z radosci...
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
ZalexWwa
Posty: 14
Rejestracja: 09 paź 2013, 12:43

Re: Mage Wars

Post autor: ZalexWwa »

W najbliższą niedzielę zapraszam na Imielin na Festiwal "Luźne Granie"
http://luznegranie.pl/
Będzie można potestować Mage Wars. W przypadku zebrania min.4 osób możliwe jest zorganizowanie turnieju. Gorąco zapraszam z własnymi egzemplarzami gry.
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: sadza »

AnaMan :) spadłeś nam z nieba z tym tłumaczeniem, ciężko nam było się za to wziąć a tu proszę niespodzianka :)

Mam 2 pytania:
1) Znacznik BURN w przypadku 1-2 = take damage (zadaje 1 obrażenie bez względu na wyrzuconą wartość, czy zadaje tyle obrażeń ile wyrzucimy na kości?)
2) Grając 2 vs. 2 jeśli zginie jeden mag to usuwamy wszystkie jego stwory , uroki itd. czy zostają na planszy ?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Mage Wars

Post autor: janekbossko »

A daloby sie jakis pdf z tego zrobic? Taki czytelny?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5225
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1814 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

sadza pisze: 1) Znacznik BURN w przypadku 1-2 = take damage (zadaje 1 obrażenie bez względu na wyrzuconą wartość, czy zadaje tyle obrażeń ile wyrzucimy na kości?)
Zadaje tyle ile wyrzucisz na kości
Bohr
Posty: 160
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 30 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Wars

Post autor: Bohr »

A moim zdaniem dostajesz zawsze jeden damage :)

Jest napisane 1-2 = take damage.....czyli dostajesz jedno obrażenie jak wyrzucisz jeden lub dwa (nie ma tam damages)
ZalexWwa
Posty: 14
Rejestracja: 09 paź 2013, 12:43

Re: Mage Wars

Post autor: ZalexWwa »

Bohr pisze:A moim zdaniem dostajesz zawsze jeden damage :)

Jest napisane 1-2 = take damage.....czyli dostajesz jedno obrażenie jak wyrzucisz jeden lub dwa (nie ma tam damages)
Otrzymujesz tyle dmg, ile zostanie wyrzucone na kości. Blank usuwa marker.

Śmierć maga w multi usuwa z gry wszystkie elementy rozgrywki kontrolowane przez niego.
Bohr
Posty: 160
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 30 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Wars

Post autor: Bohr »

Zawsze grałem że dostaje jedne obrażenie......argumentacja ZalexWwa mnie nie przekonała (bo nie podał żadnych argumentów).

Ale poszukałem troszkę w necie i znalazłem post na temat obrażeń otrzymywanych w wyniku tokenu burn:
http://forum.arcanewonders.com/index.php?topic=13139.0

i wygląda na to, że rzeczywiście dostaje się tyle obrażeń ile wypadnie na kości.

Może jest coś wspomniane o tym gdzieś w instrukcji (już nie wiem bo dawno jej nie przeglądałem) ale z samej definicji burn w słowniczku i z napisu na tokenie wydawało mi się że dostaje się po prostu jedno obrażenie. (według mnie w takim razie na tokenie powinno być napisane take damages - liczba mnoga że są różne źródła obrażeń(rzut 1 lub rzut 2).

Pozd
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5225
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1814 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

Bohr pisze:według mnie w takim razie na tokenie powinno być napisane take damages
Tyle, że o ile się orientuję, słowo "damages" oznacza "odszkodowanie", a nie "obrażenia. Nie ma liczby mnogiej słowa "damage", więc zapis na tokenie jest prawidłowy i logiczny.
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: sadza »

Hej,
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
W instrukcji jest, że mogą przelatywać nad murem "passage blocked". Stąd moje pytanie czy mogą też "ominąć" ścianę ognia.
Domyślam się, że nie, ale chciałem się upewnić bo wczoraj mieliśmy wątpliwości.

2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5225
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1814 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

sadza pisze:Hej,
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
W instrukcji jest, że mogą przelatywać nad murem "passage blocked". Stąd moje pytanie czy mogą też "ominąć" ścianę ognia.
Domyślam się, że nie, ale chciałem się upewnić bo wczoraj mieliśmy wątpliwości.
Nie. To, że latają pozwala im przelecieć nad ścianą, która ma "Passage blocked" trait, ale i tak dostają za ten przelot obrażenia.
sadza pisze:2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...
Dokładnie tak.
JB
Posty: 347
Rejestracja: 14 maja 2005, 19:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mage Wars

Post autor: JB »

No nie bardzo :)
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
Mogą jak najbardziej. Pierwsze zdanie przy flying "Creatures with the Flying trait ignore walls (...) when moving."
Żeby dostać "Passage Attack" od ściany, to trzeba przez nią przejść (move through).
Jednostki latające ignorują ściany podczas ruchu (tak jakby tych ścian w ogóle nie było), poza tymi, które ograniczają arenę.
2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...
To znaczy tyle, że ten defence działa zawsze, niezależnie od stanu postaci. Normalnie nie można używać defence, jeśli postać jest restrained, incapacitated, itp. W przypadku tego enchantment defence działa zawsze.
Na taką postać można dalej rzucać różne burny, roty, które działają normalnie.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
ODPOWIEDZ