Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Piehoo pisze:Gambita opinie znam, czy znajdzie się ktoś kto jednak preferuje Akademię?
Paweł i Basia z Geek Factor TV
Piehoo pisze:Zazwyczaj nie lubię bawić się w budowanie wymyślnych talii przed grą, jak również cenię szybki setup. Wszystko przemawia za Akademią, a może jednak wskoczyć na Arenę?
Budowanie wymyślnych talii jest w obu grach. Co prawda w Arenie te talie są nieco wymyślniejsze, ale zawsze Pokombinować nad księgą czarów musisz w obu grach
Arena ma zdecydowaną przewagę nad Akademią jeżeli chodzi o ilość dostępnychk kart. To się pewnie już nie zmieni bo karty są kompatybilne "w górę"
W arenę można grać na zasadach jak w akademię tylko delikatnie zmodyfikowanych i jest szybciej bardziej dynamicznie i bez planszy.
Obie gry polegają na budowaniu własnej księgi i pomyślę na nią. Pozbawianie się tego elemtu gry to jak pozbawienie połowy przyjemności to jest deckbuilding pełna gębą - wszystkie karty wchodzą na rękę tylko Ty decydujesz co wystawisz na stół.
Losowosc w MW faktycznie może być denerwujaca bardziej nawet w akademi bo tam rzuca się jednorazowo mniejszą ilością kości ale można też ustawić księgę na Direct dmg jeżeli to komuś bardzo przeszkadza.
Obie gry są bardzo dobre problemem jest jednak znalezienie graczy na tym samym poziomie ogarnia którzy lubią ostry deckbuilding
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Gra jest jedną z najlepszych gier jaką kiedykolwiek grałem. Dzięki wersji polskiej mam nadzieję, że rozwinie skrzydła również u nas. Super gra na turnieje. Ja mam wersje angielską wraz z dodatkami i zamieniam na polską. Polecam wszystkim nie zawiedziecie się.
conus pisze:Arena ma zdecydowaną przewagę nad Akademią jeżeli chodzi o ilość dostępnychk kart. To się pewnie już nie zmieni bo karty są kompatybilne "w górę"
To wbrew pozorom może stanowić także na plus dla Akademii w oczach osób, które nie chcą utonąć w mnogości kart. Dla mnie natomiast największą siłą Akademii zdaje się być długość rozgrywki. Nie da się ukryć, że gry trwające 45-60 minut mają szansę trafić na stół zdecydowanie częściej.
conus pisze:Arena ma zdecydowaną przewagę nad Akademią jeżeli chodzi o ilość dostępnychk kart. To się pewnie już nie zmieni bo karty są kompatybilne "w górę"
To wbrew pozorom może stanowić także na plus dla Akademii w oczach osób, które nie chcą utonąć w mnogości kart. Dla mnie natomiast największą siłą Akademii zdaje się być długość rozgrywki. Nie da się ukryć, że gry trwające 45-60 minut mają szansę trafić na stół zdecydowanie częściej.
Ja wziąłem obie - 1 jako mobilny wstęp, drugą do domu.
Kto chętny na granie jak gra już zostanie dostarczona Katowice-Wojkowice zapraszam i mogę się też wprosić:)
Egzemplarz w języku angielskim się niestety kurzy ale nie oddam:)
Witam wszystkich maniaków ja tak troszkę zapytam z innej paki. Sam stoję na rozstaju dróg pomiędzy brać czy nie brać ale nasunęło mi się takoe oto pytanie:
Czy te 2 dodatkowe księgi które są w dodatkach lub kości albo inne cokolwiek będzoe dostępne po zakończeniu kampanii czy są one dostępne tylko ma wspieram to a potem o dodatkowych księgach to można dpbie tylko marzyć?:)
Księgi, czy znaczniki można kupić w planszówkowych sklepach ( Rebel, Planszomania itd. ), kości i mat do Akademii raczej nie widziałem w sklepach do kupienia, co więcej myślę, że GFP zamówi większą ilość dodatków i będą mieli je później dostępne w sprzedaży
Co do samego MW - brać, czy nie brać - myślę, że ceny na Wspieram.to są w miarę atrakcyjnie, a i gra, z tego co widzę w recenzjach, robi bardzo dobre wrażenie.
Nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na księgach i znacznikach i to o nie głównie pytam bo gra wydaje się być fajna, ale kupując 2 gry + księgi za 40 + znaczniki to robi się z tego grubo ponad 300 a tak zawsze możnaby kupić to że tak powiem w partach po jakimś czasie:)
GAZDA pisze:Nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na księgach i znacznikach i to o nie głównie pytam bo gra wydaje się być fajna, ale kupując 2 gry + księgi za 40 + znaczniki to robi się z tego grubo ponad 300 a tak zawsze możnaby kupić to że tak powiem w partach po jakimś czasie:)
Oczywiście, ale trzeba pamiętać o tym, że nawet biorąc pod uwagę ceny internetowe to w partiach zapewne zrobi się z tego 400 zł albo i więcej
A jak ta gra śmiga na więcej graczy? Ktoś ma już jakieś doświadczenia? Zwykły pojedynek 1vs1 - wiadomo, gra najprawdopodobniej jest niesamowita. Sam jednak zastanawiam się nad kupnem dodatkowych kości, tych znaczników i może dwóch ksiąg.
W sumie pytanie o dodatkowe księgi jest nawet bardziej uzasadnione w perspektywie wydawanych dodatków do MW.
Marx pisze:A jak ta gra śmiga na więcej graczy? Ktoś ma już jakieś doświadczenia? Zwykły pojedynek 1vs1 - wiadomo, gra najprawdopodobniej jest niesamowita. Sam jednak zastanawiam się nad kupnem dodatkowych kości, tych znaczników i może dwóch ksiąg.
Czysta podstawka nie porywa przy grze w cztery osoby (2vs2 czy FFA). Jest długie i dość męczące. Natomiast z dodatkiem Battlegrounds Domination, rozgrywki w 3 i 4 osoby nabierają sensu i są kozackie.
Marx pisze:W sumie pytanie o dodatkowe księgi jest nawet bardziej uzasadnione w perspektywie wydawanych dodatków do MW.
W zasadzie kiedy zaczyna się kupować dodatki, to księgi przydają się do trzymania talii kolejnych magów. Tyle, że każdy dodatek, który wprowadza nowych magów (zupełnie nowych, a nie ich alternatywne wersje) zawiera też dwie księgi o ile pamiętam.
Tak, w wydawanych dodatkach do Areny jest dwóch magów i dwie księgi dla nich, więc jak ktoś ma zamiar kupować rozszerzenia to problemu z księgami raczej nie będzie mieć. Jeżeli chodzi o kości to również można by się zastanawiać bo jak ktoś kupi i Arenę i Akademię to ma kości sporo co prawda w różnych rozmiarach ale ma. Wniosek nasuwa się sam :)
Wsparłem. Trochę w ciemno ale wsparłem. Teraz kiedy zaczynam się interesować grą wydaje mi się że ma "to to" duże szanse mi się spodobać. ( do Summoner Wars'a mam prawie wszystko)
Więc mam pytania, czy warto interesować się alternatywnymi wersjami magów z podstawki? Czym one różnią się od tych z podstawowej wersji gry?
Jeżeli chcemy grać we dwójkę na jednej podstawce to warto rozważyć zakup Spell Tomów? A i czym różni się Spell Tome 1 od Spell Tome 2?
Wiem że trochę czasu minie zanim wyjdzie to w wersji pl ( o ile w ogóle) ale chciałbym już znać odpowiedź coby wiedzieć czy rezerwować na to kasę...
mckil pisze:Więc mam pytania, czy warto interesować się alternatywnymi wersjami magów z podstawki? Czym one różnią się od tych z podstawowej wersji gry?
Alternatywne wersje magów, to inny obrazek na karcie (zwykle przeciwna płeć), ale przede wszystkim inne zdolności specjalne. Do tego w takim pakiecie z alternatywnymi magami (Conquest of Kumanjaro i Forged in Fire), masz też sporo dodatkowych czarów.
mckil pisze:Jeżeli chcemy grać we dwójkę na jednej podstawce to warto rozważyć zakup Spell Tomów? A i czym różni się Spell Tome 1 od Spell Tome 2?
Moim zdaniem warto. Spell Tome 1 i 2 zawierają dodatkowe kopie najczęściej używanych czarów z podstawki. Dzięki temu nie trzeba "walczyć" o karty przy składaniu swojej księgi. Różnica między ST 1 i 2 jest oczywista. Zawierają inne karty
mckil pisze:Jeżeli chcemy grać we dwójkę na jednej podstawce to warto rozważyć zakup Spell Tomów? A i czym różni się Spell Tome 1 od Spell Tome 2?
Moim zdaniem warto. Spell Tome 1 i 2 zawierają dodatkowe kopie najczęściej używanych czarów z podstawki. Dzięki temu nie trzeba "walczyć" o karty przy składaniu swojej księgi. Różnica między ST 1 i 2 jest oczywista. Zawierają inne karty [/quote]
ST to coś za co błogosławiłbym FFG, jak wyjdą PL biorę z marszu.