Strona 24 z 32

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 18 paź 2018, 14:59
autor: olsszak
Dodam, że są na bgg fajne wersje instrukcji COMBINED uwzględniajace zmiany dochodzące w kolejnych dodatkach (zazwyczaj nowe słowa klucze).

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 14:52
autor: c08mk
Wczoraj miałem chwilę na rozegranie nowego dodatku Ant-Man. Trochę sceptycznie do niego podchodziłem ale ostatecznie wypadł całkiem dobrze.

Znany wcześniej keyword Size Changeing nigdy mnie nie porywał, tutaj w kombinacji z Microscopic Size Changeing wypadł nieźle. Możliwości rekrutacji nowych kart są bardzo duże. Jedną z sytuacji jaką miałem była rekrutacja karty MicroSC za którą zyskiwałem gwiazdkę, kolejna tańsza rekrutacja SC i parę następnych z MicroSC które się zaczęły pojawiać i znowu dodawać gwiazdek. Jeżeli combo na Microscopic Size Changeing zaskoczy to gameplay jest odczuwalnie inny niż był do tej pory.

Nowy keyword Empowered zmienia taktykę rekrutacji. Trzeba czasem poświęcić karty w HQ i zostawić je na miejscu zamiast je rekrutować czy wymieniać po to żeby wzmacniać karty dodane już do decka. Różnica w gameplau jest widoczna zwłaszcza pod koniec gry.

Chivalrous Duel czyli keyword villainów i masterminda również odczuwalnie zmienia gameplay. Wielokrotnie zdarzało mi się mieć więcej ataku niż potrzeba do pokonania villaina czy masterminda ale niestety nie mogłem go użyć bo suma pochodziła od różnych bohaterów.

Podstawowe wersje mastermindów są średniego stopnia trudności. Grałem nowymi bohaterami i udało się ich pokonać pomimo, że nowi bohaterowie nie mają zdolności KO kart startowych, a losowy horror (jaki zawsze dodaję do gry) zmniejszał rękę o jedną kartę (mniejsza ręka, size changeing? tematycznie ciekawie wyszło). Strona Epic Mastermind prezentuje już większe wyzwanie likwidując słabości podstawowych wersji mastermindów.

Z bohaterów Ant-Man i Wasp są rozpoznawalni. Reszta bohaterów wydaje się być wzięta "znikąd" i dodana na siłę. Z tego co piszą gracze na BGG to Black Knight czy Wonder Man występują w epizodzie serii Age of Ultron i sporo osób jednak ich nie zna. Mechanicznie karty bohaterów działają całkiem dobrze i dodają kilka nowych możliwści w grze np. wymiana kart w HQ czy powrót z discarda kart o koszcie 0 na rękę.

Ogólnie dobrze oceniam dodatek. Gameplay zmienia się na tyle, że można wyraźnie poczuć nowe mechaniki i temat wykorzystany w rozszerzeniu.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 20:09
autor: Ardel12
Potwierdzam, że ci bohaterowie jak Wonder Man są również i mi znani.
Dodatek Ant-man przybędzie do mnie już w lutym.

Z rozpoczęciem roku odpaliłem kolejny raz kampanię. Tym razem ze wszystkimi dodatkami minus Ant-man i Spiderman Homecoming (w życiu tego nie kupię). Fajne zmiany zasad, jeszcze lepiej ułożone scenariusze. Na razie misje Avengers pękły po śmierci 1/3 ekipy. Misje stały się proste, gdy do walki dołączyła She-hulk. Świetny keyword Transform z WWH. Najtrudniejszym Mastermindem okazał się poczciwy Modok, który swoimi zmianami mocno utrudniał mi życie.

Teraz zaczynam misje Champions. Pierwsza partia udana, choć wygrana głównie dzięki Iceman.

Jedyne spostrzeżenia na minus jakie mam co do wykonania kampanii to:
- brak oznaczenia, z którego dodatku jest dany Scheme,
- brak możliwości odblokowywania następnych bohaterów z danej grupy bez śmierci określonej liczby wcześniejszych herosów,
- w sumie nie odczuwa się żadnego progresu (przydałaby się możliwość lvl swojej podstawowej talii albo wydawania zarobionych pkt na jakieś ułatwienia co do cięższych scenariuszy).

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 21:08
autor: longmen76
Kolekcja rośnie :). Czy ktoś wie czy jest jakaś opcja zamówienia dedykowanej playmaty do gry. Zamawiał ktoś gdzieś? Jakoś mnie ta plansza denerwuje. Przyzwyczaiłem się do maty w LE Alien, LE Firefly i pięknie byłoby pięknie mieć w Marvelu.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 22:17
autor: c08mk
Oficjalna mata jest w pudełku core Villains. Obszary są ułożone na odwrót tzn. zaczynają się od bridge i kończą na sewers. W grze dzięki temu są nowe opcje np. bohaterowie, którzy mają bonus na bridge mają go już w momencie pojawienia się villaina.
Druga minimata jest w core MCU. Jest obcięta na górze i nie ma tam miejsca na woundy czy bystanderów.
Pozostałe oficjalne maty są z eventów i można je dostać tylko z drugiej reki przeważnie w cenie przekraczającej opłacalność zakupu.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 22:37
autor: longmen76
c08mk pisze: 23 sty 2019, 22:17 Oficjalna mata jest w pudełku core Villains.
Druga minimata jest w core MCU.
Czyli używasz maty z podstawki Villains do grania w "klasycznego" Marvela? Modyfikuje to jakoś zasady/rozgrywkę?
I tutaj spytam jak lajkonik :) co to jest core MCU?

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 23 sty 2019, 23:21
autor: Neoptolemos
Nowa, trzecia podstawka. Karty to w większości reprinty ze zwykłej podstawki z nowymi grafikami.

Myślałem o zrobieniu własnej maty na tle jakiegoś obrazka z Marvela i druku w playmaty.pl, ale przekroczyło to moje zdolności graficzne :D

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 24 sty 2019, 09:09
autor: SuCHaR
Skąd macie kampanie? Jest gdzieś w dużym dodatku? Czy to jakiś fanowski twór z BGG?
Pzdr

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 24 sty 2019, 09:22
autor: Ardel12
c08mk pisze: 23 sty 2019, 22:17 Oficjalna mata jest w pudełku core Villains. Obszary są ułożone na odwrót tzn. zaczynają się od bridge i kończą na sewers. W grze dzięki temu są nowe opcje np. bohaterowie, którzy mają bonus na bridge mają go już w momencie pojawienia się villaina.
No właśnie nie wiem czy grając w klasycznego Legendary Marvel nie powinno się pamiętać o tej zmianie. Grając w kampanię dla wszystkich kart z Legendary Marvel zamieniam lokacje ze sobą (w myślach), z kolei dla Legendary Villain tego nie robię. Wydaje mi się, że gra została przemyślana pod odpowiednią kolejność i nie powinno się tego zaburzać. W dodatku jeśli tego nie zrobimy, niektóre efekty będą całkowicie bezsensowne/niegrywalne. Dla przykładu Mastermind Autorytarny Iron Man zaczyna fortyfikacje od lokacji, która w Legendary Marvel jest na prawo od niego a na macie na lewo od decku villains. Przy czym ma on się poruszać w prawo, więc musiałby zawsze siedzieć na pierwszym polu w jednym przypadku. Nie jest to jedyny kwiatek :)
SuCHaR pisze: 24 sty 2019, 09:09 Skąd macie kampanie? Jest gdzieś w dużym dodatku? Czy to jakiś fanowski twór z BGG?
Pzdr
Link do kampanii

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 24 sty 2019, 10:18
autor: c08mk
Zasady mówią, że tylko jeżeli Scheme się odnosi do miejsca na planszy to trzeba używać oryginalnej dla danego zestawu core planszy/maty.
W przypadku Iron Mana można używać maty Villains. Nie będzie to niegrywalna rozgrywka tylko raczej bym powiedział trudniejsza bo Iron Man będzie cały czas pilnował pierwszego pola na planszy.
Na tym polega urok maty Villains, że z odwróconego układu miasta wychodzą nowe kombosy, ułatwienia lub utrudnienia.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 24 sty 2019, 12:25
autor: Baloosh
Niedawno stałem przed dylematem wyboru maty do Legendary Marvel. Skusiłem się na custom wydruk w playmaty.pl grafiki znalezionej na bgg: https://boardgamegeek.com/filepage/1690 ... ked-gaming

Wybrałem nr 8 i wyszło fantastycznie :)

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 02 mar 2019, 13:17
autor: longmen76
Zrobiłem sobie skrzynie na Legendary Marvel i układam w nich dodatki. Zamierzamy grać w kampanię wg schematu z excela linkowanego wyżej w postach.
Mam pytania z powyższym:
Jak poukładać w zbiorczych skrzyniach postacie / Villain Groups i Henchmen Group
- wg kolejności dodatków?
- alfabetycznie?
- czy wg ikon teamów (Avengers, X-men, itd)?

Czy wszystkich Bystanders ze wszystkich dodatków tasuje się w jedną talię?
Czy w kampanii używany jest dodatek Spider-Man Homecoming? Z uwagi na grafiki na kartach postanowiłem go nie kupować.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 02 mar 2019, 21:42
autor: Ardel12
longmen76 pisze: 02 mar 2019, 13:17 Zrobiłem sobie skrzynie na Legendary Marvel i układam w nich dodatki. Zamierzamy grać w kampanię wg schematu z excela linkowanego wyżej w postach.
Mam pytania z powyższym:
Jak poukładać w zbiorczych skrzyniach postacie / Villain Groups i Henchmen Group
- wg kolejności dodatków?
- alfabetycznie?
- czy wg ikon teamów (Avengers, X-men, itd)?

Czy wszystkich Bystanders ze wszystkich dodatków tasuje się w jedną talię?
Czy w kampanii używany jest dodatek Spider-Man Homecoming? Z uwagi na grafiki na kartach postanowiłem go nie kupować.
Ja mam podzielone karty w pudełkach po typie. W jednym pudle bohaterowie, w jednym elementy gry(scheme, karty podstawowe itp) w kolejnym wszystkie karty przeciwników(podzielone na grupy) a wszystko ułożone alfabetycznie. W samej kampanii dużo grup tworzonych jest z róznych drużyn, więc sortowanie po tym ma mało sensu jak dla mnie. Z kolei kolejność dodatków jest dobra, jak wprowadzasz dodatek, ale potem juz w ogóle sie na to nie zwraca uwagi.

Tak, bystanderów tasujemy do jednej talii jak i sidekicków.

Tak, Spiderman Homecoming jest niestety używany(scheme).

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 03 mar 2019, 12:14
autor: 13thcaesar
Ardel12 pisze: 23 sty 2019, 20:09 Potwierdzam, że ci bohaterowie jak Wonder Man są również i mi znani.
Dodatek Ant-man przybędzie do mnie już w lutym.

Z rozpoczęciem roku odpaliłem kolejny raz kampanię. Tym razem ze wszystkimi dodatkami minus Ant-man i Spiderman Homecoming (w życiu tego nie kupię). Fajne zmiany zasad, jeszcze lepiej ułożone scenariusze. Na razie misje Avengers pękły po śmierci 1/3 ekipy. Misje stały się proste, gdy do walki dołączyła She-hulk. Świetny keyword Transform z WWH. Najtrudniejszym Mastermindem okazał się poczciwy Modok, który swoimi zmianami mocno utrudniał mi życie.

Teraz zaczynam misje Champions. Pierwsza partia udana, choć wygrana głównie dzięki Iceman.

Jedyne spostrzeżenia na minus jakie mam co do wykonania kampanii to:
- brak oznaczenia, z którego dodatku jest dany Scheme,
- brak możliwości odblokowywania następnych bohaterów z danej grupy bez śmierci określonej liczby wcześniejszych herosów,
- w sumie nie odczuwa się żadnego progresu (przydałaby się możliwość lvl swojej podstawowej talii albo wydawania zarobionych pkt na jakieś ułatwienia co do cięższych scenariuszy).
Po długiej przerwie również postanowiłem wrócić do kampanii (nie posiadam tylko Ant-man'a). Ostatnio grałem wersję X-Men (v6.0), dzisiaj po dojściu World War Hulk i Champions czas sprawdzić nową wersję kampanii (v.7.2).

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 06 mar 2019, 18:11
autor: longmen76
Skrzynie z przegródkami na Legendary: A Marvel Deck Building Game. Skrzynie handlowe z neta a przegrody własnej roboty. Podstawka z dodatkami. Brakuje Secret Wars 2 (sklep dał ciała), miejsce w pudle czeka. Na razie ułożone dodatkami. Jak przyjdzie Secret Wars 2 to będzie wszystko ułożone alfabetycznie pod kampanię z BGG.

Obrazek

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 09 mar 2019, 21:04
autor: 13thcaesar
Jestem po pierwszym tygodniu rozgrywania kampanii (v.7.2) - na razie rozegrałem 25 Scheme z 83 (22 wygrane i 3 przegrane), poległo mi 13 Heroes. Ukończyłem wszystkie "misje" Fantastic Four, X-Force i Spider Friends.

Ta wersja kampanii podoba mi się bardziej od poprzedniej wersji (z dodawaniem Woundów i Maria Hill), Scheme też są fajnie i klimatycznie powiązane z Mastermindami. Szkoda tylko, że nie wykorzystują Heroes i Villains Groups z dodatku Noir. Niedługo powinien się pojawić dodatek Venom, wiec pewnie kampania jeszcze bardziej się powiększy.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 10 mar 2019, 07:42
autor: krecilapka
A ta kampania jest jakoś uzależniona od dodatków? W sensie czy można w nią grać nie posiadając dodatków?

EDIT: Już obejrzałem kampanię i widzę, że można ;). Ale skądinąd może Ci co grali, jakiś dodatek wydaje się "strategicznym" dla odczuć tej konkretnej kampanii?

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 11 mar 2019, 16:42
autor: olsszak
13thcaesar pisze: 09 mar 2019, 21:04 Jestem po pierwszym tygodniu rozgrywania kampanii (v.7.2) - na razie rozegrałem 25 Scheme z 83 (22 wygrane i 3 przegrane), poległo mi 13 Heroes. Ukończyłem wszystkie "misje" Fantastic Four, X-Force i Spider Friends.

Ta wersja kampanii podoba mi się bardziej od poprzedniej wersji (z dodawaniem Woundów i Maria Hill), Scheme też są fajnie i klimatycznie powiązane z Mastermindami. Szkoda tylko, że nie wykorzystują Heroes i Villains Groups z dodatku Noir. Niedługo powinien się pojawić dodatek Venom, wiec pewnie kampania jeszcze bardziej się powiększy.
Myślisz, że mając rozpoczętą wcześniejszą wersją kampanii można przejść na 7.2 czy trzeba od zera?

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 15 mar 2019, 01:22
autor: krecilapka
Coś ja chyba źle kapuję zasady kampanii. Może ktoś mógłby mnie oświecić?
Jak to jest z podliczaniem rozgrywki. Skoro zaczyna się z 6 bohaterami, a np. w przypadku remisu, na pewno odrzucam poza grę 2 Bohaterów, to co zostaje mi 4? Przy przegranej wywalam 3 to zostałoby mi 3 czyli koniec ;). Nie może tak być, coś ja źle łapię z zasad :(

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 15 mar 2019, 10:02
autor: Ardel12
krecilapka pisze: 15 mar 2019, 01:22 Coś ja chyba źle kapuję zasady kampanii. Może ktoś mógłby mnie oświecić?
Jak to jest z podliczaniem rozgrywki. Skoro zaczyna się z 6 bohaterami, a np. w przypadku remisu, na pewno odrzucam poza grę 2 Bohaterów, to co zostaje mi 4? Przy przegranej wywalam 3 to zostałoby mi 3 czyli koniec ;). Nie może tak być, coś ja źle łapię z zasad :(
Jak wybierasz doną drużynę i jej misje, dla przykładu Avengers. To dostajesz wszystkie postaci w pierwszego wiersza. W momencie, gdy nie możesz już wybrać 5 bohaterów (bo tylu jest na 2 graczy) to dodajesz kolejny wiersz i z niego też możesz dobierać bohaterów. W momencie gdy wszystkie wiersze wykorzystasz i dojdziesz do momentu, że nie możesz już wystawić wymaganej liczby postaci, to dana druzyna się rozpada i musisz zakończyc ich misje inną.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 15 mar 2019, 15:43
autor: krecilapka
Dzięki za pomoc dobry człowieku :) no teraz mi się coś rozjaśniło. Pozdrawiam. Protestuje jakby w to grać solo na 1 rękę. To wtedy 3 bohaterów tylko potrzebuje ;).
Tak czy siak bardzo dziękuję za wyjaśnienie

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 16 mar 2019, 00:21
autor: kucyk
Ale tez 3 ginie w przypadku niepowodzenia!! :)

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 21 mar 2019, 14:25
autor: Skryty Planszoholik
pytanko: czy warto wejść w tą grę dla pogrania co-op (najczęściej 2 osobowo) ?? Na początek myślałem klasycznie: podstawka + dark city

jakoś ten semi-coop zupełnie mnie odpycha - czy trzeba dużo houseruli wprowadzać żeby gra co-op miała sens? Jak z wyważeniem poziomu trudności (bo czytam na necie, że jest za łatwo niektórym) i czy dużo jest postaci, które trzeba omijać bo mają karty typowo PvP?

z góry dzięki za odpowiedzi

EDIT: ps. ewentualnie do grania solo raz na jakiś czas

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 21 mar 2019, 14:31
autor: Neoptolemos
Hm. Praktycznie nie ma postaci, które są do gry PvP, właściwie tylko w podstawce Villains jest trochę takich z negatywną interakcją.
Generalnie Legendary to JEST full co-op, tylko na koniec można (ale nie trzeba) podliczyć punkty, kto zgarnął najwięcej - ale to jest średnie, bo w trudnym scenariuszu nie zastanawiasz się kogo atakować tylko kogo możesz. Ja raczej staram się podkręcić poziom trudności tak, żeby samo przejście gry było wyzwaniem, a nie maksowanie wyniku punktowego w scenariuszu który łatwo przejść.
I tak, goła podstawka jest bardzo prosta - ale na końcu są zasugerowane metody do utrudnienia każdego scheme/masterminda, a już w Dark City poziom diametralnie rośnie. Generalnie jeśli szukasz deckbuildera z pełną kooperacją, to warto.

Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game

: 21 mar 2019, 15:10
autor: Skryty Planszoholik
dzięki :)

chodzi mi o klasyczny problem semi-coop'ów że jak któremuś z graczy gorzej idzie i widzi że nie ma szans na indywidualne zwycięstwo to albo przestaje się starać i sabotuje całą rozgrywkę olewając wspólny cel albo stara się ale taka zabawa go nurzy, bo i tak wie że nie wygra.

Dlatego pytam głównie o poziom trudności - czy grając full co-op w grę zaprojektowaną z myślą o semi-coop, gra nie staje się zbyt łatwa? Ale skoro piszesz, że z DC jest OK to jest jakaś nadzieja, bo też interesuje mnie tylko granie o zwycięstwo w trudnym scenariuszu a nie o maksowanie wyniku w łatwym.

Ale w całej grze nie ma żadnych kart pozwalających na jakąś kooperacje (jak np. w Alien karty "Coordinate") ? Po prostu każdy gracz robi co może w swoim zakresie? Bez żadnej synergii ?

ps. a z postaci które mają jakieś karty PvP to czytałem że Hawkeye z podstawki ma coś takiego ...