Keyflower (Sebastian Bleasdale, Richard Breese)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Ktoś wie, gdzie można dorwać kafelki Trader, Stroyteller, BeeKeeper, Emporium i Monument ? na BGG store tylko Key Celeste :(
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

michalldz90 pisze:Ktoś wie, gdzie można dorwać kafelki Trader, Stroyteller, BeeKeeper, Emporium i Monument ? na BGG store tylko Key Celeste :(
raczej nie dostaniesz - na tym polega idea promosów...


ja dostałem jakiś przy zakupach premierowych po Essen, Key Celesta kupiłem na BGG
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

A tak przy okazji moglbys mi powiedziec jak korzystasz z tego ducha? Rozumiem ze on "płoszy" meple wygrywajace dana licytacje. Czy dziala to w obie strony ze mpge zagrac je przeciwko swoim meplom i przeciwnika? Co z tymi melplami ktore przegrywaja licytacje przed wystawieniem ducha? Czy automatycznie one wygrywaja dany kafelek czy juz nikt nie moze go wygrac??
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Keyflower

Post autor: sillue »

michalldz90 pisze:A tak przy okazji moglbys mi powiedziec jak korzystasz z tego ducha? Rozumiem ze on "płoszy" meple wygrywajace dana licytacje. Czy dziala to w obie strony ze mpge zagrac je przeciwko swoim meplom i przeciwnika? Co z tymi melplami ktore przegrywaja licytacje przed wystawieniem ducha? Czy automatycznie one wygrywaja dany kafelek czy juz nikt nie moze go wygrac??
duchem zastępujesz wygrywający bid innego gracza i zabierasz wystraszone meeple za swoją zasłonkę...
kafel trafi do niego mimo wszystko...
swoich nie można straszyć i zastąpić...
meeple na kaflu wędrują tradycyjnie z kaflem...
po zagraniu ducha kafel już nie pracuje i nie można ducha przebić...
przegrywające meeple przed wystawieniem ducha można po jego zagraniu przenieść jak zwykle albo zabrać po pasowaniu...
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

jak tu wypada zależność językowa czy na elementach gry pojawia się jakiś tekst w języku angielskim ?

Czy instrukcja pl z bgg wystarczy do zabawy i pełnego zrozumienia gry ?
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Keyflower

Post autor: TTR_1983 »

okon pisze:jak tu wypada zależność językowa czy na elementach gry pojawia się jakiś tekst w języku angielskim ?

Czy instrukcja pl z bgg wystarczy do zabawy i pełnego zrozumienia gry ?
w zupełności. na kaflach są tylko nazwy budynków.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

tak - ale nie wiem czy są instrukcje do dodatków Farmers i Merchants a one kilka opcji/ zmian wprowadzają no i działanie samych kafli wymaga często konsultacji z instrukcją bo szczególnie te bardziej złożone ( np łodzie) intuicyjne do końca nie są...

ale gra i tak jest jedną z lepszych i na pewno w moim top 10 by się obecnie znalazła...
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

eee szkoda, bo najpierw zamawiam The Merchants. W moim odczuciu wydaje się lepszym dodatkiem. ( co nie znaczy, że Farmers jest słaby) :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

michalldz90 pisze:eee szkoda, bo najpierw zamawiam The Merchants. W moim odczuciu wydaje się lepszym dodatkiem. ( co nie znaczy, że Farmers jest słaby) :)
a ja wolę farmers - merchants to kilka mini silniczków, mniej i bardziej fajnych (rozwinięcia, kontrakty, dodatkowe akcje "domek")- natomiast farmers jest dość spójną całością, na dodatek wykorzystującą dzięki mechanice łąk wszystkie kafle w grze i dodatkach.

na pewno w merchants nowe "podstawowe" łodzie (keyflower2 i seabreez2) są bardzo fajne

oba są oczywiście bardzo dobre, i właściwie nie ma co za bardzo wybierać, tylko trzeba brać wszystko.

po ograniu wrzucamy do wora wszystko i wtedy się naprawdę jazda z kombosami i ryzykiem zaczyna ( czy brać owce gdy nie mam gwarancji co się pojawi w kolejnych porach itp).

oczywiście można też robić własne miksy tak aby mieć pewność że np zwierzątka, lub kontrakty będą dobrze reprezentowane...
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

zastanawia mnie tylko... bierność polskich wydawców w kwestii wydania tego w Polsce. Nawet recenzji w 'polskim' internecie nie ma za wiele, jakby ta gra została w ogóle niezauważona. Przecież ta gra jest perfekcyjna w każdym calu :D a ze wszystkim dodatkami tworzy dla mnie grę wszech czasów. No dobra może przesadzam, bo mam ją od niedawna i teraz za dużo sobie wyobrażam. :P
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

michalldz90 pisze:zastanawia mnie tylko... bierność polskich wydawców w kwestii wydania tego w Polsce. Nawet recenzji w 'polskim' internecie nie ma za wiele, jakby ta gra została w ogóle niezauważona. Przecież ta gra jest perfekcyjna w każdym calu :D a ze wszystkim dodatkami tworzy dla mnie grę wszech czasów. No dobra może przesadzam, bo mam ją od niedawna i teraz za dużo sobie wyobrażam. :P

no cóż - dobra gra nie potrzebuje promocji ;)


ja jak poznawałem KF to pomyślałem że to taki "ultimate euro engine" - który w każdej grze objawia swoje nowe oblicze… raz to gra licytacyjna, raz tile laying innym znów razem P2P delivery, worker placement oczywiście itp itd. W różnych rozdaniach waga tych elementów jest różna, więc za każdym razem gramy w inną grę - nie tylko pod względem nowego silniczka ale i dominującej mechaniki. To oczywiście może być wyzwanie bo trudno wypracować stałą strategię - ale taktycznie gra jest genialna, jak już wiele razy pisałem…jedna z moich ulubionych.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

tak w ogóle, bo nie zagłębiałem się szczególnie w instrukcje Farmers. Czy złoto można traktować jako jakiegoś zwierzaka ?? :P Troche glupie pytanie w sumie, ale na koniec gry może być kluczowe. To samo tyczy się fioletowego mepla.

Kurcze teraz mam dość duży dylemat, który dodatek zamówić :roll:
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

Zloto nie moze byc zwierzakiem :). Fioletowy ludek chyba tez nie bo może byc surowcem albo meeplem...
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

No i w końcu zamówiłem Farmersow:p
miszcz
Posty: 177
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 59 times

Re: Keyflower

Post autor: miszcz »

Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463

Fioletowy ludek może być zwierzakiem.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

Swietnie! Dzięki wielkie :)
Awatar użytkownika
7koliberek9
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: Keyflower

Post autor: 7koliberek9 »

miszcz pisze:Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463
Super, bardzo dziękuję :)
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1186
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 22 times

Re: Keyflower

Post autor: veljarek »

Super.

Niestety granie z dwoma dodatkami wymaga sporo przygotowań teraz :(
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

miszcz pisze:Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463

Fioletowy ludek może być zwierzakiem.

dopiero co dostałem gre i mówie sobie nie ma tłumaczen dodatków to nie kupuję taki plus ze zoszczedze ...
a ty tak mi robisz :) minus kolejne 160 zł


ale dzięki wielkie doceniam pracę i wkład
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula »

u mnie nie widać literki "ż"


ktoś tak ma?
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

No polskich znaków w większości nie widze
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

Parę mam pytań na szybko :

Akcje transportu mają zasięg na całej naszej wiosce . Liczba określająca transport określa nam tylko ile towarów możemy przewieść płacąc za aktywacje tej akcji nie o ile ? Budynek oferujący transport nie musi być po sąsiedzku z miejscem z którego towar chcemy wywieść . Przykłady z instrukcji są lekko mylące .

Usprawnienie i transport działają równocześnie nie wymagają osobnych aktywacji ??

Rozumiem ze produkcję transport i licytację gra się równorzędnie .

Na koniec osobna faza z dokładaniem kafli w której nie można juz nic wyprodukować .

I branie zasobów z łodzi ??

Niczego nie pomyliłem ?? Jutro pierwsza rozgrywka nie chce dac ciała :P
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Keyflower

Post autor: carlos »

okon pisze:Parę mam pytań na szybko :

Akcje transportu mają zasięg na całej naszej wiosce . Liczba określająca transport określa nam tylko ile towarów możemy przewieść płacąc za aktywacje tej akcji nie o ile ? Budynek oferujący transport nie musi być po sąsiedzku z miejscem z którego towar chcemy wywieść . Przykłady z instrukcji są lekko mylące .
Nie... Liczba oznacza o ile możesz przesunąć towar. Np. jeśli na kafelku masz "siłę" 2 to możesz przesunąć jeden towar o dwa pola lub dwa towary o jedno pole. Pamiętaj, że kafle pomiędzy którymi transportujesz muszą być połączone drogami.
okon pisze: Usprawnienie i transport działają równocześnie nie wymagają osobnych aktywacji ??
Tak.
okon pisze: Rozumiem ze produkcję transport i licytację gra się równorzędnie.

Na koniec osobna faza z dokładaniem kafli w której nie można juz nic wyprodukować .

I branie zasobów z łodzi ??
Wszystko się zgadza. :)
okon pisze: Niczego nie pomyliłem ?? Jutro pierwsza rozgrywka nie chce dac ciała :P
Będzie dobrze. :D
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Keyflower

Post autor: michalldz90 »

1. Liczba transportu oznacza ile masz jednostek ruchu surowcem wiec jezeli jest 2 mozesz rozdzielic ją na dwa surowce przemieszczajac je o jeden kafel albo poruszyć jednym o dwa kafle. Twoja decyzja.

2. Tak, jeśli aktywujesz transport to jednocześnie mozesz usprawnić kafel jesli masz na nim wymagane surowce lub jesli posiadasz za parawanem znacznik umiejętności.

3. Zawsze masz wybor co chcesz z danym meplem/meplami zrobic: albo angazujesz je w licytacje albo aktywujesz dany kafel. Transport to tylko jedna z opcji aktywacji.

4. Zima wygla jak kazda inna pora roku z ta roznica ze gracze wykladaja kafle ktore wybrali na poczatku gry w tajemnict wedle wlasnego uznania i potem znowu licytujecie i aktywujecie rozne kafle. Nie ma juz tylko brania mepli z lodzi bo lodzie dołączają do licytacji.
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: okon »

Ok ale aktywujac kafel z transportem mogę przewozic dobra skąd chce np z drugiego końca osady . Nie muszą to być towary przylegające to hexa z transportem .
ODPOWIEDZ