Keyflower (Sebastian Bleasdale, Richard Breese)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bartekb8
Użytkownik wspierający
Posty: 386
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Been thanked: 6 times

Re: Keyflower

Post autor: bartekb8 » 03 gru 2017, 13:44

Gdybym celował w któryś to chyba prędzej wybrałbym Kupców. Kontrakty i możliwość dalszego ulepszania kafli - miodzio. Animeeple z Farmerów są fajne (animeeple zawsze są fajne!), ale niepotrzebnie według mnie komplikują rozgrywkę.

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 11 gru 2017, 00:52

zamówiłem farmerów . Zastanawia mnie tylko czy w przypadku posiadania dwóch dodatków da sie grać na wsztystkim naraz ?? Czy lepiej jest grać raz z kupcami a raz z farmerami ??????

bartekb8
Użytkownik wspierający
Posty: 386
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Been thanked: 6 times

Re: Keyflower

Post autor: bartekb8 » 11 gru 2017, 12:53

Da się. W Kupcach występują np. kontrakty ale to czy znajdą się w grze zależy od tego czy wylosujesz kafle które te kontrakty pozwalają brać. Podobnie jest ze zwierzakami z Farmerów. Natomiast nie wiem jak jest wtedy z balansem rozgrywki, to już pytanie do grających z dodatkami.

Awatar użytkownika
Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 277
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyflower

Post autor: Sebs » 11 gru 2017, 13:16

Gracze balansuja sie sami. Jesli jest dobry kafel to albo standardowo sie blokuja albo wysyko licytuja. Z mojej obserwacji wynika tylko ze duzo trudniej jest z surowcami i trudniej jest ulepszac kafle w swojej wiosce. Mimo to wyniki punktowe byly zblizone do tych z rozgrywek w sama podstawke.

bartekb8
Użytkownik wspierający
Posty: 386
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Been thanked: 6 times

Re: Keyflower

Post autor: bartekb8 » 11 gru 2017, 17:35

I o to mi chodziło. Im więcej kafli do tasowania tym większe prawdopodobieństwo że niewylosowane zostaną właśnie choćby kafle surowców. Gdyby to był problem to zawsze można go łatwo zminimalizować przez wprowadzenie home rule'a i zwiększenie liczby kafli wykładanych co rundę na środek stołu. Ale ludzie chyba nie narzekają :)

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 941
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Keyflower

Post autor: bukimi » 12 gru 2017, 14:26

bartekb8 pisze:I o to mi chodziło. Im więcej kafli do tasowania tym większe prawdopodobieństwo że niewylosowane zostaną właśnie choćby kafle surowców. Gdyby to był problem to zawsze można go łatwo zminimalizować przez wprowadzenie home rule'a i zwiększenie liczby kafli wykładanych co rundę na środek stołu. Ale ludzie chyba nie narzekają :)
Rozwiązaniem ewentualnego braku kafli z surowcami są już kafle kolejności i łodzie z dodatku.
Warto zwrócić uwagę, że oprócz przywileju wybierania łodzi z "dostawą ludków" w pierwszej (lub dalszej) kolejności dostaje się także złoto (lub inne zasoby, zależy na ile osób się gra). Niektóre łodzie także oprócz ludzików wiozą złoto, więc zawsze jest za co ulepszać kafle.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

Awatar użytkownika
rastula
Użytkownik wspierający
Posty: 7966
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 210 times
Been thanked: 169 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula » 12 gru 2017, 15:08

ja mam zmieszane wszystkie - czasem usuwam te od kontraktów albo zwierząt ( jak mnie najdzie ochota)...


gra się sama balansuje nawet przy pełnym zestawie , surowce zawsze można zdobyć/ wymienić ...ew. można omijać kafle k†óre wymagają nie istniejących surowców. Kafle z każdej pory roku mają określoną specyfikę ( te wiosenne dostarczają surowców np.) jeśli widzimy że surowiec nie wszedł to nie gramy na kafle jego wymagające...albo gramy na złoto - a kafel licytujemy za bezcen... jak ja lubię tę grę :D

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 12 gru 2017, 15:49

Ja uważam keyflowera za ideał gry planszowej chociaż do tej pory gram tylko na podstawce . Mam za sobą około 100 partii i przy żadnej się nie nudziłem .
keflowera wyróżnia :
-faky że ciężko jest co cokolwiek założyć zupełnie z góry ponieważ kafle w puli umieszczane są losowo . Gracz musi umieć się przystosować do danej sytuacji na stole . Nieraz jest mało transportu co powoduje że strasznie ciężko punktuje sie na magazynach , nieraz jest mało kafli dających dodatkowych ludzi więc cenny są odpowiednio niższe nieraz jest mało zasobów albo kafli z zielonymi ludzikami itd .... Do każdej sytuacji trzeba się umieć przystosować a ten kto szybciej wyciągnie odpowiednie wnioski wygrywa .
-wspaniały mechanizm zarządzania inicjatywą ( gry bez takiej opcji wydają mi się ...hmmm wypłycone ciekawe gdyby np w porto rico istniał mechanizm pozwalający zmieniać ustaloną kolejność )
-Interakcja jest na doskonałym poziomie , licytacja plus wysyłanie imgrantów do wiosek kolegów :)
-element przestrzenny już w samej podstawce jest fajnie rozbudowany odległości budynków od określonych punktów wioski jest bardzo ważny .
- w miare proste i czytelne reguły :0


jestem ciekaw jak bedzie mi sie grało z farmerami :)

bartekb8
Użytkownik wspierający
Posty: 386
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Been thanked: 6 times

Re: Keyflower

Post autor: bartekb8 » 12 gru 2017, 20:27

Gra jest świetna ale na razie wolę grać w fizyczną wersję w domu, bo szanse są wyrównane. Na BGA 3 razy zostałem pokonany, teraz jestem w trakcie 3 gier ale w trybie turowym i w sumie w tej formie też sprawdza się nieźle :D Wkurza tylko ograniczenie do rozgrywania maksimum 3 gier na raz w takim trybie.

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 941
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Keyflower

Post autor: bukimi » 12 gru 2017, 20:51

okon pisze: keflowera wyróżnia :
-faky że ciężko jest co cokolwiek założyć zupełnie z góry ponieważ kafle w puli umieszczane są losowo . Gracz musi umieć się przystosować do danej sytuacji na stole . Nieraz jest mało transportu co powoduje że strasznie ciężko punktuje sie na magazynach , nieraz jest mało kafli dających dodatkowych ludzi więc cenny są odpowiednio niższe nieraz jest mało zasobów albo kafli z zielonymi ludzikami itd .... Do każdej sytuacji trzeba się umieć przystosować a ten kto szybciej wyciągnie odpowiednie wnioski wygrywa .
Warto przypomnieć, że popularnym wariantem jest losowanie kafli od razu dla wszystkich pór roku i odłożenie ich odpowiednio na bok. Wówczas każdy wie, co jeszcze wejdzie i może dostosować strategię licytowania. To dużo bardziej sprawiedliwa opcja, bo np. wiosną kafel produkujący drewno jest znacznie cenniejszy, jeśli jesienią wejdzie magazyn drewna. Bez tej wiedzy ktoś może wziąć kafel z drewnem taniej niż np. kafel z kamieniem. Podobnie, magazyny działają lepiej, jeśli ma się dużą moc transportową - wiedząc, że jesienią będzie pasujący nam magazyn, będzie można podbić stawkę o kafel z transportem. Tych zależności jest dużo i warto o nich pamiętać.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 12 gru 2017, 22:03

bukimi pisze:
okon pisze: keflowera wyróżnia :
-faky że ciężko jest co cokolwiek założyć zupełnie z góry ponieważ kafle w puli umieszczane są losowo . Gracz musi umieć się przystosować do danej sytuacji na stole . Nieraz jest mało transportu co powoduje że strasznie ciężko punktuje sie na magazynach , nieraz jest mało kafli dających dodatkowych ludzi więc cenny są odpowiednio niższe nieraz jest mało zasobów albo kafli z zielonymi ludzikami itd .... Do każdej sytuacji trzeba się umieć przystosować a ten kto szybciej wyciągnie odpowiednie wnioski wygrywa .
Warto przypomnieć, że popularnym wariantem jest losowanie kafli od razu dla wszystkich pór roku i odłożenie ich odpowiednio na bok. Wówczas każdy wie, co jeszcze wejdzie i może dostosować strategię licytowania. To dużo bardziej sprawiedliwa opcja, bo np. wiosną kafel produkujący drewno jest znacznie cenniejszy, jeśli jesienią wejdzie magazyn drewna. Bez tej wiedzy ktoś może wziąć kafel z drewnem taniej niż np. kafel z kamieniem. Podobnie, magazyny działają lepiej, jeśli ma się dużą moc transportową - wiedząc, że jesienią będzie pasujący nam magazyn, będzie można podbić stawkę o kafel z transportem. Tych zależności jest dużo i warto o nich pamiętać.

hmm masz racje ale niewiedza nie jest zła ta gra się na niej opiera . Nawet jesli taki gracz trafi z drewnem to inni gracze nie pozostaną bierni i beda podbijać cenę albo blokować zielonym skład drewna w lecie tak żeby cena była odpowiednia . Jak mówi mój przyjaciel "keyflower polega na odnalezieniu się w nowej sytuacji" a nie na długofalowym planowaniu . Mi losowość odpowiada bo trzeba umieć zarządzać ryzykiem a opcji do punktowania jest bardzo dużo . Często tam gdzie dwóch się bije to trzeci korzysta .Jeśli dwóch graczy przeinwestuje blokując sie na wzajem, trzeci punktuje najwięcej przy czym jego źródłem punktów jest wiele kafli kupionych odpowiednio tanio ( kafle kolejności , bonusy za łódki czy kafle zimy które wydawały się słabe) .

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 941
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Keyflower

Post autor: bukimi » 13 gru 2017, 11:08

okon pisze:
bukimi pisze:
okon pisze: keflowera wyróżnia :
-faky że ciężko jest co cokolwiek założyć zupełnie z góry ponieważ kafle w puli umieszczane są losowo . Gracz musi umieć się przystosować do danej sytuacji na stole . Nieraz jest mało transportu co powoduje że strasznie ciężko punktuje sie na magazynach , nieraz jest mało kafli dających dodatkowych ludzi więc cenny są odpowiednio niższe nieraz jest mało zasobów albo kafli z zielonymi ludzikami itd .... Do każdej sytuacji trzeba się umieć przystosować a ten kto szybciej wyciągnie odpowiednie wnioski wygrywa .
Warto przypomnieć, że popularnym wariantem jest losowanie kafli od razu dla wszystkich pór roku i odłożenie ich odpowiednio na bok. Wówczas każdy wie, co jeszcze wejdzie i może dostosować strategię licytowania. To dużo bardziej sprawiedliwa opcja, bo np. wiosną kafel produkujący drewno jest znacznie cenniejszy, jeśli jesienią wejdzie magazyn drewna. Bez tej wiedzy ktoś może wziąć kafel z drewnem taniej niż np. kafel z kamieniem. Podobnie, magazyny działają lepiej, jeśli ma się dużą moc transportową - wiedząc, że jesienią będzie pasujący nam magazyn, będzie można podbić stawkę o kafel z transportem. Tych zależności jest dużo i warto o nich pamiętać.

hmm masz racje ale niewiedza nie jest zła ta gra się na niej opiera . Nawet jesli taki gracz trafi z drewnem to inni gracze nie pozostaną bierni i beda podbijać cenę albo blokować zielonym skład drewna w lecie tak żeby cena była odpowiednia . Jak mówi mój przyjaciel "keyflower polega na odnalezieniu się w nowej sytuacji" a nie na długofalowym planowaniu . Mi losowość odpowiada bo trzeba umieć zarządzać ryzykiem a opcji do punktowania jest bardzo dużo . Często tam gdzie dwóch się bije to trzeci korzysta .Jeśli dwóch graczy przeinwestuje blokując sie na wzajem, trzeci punktuje najwięcej przy czym jego źródłem punktów jest wiele kafli kupionych odpowiednio tanio ( kafle kolejności , bonusy za łódki czy kafle zimy które wydawały się słabe) .
Mimo wszystko blokowanie cudzego kafla, który "nagle" bardzo pasuje do dotychczasowych zdobyczy danego gracza nie zawsze jest sprawiedliwe, jeśli losujemy kafle w każdej porze roku.
Załóżmy, że gra toczy się na 5 lub 6 osób, a tylko jedna osoba produkuje drewno. Magazyn drewna w praktyce będzie opłacalny tylko w przypadku tego gracza. Oczywiście można go zablokować licytując się z nim, ale wówczas jesteśmy w tyle względem osób, które nie blokują. Załóżmy, że zalicytowałem 3 żółte meeple, by producent drewna nie zdobył magazynu (który dał wcześniej 2 żółte). Wygrywam licytację i kończę jesień z prawie zupełnie zbędnym magazynem drewna, tracąc na to 3 meeple, a przelicytowany "producent" przerzuca 2 meeple gdzie indziej i ma inny kafel, pewnie mniej potrzebny niż magazyn, ale zawsze coś. Mogę też nie przelicytować jego 2 meepli, ale wtedy umożliwiam przeciwnikowi łatwą produkcję punktów (po 3 za każde drewno, a więc względnie dużo) za dość niską cenę.
W grze na 2 osoby wzajemne celowe blokowanie to norma, w grze na więcej osób jest tak jak sam piszesz: gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Losowanie wszystkich kafli na początku gry nie podsuwa łatwych punktów za półdarmo :)
Przy okazji wspomnę, że najczęściej też losuję kafle dopiero w danej porze roku, ale zdaję sobie sprawę, że to nie zawsze dobrze wpływa na balans (trochę jak szczęście w dobraniu idealnie pasującej karty w grze karcianej).
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

Awatar użytkownika
rastula
Użytkownik wspierający
Posty: 7966
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 210 times
Been thanked: 169 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula » 13 gru 2017, 11:25

Należy pamiętać, że wygranie kafla w licytacji nie zamyka drogi innym graczom do jego wykorzystania. Co więcej nawet jak mam produkcję drewna i składzik, to wystarczy że ktoś mi zagra niepasującym kolorem na moją wioskę i jestem w ciemnej rzyci...czy już mówiłem że to świetna gra?

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 3295
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 59 times
Been thanked: 58 times

Re: Keyflower

Post autor: warlock » 13 gru 2017, 11:33

Mi akurat miks strategicznego gromadzenia meepli, taktycznych decyzji w obrębie pór roku i niewiadomej związanej z kaflami szalenie odpowiada. Jak mam ochotę na strategicznego mózgotrzepa bez losowości to sięgnę po Caylusa. ;) Keyflowera lubię właśnie za tę konieczność ciągłej adaptacji. Jak mawiają na zachodzie: "When life gives you lemons, make lemonade" ;).

Losowość w grach sprawia, że musimy mieć plany awaryjne i podejmować więcej decyzji przy jej obchodzeniu ;). Kiedyś starałem się grać głównie w eurosy bez losowości, ale odpowiednia jej dawka potrafi działać mocno na plus ;).
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass: Birmingham, Targi, Brass, Wojna o Pierścień

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 13 gru 2017, 12:06

Zagadzam sie ale po części :) Po pierwsze trzeba oszacować jak ważnym źródłem punktów dla przeciwnika jest wymieniony wyżej magazyn . Jak dużo jest punktów transportu , ile przeciwnik drewna posiada i ile zdoła wyprodukować , kto będzie miał inicjatywę na 4 runde zmiennych jest dużo . W przypadku gdy nawet przelicytujemy magazyn za 3 ludziki to nie oznacza ze bedzie on bezużyteczny wystarczy wyprodukowac sobie 3 drewna na kaflu przeciwnika jedna akcja transportu i mamy 9 pkt. Koszt bedzie wtedy 3+1+1 meepli za 9 pkt co nie jest złym przelicznikiem a sam przeciwnik tez bedzie musiał podjąć jakieś środki żeby uniemożliwić nam kolejne wydobycie itd . Znaczenie tez ma fakt czy wyskoczyła łódka zamieniająca zasoby na koniec gry jak wiele jest miejsc gdzie można wydobyć złoto czy są jeszcze inne źródła drewna itd. itd Cała zabawa polega na kalkulowaniu i przeliczaniu opłacalności akcji w danej chwili to własnie daje nam losowość . Mysle ze gdyby wszystko było wiadomo od razu to każdy gracz dążył by do tego żeby uzyskać wąską specjalizację . Przy losowym dobieraniu musimy sobie zostawić wiele furtek otwartych .


Może ustawimy się kiedyś na partię online na BGA :)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1691
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 63 times
Been thanked: 34 times

Re: Keyflower

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 13 gru 2017, 12:08

warlock pisze:Mi akurat miks strategicznego gromadzenia meepli, taktycznych decyzji w obrębie pór roku i niewiadomej związanej z kaflami szalenie odpowiada. Jak mam ochotę na strategicznego mózgotrzepa bez losowości to sięgnę po Caylusa. ;) Keyflowera lubię właśnie za tę konieczność ciągłej adaptacji. Jak mawiają na zachodzie: "When life gives you lemons, make lemonade" ;).

Losowość w grach sprawia, że musimy mieć plany awaryjne i podejmować więcej decyzji przy jej obchodzeniu ;). Kiedyś starałem się grać głównie w eurosy bez losowości, ale odpowiednia jej dawka potrafi działać mocno na plus ;).
Zgadzam się w 100%. :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

bartekb8
Użytkownik wspierający
Posty: 386
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Been thanked: 6 times

Re: Keyflower

Post autor: bartekb8 » 13 gru 2017, 12:26

Ja też uważam że ta losowość w Keyflowerze jest nie tylko nieszkodliwa ale wręcz atrakcyjna, także nawet wariantu odkrycia wszystkich kafli pór roku nie biorę pod uwagę. Od początku gry każdy mniej więcej wie na czym mu zależy i próbuje ustalić swoją listę priorytetów według tego co pokazują kafle zimowe, jakich surowców wymaga dom do ulepszenia, jakie umiejętności może dać łódź od następnej pory roku itp. Większe gmatwanie tego jest mi niepotrzebne bo i tak ilość możliwych decyzji narasta od drugiej pory roku wręcz lawinowo. No i właśnie, świetne w Keyflowerze jest to że przegranie licytacji o kafel nie oznacza od razu odcięcia od dóbr tego kafla, a znajdowanie wtedy złotego środka pomiędzy spełnianiem własnych potrzeb a wzmacnianiem przeciwnika dodatkowymi meeplami wysyłanymi do jego osady jest KLUCZowe :D

A tak z ciekawości zapytam: jak wam się gra z minidodatkami: Key Celeste i Keymelequin? Nie są ciut przekombinowane?

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 13 gru 2017, 14:36

a na czym polegaja te minidodatki ???

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 941
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Keyflower

Post autor: bukimi » 13 gru 2017, 15:01

okon pisze:a na czym polegaja te minidodatki ???
W skrócie:

Key Celeste daje jednego meepla "ducha", którym można "przegonić" wszystkie ludki z wybranego kafla w czasie licytacji. Przegonione ludki idą do właściciela ducha za zasłonkę (zyskuje nowe ludziki), ale za to osoba, która wygrywała licytację już na pewno nie przegra tej licytacji. "Ducha" można zdobyć wygrywając licytację o jego łódź, dostępną w każdej porze roku (po wykorzystaniu duch wraca na swoją łódź).

KeyMelequin pozwala mieszać ludziki dwóch kolorów: żółtych z niebieskimi lub czerwonych z zielonymi (do licytacji, akcji, punktacji) jeśli zdobędziesz odpowiedniego dwukolorowego meepla ze specjalnej łodzi.

Na razie ograłem "Farmerów" - minidodatków jeszcze nie wprowadzałem, żeby nie mieszać.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2017, 15:03 przez bukimi, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

Awatar użytkownika
rastula
Użytkownik wspierający
Posty: 7966
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 210 times
Been thanked: 169 times

Re: Keyflower

Post autor: rastula » 13 gru 2017, 15:02

okon pisze:a na czym polegaja te minidodatki ???

Dodatkowe kafle, z nowym rodzajem meepla w jednym szary "duch" który przepędza inne meeple, w drugim 2 meeple "tłumacze" które pozwalają na współpracę różnokolorowych meepli.


tak, są przekombinowane - ale myślę , że dla graczy po wielu partiach to świetne dodatki...

okon
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32

Re: Keyflower

Post autor: okon » 13 gru 2017, 15:15

ktos chetny zagrac przez internet ??

Bruno555
Użytkownik wspierający
Posty: 185
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Been thanked: 3 times

Re: Keyflower

Post autor: Bruno555 » 13 gru 2017, 15:41

okon pisze:ktos chetny zagrac przez internet ??
Ja zawsze, jeśli to jest gra więcej niż 2 osobowa. Podaj tylko godzinę.

Awatar użytkownika
Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 277
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyflower

Post autor: Sebs » 13 gru 2017, 16:43

bartekb8 pisze: A tak z ciekawości zapytam: jak wam się gra z minidodatkami: Key Celeste i Keymelequin? Nie są ciut przekombinowane?
Gralem na razie tylko z duchem i moge powiedziec ze wprowadza fajny aspekt psychologiczny. Przeciwnicy podczas licytacji juz tak bardzo nie szarzuja z iloscia meepli bo wiaze sie to z ryzykiem oddania ich wlascicielowi ducha.

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 941
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Keyflower

Post autor: bukimi » 14 gru 2017, 12:58

Ale dobrze rozumiem zasady tego Key Celeste, że duch zabiera meeple, ale kafel nadal należy do tej samej osoby? Tzn. dajemy komuś pewność, że już wygra ten kafel?
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1496
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 66 times
Been thanked: 77 times

Re: Keyflower

Post autor: seki » 14 gru 2017, 13:14

bukimi pisze:Ale dobrze rozumiem zasady tego Key Celeste, że duch zabiera meeple, ale kafel nadal należy do tej samej osoby? Tzn. dajemy komuś pewność, że już wygra ten kafel?
Dobrze rozumiesz. Jest też zasada, że duch nie może nawiedzić kafel, który wygrywa nawiedzający więc nie może on posłużyć do tego byś sam sobie go zaklepał.

ODPOWIEDZ