Żeglarze z Catanu - pierwsze wrażenia

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Post autor: Legun »

xshadow pisze:no dobrze, nie wiem co Legun konkretnie miał na myśli ale proszę, oto link:
http://www.mayfairgames.com/shop/produc ... s/3112.htm
Oczywiście - chodziło mi o spolszczenie tych kart, choć też o ich solidną modyfikację. Choć gdy już w zasadzie skończyłem, doszedłem do wniosku, że lepiej jednak rozdzielić konkretne dodatkowe wydarzenia od konkretnych rzutów. Można przygotować karty z wydarzeniami i najpierw ustalić, czy dodatkowe wydarzenie w ogóle jest a dopiero potem, jakie.
W wariancie Nataniela mogłoby wyglądać to tak: połowa kart z liczbami jest czerwona a połowa czarna. Jeśli obie karty są tego samego koloru, losuje się dodatkowo kartę wydarzenia. Karty wydarzenia ciągnie się ze stosu aż do jego skończenia. Wtedy zużyte karty wydarzeń się tasuje i ciągnie od nowa. Proponowane wydarzenia (część z oryginalnych kart, część własnych):

Dobre sąsiedztwo
Każdy z graczy przekazuje sąsiadowi jedną dowolnie wybraną kartę

Pomoc słabszym
Gracz(e) prowadzący daje jedną kartę zasobów ostatniemu graczowi

Bunty chłopskie
Tylko jedna osada każdego z graczy dostarcza karty zasobów

Epidemia
Miasta dostarczają tylko jedną kartę zasobów

Jarmark
Osady, z których rozchodzą się 3 drogi dostarczają 2 karty zasobów

Odpust
Gracz(e) z największą liczbą miast dostaje kartę rozwoju

Redyk
Gracz(e) z najdłuższą drogą dostaje 2 karty wełny

Choroby owiec
Gracze tracą połowę posiadanych kart wełny (zaokrąglając z dół)

Pomoc w wyrębie
Gracz(e) z największą armią dostaje 2 karty drewna

Pożary
Gracze tracą połowę posiadanych kart drewna (zaokrąglając z dół)

Gorączka złota
Gracz(e) z największą liczbą osad przy pustyni dostaje 2 dowolne karty zasobów

Spokojne morza
Gracz(e) z największą liczbą portów dostaje 1 dowolną kartę zasobów
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: folko »

Legun pisze: Jarmark
Osady, z których rozchodzą się 3 drogi dostarczają 2 karty zasobów
Hmmm ile razy miales taka sytuacje ??
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Post autor: Legun »

Nie specjalnie często ale też nie raz i nie dwa. To w sumie smaczek - zawsze miło znaleźć w gre jakąś unikalną kombinację elementów i ją nagrodzić :) .
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Groszek
Posty: 52
Rejestracja: 01 gru 2004, 10:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Groszek »

U mnie również zdarzają się takie sytuacje - najczęściej chyba w 4 graczy.
Awatar użytkownika
cubuz
Posty: 60
Rejestracja: 04 lut 2006, 09:23
Lokalizacja: Sopot

Post autor: cubuz »

czytajac wasze wypowiedzi dochodze do wniosku, ze tylko ja mialem pecha co do wykonania. zetony sa wydrukowane asymetrycznie, nieestetycznie, ciezko wychodza z wyprasek troche sie nawet przy tym uszkadzajac. zobaczymy w przyszlym tygodniu jak rozgrywka ;)
Awatar użytkownika
meham
Posty: 149
Rejestracja: 26 lis 2006, 15:06
Lokalizacja: Sanok

Post autor: meham »

Witam!

To by był spontaniczny zakup, a że okazja pograć w 4 osoby to i długo się nie zastanawialiśmy z żoną.

Wykonanie ok, tak jak podstawka, choć rzetony jakby zbyt ciężko wychodzily i nożyczki 2-3 razy uratowały nadszarpnięty kartonik.

Co do gry to czekam...bo za parę godzin zjedzie się ekipa, a browarki już się hłodzą.


A same scenariusz wyglądająbardzo zachęcająco i myślę że gra dużooo zyska.

Pozdro

Meham
Awatar użytkownika
moonman
Posty: 250
Rejestracja: 25 mar 2005, 12:17
Lokalizacja: Słupsk

Re: Żeglarze z Catanu - pierwsze wrażenia

Post autor: moonman »

pytanie o scenariusz WYSPA MGIEŁ

początek gry, faza zagospodarowania wyspy
jeśli gracz ustawi swoją pierwszą osadę na brzegu oraz statek w stronę mgły odkrywamy "zamglony" obszar.
czy już wtedy gracz dostaje surowiec za odkryty obszar

to samo pytanie tyczy się drugiej osady (za którą zbiera już surowce z sąsiednich pól).

podczas gry / podczas jednej tury gracza:
1) gracz odkrywa nowy ląd budując lub przekładając statek
2) dostaje surowiec (np. wełnę)
3) buduje następny statek
4) odkrywa "zamglony" ląd: las, dostaje drewno
5) za m.in. uzyskane drewno buduje statek itd.
prawidłowo?
(generalnie, czy surowce uzyskane z odkrywania lądów mogą być wykorzystywane w tej samej turze)
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Re: Żeglarze z Catanu - pierwsze wrażenia

Post autor: Legun »

moonman pisze:pytanie o scenariusz WYSPA MGIEŁ

początek gry, faza zagospodarowania wyspy
jeśli gracz ustawi swoją pierwszą osadę na brzegu oraz statek w stronę mgły odkrywamy "zamglony" obszar.
czy już wtedy gracz dostaje surowiec za odkryty obszar

to samo pytanie tyczy się drugiej osady (za którą zbiera już surowce z sąsiednich pól).
Nigdy tego nie próbowaliśmy, lecz tak jest logicznie.
moonman pisze:podczas gry / podczas jednej tury gracza:
1) gracz odkrywa nowy ląd budując lub przekładając statek
2) dostaje surowiec (np. wełnę)
3) buduje następny statek
4) odkrywa "zamglony" ląd: las, dostaje drewno
5) za m.in. uzyskane drewno buduje statek itd.
prawidłowo?
(generalnie, czy surowce uzyskane z odkrywania lądów mogą być wykorzystywane w tej samej turze)
Tak zawsze graliśmy - nieskończone budowanie jest jednak możliwe tylko teoretycznie, ze względu na liczbę pastwisk i lasów.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
ODPOWIEDZ