Oczywiście - chodziło mi o spolszczenie tych kart, choć też o ich solidną modyfikację. Choć gdy już w zasadzie skończyłem, doszedłem do wniosku, że lepiej jednak rozdzielić konkretne dodatkowe wydarzenia od konkretnych rzutów. Można przygotować karty z wydarzeniami i najpierw ustalić, czy dodatkowe wydarzenie w ogóle jest a dopiero potem, jakie.xshadow pisze:no dobrze, nie wiem co Legun konkretnie miał na myśli ale proszę, oto link:
http://www.mayfairgames.com/shop/produc ... s/3112.htm
W wariancie Nataniela mogłoby wyglądać to tak: połowa kart z liczbami jest czerwona a połowa czarna. Jeśli obie karty są tego samego koloru, losuje się dodatkowo kartę wydarzenia. Karty wydarzenia ciągnie się ze stosu aż do jego skończenia. Wtedy zużyte karty wydarzeń się tasuje i ciągnie od nowa. Proponowane wydarzenia (część z oryginalnych kart, część własnych):
Dobre sąsiedztwo
Każdy z graczy przekazuje sąsiadowi jedną dowolnie wybraną kartę
Pomoc słabszym
Gracz(e) prowadzący daje jedną kartę zasobów ostatniemu graczowi
Bunty chłopskie
Tylko jedna osada każdego z graczy dostarcza karty zasobów
Epidemia
Miasta dostarczają tylko jedną kartę zasobów
Jarmark
Osady, z których rozchodzą się 3 drogi dostarczają 2 karty zasobów
Odpust
Gracz(e) z największą liczbą miast dostaje kartę rozwoju
Redyk
Gracz(e) z najdłuższą drogą dostaje 2 karty wełny
Choroby owiec
Gracze tracą połowę posiadanych kart wełny (zaokrąglając z dół)
Pomoc w wyrębie
Gracz(e) z największą armią dostaje 2 karty drewna
Pożary
Gracze tracą połowę posiadanych kart drewna (zaokrąglając z dół)
Gorączka złota
Gracz(e) z największą liczbą osad przy pustyni dostaje 2 dowolne karty zasobów
Spokojne morza
Gracz(e) z największą liczbą portów dostaje 1 dowolną kartę zasobów