Szklany szlak / Glass Road (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Glass Road

Post autor: sillue »

siepu pisze:Najlepiej sprawdza się jako dwuosobowy ciężki filler (w tyle osób spokojnie da radę zagrać w 40 minut).
jak Siepu stoi z batem i leje bez litości to i pół godziny styknie... :lol:
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Perpetka »

Lacerta donosi, że kontener z polskim wydaniem wreszcie dopłynął.
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: TTR_1983 »

teraz już newsami Lacerty nikt się już nie emocjonuje nawet :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Glass Road

Post autor: Bea »

Jako że gra już dostępna w przedsprzedaży zapytam czy potrzebne są koszulki, czy karty się często trzyma w ręce i jakie koszulki pasują?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Glass Road

Post autor: adikom5777 »

cały czas się je trzyma w łapkach. Pasujące koszulki to standard USA 56mm x 87mm
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Glass Road

Post autor: glocked »

Wczoraj dostałem pudło :) Wygląda bardzo fajnie, pudełko pełne po brzegi, po włożeniu elementów w worki ledwo się zamyka :) Dziś się szykuje pierwsza rozgrywka a może nie skończy się na jednej :) Duży plus za zawartość+jakość/cena ! ;)

PS. cena = 120zł a nie 155.
conflagrate
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2013, 09:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glass Road

Post autor: conflagrate »

Rzeczywiście cena(u mnie 115zł w przedsprzedaży) w stosunku do zawartości wypada bardzo dobrze. Dzisiaj pierwsze partie ale po lekturze instrukcji(klarownej i wyczerpującej) zapowiada się świetnie.
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Glass Road

Post autor: eventide »

Faktycznie elementów jest od cholery i to w większości bardzo dobrej jakości (karty mogłyby być nieco grubsze, ale nie narzekam za bardzo, bo i gorsze w życiu widziałem). U mnie spory plus zebrały woreczki strunowe. Niby takie nic, ale jednak ich grubość i liczba bardzo cieszą. Instrukcja owszem wyczerpująca, ale bez sensu niektóre elementy są powtarzane 10 razy. Naprawdę wszystkie zasady można było zawrzeć na 2 stronach (nie licząc opisów kart i budynków).

Co do rozgrywki to fajerwerków się nie spodziewam. Na oko to "Szklany szlak" będzie ciężkością podobny do "Notre Dame".
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Glass Road

Post autor: Bea »

eventide pisze: Co do rozgrywki to fajerwerków się nie spodziewam. Na oko to "Szklany szlak" będzie ciężkością podobny do "Notre Dame".
Czy Ciężkość gry jest konieczna do zaistnienia tych fajerwerków? Im cięższa tym lepsza?
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2319
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 566 times
Been thanked: 912 times

Re: Glass Road

Post autor: Galatolol »

Bea pisze:Im cięższa tym lepsza?
Tak.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: kwiatosz »

Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work you can always hit them with it.
:mrgreen:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Glass Road

Post autor: Bea »

Galatolol pisze:
Bea pisze:Im cięższa tym lepsza?
Tak.
Niech będzie. Ale jeśli takie jest kryterium, to po co sobie zawracać głowę takimi grami jak Glass Road. Po co brać gre średniej ciężkości z góry wiedząc, że nie będzie dobra? Trzeba po prostu wyszukać na BGG najcięższych gier i brać w ciemno - muszą być dobre. ;)
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Glass Road

Post autor: eventide »

Bea pisze:Po co brać gre średniej ciężkości z góry wiedząc, że nie będzie dobra?
Posiadanie żony stanowi pewne zobowiązanie. Także dobrze, że jest "Glass Road" i że jest "Notre Dame".
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Glass Road

Post autor: mckil »

Chcesz przez to powiedzieć że lżejsze tytuły są dla "żon" a cięższe dla "mężów" i naszym smutnym obowiązkiem jest granie w te prostsze gry? Takie zło konieczne?
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Ink »

kwiatosz pisze:Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work you can always hit them with it.
Sneaky *cking Russian!
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Glass Road

Post autor: glocked »

Pytanie co nazywacie 'średnią' i 'ciężką' grą ?

Grę, która jest ciężka do opanowania/poznania/zrozumienia ?
Czy gra, która jest ciężka do 'zmasterowania' i bycia w nią dobrym ?

Na przykładzie gier komputerowych - lol jest trudny, cs jest łatwy. Oby dwie te gry są nieziemsko trudne do 'zmasterowania'...

A co do samego Szklanego Szlaku to po pierwszej rozgrywce bardzo pozytywne wrażenia :) totalnie nie wiedziałem co robić i czy opłaca się budować budynki jednorazowe(np. te za 0pkt), dużo pytań ale niestety jeszcze brak odpowiedzi :) Wydaje się, że dzięki ilości budynków gra uniemożliwia znalezienia złotego środka na zwycięstwo.

Z drugiej strony - w tej grze tyle się przesuwa tych surowców na tym kole, że ciężko kontrolować oszustów. Takzę jak ktoś ma w towarzystwie takiego delikwenta to nie polecam.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Perpetka »

Fajoska gra. Szybki setup, mało czynności organizacyjnych, a dużo gry w grze, mały downtime, bo część czasochłonną robi się równolegle. Rewelacja!
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Glass Road

Post autor: Tomson »

Zagrałem w pełnym składzie i potwierdzam, że gra jest rewelacyjna a do tego pięknie wydana. Bardzo ciekawy mechanizm zagrywania kart. Trzeba jednak rozegrać kilka partii aby zacząć świadomie wygrywać ponieważ na początku występuje ogromny paraliż decyzyjny. Tak naprawdę żaden z moich współgraczy nie wiedział w co iść i wszyscy graliśmy trochę "na ślepo".
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Perpetka »

No my dopiero w 3 rundzie zaczęliśmy robić coś bardziej z sensem. Ale nawet granie "a, położę to i zobaczę, co wyjdzie" ma swój urok.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Glass Road

Post autor: mckil »

Kusicie, kusicie i skusiliście mnie. Gra zamówiona.

Mam nadzieje że podejdzie bo nie wszystkie gry tego autora mi odpowiadają ( Agri - blee ) i jestem z tych co mówią że Uwe skończył się na fasolkach ;) Zobaczymy co to będzie.
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Glass Road

Post autor: glocked »

Ja grałem póki co na 2os, w sumie w 1 grze faktycznie nie miałem pojęcia, ale kolejne to już pełen focus na maksymalizacje pkt, tak jak w Agricoli :) Gra dużo lżejsza i faktycznie dużo rzeczy robi się w tym samym czasie. Ale tak jak przestrzegałem - łatwo w nią oszukiwać (albo zapominać zapłacić czegoś), także fun > rywalizacja ale i tak polecam
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Perpetka »

Nie wiem, o co Ci chodzi z tą łatwością oszukiwania i zapominania o płaceniu, tyle co w każdym innym euro, gdzie się przesuwa jakieś znaczniki po jakichś torach. Gorzej, że te planszetki z kieratami się trochę chwieją przez te plastikowe mocowania i może się niechcący coś na nich przesunąć.

A taki sobie wymyśliłam patent na super szybki setup:
Spoiler:
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Glass Road

Post autor: glocked »

Wiesz, zasada, że w każdym momencie kręci się kółkiem powoduje trochę zamieszania :) Nie jesteś w stanie kontrolowac wszystkich kiedy kręcą. Czasami ktoś zapomina zapłacić pomocnika itd. :)

Ja gram głównie z 2 połówką, więc się nie oszukujemy, ale mam takie odczucie, że jak ktoś ma takich znajomych to będą kantować :P Po prostu ciężko mysleć o ilości zasobów jakie ma przeciwnik, przynajmniej mi sie nie chce :) (sprawdzam to tylko w momencie zagrania pomocników aby przeanalizować, co zagra przeciwnik) W trakcie rundy raczej nie przykuwam wiekszej uwagi, czasami weryfikuję opłatę za budynki :)
Grzeniu
Posty: 836
Rejestracja: 28 paź 2010, 12:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Glass Road

Post autor: Grzeniu »

Czy "roofing company" występuje również w polskiej wersji? Jeżeli tak, to jak został przetłumaczony?
Na BGG piszą, że ten budynek powinen byc zbanowany, bo umożliwia pętlę nieskończoną produkcji surowców:
http://www.boardgamegeek.com/thread/106 ... iew/page/1
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Glass Road

Post autor: Veridiana »

glocked pisze:Wiesz, zasada, że w każdym momencie kręci się kółkiem powoduje trochę zamieszania :) Nie jesteś w stanie kontrolowac wszystkich kiedy kręcą. Czasami ktoś zapomina zapłacić pomocnika itd. :)

Ja gram głównie z 2 połówką, więc się nie oszukujemy, ale mam takie odczucie, że jak ktoś ma takich znajomych to będą kantować :P Po prostu ciężko mysleć o ilości zasobów jakie ma przeciwnik, przynajmniej mi sie nie chce :) (sprawdzam to tylko w momencie zagrania pomocników aby przeanalizować, co zagra przeciwnik) W trakcie rundy raczej nie przykuwam wiekszej uwagi, czasami weryfikuję opłatę za budynki :)
Jeśli masz znajomych co kantują to z nimi nie graj. Nie wyobrażam sobie pilnować współgraczy i patrzeć im na ręce :roll: W wielu grach wykonujemy swoje czynności na zakładkę lub wręcz równocześnie i nikomu nie przyszło do głowy oszukiwać. Co więcej, jak tylko ktoś ma podejrzenie, że mógł się pomylić, to odkręca to na swoją niekorzyść. Po prostu zero frajdy z wyniku, który osiągnęło się nieuczciwie.
ODPOWIEDZ