Tash-Kalar: Arena of Legends / Legendarna Arena (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Tycjan »

Tycjan pisze:Tak będzie wykładało nowe (w tym polskie) wydanie TK w porównaniu do wersji z roku ubiegłego: http://info.znadplanszy.pl/2014/09/25/t ... -medialny/
Zapomniałem jeszcze napisać, że REBEL.pl wyda też po polsku dodatek Tash-Kalar: Arena of Legends – Everfrost (Tash-Kalar: Szkoła Wiecznej Zimy) - informacja o tym też jest pod tym linkiem.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: daaz »

A czy ten dodatek z nowa frakcją po angielsku oraz ten upgrade kit będzie u nas dostępny? I czy tez z taką promocją "jak kupię jedno to mam drugie"? Czy tez jest to promocja na essen?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: rattkin »

Mysle ze bedzie normalnie dostępne, nic nie mówią o tym, jakoby to miałobyć essen only. Kit kosztuje 5 EUR, dodatek 10. Pytanie, czy sklepy beda chcialy sprowadzić.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: daaz »

Bardzo lubię tę grę i nowa frakcja z nowymi możliwościami to dobra rzecz. Czekam z niecierpliwoscią.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Ayaram »

Rozwalają mnie opinie jak to ludzie są rozczarowani, bo spodziewali się 2giej neuroshimy a dostali suchą grę bez klimatu o zbijaniu pionków... Wystarczy jedno zdjęcie z neta, jeden rzut na plenszę, by wiedzieć czego można się spodziewać. Trzeba być naprawdę niepoprawnym optymistą, by zakładać, że gra wyglądająca tak:
Obrazek
może się cechować klimatem :wink: Ja generalnie podszedłem do gry zupełnie odwrotnie. Tzn. spodziewałem się nudnych jak flaki z olejem warcabów 2.0, a naprawdę gra mnie pozytywnie zaskoczyłem. Klimatu nie ma, pewnie. Tematyka fantasy jest doklejona, bo w tych czasach wypada, żeby jakaś była. I tyle. Chociaż nie powiem te używanie wyobraźni, by zauważyć że zdolność np. centaura (ruch pionkiem o jedno pole + zabicie pierwszego pionka w tym kierunki) przypomina rozbieg i rzut oszczepem, są naprawdęęęę przyjemne ;)
Najbardziej mnie zaskoczył tryb dla 4 graczy, który poza downtimem jest naprawdę przyjemny, a myślałem, że to niemożliwe w grach tego typu. Jeśli chodzi o wady to najbardziej przeszkadza mi jednak losowość, nie pasuje mi ona zupełnie do gry o "zbijaniu pionków", a jednak od tego w jakiej kolejności jakie karty dojdą dużo zależy. Tak czy siak polecam sprawdzić, bo to naprawdę fajna gra, ale zdecydowanie nie polecam zakupu w ciemno, bo na pewno to nie pozycja dla każdego.
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Kasper »

Jakie są wymiary kart - które koszulki do nich pasują?
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Malash »

Żadne. CGE po raz kolejny popisało się kartami w wymiarze niestandardowym - 61x103mm.
Ja założyłem Extra Large od Arcane Tinment (65 x 100) i niestety karty wystają minimalnie.

Są ponoć jakieś pasujące z firmy "Swan Panasia". Więcej info TUTAJ.
Jak je dorwać - tego nie wiem...
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: parasite »

nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat, no i z opisu gry wynika, że jest to raczej niemożliwe, ale zapytam ... ktoś, coś o wariancie solo ? 8)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: pan_satyros »

parasite pisze:nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat, no i z opisu gry wynika, że jest to raczej niemożliwe, ale zapytam ... ktoś, coś o wariancie solo ? 8)
hmm nie spotkałem się z jakimikolwiek i raczej mnie to nie dziwi. Prędzej pojawi się jakaś wersja mobilna z AI (na co bardzo liczę).
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: parasite »

pan_satyros pisze: hmm nie spotkałem się z jakimikolwiek i raczej mnie to nie dziwi. Prędzej pojawi się jakaś wersja mobilna z AI (na co bardzo liczę).
tak też myślałem, ale z drugiej strony co jakiś czas się przekonuję, że fani potrafią baaardzo dużo i łudziłem się :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: rattkin »

Wersja online jest (Vlaada sobie pisze wersje dla siebie i testerów - jako tester miałem okazje używać). Kiedyś były plany zeby to wypuścić ale sprawa ucichła. Chociaż tam jakieś AI tez chyba było.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Veridiana »

Wersja online jest na, nomen omen, Arenie :D
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Bea »

Jak zapowiada się przyszłość tej gry? Planowane są jeszcze jakieś kolejne frakcje/szkoły? Tak jak w Neuroshimie czy Summonersach?
I jeszcze zapytam o jakość kart, trzeba koszulkować? Bardziej przypominają te papierowe z 7 cudów, czy te z Race for the Galaxy?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: rattkin »

Karty są dość solidne. Ja nie koszulkuję. O kolejnych dodatkach na razie nic mi nie wiadomo, choć myślę, że jeszcze kilka by się przydało. Problemem tutaj jest dość ciasna przestrzeń designerska, ponieważ każda frakcja ma "w miarę" unikalne wzory. Ciężko wprowadzić dalszą różnorodność nie czyniąc frakcji wybitnie lepszą albo wybitnie gorszą, ze względy na rozłożenie żetonów. No, chyba, że się zaczną powtarzać...
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Bea »

rattkin pisze: O kolejnych dodatkach na razie nic mi nie wiadomo, choć myślę, że jeszcze kilka by się przydało. Problemem tutaj jest dość ciasna przestrzeń designerska, ponieważ każda frakcja ma "w miarę" unikalne wzory. Ciężko wprowadzić dalszą różnorodność nie czyniąc frakcji wybitnie lepszą albo wybitnie gorszą, ze względy na rozłożenie żetonów. No, chyba, że się zaczną powtarzać...
Wydaje mi się, że z powtarzanie, nie byłoby problemu, tak jak to jest w SW. Tam też się umiejki powtarzają. Chodzi o to, aby frakcja jako całość była strategicznie unikatowa. Czyli jednym słowem nie wiadomo czy to produkt skończony, czy gra się będzie rozwijać?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: rattkin »

Tego nie można porównywać do SW. Wzory to rzecz unikalna dla tej gry i każda frakcja wyróżnia się swoimi. Kopiowanie ich może skwasić ten obraz, no ale też nie wiem jak bardzo to jest ważne. Teraz TK jest w środku zamętu, różne wersje językowe, zamieszanie z wymianą starej na nową, dostępność zestawu konwertującego, inna cena, itd itp. Nie wiadomo czy to wpływa dobrze czy źle na odbiór. Myślę, że od tego CGE uzależni wydawanie kolejnego dodatku. Ostatnio jak rozmawiałem z Vlaadą (wrzesień jakoś), to nie miał żadnego dodatku w szufladzie.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Bea »

rattkin pisze: zamieszanie z wymianą starej na nową, dostępność zestawu konwertującego,
O co tu chodzi?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: pan_satyros »

Bea pisze:
rattkin pisze: zamieszanie z wymianą starej na nową, dostępność zestawu konwertującego,
O co tu chodzi?
http://czechgames.com/en/home/news-14-0 ... -revealed/
http://www.gamesfanatic.pl/2014/12/22/t ... edycje-pl/

Pierwsza edycja miała gorszą oprawę. CGE zdecydowało się na poprawki, jednocześnie umożliwiając dokupienie pakietu poprawionych elementów.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Bea »

Czy spotkaliście się gdzieś w sieci z artami (bez napisów) z Tash Kalar w dużej rozdzielczości? Są tak piękne, że chętnie ustawiłabym sobie jako tapetę, ale nic nie mogę znaleźć.
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Ash »

pan_satyros pisze:Nasza recenzja gry i dodatku:
http://pelnapara.znadplanszy.pl/2015/01 ... ne-szachy/
Fajna recenzja, podzielam Twoje odczucia odnośnie tej gry.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: Bea »

Ostatnio grając w pojedynek na śmierć i życie spotkałam się z czymś na kształt efektu kuli śnieżnej. Zauważyłam, że jeśli na samym początku gry jednemu z graczy udało się wybić większość pionów przeciwniki, tamten już nie miał szans podnieść się z kolan do końca gry. Bo zanim znów uzbierał cztery lub trzy piony na planszy zdolne do przywołania istoty (większość jest takich istot) to przeciwnik znów mu coś zbijał i zbieranie można było zacząć od nowa. Rzucanie flary też trochę mija się z celem bo przeciwnik zdobywa punkt zwycięstwa, pojawiają się kolejne piony do zbijania, a my znów tracimy akcję.
Jakie są wasze doświadczenia w tej kwestii?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are

Post autor: rattkin »

Tak, tak po prostu jest w tej grze. Wyniki zawsze są w okolicach "do 3", "do 1", "do 4", nigdy "wow, przegralem dwoma punktami, ale blisko!". Przy czym może o tym zadecydować nawet kilka pierwszych ruchów i fart w dociągu. Najlepszą strategią jest początkowa rozbudowa z dala (bardzo z dala) od przeciwnika, żeby sobie zbudowac jakiś podkład pod patterny. Na dwie osoby lepiej grać high form. Deathmatch z kolei świetnie wychodzi w grze na 4 osoby - bo trzeba prać wszystkich po równo - i wtedy ten słabszy gracz ma trochę oddechu na odkucie się (nikt go lał nie będzie, bo nie ma po co).
ODPOWIEDZ