Level 7: Omega Protocol (Will Schoonover)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: skolo »

Muttah pisze:Tak czy inaczej, zgadzam się z Turkiem, że jako fani tego rzadkiego (przynajmniej na tym forum) gatunku powinniśmy trzymać się razem, a nie tworzyć niepotrzebne podziały. .
right. fani ton plastiku i papieru? ;-) to wlasnie ja. ale glownie do malowania
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

Ja w pierwszej kolejności do grania, choć w temacie malowania również czymś tam mogę się pochwalić ;) Najfajniej chyba jednak kiedy oba aspekty wzajemnie się uzupełniają, łącząc aspekt stricte estetyczny z rozrywkowym :D
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: TuReK »

Fani AT zawsze się dogadają :)
A jesli chodzi o zakupy w ciemno to jestem na nie. Prawie się złamałem przy Xia, które na papierze wygląda idealnie pod moje gusta. Ale za rok to może być różnie, może wyjdzie gra 100 razy lepsza niż Xia, będę grał tylko w eurosy jak 90% ekipy opolskiej, albo mogę w ogóle się grami nie interesować.
Jak gra wyjdzie i będę chciał ją kupić to wtedy ja kupię, nie mam ciśnienia na bonusy i exclusives z KS.
Ale jak ktoś ma inne podejście to ok, każdy ma swoje dziwactwa :mrgreen:
Z pustego i Saruman nie naleje
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: ma_rio »

Muttah,
Wiem, że grałeś też w Dust tactics, więc byłbym wdzięczny za opinię która gra jest lepsza DT czy L7. Wiem, że gry dość mocno sie od siebie różnią, ale właśnie między tymi dwoma tytułami się waham i nie mogę się zdecydować. To co jest dla mnie najistotniejsze, to ilość taktycznych (istotnych) decyzji do podjęcia (dla obu stron). Kilka razy zauważyłem, że gracze porównuję Level7 do Claustrophobi - grałem w C i gra jest fajna, ale w sumie to dość prosta - nie za wiele tu istotnych taktycznych decyzji - chodzi mi o coś wymagającego większego kombinowania. W claustro były emocje itd, ale wygrywając nie miałem poczucia, że wygrałem dzięki temu, że wprowadziłem w życie swój błyskotliwy plan :). Cenowo L7 wypada na pewno trochę lepiej, bo wystarczy kupić jedno pudło i już, a z tego co przeczytałem w wątkach o DT to zestaw startowy trzeba trochę wzbogacić, Jeśli jednak dzięki temu miałbym mieć lepszą grę, to może warto. Dodam, że grę kupuje do grania domowego z żoną - mam szczęście, że lubi tego typu gry :). Oczywiście jeśli ktoś inny też ma doświadczenie z oboma tymi grami, to również będę wdzięczny za opinię.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

Dust w dłuższej perspektywie przeradza się w planszowego bitewniaka, natomiast L7 ma zdecydowany element przygodowo-asymetryczny (bardziej w stronę dungeon crawlerów). Najlepiej przemyśl sobie na jaki tym gry macie większą ochotę pograć. Ponadto L7 spokojnie obsługuje do 6 graczy (choć grałem też w Dusta we 4 i też było bardzo fajnie. Niestety, największy minus Dusta sam już wymieniłeś - jak się wkręcisz, to wydasz na to mnóstwo kasy. Do L7 też pewnie będą jakieś dodatki, ale na razie można kupić raz grę i cieszyć się nią przez długi czas. Ogółem obie gry są swietne i trudno wskazać jednoznacznego lidera - musisz sam zdecydować ;)

Natomiast co do porównania z Claustrophobią, to... Nie ma porównania :D L7 jest znacznie bardziej taktyczne i daje o wiele więcej opcji do wyboru. Co nie zmienia faktu że Claustro jest grą bardzo fajną :D
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: ma_rio »

Natomiast co do porównania z Claustrophobią, to... Nie ma porównania :D L7 jest znacznie bardziej taktyczne i daje o wiele więcej opcji do wyboru. Co nie zmienia faktu że Claustro jest grą bardzo fajną :D
Dzięki za odpowiedź. To mnie przekonuje. Chyba na razie kupię L7, a w przyszłości może skuszę się na Dusta - myślę, ze nie powinno być problemów z dostępnością.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Al_Dente »

Sporo poczytałem, i pośród wielu plusów trafia się dość często jeden bardzo spory minus: jakość komponentów, stąd pytanie do posiadających: Jak to jest?

Wiem że gra jest bardzo bardzo grywalna, ale czy po otwarciu pudełka i spojrzeniu na komponenty - ilość i jakość - czuję, że kupiłem grę za 260zł? Czy pozostaje niedosyt pod tym względem? Najczęstsze opinie negatywne to: miękki niskiej jakości plastik, cienki karton, mała ilość miniaturek. Wszystkie te uwagi dotyczą porównania z ceną i konkretnie o to mi chodzi w moim zapytaniu.

Dzięki
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

Co do jakości produkcji, to można się tylko i wyłącznie czepiać miękkiego plastiku. Szczególnie w przypadku obcych trzeba to trochę ogarnąć, bo modele początkowo są pokrzywione (wiadomo - wrzątek i te sprawy). Komandosi i Lab Tech są zrobieni z lepszego plastiku, ale też trochę tu i ówdzie naprostować trzeba.

Nie rozumiem też problemu z ilością modeli - jest ich całkiem sporo - pięciu komandosów, lab tech, drone, no i obcych od cholery (wystarczy spojrzeć na zdjęcia i widać ile i czego się dostaje - na BGG wszystko jest).

Co do kartonu, to akurat tych problemów nie rozumiem - grubość standardowa, wszystko bardzo dobrze przycięte, nie miałem do tej pory żadnych problemów (minimalnie się wygina zależnie od wilgotności powietrza, ale to problem wszystkich gier z kaflami (nawet SH3 ma ten problem i to w większym stopniu).

Tak więc ogółem zdaje mi się że 260 to dobra cena. Ogólnie gra droga, ale zdecydowanie warto.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Valarus »

ma_rio pisze: Dzięki za odpowiedź. To mnie przekonuje. Chyba na razie kupię L7, a w przyszłości może skuszę się na Dusta - myślę, ze nie powinno być problemów z dostępnością.
Mi również L7 wpadło w oko. Muszę przyznać, że nie mam żadnego doświadczenia z Dungeon Crawlerami, a L7 wydaje się być mało skomplikowane jak na gre tego typu, czyli i łatwiej ludzi przekonać. Jak Wy uważacie - dobry zakup, jako pierwszy, a może i jedyny, crawler do kolekcji?

Wypowiem się też na temat Dusta, bo też mam jakieś tam doświadczenie - gra jest bardzo fajna i wsysa z hobbistycznego punktu widzenia (malowanie figurek, przygotowywanie elementów terenu) ale niestety ciężko jest z graczami. Od kiedy mój współlokator wyniósł się jakieś pół roku temu, nie udało mi się rozegrać ani jednej gry, mimo szukania i spamowania postów na forach. W Trójmieście graczy, czy też ogóle osób chętnych do zagrania, praktycznie nie ma. A jak są to się dobrze chowają. Morał - upewnij się, że masz z kim grać, inaczej chyba nie ma sensu, taki los bitewniaków i pseudo-bitewniaków.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

Tak to niestety jest, fanów bitewniaków i tego typu podobnych motywów nie ma zbyt wielu (a na pewno jest ich mniej niż "normalnych" planszówkowiczów). Ja akurat mam to "szczęście", że mam dwóch regularnych graczy od tych motywów, natomiast wszyscy w trójkę jesteśmy dość mocno zajęci i niełatwe jest ustawienie jakiegoś dłuższego szpilu niż 2-3 godziny. Aczkolwiek o ile reszta mojej planszówkowej ekipy do Dusta się nie garnie, to jednak w Claustro / Hybrid / Space Hulka / Level 7 grają chętnie. Problem jest tylko przy dwuosobówkach, bo przeważnie na granie wbija więcej osób i SH oraz Hybrid chodzą dość rzadko :( No ale cóż, nie można mieć wszystkiego ;)

A jeszcze raz odnośnie modeli z L7, to poniżej przykład co z nich wychodzi już po samym drybrushu:

Obrazek

Jutro zabieram się za Lab Techa :D
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Hipke »

Nice! :wink:
Jakiej one są wielkości?
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: ma_rio »

A jeszcze raz odnośnie modeli z L7, to poniżej przykład co z nich wychodzi już po samym drybrushu:
No chyba nie do końca po samym drybrushu - trochę kolorków tez tam widzę :wink: , a swoją drogą bardzo fajnie to wygląda. Już nie mogę się doczekać zą wezmę sią za swoje, bo grę zamówiłem.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

No dobra, maźnąłem też po razie paski i światełka, bo tego samym drybrushem już nie idzie ;) Całość jeszcze trochę poprawiłem i na razie mi styknie, chociaż w dalszej perspektywie pewnie pobawię się jeszcze trochę z washami i cieniowaniem. Na razie jednak biorę na warsztat technika, bo prawdopodobnie w weekend pójdzie czwarta misja (aczkolwiek tu powinno pójść szybko, bo gość jest od stóp do głów w kombinezonie przeciwchemicznym ;) ).
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Muttah »

Udało mi się dzisiaj zagrać czwartą misję 8)

Komandosi drugi raz z rzędu dostali lanie. Mieli uratować technika zamkniętego w laboratorium i byli na dobrej drodze, ale zbyt szybko odpalili crisis point i pozwolili zginąć machinegunnerowi. Od tego momentu zaczęły się dla nich problemy, gdyż bez broni wsparcia nie byli dłużej w stanie kontrolować naporu klonów oraz innych większych zawodników :mrgreen: Jak będę miał chwilę to wrzucę jakieś zdjęcia.

Moi współgracze po ostatnich dwóch porażkach zaczęli narzekać, że to jednak Overseer ma za łatwo, a komandosi pod górkę. Moim zdaniem owszem, późniejsze misje są trochę trudniejsze od dwóch pierwszych, ale porażki komandosów wynikały albo ze względu na pośpiech, albo brak przewidywania (skoro jest spawn i overseer ma adrenalinę, to raczej można się domyślić że pojawią się przeciwnicy).

Tak czy inaczej, coraz lepiej rozumiem grę i jako Overseer bawię się przednio :twisted: Mam tylko nadzieję, że gracze mi się zbytnio nie zniechęcą, tak więc może uda mi się następnym razem zamienić role :wink:
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Rocy7 »

Grałem dziś po raz pierwszy i też zastanawia mnie kwestii balansu a zwłaszcza zasada powodująca, że pokonany komandos w swojej następnej turze po podniesieniu nie może robić żadnych akcji poza ruchem.

Poza tym gra mi się bardzo podobała zwłaszcza dostosowywanie postaci przed grą (wybór kilku umiejętności z puli) oraz mechanizm sprawiający, że im więcej komandosi działają tym więcej możliwości ma OvERSEER. Przydałoby się trochę fajniejszych itemów i bardziej zróżnicowane umiejętności bazowe postaci, ale gra jest niezła.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Rocy7 »

Muttah pisze:A jeszcze raz odnośnie modeli z L7, to poniżej przykład co z nich wychodzi już po samym drybrushu:
co to za robocik? Nie widziałem go w wersji w którą grałem.

Napisałem swój raport z sesji wraz z wrażeniami w kwestii mechaniki

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 37#p539337
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Deem »

Jestem po dwóch rozgrywkach w Omega Protocol i opinia wszystkich grających jest taka sama - "coś jest nie tak, komandosi mają za łatwo".

@Muttah
Pisałeś w pierwszych postach, że mieliście podobne odczucia. Mógłbyś podzielić się tym, jakie błędy później wyłapaliście, że rozgrywka stała się konkurencyjna?

Czy pula figurek, które są wskazane w każdym scenariuszu to wszystkie, które ma do dyspozycji Overlord (w sensie musi w nich zmieścić zarówno spawny z kart pomieszczeń jak i te ze zdolności, za które płaci adrenaliną)?

Czy przed odpaleniem Crysis Point, Overlord może wygrać (jeśli dobrze rozumiem przed CP nie można dobijać obalonych komandosów)?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Rocy7 »

Overseed wygrywa rowniez jesli wszyscy komandosi jednoczesnie straca przytomnosc. (Komandos nie moze sam sie podniesc).
W kwesti balansu nie wiem na ile osob gracie, ale nasza partia 3 na jednego pozostawila wrazenie, ze to Overseed jest przepakowany.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Deem »

Mieliśmy komplet komandosów. Teoretycznie ilość adrenaliny powinnaa to balansować, ale ograniczona ilość obcych przewidziana w scenariuszu, skutecznie ograniczała możliwości spawnu.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
tequira
Posty: 103
Rejestracja: 19 lis 2013, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: tequira »

Kiedy graliśmy z kompletem komandosów overseer miał ciężko, a część komandosów nie miała nic do roboty,
przez co było mało adrenaliny, za mało jak na tak dużą ich ilość
ale moim zdaniem wcale nie mieli tak łatwo, ponieważ overseer musi przygotować zasadzkę i zaatakować w odpowiednim momencie
i to mi się udało, jednak przy 5 komandosach musiałem zdjąć 3 żeby wygrać i to jest już trudne.
Wrzucanie pojedyńczych alienów nie ma sensu bo komandosi je zdejmą w swojej turze, ale dobre użycie ventów może sporo namieszać,
a nawrzucanie ich w złej części planszy to koszmarny błąd.

My mieliśmy kłopot, bo nie wiedzieliśmy, czy jak jeden z komandosów zdobędzie dane i zginie,
to wcześniej je przesłał reszcie, czy kolejny musi zdobyć dane z terminala?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Rocy7 »

Deem pisze:Mieliśmy komplet komandosów. Teoretycznie ilość adrenaliny powinnaa to balansować, ale ograniczona ilość obcych przewidziana w scenariuszu, skutecznie ograniczała możliwości spawnu.
przypomniało mi się, że Overseed z którym graliśmy twierdził, że ogranicza go jedynie ilość figurek danego obcego, nic nie wspominał o innych czynnikach. Na planszy obcy byli nie tylko z kart, ale też dodatkowej z płytki, którą była Clone nest, na pewno było ich więcej niż tylko z kart na planszy.

Dodatkowo ilość obcych do użycia była nieskończona, jedynie na raz można było mieć ich tyle ile danych figurek.

Manual strona 20
In order to spawn an enemy, the overseer activates the dashboard ability as described in “Overseer Dashboard” (p. 16). After paying the cost
of the ability, the overseer takes the enemies being spawned from the reserves and places them on the map according to the ability’s rules. An
enemy can’t be spawned unless there is a matching figure available in the reserves.
Enemies can be spawned in hidden rooms only if allowed by a mission’s special rules.
Dodatkowo jego taktyka opierała się na zasadzkach oraz "kupą mości panowie".

Jest jednak szansa, że wasz scenariusz był niezbalansowany zwłaszcza jeśli był on początkowy.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Deem »

Tak naprawdę wszystko rozbija się o kwestię, czy a) zabici obcy wracają do puli i ilość wskazana w scenariuszu ogranicza tylko ilu na raz może pojawić się na planszy, b) obcy, którzy zginęli idą do pudełka i ich ilość w całym scenariuszu jest ograniczona (i jeśli pula się wyczerpie,to nie ma możliwości spawnowania nowych).
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Rocy7 »

Deem pisze:Tak naprawdę wszystko rozbija się o kwestię, czy a) zabici obcy wracają do puli i ilość wskazana w scenariuszu ogranicza tylko ilu na raz może pojawić się na planszy
graliśmy w opcji A i moim zdaniem jest ona zgodna z zasadami oraz kanonem tego typu gier, w Descencie czy Timber Peak nie ma limitu potwórów, zawsze wracają one do puli.

zasady strona 16
When an enemy figure has a number of wound tokens equal to its Vitality stat, it is destroyed. Remove its figure from the map and place it back into
the overseer’s reserves.
obcy wraca do rezerw nie zaś do pudełka, nie jest też usuwany z gry.

Zauważ, że fabularnie też to się broni w końcu komandosi atakują laboratorium badawcze z aparaturą do klonowania :P.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: Deem »

Ha! Dzięki! Jakoś przegapiłem ten zapis w instrukcji i sugerowałem się tylko limitem w scenariuszach.

W następnej rozgrywce problem ze zbyt słabym overlordem powinien przestać istnieć :)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Coś dla fanów Space Hulka - Level 7 [Omega Protocol]

Post autor: ajfel »

Czy ktoś z Was koszulkował karty z tej gry? Jeśli tak, to w jakie koszulki?

Z dużymi kartami nie ma problemu - pasują jakie nie bądź koszulki do LCG/CCG.
Przy małych kartach, to gdyby komuś chodził po głowie zakup żółtych FFG - to niestety są za ciasne.
Macie jakieś sugestie?
ODPOWIEDZ