Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3

Post autor: palladinus »

Wydawnictwo G3/STGames wreszcie uchyliło rąbka tajemnicy o grze "Imperializm: Droga ku dominacji", która będzie miała już niedługo swoją premierę.
Część z Was mogła zagrać w nią na konwentach.

Na łamach naszego bloga udało nam się namówić autora Konrada Perzynę, aby podzielił się swoimi przeżyciami.

Gra “Imperializm: Droga ku dominacji” oczami autora
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, 22:05 przez palladinus, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5829
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: KubaP »

Czy ja widzę poważne nawiązania do TTA czy ja widzę poważne nawiązania do TTA? :)
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 44 times

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: Vester »

No, no... Zagłębiam się w temat.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: lacki2000 »

fajnie, że projekt wylazł z szuflady. Trzymam kciuki i dopytuję się o istotne dla mnie szczegóły: losowość, ilość strategii i taktyk, interakcja, użyte mechaniki.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Cierń
Posty: 600
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: Cierń »

KubaP pisze:Czy ja widzę poważne nawiązania do TTA czy ja widzę poważne nawiązania do TTA? :)
Patrząc na pierwsze zdjęcie widzę poważne nawiązania do Excela 8). Dla mnie to dobry znak - czekam na więcej szczegółów...
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5829
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: KubaP »

Cierń pisze:
KubaP pisze:Czy ja widzę poważne nawiązania do TTA czy ja widzę poważne nawiązania do TTA? :)
Patrząc na pierwsze zdjęcie widzę poważne nawiązania do Excela 8). Dla mnie to dobry znak - czekam na więcej szczegółów...
+1
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: palladinus »

Kilka szczegółów mechanicznych o tej grze jest w ostatnim biuletynie G3. Szału nie ma, ale chyba nic więcej się oficjalnie nie pojawiło

http://www.g3poland.com/biuletyn_gra,19/
wujass
Posty: 1
Rejestracja: 18 paź 2013, 18:05

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: wujass »

Witam. Na imię mi Mateusz mówice mi wuju :D Na forum jestem nowy ,aczkolwiek w planszówki grywam juz kilka ładnych latek.
Miałem swego czasu okazję zostania testerem Imperializmu na różnych poziomach jego rozwoju i zmian mechanicznych.

Gra jak na dobrą strategię przystało daje nam wachlarz możliwości jeśli chodzi o drogi do zwycięstwa.
Najważniejszy jest sam początek gdyż wybór państwa niejako predystynuje nas do pewnej ścieżki rozwoju( tak jest przynajmniej z początku).

Do wyboru mamy wszystkie wielkie państwa jak i te mniejsze( min. portugalia ,francja ,szwecja ,porta ottomańska ,moskwa itd)
Każde z nich określone jest początkową siłą lądową/morską oraz bonusem do produkcji konkretnych towarów(marynarki,tkanin,złota itd), w późniejszym czasie możemy dobrać sobie także karty religii( lutra, kalwina bądź katolików rzymskich) które dają zróżnicowane bonusy : od zwiększenia siły militarnej do poprawy produkcji, wyjątkiem są Moskwa i Turcy którzy ów religii wybrać nie mogą ,ale zaczynają z bonifikatą do początkowych sil zbrojnych oraz punktami zwycięstwa.

Tak jak Konrad napisał gra składa się z tur w której każdy gracz może wybrać czynioną akcję(polityki, produkcji, wojny, ekspansji).
-akcja polityczna polega na zagrywaniu kart władców(swoich bądź cudzych) i kartach dywersji min. bunty u wrażych graczy
,tumulty religijne, morderstwa itd. ,te karty podzielone są możliwości zagrania - tylko w swojej turze,tylko po wojnie/ekspansji ,jako obrona przed cudzą intrygą bądź wspomożenie akcji innego gracza
- w fazie produkcji wybieramy pomiędzy grupami towarów(tekstyla, fabryki broni, płody rolne itd) i otrzymujemy określoną tabelką kwotę
-w momencie wypowiedzia wojny wybieramy konkretny ląd/państwo ktorymi dysponuje wróg i atakujemy je swoimi siłami lądowymi bądź morskimi( karta lądu ma zaznaczone możliwości ataku na nią). W tym momencie zagrywamy dodatkowe akcje, tworzymy sojusz z innymi graczem/graczami jeśli będziemy silniejsi możemy zagrabić nowy ląd, bądź zarządać kontrybucji za ostawienie go w rękach przeciwnika
-podczas ekspansji podbijamy jeden kraj lądowy bądź morski(potężniejsze lądowo-morskie) jeśli spełnimy wymogi podboju czyli określoną potęgę militarną oraz opłacimy koszty podboju w złocie

cała zagwozdka w wyborze akcji polega na tym ,ze akcje te nie mogą dublować się co rundę tzn. za każdą nową rundą/turą musimy wybrać inną akcję, także aby grać sprawnie trzeba ściśle monitorować wystawione na stół karty i planować nasze zagrywki na kilka rund do przodu(uwielbiam knucie).

Ponieważ rozgrywkę wybrać może tylko jeden gracz należy także bacznie przyglądać się pozostałym ,wymieniać sie towarami, tworzyć sojusze.
Grę mogę szczerze polecić dla osób lubiących wymagające strategie i lubiących ogólnie pojęte knucie ;)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: BartP »

No niestety z uwagi na sojusze i ataki to gra nie dla mnie.
Dzięki za opis, choć dość trudno się go czyta; pisałeś z telefonu?
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Imperializm: Droga ku dominacji

Post autor: Ouragan »

Opisowi Mateusza nalezy się pewne sprostowanie, bo dotyczy dość starej i odległej wersji. Faktycznie były wówczas sojusze i knucia, casus belii na terytoria, wymiany towarów, losowe zyski z rynku (czego w tej grze nie było :roll: ). Wersja finalna tego już nie zawiera. Jeżeli chodzi o interakcję negatywną to sprowadza się ona do okradania innego gracza z gotówki czy kart, wystawiania mu negatywnych władców, podciagania istotnych dla niego kart terytoriów oraz w ostateczności wypowiadania wojen no i wygrywania wyscigu o sporne osiągniecia. Nie zawsze wojna z innym graczem jest dobrym pomysłem, bo trzeba się do niej odpowiednio przygotowac i zebrac istotne i dające zyski z wojny karty. Zyski z wygranej ale nieprzygotowanej odpowiednio wojny mogą być często iluzoryczne, bo wybierając inna akcję gracz uzyska wieksze profity. Głównym motywem gry jest raczej simowanie: ekspansja terytorialna i kolekcjonowanie kart osiagnieć. Chociaż agresja w grze zależna jest w dużej mierze od samych graczy oraz ich doświadczenia, czy tez wyboru państwa starowego. Wychodziłem z założenia, że w trakcie gry zdefiniowanie lidera nie ma być do końca oczywiste, a poziom rozwoju ma byc stosunkowo równomierny. Jednak w sytuacji gdy lider staje się wyrazisty w testach gracze czesto zaczynali go gnębić. Co do mechaniki to w gruncie tak jak opisał to Mateusz sprowadza się do wyboru jednego rodzaju akcji (nie mozna ich powtarzać).

Akcja: Rozwój to przede wszystkim uzyskiwanie dukatów i bonus z produktu (zwykły lub dla lidera, który sprowadza się do dodatkowej kasy, rozwoju armii czy floty, dobrania pewnych kart, uzyskania prestiżu, czy też w późniejszym okresie zwiększenie produkcji innego dobra).

Akcja: Podbój terytorialny to objecie kontroli nad kolonią lub terytorium cywilizowanym (krainy).

Akcja: Intryga to wybór religii, rzucanie kart władców i zagrywanie spisków.

Akcja Wojna to uzyskanie punktów zwycięstwa i dukatów, czy terytorium (bardzo sporadyczna sytuacja), ale przede wszystkim ma na celu obniżenie prestiżu miedzynarodowego obiektu ataków. Aby wypowiedzieć wojnę trzeba posiadac istotną przewagę w armii czy flocie oraz kartę inicjujaca wojne. Obrońca może się bronić rzucaniem własnych kart wojny. Z wojny mozna zyskac, zagrywając po jej zakończeniu odpowiednie karty reakcji - dającymi dodatkowe bonusy po zwyciestwie lub przegranej - moga je zagrywac zaaytakowany jak i obrońca. Jest wiele mechanicznych blokad na wypowiadanie wojen - karty reakcji ugoda polityczna (przerywające wojnę), zagrywanie kart władców którzy zabraniają graczowi wypowiadania wojen oraz konieczność posiadnia dobrych kart inicjujacych wojne.

Akcja: podatki to ratunek dla tych co źle zaplanowali ruchy, albo którym pokrzyżowano plany - proste uzyskanie dukatów z banku.

Ciężko mi się odniesć co do porównania gry do TTA. Podobieństwo jest chyba jedynie w torze kart (chociaż w Imperializmie są dwa tory zawirające mniejsząilość kart - tory terytoriów i osiagnięć) oraz torach poziomów rozwoju (których jest o wiele więcej niż w TTA). Pozostałe elementy są zupełnie inne. Nie ma punktów nauki, kultury, żywienia, produkcji, budynków itd. Imperializm nie miał być kalką TTA. Chciałem gry nieco mniej "sztywnej" niż TTA. Mechanikę miało ocieplać zagrywane kart opatrzności (losowo uzyskiwanych co turę przez gracza, z możliwościąmi wyciagania kart odrzuconych). Celem Imperializmu jest uzyskiwanie punktów zwyciestwa, które zyskujemy przede wszystkim za realizowanie celów - kart osiągnięć, a dodatkowowo za wygrane wojny, podbijanie niektórych terytoriów, rzucanie po spełnieniu określonych wymogów kart opatrzności, uzbieraniu i utrzymywaniu dużego prestizu międzynarodowego. Gra wydaje mi się mniej mózgożerna niż TTA, chociaż jak zauważyłem na testach wszystko w rękach graczy xD
Awatar użytkownika
olimpia
Posty: 16
Rejestracja: 19 lut 2008, 17:55
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: olimpia »

Alle fajna propozycja - zapowiada się ciekawie. Kiedy zostanie wydana przez G3? a jak ze zdjęciami kiedy można się spodziewać finalnej wersji ?:)
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: edrache »

Przyznam, że nie grałem w grę Konrada, ale byłem świadkiem jej powstawania, kiedy grano w nią na sąsiednim stole przez długi czas na poznańskich spotkaniach. Pamiętam, jak na początku opinie były "Meh", przekształcając się w "Jest potencjał", aż wreszcie doszły do "Jest super!". Z tego co się orientuję to reguły mocno ewoluowały (zresztą na blogu można o tym przeczytać :)) i chyba udało się osiągnąć złoty środek. Nie jestem mega fanem TTA, ale Imperializm wydaje się brać z niego to co najlepsze - tworzenie cywilizacji, dodając jeszcze klimat i krótszy czas gry (dla mnie to ogromna zaleta). Nie mogę polecić z czystym sumieniem gry, bo nie grałem, ale z brudnym mogę (bo wiem, że inni grali i polecali) - Polecam :P
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: Ouragan »

olimpia pisze:Alle fajna propozycja - zapowiada się ciekawie. Kiedy zostanie wydana przez G3? a jak ze zdjęciami kiedy można się spodziewać finalnej wersji ?:)
Mam nadzieję, że odezwie się ktoś z G3 tutaj na forum i poda jakieś szczegóły - chociaż mogą być z tym problemy, bo teraz siedzą i zajmują się dystrybucją Craftsmana w Essen :mrgreen: Z informacji które posiadam mogę tylko powiedzieć że powinna ukazać się na początku 2014 r.
lacki2000 pisze:fajnie, że projekt wylazł z szuflady. Trzymam kciuki i dopytuję się o istotne dla mnie szczegóły: losowość, ilość strategii i taktyk, interakcja, użyte mechaniki.
Cierń pisze:Patrząc na pierwsze zdjęcie widzę poważne nawiązania do Excela 8). Dla mnie to dobry znak - czekam na więcej szczegółów...
Pamiętajcie, że grafiki pokazują prototyp a nie samą grę. Finalna wersja będzie na pewno ładniejsza. Czy podałem wystarczające szczegóły? Czy może chcielibyście się jeszcze czegoś dowiedzieć?
BartoszKanafa
Posty: 17
Rejestracja: 13 cze 2013, 08:53

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: BartoszKanafa »

Powróciliśmy z Essen i zaczynamy pracować pełną parą nad Imperializmem. Będę uaktualniał informacje na temat gry.

Pozdrawiam,
Bartosz Kanafa G3
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: rzabcio »

Nieco więcej informacji i wywiad z Konradem w biuletynie G3:
http://www.g3poland.com/biuletyn_gra,20/
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: palladinus »

Na razie możemy ujawnić grafiki dwóch kart, ale lada dzień pojawi się znacznie więcej informacji.

Nadchodzi…
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: Dr_Kecaj »

te grafiki to finalne wersje czy z prototypu?
Kupię Szczura rogatego PL
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: palladinus »

Z tego co mi wiadomo, to finalne. Oczywiście na stronie nie są zbyt wysokiej rozdzielczości, więc mogą być słabo widoczne detale kart.
piogal
Posty: 103
Rejestracja: 20 mar 2013, 10:06
Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
Been thanked: 1 time

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: piogal »

antykwator pisze:te grafiki to finalne wersje czy z prototypu?
To pytanie mówi samo za siebie...
Board games are made for FUN, don't you think?
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1341
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 84 times

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: nahar »

Przedsprzedaż? No mam nadzieję, że nie wyjdzie na Essen....
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: mig »

Biorąc pod uwagę ze już się trochę czasowo ślizgnął, to trzeba trzymać kciuki, żeby chodziło o tegoroczne Essen ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Bartekwts
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:30

Re: Imperializm - zapowiedź nowej gry cywilizacyjnej od G3

Post autor: Bartekwts »

Gra cywilizacyjna/strategiczna - Imperializm
Gra ekonomiczna - Kapitalizm
Gra przygodowa - Wyprawa
Gra wojenna - Bitwa
Gra z tematem grozy - Horror

Ad rem. Bardzo zaciekawił mnie pamiętnik autora i czekam na więcej^^
"Take my love, take my land. Take me where I cannot stand. I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me."
Awatar użytkownika
Ouragan
Posty: 283
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3

Post autor: Ouragan »

Z informacji od G3 wynika, że gra powinna ukazać się w marcu. Jupiii !!!! Już w marcu... W marcu tego roku jak by ktoś miał wątpliwości co do roku. Oby marzec nie sprawił nam niespodzianek :wink:
Gra miała wyjść na ostatni Essen. Jednak z dużą ilością opracowywanych na tą imprezę gier oraz faktem, że Imperializm wymagał najwięcej technicznych prac (duża ilość grafik, konieczność przebudowania planszy), podjęta została wspólna decyzja o przełożeniu premiery. Doświadczenia innych wydawnictw podpowiadają, że lepiej nie wydawać gry na ważną imprezę, gdy wydanie będzie wiązać się z gigantycznym pośpiechem, bo potem mogą wyniknąć nieprzyjemne zarówno dla nabywców jak i odbiorców niespodzianki :oops: .

Mam nadzieję, że w środę będzie możliwe pokazanie kilku innych grafik za pośrednictwem bloga Ciekawe gry.

Obecnie gra w formie przedprodukcyjnej pokazywana będzie na targach gier w Norymbergii.

Więcej szczegółów już wkrótce...

Polecam też jeszcze raz opis gry w biuletynie gier. Tak wiem... trzeba niestety go ściągnąć, aby poczytać, ale opis w niej zawart bardzo dobrze opisuje samą grę.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3

Post autor: palladinus »

Na targach w Norymbergi, G3 pokazało swoje nowości, m.in. angielską wersję Imperializmu - Imperialism Road to Domination.
Więcej na naszym blogu CiekaweGry:
Nowości od G3
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3

Post autor: palladinus »

Tym razem rozbudowana prezentacja grafik na kartach oraz plansza prawdopodobnie w wersji finalnej.

“Imperializm: Droga ku dominacji” od strony graficznej
ODPOWIEDZ