Concordia (Mac Gerdts)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: MiXB »

Około godziny. +/- 15 minut (zależy z kim gram).
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: EVOCATVS »

Jednak da się zrobić całkiem poprawną okładkę do Concordii (chociaż tego żołnierza bym wywalił, bo wyjątkowo nie pasuje) :D

Obrazek
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Chaaber »

Nie, coś mi tu nie pasuje. Nie po to jest Concordia, żeby okładka ładna była. Nie podoba mi się ten trend :)
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2017
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1492 times
Been thanked: 1142 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Bruno »

Chaaber pisze: 27 wrz 2019, 10:02 Nie, coś mi tu nie pasuje. Nie po to jest Concordia, żeby okładka ładna była. Nie podoba mi się ten trend :)
Spoko, to trend o małym potencjale wzrostu - wymagana jest znajomość języka węgierskiego 😉

Ale okładka faktycznie ładna! Która to już próba - trzecia?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: EVOCATVS »

Podpisane było chyba jako 5 edycja, a sama grafika to zdaje mi się, że faktycznie trzecia próba.
Jak ktoś ma problemy z węgierskim, to wydanie hiszpańsko-portugalskie też ma taki sam obrazek :D
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 355
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 33 times
Been thanked: 99 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Grellenort »

Jeśli nic nie pójdzie źle, na Spiel '19 szykuje się nowy dodatek z mapą. Po jednej stronie Cypr, dodawany do big boxa Concordia&Venus, z drugiej zaś Baleary z nową mechaniką targu rybnego (możliwego do zaimplementowania na wszystkich dotychczasowych mapach). Rybki mają być nowym surowcem zbieranym kartą prefekta, a sprzedawać je można wyłącznie na wspomnianym targu za sestercje, surowce lub nawet dodatkowe akcje. Targ jest tworzony z kafelków i wydaje się być zmienny (nie umim w niemiecki, więc nie mam pewności :p ) Jak dla mnie pal licho ten Cypr, ale rybne novum brzmi bardzo ciekawie :)
https://boardgamegeek.com/boardgame/283 ... ica-cyprus
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kozz84 »

Mapa ma wyjść w dwóch wersjach Balearica/Cyprus i Balearica/Italia w zależności od tego, którą wersję Concordii Venus gracze posiadają a sam targ rybny można wykorzystać grając na każdej mapie.

Osobiście czekam aż Egmont wyda Venus :(
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Odi »

W kwestii zasad zapraszam do tego wątku
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Blue »

EVOCATVS pisze: 26 wrz 2019, 21:00 Jednak da się zrobić całkiem poprawną okładkę do Concordii (chociaż tego żołnierza bym wywalił, bo wyjątkowo nie pasuje) :D

Obrazek
Ale to cieniowanie na twarzy kobiety nadal słabe, poza nim ładna, ale kurcze jednak ta twarz, to główny punkt "kadru" na którym spoczywa wzrok jak się patrzy na okładkę. Szczerze mówiąc to już wolę oryginalną "płaską" kobitkę od tej wersji.

Ktoś ma jakieś info od Egmontu w sprawie Venus? ;) Widzę że takie pytanie się od zeszłego roku tu przewija, ale bez odpowiedzi.
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: jrz8888 »

Czy warto zainwestować w dodatek Salsa?
Czy może lepiej poczekać na polską wersję Wenus?

I jeszcze mam takie małe pytanko dot. wydania map Britannia&Germania. Czy w pudełku znajduje się jedynie dwustronna plansza i żetony miast, czy jeszcze jakieś inne drobiazgi?
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Chaaber »

Salsa jest świentym dodatkiem do Concordii. Podoba mi sie bardziej niż Wenus, które robi z niej trochę inną grę. W salsie oba komponenty, sól i kafelki forum robią super zmiany i pozwalają na zupełnie nowe kombinowanie z surowcami.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Atamán »

jrz8888 pisze: 22 paź 2019, 20:45 Czy warto zainwestować w dodatek Salsa?
Tak! To bardzo dobry dodatek. Tam są dwa moduły:
1. Sól: prosta do wdrożenia, przyśpiesza początek gry i urozmaica rozgrywki. Zasady soli są na tyle proste, że gram z solą nawet, gdy ktoś gra pierwszy raz w Concordię. Niby małe urozmaicenie, a bardzo dobre.
2. Kafelki forum: tu już jest więcej zasad i dochodzi więcej kombinowania. Regrywalność mocno rośnie, ale i poziom skompliwoania gry również. Wyciągam je tylko, gdy skład jest zaawansowany, bo dobrze jest najpierw dobrze opanować podstawowe mechaniki w grze. Do tej pory zauważyłem, że gry z kafelkami forum są nieco dłuższe niż bez, ale to może kwestia ogrania.
jrz8888 pisze: 22 paź 2019, 20:45 Czy może lepiej poczekać na polską wersję Wenus?
Na razie brak informacji na temat tego czy w ogóle wyjdzie, a jeśli tak to kiedy.
jrz8888 pisze: 22 paź 2019, 20:45I jeszcze mam takie małe pytanko dot. wydania map Britannia&Germania. Czy w pudełku znajduje się jedynie dwustronna plansza i żetony miast, czy jeszcze jakieś inne drobiazgi?
Tam nie ma żetonów miast, to tylko plansza 2-stronna + kawałek instrukcji z dodatkowymi zasadami dotyczącymi tych map.
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: jrz8888 »

Atamán pisze: 23 paź 2019, 10:30 Tam nie ma żetonów miast, to tylko plansza 2-stronna + kawałek instrukcji z dodatkowymi zasadami dotyczącymi tych map.
Czyli posiadając polską wersję gry nie będzie żadnego problemu z przyswojeniem mapy? Mam na myśli angielskojęzyczną (czy może nawet niemiecko?) instrukcję.

A co do Salsy, jeszcze jedno.
Jak dobrze zrozumiałem, istnieje możliwość wariantu z solą, ale bez kafli forum?
I jak prezentuje się mapa dla 2 osób w tym dodatku?
kisiel365
Posty: 772
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 228 times
Been thanked: 275 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kisiel365 »

Zarówno sól jak i kafelki są opcjonalne na wielu mapach (każdej?). Ta z basenem morza śródziemnego i półwyspem iberyjskim po lewej jest całkiem przyjmnie ciasna na 3, ale na 2 też może być. Druga strona raczej na 4-5.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
jrz8888
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2017, 14:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: jrz8888 »

kisiel365 pisze: 23 paź 2019, 11:46 Zarówno sól jak i kafelki są opcjonalne na wielu mapach (każdej?). Ta z basenem morza śródziemnego i półwyspem iberyjskim po lewej jest całkiem przyjmnie ciasna na 3, ale na 2 też może być. Druga strona raczej na 4-5.
Zatem sugerując się mapą pod kątem gry dla 2 graczy, dodatek B&G wypada lepiej, czy może nie aż na tyle, aby rezygnować z Salsy? :wink: Na chwilę obecną chcę zainwestować w jedno rozszerzenie.
kisiel365
Posty: 772
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 228 times
Been thanked: 275 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kisiel365 »

Jeżeli jedno to sól i kafelki dadzą o więcej frajdy niż dodatkowa mapa moim zdaniem. Poza tym jak wywiniesz wypraskę na drugą stronę to Salsa powinna się zmieścić do pudła z podstawki.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Atamán »

Co do dodatków z samymi mapami (Britannia&Germania) to jak najbardziej możesz kupić angielską czy niemiecką. To tylko kwestia przyswojenia instrukcji, ale tam jest tylko kilka dodatkowych zasad.

W sprawie salsy: te moduły są od siebie niezależne. Jak najbardziej można grać z solą, bez kafli forum. Można nawet grać w same kafle forum bez soli (wtedy jest zasada, że gdyby kafelek forum dawał sól, to zamiast tego daje dowolnie wybrany surowiec).

Co do mapy 2-osobowej, to pewnie masz na myśli Hiszpanię? Nie wypowiem się, bo nie grałem na niej w 2-osoby. W ogóle nie przepadam za Concordią 2-osobową. Grałem na Hiszpanii w 3 osoby i dobrze się grało. Trochę podobnie do Italii (tej mniejszej mapie z podstawki), ale nieco ciekawsze ułożenie wodnych szlaków (na Italii wg mnie prawie nigdy nie opłaca się wpływać na Adriatyk).
kisiel365
Posty: 772
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 228 times
Been thanked: 275 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kisiel365 »

Pozwolę sobie wkleić ponownie link do ładnego opisu dodatków: https://kaimada.znadplanszy.pl/2019/04/ ... concordii/
Z wszystkim się zgadzam, za wyjątkiem podsumowania, bo mapa B/G nie wnosi tyle co Salsa i jest idealna jako drugi dodatek. I piszę to z perspektywy gracza, który ma ponad 100 rozgrywek w ten tytuł na różnych mapach w różnych liczbach graczy.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Awatar użytkownika
preshiq
Posty: 267
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 266 times
Been thanked: 108 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: preshiq »

Co do modułu z solą - to chyba nawet nie trzeba kupować Salsy. Wystarczy jakoś oznaczyć kafelek miasta przed losowaniem (np. nakleic kawałek taśmy) i zastąpić innymi znacznikami sól.
Bo to tego modułu chyba nie ma wiecej elementów, prawda ?
kisiel365
Posty: 772
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 228 times
Been thanked: 275 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kisiel365 »

Marrr84 pisze: 23 paź 2019, 16:17 Co do modułu z solą - to chyba nawet nie trzeba kupować Salsy. Wystarczy jakoś oznaczyć kafelek miasta przed losowaniem (np. nakleic kawałek taśmy) i zastąpić innymi znacznikami sól.
Bo to tego modułu chyba nie ma wiecej elementów, prawda ?
Takie dziergane rozwiązanie to już chyba do działy PnP się nadaje.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Awatar użytkownika
preshiq
Posty: 267
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 266 times
Been thanked: 108 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: preshiq »

kisiel365 pisze: 23 paź 2019, 17:10
Marrr84 pisze: 23 paź 2019, 16:17 Co do modułu z solą - to chyba nawet nie trzeba kupować Salsy. Wystarczy jakoś oznaczyć kafelek miasta przed losowaniem (np. nakleic kawałek taśmy) i zastąpić innymi znacznikami sól.
Bo to tego modułu chyba nie ma wiecej elementów, prawda ?
Takie dziergane rozwiązanie to już chyba do działy PnP się nadaje.
nie wiem do jakiego działu, chodziło mi po prostu o to że ten moduł można chyba sprawdzić bez kupowania całego dodatku.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: Blue »

kisiel365 pisze: 23 paź 2019, 17:10
Marrr84 pisze: 23 paź 2019, 16:17 Co do modułu z solą - to chyba nawet nie trzeba kupować Salsy. Wystarczy jakoś oznaczyć kafelek miasta przed losowaniem (np. nakleic kawałek taśmy) i zastąpić innymi znacznikami sól.
Bo to tego modułu chyba nie ma wiecej elementów, prawda ?
Takie dziergane rozwiązanie to już chyba do działy PnP się nadaje.
Biedni my zamiast płacic za ladies of troyes dołożyliśmy sobie kostki, ktore są jedną z mechanik tego dodatku ;).

Come on pyta tylko czy to wystarczy zeby sprawdzic i tyle.
kisiel365
Posty: 772
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 228 times
Been thanked: 275 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: kisiel365 »

Blue pisze: 23 paź 2019, 17:33 Come on pyta tylko czy to wystarczy zeby sprawdzic i tyle.
Róbta, co chceta. Nic mi do tego. Nie było moim celem nikogo urazić. Formalnie: Tak, można moduł sól z Salsy zrobić niskobudżetowo.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
koloX
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2011, 10:17
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: koloX »

Na ile Venus jest niezależna językowo? Zastanawiam się nad kupnem tej wersji Concordii. Z tego co widzę, choćby na bgg jest tam parę kart z dłuższym tekstem/objaśnieniem. Tylko tych 5 kart czy jest takich więcej?
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Concordia (Mac Gerdts)

Post autor: FortArt »

koloX pisze: 11 lis 2019, 23:49 Na ile Venus jest niezależna językowo? Zastanawiam się nad kupnem tej wersji Concordii. Z tego co widzę, choćby na bgg jest tam parę kart z dłuższym tekstem/objaśnieniem. Tylko tych 5 kart czy jest takich więcej?
Nie wiem o jakie 5 pytasz. W grze jest wszystkiego 13 typów kart.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
ODPOWIEDZ