Convicted - polska gra na KS

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

NASZ PROJEKT: https://www.kickstarter.com/projects/22 ... -for-survi

podgląd statystyk:
Obrazek


Witam wszystkich użytkowników :)
Do tej pory byłem tyko skromnym czytaczem tego forum, ale ponieważ od kilku miesięcy przygotowujemy grę planszową, która za około 2-3 tygodnie będzie prawdopodobnie miała swój debiut na platformie Kickstarter, postanowiłem zmobilizować się i założyć pierwszy temat.

Gra obecnie jest w fazie testów (w zasadzie pracujemy teraz nad balansem, co przy tego typu długości rozgrywki jest bardzo trudne i czasochłonne), jednocześnie kończymy też przygotowywać materiały promocyjne, które znajdą się w projekcie na KS.
Postaram się sukcesywnie wrzucać tutaj kolejne informacje, filmiki pokazujące elementy mechaniki, zdjęcia etc. w miarę ich wykańczania przez naszą ekipę.

Na początek zamieszczam ogólny opis i zdjęcie gry w trakcie hipotetycznej rozgrywki.

Mam nadzieję, że gra spodoba się odpowiednio dużej liczbie odbiorców i nie skończy się na kolejnym "szufladowym" projekcie :)


Skazańcy (Convicted) to planszowa gra kooperacyjna przeznaczona dla 1-4 graczy.
Walczcie o przetrwanie w niegościnnej krainie, rozbudowujcie swoje miasto i stawcie czoła nieustającej fali wrogów!

W grze Skazańcy gracze wcielają się w ludzi wyjętych z pod prawa, którzy dostali szansę na odkupienie swych win. Aby udowodnić swoje szczere oddanie władcy, muszą skolonizować nowe ziemie w imieniu króla. Budowę swojej siedziby - miasta rozpoczynają z zaledwie garstką wojowników i kilkoma budynkami. Poprzez rozbudowę fortyfikacji, budowli, odkrywanie nowych technologii, zbieranie surowców i szkolenie armii coraz bardziej umacniają miasto. Niestety nowy ląd jest pełny rdzennych mieszkańców, którzy za wszelką cenę będą próbowali pozbyć się kolonizatorów. Niezliczone hordy barbarzyńców, ludzi lasu, bestii oraz ludzi wilków wspieranych przez potwory i machiny bojowe, będą próbowały wedrzeć się do miasta i stłamsić obrońców. Cała rozgrywka składa się z kampanii około 10 spotkań po 90min (razem 15h/to się może jeszcze zmienić).


Obrazek

Cała gra dzieli się na dwie zasadnicze części. Fazę akcji, gdzie gracze mogą wzmacniać potencjał ekonomiczny i militarny miasta, oraz fazę oblężenia, w której ich zadaniem jest przetrwanie przy jak najmniejszych stratach. Fazy te następują naprzemiennie przez całą grę.

W fazie akcji dysponujemy 12 Akcjami, które możemy dowolnie wykorzystać zgodnie z przyjęta taktyką. Większość czynności wymaga, poza spożytkowaniem 1 lub więcej Akcji, wydania odpowiedniej ilości surowców. Gracze do swojej dyspozycji mają: budowę nowych budynków z 6 dostępnych rodzajów. Rozbudowę istniejących budynków na wyższe poziomy. Wynajdowanie którejś z 19 technologii występujących w grze. Rozbudowę pierścienia murów i wież obronnych. Kopanie rowów lub fos okalających miasto. Szkolenie wojowników oraz budowanie machin bojowych. Zbieranie surowców – drewna, kamienia, żelaza, złota. Naprawianie uszkodzonych fortyfikacji. W niektórych z wyżej wymienionych czynnościach pomocne mogą okazać się zdolności specjalne Bohaterów uczestniczących w rozgrywce.

Obrazek

Wrogowie atakujący nasze miasto w fazie oblężenia, zależnie od rodzaju, posiadają różny poziom Taktyki oraz Morale. Taktyka ma wpływ na sposób zachowania się wrogów podczas walki. Niski jej poziom skutkuje mocno losowym i chaotycznym podejmowaniem decyzji. Wysoki poziom tego współczynnika ma wpływ na główne kierunki ataków (wybierane są najsłabsze odcinki fortyfikacji) oraz zachowanie napastników podczas wdarcia się części atakujących sił na mury. Poziom taktyki dodatkowo definiuje cele dla machin/strzelców, które są wybierane zależnie od aktualnie panującej sytuacji na danym odcinku frontu.
Morale decyduje o łatwości ucieczki z pola bitwy przypadku ponoszenia dużych strat liczebnych.

Obrazek

Faza oblężenia przebiega po kolei na wszystkich atakowanych odcinkach murów. Na początku wykonywane są ataki dystansowe machin bojowych. Później następują salwy wykonywane przez strzelców naprzemiennie z ruchami wojsk próbujących dostać się pod mury. Po dotarciu wojsk agresora pod fortyfikacje, napastnicy dzielą się na mniejsze grupy bojowe, które za pomocą drabin próbują wedrzeć się na koronę murów. W przypadku udanego ataku, obrońca może jeszcze próbować ściągać posiłki z sąsiednich fragmentów fortyfikacji i bronić wyłomu. W przypadku braku możliwości ściągnięcia posiłków i agresorach znajdujących się na murze, gra kończy się porażką.
Na wyniki starć wpływać można między innymi za pomocą specjalnych zdolności bohaterów oraz użycia zaklęć oraz błogosławieństw. Fosy oraz rowy pozwalają na zadanie dodatkowych strat u agresora i zwiększone możliwości ostrzału.

Po każdej rundzie gry możliwe jest przerwanie rozgrywki i zapisanie aktualnego stanu gry na specjalnej Karcie Zapisu.

Obrazek

Zawartość gry:

Plansza do gry
Instrukcja
26 żetonów budynków
28 kart budynków
40 żetonów fortyfikacji
12 żetonów fos
12 żetonów rowów
4 karty wrogów
19 karty technologii
4 karty bohaterów
4 karty pomocy
10 znaczników zaklęć i błogosławieństw
1 znacznik morale
1 znacznik czasu
12 znaczników akcji
180 znaczników wojsk obrońcy
200 znaczników wojsk napastnika
75 znaczników surowców
60 znaczników machin bojowych
2 kości sześcienne

Uwaga: Wszystkie materiały, które będą tu zamieszczane, wykorzystują wydrukowany prototyp, który oczywiście nie jest identyczny z wersją finalną. Sposób wykończenia, grubość nośników, pewne elementy grafiki/tekstu ulegną zmianie i będą w dużej mierze zależeć od poziomu uzyskanego wsparcia na KS.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2014, 00:58 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: 100rk »

Finansujecie wydanie gry poprzez KS, czyli można założyć, że gra będzie wydana przez firmę z siedzibą poza granicami naszego kraju (nie znam dokładnie ograniczeń tej platformy, jestem tylko klientem-biorcą). W związku z moim założeniem mam trzy pytania:
a) czy gra będzie wydana w wersji polskojęzycznej ?,
b) gdzie i jak intensywnie jest ten projekt testowany (co za tym idzie, czy można gdzieś zostać uczestnikiem takich testów) ?
c) instrukcja pojawi się... czy też nie pojawi ? :twisted:
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Predi
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2013, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Predi »

Jaka ma być cena docelowa? W jaki sposób gra ma mnie zatrzymać na dłużej (czy grając drugi raz ten sam scenariusz nie będę się czuł tak jakbym robił to samo co wcześniej)? Będą wychodzić dodatkowy misje gdzieś na stronie producenta dostępne za darmo, ewentualnie czy gra da społeczności możliwość tworzenia fanowskich kampanii?

No i chciałbym wam życzyć jak największego sukcesu oczywiście, trzymam kciuki za powodzenie projektu. Pewnie chętnie go będę śledził :)
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

100rk pisze:Finansujecie wydanie gry poprzez KS, czyli można założyć, że gra będzie wydana przez firmę z siedzibą poza granicami naszego kraju (nie znam dokładnie ograniczeń tej platformy, jestem tylko klientem-biorcą). W związku z moim założeniem mam trzy pytania:
a) czy gra będzie wydana w wersji polskojęzycznej ?,
b) gdzie i jak intensywnie jest ten projekt testowany (co za tym idzie, czy można gdzieś zostać uczestnikiem takich testów) ?
c) instrukcja pojawi się... czy też nie pojawi ? :twisted:
Dzięki za rzeczową wypowiedź :)
Gra nie będzie wydawana za granicą, tylko w Polsce. Do KS potrzebny jest tylko założyciel projektu z adresem, kontem, prawem jazdy etc amerykańskim. Do jakiego kraju amerykańska firma, która założy projekt, następnie przekazuje pieniądze nie ma znaczenia (w naszym przypadku zlecenie idzie do PL).
a) chcielibyśmy wydać grę w wersji polskojęzycznej, ale pierwsza edycja, o ile uda się ją sfinansować za pomocą KS, będzie w wersji angielskiej. Jeżeli KS się nie powiedzie, to będziemy szukać wydawcy metodą tradycyjną i być może wtedy jako pierwsza ukaże się wersja polska.
b) na razie przeprowadzamy zamknięte testy w gronie około 10 osób. Następnym etapem będą testy otwarte, ale nie nastąpi to szybciej niż za około 4 tygodnie. Jak tylko będzie możliwość testowania, zaprosimy wszystkich chętnych (w Krakowie).
c) instrukcja pojawi się na pewno, ale na razie może być trudna do zrozumienia :oops: są co prawda opracowane wszystkie zasady, ale brakuje przykładów, pewne rzeczy cały czas w wyniku testów ulegają zmianom. Brakuje też elementów graficznych, bez których jest nieczytelna. Instrukcja w wersji możliwej do pokazania i zrozumienia powinna być gotowa za około 2-3 tygodnie (przed testami otwartymi, w wyniku których przypuszczalnie będą zachodziły dalsze zmiany)
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

Predi pisze:Jaka ma być cena docelowa? W jaki sposób gra ma mnie zatrzymać na dłużej (czy grając drugi raz ten sam scenariusz nie będę się czuł tak jakbym robił to samo co wcześniej)? Będą wychodzić dodatkowy misje gdzieś na stronie producenta dostępne za darmo, ewentualnie czy gra da społeczności możliwość tworzenia fanowskich kampanii?

No i chciałbym wam życzyć jak największego sukcesu oczywiście, trzymam kciuki za powodzenie projektu. Pewnie chętnie go będę śledził :)
Ad. 1 Cena docelowa na KS to około $50, pracujemy w tym momencie nad najtańszą opcją wysyłki za ocean, ale z racji druku w Polsce są z tym kłopoty. Ciężko mi teraz powiedzieć jaka będzie późniejsza cena sklepowa.
Ad. 2 W grze występuje kilka elementów, które dają w pewnej mierze odpowiednią "regrywalność". Po pierwsze, przy każdej fazie ataków przeciwnik wybierany jest losowo z grupy 4 (lub więcej, zależnie od KS). W każdej rozrywce może się zdarzyć zupełnie inny układ. Po drugie, pojedyncze przejście gry trwa w założeniu kilkanaście godzin, co powoduje zatrzymanie na dłużej nawet przy pierwszej grze :mrgreen:. Po trzecie, ścieżka rozwoju jest na tyle zróżnicowana, że przy kolejnej rozgrywce gracze będą chcieli eksperymentować ("spróbujmy teraz postawić na strzelców i szybkie wykopanie fos, a potem od razu skupimy się na dotarciu do możliwości produkcji mieczników i balist" albo "zadefujmy mury podstawowymi jednostkami, a surowce przeznaczmy na odkrywanie nowych zaklęć i budowę maksymalnych poziomów wież" lub też "rozbudujmy maksymalnie fortyfikacje od południa i zachodu i obstawmy je mała ilością kuszników, a z pozostałych stron postawimy masę włóczników w połączeniu z błogosławieństwem wskrzeszania" - to takie wyimaginowane przykłady)
Po czwarte, będzie możliwość gry pojedynczych "scenariuszy" niezależnie od całej kampanii, które planujemy prezentować sukcesywnie i bez dodatkowych kosztów (przynajmniej w aktualnym założeniu). Mamy też nadzieję, że będą powstawać fanowskie scenariusze, twórcy będą w miarę możliwości wspomagać społeczność w tego typu przedsięwzięciach.
Ad. 3 Dzięki za życzenia :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: lacki2000 »

A jak się ma Convicted do Stronghold? W Strongholdzie też sie chyba gra przeciw złym najeźdźcom, nawet takim nieumarłym. Tylko nie 15 godzin...
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Dabi »

Zapowiada się pięknie i klimatycznie - bardzo duży plus. Klimat inspirowany grami typu tower defence :) Oblężenia są przyjemne.
Jednak kooperacja jest wadą tak ogromną, że te plusy znikają. Szkoda :cry:
alagor
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2012, 11:25

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: alagor »

Po obejrzeniu grafik z gry mam pytanie niejako nie na temat - jesteście z okolic Karkonoszy? :wink:
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: watman »

Czy projekt na KS już ruszył? Wyszukiwarka nie za bardzo reaguje na 'convicted'...
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Trolliszcze »

która za około 2-3 tygodnie będzie prawdopodobnie miała swój debiut na platformie Kickstarter
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: watman »

Trolliszcze pisze:
która za około 2-3 tygodnie będzie prawdopodobnie miała swój debiut na platformie Kickstarter
gupi watman... dzięki ;)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

lacki2000 pisze:A jak się ma Convicted do Stronghold? W Strongholdzie też się chyba gra przeciw złym najeźdźcom, nawet takim nieumarłym. Tylko nie 15 godzin...
Jest wiele podobieństw, bo obydwie niejako bazują na podobnych klasycznych grach komputerowych (zakładam, że piszesz o Strongholdzie planszowym).
Zasadnicze różnice to:
a) nasza gra z założenia jest kooperacyjna przeciwko otoczeniu
b) mamy dużo możliwości badań/rozbudowy, Stronghold planszowy skupia się raczej na samej walce
c) nasza gra w wersji podstawowej zakłada tryb kampanii, gdzie elementy uzyskane/zbudowane/zdobyte w poprzednich rozgrywkach przechodzą do kolejnych
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

Dabi pisze:Zapowiada się pięknie i klimatycznie - bardzo duży plus. Klimat inspirowany grami typu tower defence :) Oblężenia są przyjemne.
Jednak kooperacja jest wadą tak ogromną, że te plusy znikają. Szkoda :cry:
Wiele osób zachęca właśnie tryb kooperacji, które jednak jest dosyć rzadko spotykany na rynku w porównaniu do trybu rywalizacji pomiędzy graczami. Natomiast chcielibyśmy opracować zasady, pozwalające na sterowanie napastnikiem przez żywego gracza. Na razie skupiamy się na szlifowaniu podstawowej wersji, docelowo będziemy próbować wdrożyć jako opcję dodatkowa walkę gracz vs gracz/gracze, jeżeli kampania na KS będzie sukcesem, to szansa na taka alternatywną wersję rozgrywki będzie prawie pewna :)
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

alagor pisze:Po obejrzeniu grafik z gry mam pytanie niejako nie na temat - jesteście z okolic Karkonoszy? :wink:
Jesteśmy z Krakowa, ale przypuszczam, że chodzi Ci o Ducha Gór :D Grafika z XVI wiecznej mapy śląska z tego co pamiętam
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: tassman »

Czy kooperacja będzie miała jakieś cechy, dzięki którym nie będzie problemów z "liderem"?
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Galatolol »

Rozumiem, że na planszy umieszcza się nakładki z nowymi budynkami? Wygląda to bardzo atrakcyjnie, ale czy nie ślizgają się po powierzchni?
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

tassman pisze:Czy kooperacja będzie miała jakieś cechy, dzięki którym nie będzie problemów z "liderem"?
Z tytułów kooperacyjnych w które grałem, wszędzie niestety prędzej czy później okazywało się, że pojawia się lider. Tutaj decyzje mogą być podejmowane zasadniczo wspólnie, i w takiej sytuacji również lider może się naturalnie wykreować. Oczywiście są aspekty typu walka, gdzie każdy kieruje działaniami na swoim odcinku fortyfikacji, ale w rzeczywistości i tak trzeba stosować spójną taktykę aby nie przegrać.
Jeżeli macie jakieś sprawdzone pomysły w istniejących grach, które skutecznie wyeliminowały ten problem, to jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: jax »

Wow, ambitny projekt. Bardzo zachęcająca zajawka. Trzymam kciuki.

(15h mi nie przeszkadza jesli jest rozbite na pojedyncze misje (vide Beagle); może być dowolna ilość godzin jeśli tylko jest 'porcjowana' :) )
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
alagor
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2012, 11:25

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: alagor »

matio2007 pisze:
alagor pisze:Po obejrzeniu grafik z gry mam pytanie niejako nie na temat - jesteście z okolic Karkonoszy? :wink:
Jesteśmy z Krakowa, ale przypuszczam, że chodzi Ci o Ducha Gór :D Grafika z XVI wiecznej mapy śląska z tego co pamiętam
Dokładnie tak, chodziło mi o Rubezahla vel Rzepióra, Liczyrzepę czy Ducha Gór :wink: Powodzenia!
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

Galatolol pisze:Rozumiem, że na planszy umieszcza się nakładki z nowymi budynkami? Wygląda to bardzo atrakcyjnie, ale czy nie ślizgają się po powierzchni?
Tak, każdy budynek to oddzielny "żeton". Układ budynków zazębia się na zasadzie puzzli, dzięki czemu ich ślizganie jest mocno ograniczone. Żetony do tego posiadają odpowiednią grubość. W danej chwili na jednej pozycji znajdować się może tylko jeden żeton budynku, jeżeli poziom jest zmieniany to wcześniej położony żeton zastąpiony jest nowym (nie są układane stosy).
Myślę, że ślizganie się będzie nie większe niż w innych grach w których są karty/żetony układane na planszach. W prototypie przynajmniej nie ma z tym problemu :)
Predi
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2013, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Predi »

matio2007 pisze:
tassman pisze:.
Jeżeli macie jakieś sprawdzone pomysły w istniejących grach, które skutecznie wyeliminowały ten problem, to jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to gry kooperacyjne z wyłonieniem zwycięzcy. W waszym wypadku możecie np dać każdemu graczowi pkt doświadczenia za zabitych wrogów, za budowanie itp. Jakby dopaść możliwość śmierci gracza jednego a reszta by kontynuowała można by podkładać świnie (choćby nie przyjść na pomoc gdy Drugi gracz nas potrzebuje). Jednak to wymaga chyba dużej ingerencjiw mechanikę no i dodatkowo trzeba by coś wymyślić dla poległych graczy aby się nie nudzili
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: BartP »

Jak na razie jedynymi sposobami na rozwiązanie tego zdają się być:
1. Ukryte informacje - każdy gracz coś wie, czego nie wiedzą pozostali gracze i reguły gry zabraniają im się tymi informacjami dzielić. Dlatego też lider się nie wyłoni, bo nie ma pełnej wiedzy.

2. Gra na czas. Wtedy lider się nie wyłoni, bo nie ma czasu pomagać innym.

Czekamy na nowe mechaniki rozwiązujące ten problem ;].
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: BloodyBaron »

Bez wywrotki figsów w pudle będzie cieżko ugrać tego KS...
_________
Moje gry
Avandrel
Posty: 193
Rejestracja: 05 wrz 2006, 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: Avandrel »

BloodyBaron pisze:Bez wywrotki figsów w pudle będzie cieżko ugrać tego KS...
Nono, ładne figurki zamiast kosteczek i biorę...
Narzędzia Mathtrade - http://mathtrade.mgpm.pl
matio2007
Posty: 621
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Convicted - polska gra na KS

Post autor: matio2007 »

Predi pisze:
matio2007 pisze:
tassman pisze:.
Jeżeli macie jakieś sprawdzone pomysły w istniejących grach, które skutecznie wyeliminowały ten problem, to jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to gry kooperacyjne z wyłonieniem zwycięzcy. W waszym wypadku możecie np dać każdemu graczowi pkt doświadczenia za zabitych wrogów, za budowanie itp. Jakby dopaść możliwość śmierci gracza jednego a reszta by kontynuowała można by podkładać świnie (choćby nie przyjść na pomoc gdy Drugi gracz nas potrzebuje). Jednak to wymaga chyba dużej ingerencjiw mechanikę no i dodatkowo trzeba by coś wymyślić dla poległych graczy aby się nie nudzili
Tak, jakaś forma punktacji ma sens, i była by do zrobienia. Pomyślimy.
Co do zabijania bohaterów, to ciężka sprawa, oni z założenia nie mogą zginąć, nie są reprezentowani na planszy. Ich wkład to są jedynie specjalne zdolności, a nie bezpośredni udział w walce/budowie.
ODPOWIEDZ