Blueprints (Yves Tourigny)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: KubaP »

Szybka, kościana gra o budowaniu budynków na podstawie projektów architektonicznych.

Link do BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/140933/blueprints

Link do recenzji na Games Fanatic: http://www.gamesfanatic.pl/2014/01/01/b ... zbudowano/
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Blueprints

Post autor: gafik »

Tak, od miesiąca sobie ostrzę na nią zęby :mrgreen:
Ale tyle wydatków innych jest, ze nie mogę się zdecydować :cry:

Tutaj ---> Ciekawy tekst o zastosowaniu tej gry jako narzędzie w szkoleniach zespołów projektowych
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Blueprints

Post autor: palladinus »

Polecam wideo recenzję Blueprints na naszym blogu Ciekawe Gry.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Blueprints

Post autor: Krwawisz »

zapraszam na oficjalną stronę poslkiego wydania, gdzie znaleźć można oczywiście instrukcję:)

http://factorycube.com/gra/Blueprints/O-grze
Awatar użytkownika
sztefyn
Posty: 687
Rejestracja: 17 wrz 2014, 18:00
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Blueprints

Post autor: sztefyn »

Krwawisz pisze:zapraszam na oficjalną stronę poslkiego wydania, gdzie znaleźć można oczywiście instrukcję:)

http://factorycube.com/gra/Blueprints/O-grze
A ile toto będzie kosztować? :)
"Nie śpię, bo trzymam kredens. Z planszówkami." :)
Kolekcja gier BGG | Sprzedam/Wymienię | Kupię
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Blueprints

Post autor: rattkin »

O, no proszę.

A modyfikowaliście punkty za "acziwmenty"? Bo ich równy rozkład jest największą bolączką tej gry. Z tego co pamiętam designer miał gdzieś spisane faktyczne wartości "pod spodem", tylko uprościł je w ostatecznej wersji. Z tymi modyfikacjami jest już trochę lepiej.

W miarę dobra gra, ale trochę brakuje wpływu na pool kostek do wyboru. Jeśli ktoś akurat wyciągnie przezroczystą i wyrzuci 6, to bierze od razu, no questions asked. I nikt z tym nic nie mógł zrobić. Ostatecznie przeważnie wygrywa ten, komu pozwolono zbierać kostki jednego koloru (bo nie zauważono). A często nawet i przeszkadzać nie bardzo się da.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Blueprints

Post autor: vinnichi »

Super gierka, miałem wersję ang., niechcący się pozbyłem :-) polska ląduje na wishliście
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Blueprints

Post autor: Krwawisz »

Gdyby ktoś chciał poczytać sobię o tym, z czym się ten cały Blueprints je, to w linku poniżej znajdzie krótki przewodnik :-)

BLUEPRINTS - Jak grać?

ps. gra już w sklepach jakby kto pytał ;-)
Awatar użytkownika
bobule
Posty: 1008
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09
Has thanked: 45 times
Been thanked: 207 times

Re: Blueprints

Post autor: bobule »

Jak Blueprints skaluje się na 2 osoby? Warto się tą grą zainteresować?
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1965
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 839 times

Re: Blueprints

Post autor: Neoptolemos »

Działa, skaluje się nieźle. Przy czym ja swój egzemplarz ograłem tak z ~10 razy i sprzedałem, Blueprints jest fajne, ale trochę mi się dublowało w kolekcji np. z Sagradą.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Filut
Posty: 124
Rejestracja: 27 sty 2020, 12:18
Has thanked: 61 times
Been thanked: 115 times

Re: Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: Filut »

Rzeczywiście jest to (malutki, skromny i starszy o chyba 4 lata) krewny przebojowej Sagrady, a jednak sprawa mi więcej frajdy.

Co mnie frapuje, bo to gra nieco niedopracowana:
- tablica punktów za budynek jest do 50. Najwyższy osiągalny - statystycznie może raz na sto partii - wynik to 42.

- talia "projektów architektonicznych" ma 24 kart, tyle że 90% z nich niewiele się różni, jest banalnie prosta w wykonaniu. W tym punkcie przewaga Sagrady jest jednoznaczna.

- tekturowe zasłonki wyglądają fikuśnie. Ale rezygnacja z ich stosowania (na szczęście) podnosi poziom trudności.

Podsumowując: niepozorna świetna gra. Czy ktoś może polecić coś podobnego o stawianiu budynków itp. (pomijając odległe Santorini) ?
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: vinnichi »

Zerknij też na odległe ale ciekawe Taluva Knizii

Edit: No tak :) nie Knizi tylko.... Innny hmmmm o jest Merkle :)
Ostatnio zmieniony 08 lip 2021, 13:04 przez vinnichi, łącznie zmieniany 2 razy.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: mikeyoski »

vinnichi pisze: 08 lip 2021, 12:14 Zerknij też na odległe ale ciekawe Taluva Knizii
Knizii? ;-)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1280 times

Re: Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: seki »

To ja tego podobieństwa do Sagady nie dostrzegałem aż do teraz. Nadal uważam, że podobieństwo kończy się tylko na drafcie kości a sposób wykorzystania i feeling rozgrywki jest kompletnie różny. Sagrada polega na drafcie kości ale w celu ułożenia na własnej planszy obwarowanej wymaganiami kolorów i wartości. Blueprints polega również na drafcie kości ale przede wszystkim obserwacji rywali. To czy się wpisujemy w naszą planszę ma drugorzędne znaczenie. Istotą tej gry jest maksymalizacja punktów za nagrody i tytuły a więc obserwujemy co robią rywale i albo znajdujemy niszę albo próbujemy ich pozbawić tytułu wykorzystując w tym celu preferowany kolor kości.

Jak dla mnie Blueprints jest dużo lepsze od Sagrady. W ogóle bardzo lubię Blueprints z uwagi na dużą interakcję czego Sagrdadzie z kolei kompletnie brakuje. Blueprints to taki mój ulubiony wakacyjny tytuł. Z uwagi na małe pudełko i łatwe zasady zawsze idzie na stół na wyjazdowym urlopie. Sagrade poznałem dopiero co, ale już czuję że długo nie zostanie w mojej kolekcji z uwagi na miałkość decyzji.
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 860
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 201 times
Been thanked: 304 times

Re: Blueprints (Yves Tourigny)

Post autor: konradstpn »

seki pisze: 08 lip 2021, 12:32 To ja tego podobieństwa do Sagady nie dostrzegałem aż do teraz. Nadal uważam, że podobieństwo kończy się tylko na drafcie kości a sposób wykorzystania i feeling rozgrywki jest kompletnie różny. Sagrada polega na drafcie kości ale w celu ułożenia na własnej planszy obwarowanej wymaganiami kolorów i wartości. Blueprints polega również na drafcie kości ale przede wszystkim obserwacji rywali. To czy się wpisujemy w naszą planszę ma drugorzędne znaczenie. Istotą tej gry jest maksymalizacja punktów za nagrody i tytuły a więc obserwujemy co robią rywale i albo znajdujemy niszę albo próbujemy ich pozbawić tytułu wykorzystując w tym celu preferowany kolor kości.

Jak dla mnie Blueprints jest dużo lepsze od Sagrady. W ogóle bardzo lubię Blueprints z uwagi na dużą interakcję czego Sagrdadzie z kolei kompletnie brakuje. Blueprints to taki mój ulubiony wakacyjny tytuł. Z uwagi na małe pudełko i łatwe zasady zawsze idzie na stół na wyjazdowym urlopie. Sagrade poznałem dopiero co, ale już czuję że długo nie zostanie w mojej kolekcji z uwagi na miałkość decyzji.
Dokładnie, zupełnie inny poziom decyzyjności i współzawodnictwa. Aspekt cenowy też wypada zdecydowanie na korzyść Blueprints. Sagrada miała być ładna, kolorowa i ogólnie friendly jako gra familijna po niedzielnym obiadku. Chyba się udało.
Gram, więc jestem.
ODPOWIEDZ