Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: crsunik »

nie rozumiem sensu tej maty - strasznie zmniejsza regrywalność :/
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 564
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 378 times
Been thanked: 213 times

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Namurenai »

Gromb pisze:Mata warlocka byla ostatnią dostępną w sprzedaży na allegro. Po narzekaniach na jakość, cieszę się, że się nie skusiłem.
O. I to jest użyteczne info, dziękować :)
Ale skoro faktycznie tak jakościowo kuleje, to chyba przestanę szukać.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: warlock »

crsunik pisze:nie rozumiem sensu tej maty - strasznie zmniejsza regrywalność :/
Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby położyć na niej poszczególne sekcje losowo - w tym wszystkim chodzi o klimatyczne tło ;). Wolę widzieć przejścia między sekcjami i kosmos niż blat stołu ;).
Mata warlocka byla ostatnią dostępną w sprzedaży na allegro. Po narzekaniach na jakość, cieszę się, że się nie skusiłem.
Nie demonizujmy jakości tej maty - nie jest może super gruba, ale bez przesady, to nie jest tak że się rozpada w rękach. Osobiście bardzo polecam (jeśli uda się gdzieś dorwać).
Aronowsky84
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2017, 13:35
Has thanked: 3 times

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Aronowsky84 »

A grał ktoś w to solo ?
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Do0ctor »

Aronowsky84 pisze:A grał ktoś w to solo ?
Jak? Jest jakis bot czy co? ;)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Tycjan »

Aronowsky84 pisze:A grał ktoś w to solo ?
Swego czasu podsunąłem taki pomysł Michałowi, bo może dzięki temu fani gry mieli by z kim więcej grać :)
Pomysł mu się spodobał, zapisał, ale obawiam się, że z powodów jego obecnego obciążenia pracą (Michał jest pracoholikiem) za szybko tego nie zobaczymy.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Tezeusz (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Taka mnie naszła refleksja a propos KS i gier tam promowanych, że gdyby Tezeusz został tam wydany, z figurkami, to odniósłby zasłużony sukces. Każda frakcja by miała 6 figurek - 3 podstawowe i 3 ulepszone, razem 24 sztuki. Podniosłoby to cenę gry, ale jestem przekonany, że sporo osób by kupiło "oczami" i się do Tezeusza przekonało.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Tezeusz (Michał Oracz)

Post autor: norkbes »

Co taki wysyp ofert Tezeusza na rynku wtórnym? Portal coś zapowiedział czy nastąpiła re-ewaluacja gry?
thegammer
Posty: 153
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 29 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: thegammer »

norkbes pisze: 05 wrz 2018, 17:02 Co taki wysyp ofert Tezeusza na rynku wtórnym? Portal coś zapowiedział czy nastąpiła re-ewaluacja gry?
Z tego co się orientuję to nie będzie dodruku. Właśnie zastanawiam się nad tym tytułem.
Pytanie do posiadaczy czy gra przetrwała u Was próbę czasu ?
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1531
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: Furan »

thegammer pisze: 09 sty 2019, 16:11 Z tego co się orientuję to nie będzie dodruku. Właśnie zastanawiam się nad tym tytułem.
Pytanie do posiadaczy czy gra przetrwała u Was próbę czasu ?
Przetrwała. Wróciłem w grudniu do Tezeusza po ponad 1,5-2 latach przerwy i wciąż bije większość tytułów jakie poznaję z ,,nowej fali" planszówek (powiedzmy takich 2014-dziś). Trzeba tylko pamiętać, że to w dużej mierze gra o instalowaniu kart w dobrych miejscach, ulepszaniu ich i używaniu za pomocą mankalopodobnego mechanizmu ruchu, a nie gra o ruchu w którym bonusem są karty... :)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: dannte »

Gra jest u mnie nadal, nawet ostatnio z kumplem rozegraliśmy 5 partii pod rząd. Uważam, że to mocno niedoceniana gra i jest dla mnie dużo fajniejsza, niż abstrakcyjna neuroshima. Podobnie jak tam, tutaj chodzi o to, żeby przeciwnika zablokować tak, by nie mógł się bardziej rozrosnąć od nas, a w odpowiednim momencie trzeba zaatakować.
Niektóre karty wydają się mocno niezbalansowane, ale tylko jeśli przy odrobinie szczęścia przeciwnik pozwoli nam je zainstalować i potem użyć.

Jeśli chodzi o rozszerzenia, to o ile boty zyskują z każdą rozgrywką, o tyle łowców zupełnie nie polecam. Ich karty są losowe, nieprzyjemne, a wyjaśnień wielu interakcji brak. Wydają się być zupełnie nieprzemyślane. Bonusowe karty z tego dodatku ("odpady" i chyba coś jeszcze?) są też słabe. Sam dodatek kupiłem za 10 zł, ale i tak uważam, że przepłacone...
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Tezeusz - gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: alpha »

Tycjan pisze: 03 paź 2017, 08:27
Spoiler:
Możesz podzielić się pomysłem na grę solo?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: koczkodan »

thegammer pisze: 09 sty 2019, 16:11 Z tego co się orientuję to nie będzie dodruku. Właśnie zastanawiam się nad tym tytułem.
Pytanie do posiadaczy czy gra przetrwała u Was próbę czasu ?
przedmowcy sie rozpisali wiec ja ogranicze sie do krotkiego stwierdzenia ze gra jest swietna. jesli masz mozliwosc gdzies zakupic to nie zastanawialbym sie ani chwili dluzej.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Właśnie zanotowałem powrót do Tezeusza po bardzo długiej rozłące i zdania nie zmieniam, to świetna gra dla dwóch osób. Co do kart, to niektóre są dużo lepsze niż inne. Za przegiętą kartę uważam Pożar Marines. Grając Obcymi bardzo ciężko znaleźć na nią skuteczną ripostę. Jak Pożar zostanie zainstalowany w bazie Marines, to już w ogóle.
Irytujący jest dobór 15 kart z 25 przed rozgrywką. Nie da się tego wygodnie zrobić, żeby nie widzieć jakie karty odpadły do pudełka. Rewersy powinny być jednakowe, a całe zasady karty na awersie.
A tak w ogóle przydałby się Tezeusz 2, z poprawionym balansem kart, figurkami i jazda na wspieraczkę!
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: playerator »

RUNner pisze: 02 lis 2019, 17:11 (...) A tak w ogóle przydałby się Tezeusz 2, z poprawionym balansem kart, figurkami i jazda na wspieraczkę!
Jestem prawie pewien, że gdzieś natknąłem się na informację o możliwym drugim wydaniu Tezeusza. Niestety, nie mam pojęcia gdzie to było :?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: dannte »

RUNner pisze: 02 lis 2019, 17:11Irytujący jest dobór 15 kart z 25 przed rozgrywką. Nie da się tego wygodnie zrobić, żeby nie widzieć jakie karty odpadły do pudełka.
Osobiście, nigdy nie miałem z tym problemu, po prostu odwracam wzrok, tasuję talię, potem 10 wierzchnich kart odrzucam do pudełka (w mało widocznym miejscu, albo pod instrukcją) i resztę układam jako stos doboru.
RUNner pisze: 02 lis 2019, 17:11Za przegiętą kartę uważam Pożar Marines. Grając Obcymi bardzo ciężko znaleźć na nią skuteczną ripostę. Jak Pożar zostanie zainstalowany w bazie Marines, to już w ogóle.
Zgadzam się, ale mam troszkę inną opinię: talia startowa Marines jest przegięta (bo zakłada, że w talii znajdują się 2 karty pożaru), dlatego zawsze polecam wybranie Marines graczom początkującym. Ale Pożar ma dwa problemy: zainstalowany w trakcie przygotowania (jako pierwsza karta) jest bardzo problematyczny i tak jak piszesz: nie ma na nią dobrej riposty. Jednak gdy karta znajdzie się gdzieś na spodzie talii, to jest praktycznie bezużyteczna i tak naprawdę zabiera miejsce jakimś przydatniejszym kartom... Więc nie do końca rozumiem po co było dodawać taką losową kartę do jakiejkolwiek talii. Ale prawdę mówiąc Naukowcy ze wcześnie zainstalowanym Systemem Obronnym (albo dwoma) też są prawie nie do pokonania, miałem kilka takich rozgrywek. A naukowców na samym początku uważałem za najsłabszą frakcję :)

Pisałem o tym kiedyś (z 5 lat temu) na blogu Ignacego i nawet była obietnica, że Michał przygotuje wpis o tym jak można skontrować Pożar Marines. Ale nigdy do tego nie doszło, poza tym, że Michał przyznał (akurat a propos balansowania frakcji do NHex):
The independency of factions from randomness in drawing phase, meaning the thing I call the inner balance of an army, is in fact not the same for all the armies. It is similar in most cases, overseen precisely
Czyli po prostu autor sam przyznaje, że mogą zdarzyć się takie przegięte karty, ale jest to całkowicie zamierzone.

Ja często patrzę na to w taki sposób: jeśli gra nie trwała ponad 2h, tylko np.: 30-50 minut, to przegraną zawsze można zrzucić na tę jedną kartę, która okazała się przegięta. Więc nierzadko bardziej doceniam samo doświadczenie z rozgrywki, niż to kto wygrał.
Jeśli natomiast gra trwała znacznie dłużej to można się mocno wkurzyć, ale wtedy już gracze są tak zmęczeni, że popełniają sporo niewymuszonych błędów ;)
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1531
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: Furan »

Również dziś wróciłem do Tezeusza, tłumacząc zasady i grając 1:1. To na dobrą sprawę jest gra karciana z łamigłówką w postaci mankalopodobnego systemu ruchu, nie na odwrót. I jak w każdej porządnej grze karcianej z różnymi efektami na kartach są karty bardzo dobre, średnie i... sytuacyjne. :D
Tezeusz ma w sobie coś z gier Chudyka - czasem wpada combo nie do przebicia, zaraz potem gra się kończy i gramy jeszcze raz. :twisted:
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Thanes
Posty: 74
Rejestracja: 28 gru 2016, 20:19
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: Thanes »

Ja nie wrócę już do Tezeusza. Sprzedałem dawno temu. Miała być space przygoda, a wyszedł chińczyk...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: rattkin »

Furan pisze: 02 lis 2019, 22:19 Również dziś wróciłem do Tezeusza, tłumacząc zasady i grając 1:1. To na dobrą sprawę jest gra karciana z łamigłówką w postaci mankalopodobnego systemu ruchu, nie na odwrót. I jak w każdej porządnej grze karcianej z różnymi efektami na kartach są karty bardzo dobre, średnie i... sytuacyjne. :D
Tezeusz ma w sobie coś z gier Chudyka - czasem wpada combo nie do przebicia, zaraz potem gra się kończy i gramy jeszcze raz. :twisted:
Nie, to nie jest gra karciana. Główną charakterystyką gry karcianej jest zarządzenie ręką, której w Tezeusz brak (chyba, że założyć, że ręka jest zawsze o pojemności jeden i składa się z wierzchniej karty). Można by się zastanowić, czy ta nieszczęsna gra coś by zyskała, gdyby gracz dysponował ręką kart i sam decydował o tym, co instaluje, zamiast kopać się przez deck, ale podejrzewam, że wtedy zbyt łatwo byłoby o "optymalne" otwarcia, czyli instalowanie najmocniejszych kart w najważniejszych miejscach. W zamian mamy więc określony rozkład kart w talii i nie dość że losowy wstępnie podzbiór, to potem jeszcze losowa kolejność. A gwarancji, że dana karta faktycznie zostanie zainstalowana - żadnych. Jest to istotna różnica w stosunku do NS Hex, gdzie żetony, owszem podejdą nam w losowej kolejności - ale zawsze wszystkie i zawsze (lub prawie zawsze), da się każdy wyłożyć/zagrać i uzyskać z niego jakaś wartość. Pozwala to na planowanie. W Tezeuszu planowanie diabli biorą - jest tylko granie reakcyjne na to co, widzimy na wierzchu talii.

Autor przesadził z namnożeniem mechanizmów i towarzyszących im niewiadomych - zgaduję, że w imię "regrywalności", ale gra straciła przez to swój focus. Startowy pomysł z mankalą jest, przyznaję, genialny, ale sposób w jaki karty pojawiają się w grze, to już czuć, że to było wielokrotnie masowane i ugniatane i jakoś po prostu nic lepszego nie wyszło. Gdyby miała być jakaś reedycja, to właśnie temu elementowi przyjrzałbym się w pierwszej kolejności. W drugiej - usunąłbym z pudełka znaczek "2-4 graczy". Ta gra zawsze była dwuosobówką (dane z BGG potwierdzają).

I tak, rzeczywiście, jakoś dwa-trzy lata temu Michał Oracz wspominał, że ma pomysł jak Tezeusza poprawić, a sam Ignacy Trzewiczek mówił (z pamięci), że jak obecne odświeżenia przyniosą komercyjny sukces (zgaduję, że chodziło o Pret a Porter), to nie wyklucza powrotu do innych gier, np. Tezeusza właśnie.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

Głębokich analiz pisał nie będę, ale o jednym muszę - powszechne mniemanie, że to gra wyłącznie dwuosobowa wynika z małego ogrania i/lub niewystarczającej liczby ogranych rywali. Zagrałem wiele satysfakcjonujących partii trzyosobowych i uważam, że mechanizm mankali sprawdza się tu doskonale.

Swoją drogą, ponoć samą mankalę podsunął Oraczowi Trzewik, więc nie wiem, czy ów mechanizm stanowił podwaliny Tezeusza.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1531
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: Furan »

rattkin pisze: 02 lis 2019, 23:43
Furan pisze: 02 lis 2019, 22:19 ...
Nie, to nie jest gra karciana. Główną charakterystyką gry karcianej jest zarządzenie ręką, której w Tezeusz brak (chyba, że założyć, że ręka jest zawsze o pojemności jeden i składa się z wierzchniej karty).
Jakiś wpływ na to co, gdzie i kiedy instaluję mam. Mały, ale jednak.

Czy zatem 7 cudów: Pojedynek jest grą karcianą? Albo Biblios - w fazie dobierania kart? Nie ma tam ręki! Tezeusz jest moim zdaniem grą karcianą w taki sposób, że to karty nadają ton rozgrywce. A że jest to schowane pod łamigłówką przestrzenną w sposób, w jaki nie widziałem tego nigdzie indziej i który przywodzi na myśl raczej Chudyka, to jest to właśnie znak firmowy Oracza (kto widział coś podobnego do Neuro? - to jak z Tygrysem i Eufratem, niepowtarzalny pomysł projektowy, nie da się tego powielić, jak myku z deckbuildingiem czy worker placementem).
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: alpha »

Wg mnie gra karciana potrafi się obejść bez planszy / mapy. Tutaj nie jest to możliwe, bo to gdzie dana postać stoi, i jakie zdolności aktywuje dane pole, jest w grze ważne. Prędzej nazwałbym grą karcianą np. "Abyss", bo tam planszę można wywalić do kosza, i trzymając porządek na stole wszystko będzie działało. Usuwając planszę i pionki graczy z gry "Tezeusz", niestety ale gra nie będzie działać. Tutaj karty są dodatkiem do planszówki, i dzięki nim gra się rozkręca i nabiera większej "głębi" (jeżeli tak to można ująć).
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: rattkin »

Furan pisze: 03 lis 2019, 00:25 Czy zatem 7 cudów: Pojedynek jest grą karcianą? Albo Biblios - w fazie dobierania kart? Nie ma tam ręki! Tezeusz jest moim zdaniem grą karcianą w taki sposób, że to karty nadają ton rozgrywce.
W zasadzie to nie chcę się spierać, bo to są dywagacje stricte nomeklaturowe - warto po prostu rozróżnić grę, w której są karty i grę karcianą. Dla klarowności: w mojej głowie gra karciana, to gra, w której trzymam karty na ręce i decyzja o tym, jakie i kiedy trzymam oraz jakie zagram, stanowi główną mechanikę gry. Idąc tym tropem, 7W: Duel nie jest grą karcianą, a jedynie grą z wykorzystaniem kart. Haczyk "o grę karcianą" był jedynie pretekstem do dalszych przemyśleń o Tezeuszu.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1531
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: Furan »

rattkin pisze: 03 lis 2019, 01:10
W zasadzie to nie chcę się spierać, bo to są dywagacje stricte nomeklaturowe - warto po prostu rozróżnić grę, w której są karty i grę karcianą. Dla klarowności: w mojej głowie gra karciana, to gra, w której trzymam karty na ręce i decyzja o tym, jakie i kiedy trzymam oraz jakie zagram, stanowi główną mechanikę gry. Idąc tym tropem, 7W: Duel nie jest grą karcianą, a jedynie grą z wykorzystaniem kart. Haczyk "o grę karcianą" był jedynie pretekstem do dalszych przemyśleń o Tezeuszu.
Wiem, że to czysto semantyczne przeciąganie liny, ale warto najpierw ustalić wspólny język, a potem o czymś rozmawiać. ;)

BTW odkopałem sprzed kilku stron:
rattkin pisze: 11 gru 2014, 21:54 Minusem jest też wg mnie to, że gra właściwie jest ukrytą grą karcianą, ale z bardzo ograniczonymi możliwościami wpływu na deck i zarządzania nim. Zagram od czasu do czasu, ale moim zdaniem ta mechanika nie ma przyszłości.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Post autor: rattkin »

Huhu, wesoło :) - myślałem to samo, ale, jak widać, definicja skrystalizowała mi się w czasie. Właśnie z uwagi na wymienione powody - brak wpływu na deck i brak zarządzenia ręką, trudno mi myśleć o Tezeuszu jak o grze karcianej.
ODPOWIEDZ